« Föregående · 441074 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Morgondagens match
westerlind: Det kan bli problem. Våra spelare vill inte byta till en tröja med en Pölsalogga på, och jag förstår dem.
Sv: Morgondagens match
Albert Hall:
Hmm, inte har ni så mycket att ha ångest över, ni spelar ju som i trans just nu - jag till och med tänka mig att kastbyta lag med dig. Spelarna alltså, sälmärket har jag inte ännu lärt mig tycka om.
Hmm, inte har ni så mycket att ha ångest över, ni spelar ju som i trans just nu - jag till och med tänka mig att kastbyta lag med dig. Spelarna alltså, sälmärket har jag inte ännu lärt mig tycka om.
Sv: Morgondagens match
westerlind:
Vi lulingar gör rätt i att frukta alla. Boorken har sagt att vi kommer sist. Alltså lär vi nog göra det till sist. Men det är ganska kul så länge vi inte ligger sist. Fast det blir desto tyngre senare när han visar sig få rätt, som vanligt.
I och för sig tippade Boorken oss näst sist förra säsongen, och det var ju ren och skär blåröta att för oss att han inte fick rätt.
Nu fruktar jag två raka nederlag och att kvalseriespöket med all rätt kommer ifatt oss. Nästan i alla fall.
Vi lulingar gör rätt i att frukta alla. Boorken har sagt att vi kommer sist. Alltså lär vi nog göra det till sist. Men det är ganska kul så länge vi inte ligger sist. Fast det blir desto tyngre senare när han visar sig få rätt, som vanligt.
I och för sig tippade Boorken oss näst sist förra säsongen, och det var ju ren och skär blåröta att för oss att han inte fick rätt.
Nu fruktar jag två raka nederlag och att kvalseriespöket med all rätt kommer ifatt oss. Nästan i alla fall.
Sv: Morgondagens match
Albert Hall: Skönt att se att ni lulingar alltid fruktar Brynäs - det gör ni rätt i: Se upp.
Sv: Morgondagens match
Just nu har vi åtta pinnar ner till kvalserieträsket. Dom två närmaste omgångarna möter vi de två lag som just nu ligger i detta träsk. Mif borta imorron och Brynäs hemma på måndag.
Två segrar och vi kan fortsätta och spela med lugn och utan större press. Två förluster och klafsandet i träsket närmar sig...
Två segrar och vi kan fortsätta och spela med lugn och utan större press. Två förluster och klafsandet i träsket närmar sig...
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Klippt från dagens tidningar:
Ett ljus i mörkret för Luleå var att Mikael Renberg kunde spela hela matchen i sin comeback. Renberg blev bättre och bättre ju längre matchen led och tycktes inte hämmad av sin lårskada. Han lär bli att räkna med framöver. (NSD)
Mikael Renberg, som bara spelade en elitseriematch tidigare i år, gjorde comeback i Luleå.
Han placerades till en början i fjärdekedjan tillsammans med gamla polaren från Piteå Thomas ”Bulan” Berglund. Men skador och utvisningar gjorde att Renberg fick spela i ett antal olika konstellationer under matchen.
– Det känns som jag har en lång, lång väg tillbaka, säger Mikael Renberg självkritiskt.
Renberg fick godkänt
Men så dålig var han inte. Visst, det syntes att han var lite rinkrostig, men han visade ändå en härlig vilja de byten han var inne. Och en Renberg i toppslag kommer att förstärka Luleå rejält, inte minst med den inställning han har som hockeyspelare.
– Mikael Renberg var klart godkänd, tycker Jens Hellgren.
– Han personifierar vilja och energi och kommer bara att bli bättre och bättre. (NK)
Det låter ju hyggligt lovande.
Ett ljus i mörkret för Luleå var att Mikael Renberg kunde spela hela matchen i sin comeback. Renberg blev bättre och bättre ju längre matchen led och tycktes inte hämmad av sin lårskada. Han lär bli att räkna med framöver. (NSD)
Mikael Renberg, som bara spelade en elitseriematch tidigare i år, gjorde comeback i Luleå.
Han placerades till en början i fjärdekedjan tillsammans med gamla polaren från Piteå Thomas ”Bulan” Berglund. Men skador och utvisningar gjorde att Renberg fick spela i ett antal olika konstellationer under matchen.
– Det känns som jag har en lång, lång väg tillbaka, säger Mikael Renberg självkritiskt.
Renberg fick godkänt
Men så dålig var han inte. Visst, det syntes att han var lite rinkrostig, men han visade ändå en härlig vilja de byten han var inne. Och en Renberg i toppslag kommer att förstärka Luleå rejält, inte minst med den inställning han har som hockeyspelare.
