« Föregående · 436612 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Portello: Då är det väl bara att skicka hem honom till Kickan på något sånt där neverending målarjobb, då kommer ni ju att bli livsfarliga...
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Stämmer bra att Obsut har gjort 4 mål i serien. Dessutom har vi alltid vunnit när han har målat.
Redan innan säsongen sa jag att Obsut kommer att vara våra bästa poänggörande back.Känns onödigt att ändra på det tipset.
Redan innan säsongen sa jag att Obsut kommer att vara våra bästa poänggörande back.Känns onödigt att ändra på det tipset.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: det är en intressant poäng. Våra tre senaste fullpoängare borta mot HV har alla slutat med resultatet 1-4 (1996, 2003 och så i dag). Däremellan har vi en straffseger också, då med 3-4 efter mål av Petter, Renberg, Åkerström och straffmål av Micke Lövgren och Petter igen.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Jävlar vad skönt med en trea på bortaplan, och framför allt mot fjolårets verkliga spöke HV71! Jag var grymt nervös ett tag där, men efter att Luleå grejade tre mot fem i mitten av tredje så kändes det ganska lugnt. I alla fall när man bara satt med onlinerapporteringen och dessutom kunde distrahera sig med att njuta av Arsenals uppvisning mot Aston Villa (står just nu 2-1 till Arsenal fast det hade kunnat vara typ 7-1 om inte Villas målis hade radat upp kanonräddningar).
Jag ser att Rautio till sist har släppt in en puck, men att LHF verkar vinna i alla fall. Juniorerna har inlett säsongen bra, och Rautio borde nog ta mig tusan få en chans i a-laget snart - i alla fall om vi skulle lyckas skaffa oss lite marginal nedåt.
Hoppsan, 3-1 till Arsenal efter det ungefär trehundrade mönsteranfallet i den här matchen.
Rönnken har nu, om jag minns rätt, gjort poäng nio matcher i rad. Jag är inte helt säker, men jag tror att det är ett klubbrekord. I alla fall för elitserien. Det skulle väl möjligen vara Skuggan som kan ha en sådan svit, men jag tror faktiskt inte det. Förresten, räknar vi in slutspelet i våras så är det väl till och med elva matcher i rad eller kanske till och med tolv.
*avbrott för telefonsamtal om dagens seger*
Brynäs-MIF 0-2 - nog finns det anledning att tro att det kan visa sig vara en enormt betydelsefull match i kvalstriden vad det lider. Hoppas bara att vi slipper vara med där nere.
Det bitvis utskällda Luleå Hockey ligger nu fyra poäng före det Mora som har gjort toksuccé. Det betyder igenkligen inget speciellt, men det är en intressant reflektion över hur olika man bedömer en prestation utifrån de förväntningar man har.
Jag ser att Rautio till sist har släppt in en puck, men att LHF verkar vinna i alla fall. Juniorerna har inlett säsongen bra, och Rautio borde nog ta mig tusan få en chans i a-laget snart - i alla fall om vi skulle lyckas skaffa oss lite marginal nedåt.
Hoppsan, 3-1 till Arsenal efter det ungefär trehundrade mönsteranfallet i den här matchen.
Rönnken har nu, om jag minns rätt, gjort poäng nio matcher i rad. Jag är inte helt säker, men jag tror att det är ett klubbrekord. I alla fall för elitserien. Det skulle väl möjligen vara Skuggan som kan ha en sådan svit, men jag tror faktiskt inte det. Förresten, räknar vi in slutspelet i våras så är det väl till och med elva matcher i rad eller kanske till och med tolv.
*avbrott för telefonsamtal om dagens seger*
Brynäs-MIF 0-2 - nog finns det anledning att tro att det kan visa sig vara en enormt betydelsefull match i kvalstriden vad det lider. Hoppas bara att vi slipper vara med där nere.
Det bitvis utskällda Luleå Hockey ligger nu fyra poäng före det Mora som har gjort toksuccé. Det betyder igenkligen inget speciellt, men det är en intressant reflektion över hur olika man bedömer en prestation utifrån de förväntningar man har.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Jag har aldrig brytt mig om åt de sk experterna eftersom jag vet att de inte är några experter. Jag tycker bara att de någon gång borde lära sig att bergsäkra uttalanden om sådant man egentligen inte kan uttala sig om inte bidrar till att öka deras trovärdighet. Särskilt inte när de aldrig haft ett rätt.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan:
Tidningar får tippa hur dom vill. Ifjol tippade mästerexperten himself, Boorken, Lule som elva. I år sänkte han oss ett steg eftersom han sett Lule i EN försäsongsmatch mot Bajen där vi spelade uselt. Klart en sån expert kan se att laget är genomuselt på 60 minuter vänskapsmatch.
Skit i experterna, det är på isen det avgörs. Annars vore det ju onödigt att över huvud taget spela igenom serien.
Tidningar får tippa hur dom vill. Ifjol tippade mästerexperten himself, Boorken, Lule som elva. I år sänkte han oss ett steg eftersom han sett Lule i EN försäsongsmatch mot Bajen där vi spelade uselt. Klart en sån expert kan se att laget är genomuselt på 60 minuter vänskapsmatch.
Skit i experterna, det är på isen det avgörs. Annars vore det ju onödigt att över huvud taget spela igenom serien.
Sv: David Rautio
Portello: Rautio hade "bara" 95% eftersom han släppte in ett mål i tredje perioden.
Målvaktspositionen känns rätt tryggad inför framtiden.
Målvaktspositionen känns rätt tryggad inför framtiden.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Du har nog fel. Jag menar, äckspärrterna i kvällsskvallertidningarna har ju sagt att Obsut inte är något väldans bra nyförvärv (i deras ögon finns bara fulfloppa). Å andra sidan tippar de år efter år att vi inte går till slutspel, och ändå gör vi det.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
nappen: ursäkta mig trodde du pratade om Obsut, men insåg sen att det var Rönken ni pratade om när jag hade skickat inlägget
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: Ja det blev ju 0+2 idag. Kom ni fram till att han gjort poäng i varje match, eller hur var det?
Klona!
Klona!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Det var ju det jag sa hela tiden, HV borta bör var tre enkla pinnar. Eller glömde jag möjligen säga det?
Jaroslav Obust (som han tycks heta i Jönköping) är en ny favvo hos mig. Jag gillar verkligen hans spelstil, tuff men just defensivt, oerhört bra vid offensiva blå. Om jag räknar i mitt iofs inte så stora huvve så har han väl gjort fyra mål hittills? Inte så illa för en back som dessutom är bra defensivt.
Fyra i tabellen. Det är bra att ha inför fortsättningen. Vi har en bit ner till kvalseriespöket nu. Fortsätt så.
Jaroslav Obust (som han tycks heta i Jönköping) är en ny favvo hos mig. Jag gillar verkligen hans spelstil, tuff men just defensivt, oerhört bra vid offensiva blå. Om jag räknar i mitt iofs inte så stora huvve så har han väl gjort fyra mål hittills? Inte så illa för en back som dessutom är bra defensivt.
Fyra i tabellen. Det är bra att ha inför fortsättningen. Vi har en bit ner till kvalseriespöket nu. Fortsätt så.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
...och Obsut visar sig ha varit väl värd att vänta på. Synd att vi inte fick honom redan i fjol. Jävla ÄnnHåÄll!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
nappen: JR kommer att vinna poängligan om han fortsätter såhär. Inte mig emot. Kan vi inte klona honom?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
nappen: Jag har suttit i telefon ett bra tag nu och inte kunnat skriva något. Först ringde Frida och sedan Adam. Båda tyckte att jag ska komma med ut eftrsom min sambo ändå är bortrest.
4-1 till oss är helt underbart. Nästan så att det nu är statistiskt vederlagt att om vi vinner borta mot HV, vilket vi inte gör varenda dag direkt, så vinner vi med 4-1.
4-1 till oss är helt underbart. Nästan så att det nu är statistiskt vederlagt att om vi vinner borta mot HV, vilket vi inte gör varenda dag direkt, så vinner vi med 4-1.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
lizzard: Underbart med en 4-1 vinst. Det här innebär att vi går upp på fjärde plats i tabellen.
Fasligt vad han har svårt att säga Obsut. Jaja, det kan man leva med en dag som denna.
Kickan: Lycka till med Luleå-loggan.Ser fram emot att få se konstverket.
Fasligt vad han har svårt att säga Obsut. Jaja, det kan man leva med en dag som denna.
Kickan: Lycka till med Luleå-loggan.Ser fram emot att få se konstverket.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Helt överljuvligt att få med sig tre poäng från Jönköping, det e inte ofta det händer. Iofs det e inte så ofta det händer vi får med oss några poäng alls från borta plan, vi får hoppas det har vänt. Skönt åxå att det inte verkade var något allvarligt med Holmström.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Portello: Ja vi får verkligen hoppas att kommentatorn säger att Holmström e med på isen igen.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
lizzard: Usch, Holmström hjälps av från isen.Bara hoppas att det inte är nå allvarligt.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Vivix: Hehe det e ganska kul när kan ske säga Obsut han håller hela tiden på att säga Osubt
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Vivix: Det hann inte bli pp för Luleå.Målet kom i 4-4.
1-3 målet kommer dock i PP.
1-3 målet kommer dock i PP.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Vivix: Ledsen att göra dig besviken men det var ett 4 mot 4-mål..
Fan, 1-3.
Fan, 1-3.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
nappen: Verkar som bägge lagen har stora problem att göra mål i PP.
Låter som att Vinnerborg inte är så poppis i KA.
Låter som att Vinnerborg inte är så poppis i KA.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Portello: Slaggis. Underbart, det hade jag velat se.
(Ja, jag vet att det är primitivt).
(Ja, jag vet att det är primitivt).
Sv: David Rautio
Har hållt nollan i ytterligare en period. Hur länge ska den vara intakt?
Luleå leder fö matchen borta mot Rögle med 1-0.
Luleå leder fö matchen borta mot Rögle med 1-0.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
westerlind: Nej, det är nästan bara Pölsan som skiter ner sig när vi har bortais. Möjligen Styvben också emellanåt.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan m fl:
Grattis, otroligt att ni har 2-0 borta mot HV, det hade jag aldrig trott. Ni är erkänt starka hemma men borta brukar ni inte skrämma många. Dessutom kändes det som HV var lite på gång efter bortasegern mot Färjestad, filåt "Warulfven" menade jag.
Grattis, otroligt att ni har 2-0 borta mot HV, det hade jag aldrig trott. Ni är erkänt starka hemma men borta brukar ni inte skrämma många. Dessutom kändes det som HV var lite på gång efter bortasegern mot Färjestad, filåt "Warulfven" menade jag.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Sannes: Hehe, jepp, hur kunde du gissa det?
Ska besöka skolan och träffa min handledare på måndag så får vi se vilka planer hon har för mig. Om jag kommer att kastas rätt ut i häftstifts- och suddgummihelvetet på en gång...
Ska besöka skolan och träffa min handledare på måndag så får vi se vilka planer hon har för mig. Om jag kommer att kastas rätt ut i häftstifts- och suddgummihelvetet på en gång...
« Föregående · 436612 · Nästa »