Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen
« · 434055 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.



Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Dysso:

Det var en fråga, inte ett påstående! Dessutom skulle jag aldrig få för mig att dricka kaffe. Punkt.

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Själv har jag fullt upp med att försöka låta som att jag faktiskt studerar när jag egentligen inte orkar öppna böckerna. Oops, det där kanske jag inte skulle ha skrivit för vem vet vem som skvallrar till mina lärare...

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
knaskamilla:

En modoit som kallar en luling för folk? Vart är världen på väg? Snart sitter ni väl och dricker kaffe ihop... ;)

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Knas: Vad jag vet så är väl även Kickan det.

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello:

Folk = Kickan?

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Hmmm, man kan nästan tro att det är mitt i sommaren om man kollar in aktiviteten i den här gästboken .Vad är problemet? Kan det vara så illa att folk har skaffat sig ett liv ?

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Eländes elände.På torsdag missar man säsongens första hemmamatch.Får hoppas att Sportbaren i Piteå visar den så man åtminstone får se den på tv.
Två rätt formsvaga lag som möts, vågar man tro på att hemmaplan avgör?

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Paddan: Tänkbart. Sätt igång och riv! Nu!

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: Betyder det där också att ni måste bygga tillbaka arenan till Delfinen igen?

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Portello: För säkerhets skull måste jag nog så långt som möjligt ha samma folk i närheten också. Alla platser strax framför "vårat" räcke är nog magiska. Det betyder att du, Robban, Klas, Maria, Ante, Micke och förmodligen även din bror måste vara där.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Portello: Jag har just konstaterat att vi möter Pölsan på min födelsedag. Det betyder säker LHF-seger. Jantagligen borde jag se till att besöka ståplats då också. Sist vi mötte Pölsan när jag fyllde år var ju under min ståplatstid och magin kanske inte funkar om jag har sittplats.

David Rautio
Vad ska man säga om den här killen? Tre senaste matcherna, tre nollor. Imponerande!
Ny stormålvakt på gång? Någon som vet mer än mig om honom som beskriva honom?

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Chief: Pissar vi inte på Styvben så pissar vi inte på något lag. Så känns det just nu.

Åk Skrikegård, åh Skrikegård, Åh Skrikegååååård. Åh Skrikegård, åh Skrikegård, åh Skrikegååård.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: Stort ograttis till er. Hoppas det går bättre för er nästa omgång. Det är väl er tur att knäcka Djurgården?

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Portello: *griiiiina*

Påminn mig inte. Vi kan väl låtsas som att de två senaste matcherna inte finns? Jag är helt säker på att de inte finns. De finns inte.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: Två raka förluster nu. Nu är det bara hoppas att det blir en vinst i nästa match.Känns som att vi behöver det.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Jaha, inte hjälpte det att överge datorn och sticka iväg & träna istället.

Jävla skit.

Skärpning till nästa match. SKÄRPNING!

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Godnatt och hejdå. Nu går jag och tränar istället innan den här matchen gör mig helt deprimerad.

Sv: Morgondagens match
Portello: Det var en lättare knäskada eller hur Jesse uttryckte sig.

Sv: Morgondagens match
Portello: Jaså, där ser man. Lät på webradion som att Antila gjorde en riktig stormatch. Men, du vet hur det är...bra lag har tur... ;)

Sv: Morgondagens match
Paddan: Han skadade sig tydligen på träningen på onsdagen.Vad det för skada har jag glömt, eller så har jag bara förträngt det.
Bara att hoppas att Antila spelar lika bra imorrn som mot er.Målen kunde han inte göra så mycket åt, och ert tredje var då så grymt turligt, det borde förbjudas! :)

Sv: Morgondagens match
Portello: Vad har hänt med Gusten? Har han fått...grodlår? ;)

En tripp till den så kallade masugnen verkar inte bli någon lätt utflykt för motståndarlagen verkar det som.