– Mikael Renberg var klart godkänd, tycker Jens Hellgren.
– Han personifierar vilja och energi och kommer bara att bli bättre och bättre. (NK)
Det låter ju hyggligt lovande.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
El Maco: yes sir, det stämmer - det var du som lanserade namnet Luggen! Därom kan jag intyga.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
En sekunds självförhärligande: Dör jag i sömnen inatt har jag i alla fall lämnet ett arv till eftervärlden. Jag döpte Mora till Luggen.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Portello: Hade inte räknat med att ta nåt poäng från Götet, men men vi får hoppas att dom överaskar och rycker upp sig den tid som är kvar av andra och tredje perioden.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Det är väl det enda som är kul i den här matchen.Som väntat är vi utan chans.3-0 nu.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Ja det är ju väldigt positivt faktiskt. Hoppas han fortsätter att hålla med han behövs i laget.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
lizzard: Han verkar het idag vår gode vän Demolition Man. Två 2 minuteare i rad och så den obligatoriska 10 minutaren då du påpekade.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Ajdå Holmström ut 2+10 för checking from behind. Det behövde vi verkligen inte.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Vad e detta har ingen dragit fram denna tråd. Nu fick Luleå PP gör ett mål nu
Sv: Kvällens match
Albert Hall: Kan ju också vara så att dom vill att all press läggs på Frölunda.
När det gäller det om Bulan så är det humor. Men det är kul att Hynning för chansen med Renberg.Det måste vara rätt stort för honom.
När det gäller det om Bulan så är det humor. Men det är kul att Hynning för chansen med Renberg.Det måste vara rätt stort för honom.
Sv: Kvällens match
Jens-Mikael verkar heller inte särskilt optimistiska. I artikeln som jag länkar till talas det mest om hur grymt bra Frölunda och speciellt Henrik Lundqvist är...
I artikeln får vi också lära oss at Bulan spelar på kraft... Ganska komiskt tycker uttalande tycker jag.
I artikeln får vi också lära oss at Bulan spelar på kraft... Ganska komiskt tycker uttalande tycker jag.
Sv: Kvällens match
Portello:
Jag vet, men jag är nästan alltid optmistisk innan match. Det är bra att visa upp en optimistisk attityd utåt, tror jag. Fast det får man ju nästan alltid äta upp senare.
Jag vet, men jag är nästan alltid optmistisk innan match. Det är bra att visa upp en optimistisk attityd utåt, tror jag. Fast det får man ju nästan alltid äta upp senare.
Sv: Kvällens match
Men Albert lilla, vad optimistisk du är. Själv tror jag på att vi släpper in tvåsiffrigt och inte gör ett enda. Första nollan borde ju komma förr eller senare, och i kväll är det ju en av de svårast bortamatcherna.
Frölunda-Luleå 10-0.
Frölunda-Luleå 10-0.
Sv: Kvällens match
De senaste höstarna har vi vant oss vid att ligga i den absoluta botten vid den här tiden. Ineffektivteten brukar vara otrolig, ingen vågar skjuta på mål. Hela Luleå har skrikit efter en målskytt.
Så är det inte den här säsongen. 31 gjorda mål är näst mest i elitserien. Fast det är inte en mans verk, inte ens två. Nej, dom 31 målen är faktiskt fördelade på hela 14 stycken olika målskyttar.
Varför har det tidigare obefintliga målskyttet plötsligt infunnit sig, kan man ju fråga sig? Jag vet inte såklart hela sanningen. Men flyt och ett vasst pp spelar så klart in.
Mest mål har Jonas Nordqvist gjort, 5 stycken, (tack Leksand!) följt av Obsuts 4. En till observation, Obsuts samtliga fyra mål har alla varit viktiga mål i segermatcher.
Ikväll blir det däremot såklart torsk. Allt mindre än en fyramålsseger måste väl närmast betraktas som fiasko från Frölundas sida. Mitt tips VF-Lule 7-1.
Så är det inte den här säsongen. 31 gjorda mål är näst mest i elitserien. Fast det är inte en mans verk, inte ens två. Nej, dom 31 målen är faktiskt fördelade på hela 14 stycken olika målskyttar.
Varför har det tidigare obefintliga målskyttet plötsligt infunnit sig, kan man ju fråga sig? Jag vet inte såklart hela sanningen. Men flyt och ett vasst pp spelar så klart in.
Mest mål har Jonas Nordqvist gjort, 5 stycken, (tack Leksand!) följt av Obsuts 4. En till observation, Obsuts samtliga fyra mål har alla varit viktiga mål i segermatcher.
Ikväll blir det däremot såklart torsk. Allt mindre än en fyramålsseger måste väl närmast betraktas som fiasko från Frölundas sida. Mitt tips VF-Lule 7-1.
Sv: Go`natt
lizzard: Nattinatti. Vet inte hur pass bra jag kommer att lyckas sova. Har fått en förkylning som verkligen utvecklat sig extremt snabbt. I morse var jag inte ett dugg förkyld. Nu har jag så ont i halsen att jag inte vill prata öht och är så täppt i näsan att jag har extrema andningsvårigheter. Jippie att jag inte har någon nässpray hemma. Jag sover nog väldans bra i natt, inte. Vilken tur att jag dessutom måste upp tidigt och köra till Kalix. Jättetur, verkligen. Jag längtar.
Imorgon vinner vi. 1918737347-0 till oss. Ungefär. Eller så vinner vi bara med 3-2 fast det duger ju också.
Imorgon vinner vi. 1918737347-0 till oss. Ungefär. Eller så vinner vi bara med 3-2 fast det duger ju också.
Sv: Har ni fest eller?
ernie eagle: Har du testat att posta på Luleåfans plank? De flesta i våran gb på HS bor ju inte ens i Luleå.
Sv: Har ni fest eller?
westerlind: Usch jag avskyr vintern som pesten. Vore det inte för hockeyn vore jag en dödens man denna årstid.
Och i en igloo vill definitivt inte bo i, det klarar inte mina lymfkörtlar och inte hjärtat heller för den delen - då fryser jag ihjäl.
Fastän jag är norrlänning är inte min späda kropp byggd för sådana påfrestningar.
Så även om din tanke var god och din invit hjärtligt så avböjer jag vänligt men bestämt.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Och i en igloo vill definitivt inte bo i, det klarar inte mina lymfkörtlar och inte hjärtat heller för den delen - då fryser jag ihjäl.
Fastän jag är norrlänning är inte min späda kropp byggd för sådana påfrestningar.
Så även om din tanke var god och din invit hjärtligt så avböjer jag vänligt men bestämt.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Har ni fest eller?
ernie eagle:
Hmm, jobbigt - Hoppas det går bra Magnus, du kommer säkert på något.
[bild]www.kiruna.se/~timo/espigl.jpg[/bild]
Hmm, jobbigt - Hoppas det går bra Magnus, du kommer säkert på något.
[bild]www.kiruna.se/~timo/espigl.jpg[/bild]
Har ni fest eller?
Hejsan ALLA LuleåFans!
Lördag den 30 oktober drabbar Lulää samman med Gläfsers i COOP Arena kl. 15:00.
Jag har planer på att åka norrut och stråla samman med likasinnade på matchen. Nu är det så att det uppstått ett "litet problem".
Jag har för tillfället ingen sovplats. Har visserligen preliminärbokat ett enkelrum på vandrarhemmet Tinas Rum för tre nätter, fre-mån.
Men jag tycker att priset var i saftigaste laget, 390kr/natten. Ringde först till Luleå Vandrarhem och Minihotel men där var det fullbelagt hela veckan av Universitetet.
Har även pratat med David Rosell och Thomas X:et Erixon. Men tydligen firar LuleåFans 10-årsjubileum samma helg som matchen mot Gläfsers går av stapeln.
Så Davve hade fullt upp. X:et har familj och var skeptisk.
Så min stilla undran nu är om det finns nån vänlig luling som kan tänka sig vara villig att ställa upp för en Gläfsare och få lite trevligt sällskap över en helg?
Vore hemskt snällt i sådana fall.
Ni kan kontakta mig härinne på HS brevledes eller SVARA i denna tråd alternativt ringa mig på mobilen: 0730-327425!!!
TACK PÅ FÖRHAND!
Lördag den 30 oktober drabbar Lulää samman med Gläfsers i COOP Arena kl. 15:00.
Jag har planer på att åka norrut och stråla samman med likasinnade på matchen. Nu är det så att det uppstått ett "litet problem".
Jag har för tillfället ingen sovplats. Har visserligen preliminärbokat ett enkelrum på vandrarhemmet Tinas Rum för tre nätter, fre-mån.
Men jag tycker att priset var i saftigaste laget, 390kr/natten. Ringde först till Luleå Vandrarhem och Minihotel men där var det fullbelagt hela veckan av Universitetet.
Har även pratat med David Rosell och Thomas X:et Erixon. Men tydligen firar LuleåFans 10-årsjubileum samma helg som matchen mot Gläfsers går av stapeln.
Så Davve hade fullt upp. X:et har familj och var skeptisk.
Så min stilla undran nu är om det finns nån vänlig luling som kan tänka sig vara villig att ställa upp för en Gläfsare och få lite trevligt sällskap över en helg?
Vore hemskt snällt i sådana fall.
Ni kan kontakta mig härinne på HS brevledes eller SVARA i denna tråd alternativt ringa mig på mobilen: 0730-327425!!!
TACK PÅ FÖRHAND!
Sv: Morgondagens match
Albert Hall: Helt rätt att Antila får fortsätta. Man kan ju bara hoppas på storspel från hans sida och att vi får kontra in några mål.Ungefär det som hände mot Hv.
Kul som tusan att Fagemo har börjat hitta målet. Viktigt att våra sk målskyttar gör mål.
Kul som tusan att Fagemo har börjat hitta målet. Viktigt att våra sk målskyttar gör mål.
Sv: Morgondagens match
Portello:
Kul med ordinarie lag. Det var ju nära i senaste Modomatchen, men då gick ju Gusten sönder strax innan nedsläpp.
Ifjol spelade vi premiären borta mot VF och gjorde en riktigt usel match. Hur det gick i den andra bortamatchen minns jag inte mer än att vi losade. Vårt enda hopp denna gång kan väl vara att VF känner sig lite smånöjda och mätta efter den senaste tidens mycket snygga segrar.
Kuligast är ju Renbergs come-back. Nu är det bara att hålla tummarna för att han håller.
Kul med ordinarie lag. Det var ju nära i senaste Modomatchen, men då gick ju Gusten sönder strax innan nedsläpp.
Ifjol spelade vi premiären borta mot VF och gjorde en riktigt usel match. Hur det gick i den andra bortamatchen minns jag inte mer än att vi losade. Vårt enda hopp denna gång kan väl vara att VF känner sig lite smånöjda och mätta efter den senaste tidens mycket snygga segrar.
Kuligast är ju Renbergs come-back. Nu är det bara att hålla tummarna för att han håller.
Sv: Morgondagens match
Jaha ja, då var det bortamatch mot omöjliga Frölunda imorrn. Vad förväntar jag mig av den matchen? Ingeting faktiskt.Känns som att jag är nöjd om Luleå lyckas hålla siffrorna nere.
Glädjande nog så är Renberg och Holmström med mot VF.
Renberg får spela med Hynning och Bulan. Kan nog bli bra.Om Renberg i mer än en period vill säga.
För hela laguppställningen och tränarnas tankar, se länk.
Glädjande nog så är Renberg och Holmström med mot VF.
Renberg får spela med Hynning och Bulan. Kan nog bli bra.Om Renberg i mer än en period vill säga.
För hela laguppställningen och tränarnas tankar, se länk.
Sv: Morgondagens match
lizzard: Tellströms medverkan i morgon mot VF är tydligen osäker.Han har ont i ena foten och i ett knä.Svullnaden i foten är visst bättre men det knät är det sämre med.
Sv: Morgondagens match
Ja då var det dax för frölunda borta, kommer att bli mycket tufft dom är i storslag verkar det som. Iofs är Luleå åxå i bra form men jag e faktiskt lite orolig hur den matchen kommer att gå. Om man ska tippa med hjärtat så vinner Luleå med uddamålet, men med hjärnan får vi nog vara glada om vi får med oss nåt poäng alls från Scandinavium.
(Vet att ej matchen spelas imorgon men orkade inte starta en ny tråd)
(Vet att ej matchen spelas imorgon men orkade inte starta en ny tråd)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
TIKA: Antar att du tänker på trådnamnet. Det skapades en gång i HS guldålder av någon av de där suspekta lulingarna, antar att det borde kunna vara Kickan, som något slags tråd för att kunna dokumentera det här stackars lagets ångestfyllda väg till något SM-guld (något som väl troligen inte kommer att hända under de närmaste hundra åren).
Sen brukar det också hävdas att jag solkar ner den här tråden med jämna mellanrum, men det kan jag inte tänka mig.
Sen brukar det också hävdas att jag solkar ner den här tråden med jämna mellanrum, men det kan jag inte tänka mig.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Får väl göra mig besväret att gratulera också.
Intressant, ni går bättre än jag väntat. Ser ut att bli en jämn serie iår. Kul kul.
Intressant, ni går bättre än jag väntat. Ser ut att bli en jämn serie iår. Kul kul.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan, willysson: Tur att man kan sprida lite ljus i höstmörkret i alla fall... ;)
Albert Hall: Din uppfattning stämmer bra med den jag fått av Media(tm). Tyvärr var det dock så att Lule just var bäst när det gällde i slutet av matchen.
Albert Hall: Din uppfattning stämmer bra med den jag fått av Media(tm). Tyvärr var det dock så att Lule just var bäst när det gällde i slutet av matchen.
« Föregående · 441074 · Nästa »
Renberg går tydligen in med Bulan och Fagemo.