Sv: Morgondagens match
Då var det snart match igen, och den här gången är det mot nykomlingarna från Mora. Mora har startat serien väldigt bra och var väldigt nära att besegra FBK borta.Dom gjorde 4-0 i andra perioden men FBK kunde vinna med 5-4 till slut.
Själv så åkte vi på vår första hemmaförlust, 1-3 mot Modo. Nu är det bara hoppas att den försa bortavinsten kommer. Negativ som jag känner mig tippar jag 4-2 till Mora.
Luleås laguppställning:

Målvakter:

31 Kristian Antila 1 David Rautio

Backpar:

26 Niclas Wallin 5 Johan Fransson

43 Jarolsav Obsut 25 Tuukka Mäntylä

28 Roger Åkerström 7 Jan Sandström

Forwards:

10 Linus Fagemo 29 Johan Tellström 96 Tomas Holmström

23 Karl Fabricius 8 Jonas Rönnqvist 16 Jonas Nordquist

27 Per Ledin 18 Thomas Berglund 11 Justin Williams

17 Fredrik Hynning 9 Thomas Koch 15 Emil Lundberg

Extra spelare
21 Johan Harju 3 Jonas Johansson

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
lizzard:

Kanske för alltid.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Tydligen slog MR upp sin skada igen enligt Klaes som var på presskonferensen, så det e mycket möjligt att Renberg har spelat sin först och sista match för denna säsong.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Paddan:

Du kan få pucken som han gör sitt första mål i Luleå med.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall:

Det är ju det jag sagt länge. Ni kan säkert värva någon BIFspelare som skulle passa perfekt i Lule också.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: För det tipset förväntar jag mig någon form av "Finders fee" ifall det blir något kontraktsskrivande.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Paddan:

Karlin skulle också passa som klippt och skuren i vårt lagbygge.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
knaskamilla: Hmm, börjar tydligen bli lite sent för mig. Tyckte mig se ett extra "på" i det där inlägget...

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall:

Om han går till Luleå får han spela vad han vill.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall:

Aktarej så inte Poffa sätter honom på bussen till Lule.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Jomenvisst, han skulle passa alldeles utmärkt. Sen finns ju också Mattias Karlin att tillgå. Han har tydligen haft vissa problem med sin agent som gjort att han tyvärr tvingas nöja sig med tränarjobb i KB65 nuförtiden.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Paddan:

Jag vet inte. Om det är så så måste vi värva en ny. Kan Lars jansson spela forward?

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Kan det inte vara så att den där uppgörelsen som man hade nått tyvärr visade sig ha en ekonomisk bärighet motsvarande en period i elitserien...

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
knaskamilla:

Ingen verkade veta vad som hände med Mikael. Det var i alla fall ingen sån där uppenbar orkar-knappt-släpa-sig-ut-till-båset skada.

I bästa fall så fick han bara lite ont och vilade för säkerhets skull. Hur det kan vara i värsta fall vill jag inte ens tänka på.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall:

Det kanske var Lars Jansson?

Vad hände förresten med Renberg? Ska han pensionera sig snart?

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Det finns också vissa möjligheter att det inte heller var Jansson.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
knaskamilla:

Jag har för mig att jag nån gång hört att dom är två. Den femte minns jag inte, men det var i alla fall inte Bryan Muir.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall:

Tack. Vem var den femte? ;) (Undrar om du hade förstått att Sedinarna är två personer om jag inte hade ställt min fråga om uppställningen här?)

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Poffa:

Ok, 2 ggr Sedin, Steen och WeinhandEl som point man. Plus en till då.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall:

Bra svar. Synd bara att svensklärarinnan kommer anmärka på det. ;-)

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
knaskamilla:

Ja.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
knaskamilla: En Sedinare var ju utvisad hela tiden.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall:

Var det då Sedin, Steen, Weinhandl och två backar, eller två ggr Sedin, Steen, Weinhandl och en back?

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Paddan:

Tack. Du har ett konstnärligt sinne Paddan. Kamilla, däremot, tyckte det var dåligt.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Puh! Skönt, ett tag trodde jag att det inte fanns något att förbättra.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
NuMo:

Inte ett dugg, Sedin, Steen och Weinhandel var ruskiga att se i PP. Däremot så var den andra PP uppställningen som leddes av Foppa inte alls lika bra.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
NuMo:

De kanske hade ett bra PP ikväll, bara sådär?

« · 434055 · »
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage