« Föregående · 382679 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan: Dessutom kan man ju ifrågasätta när dom lägger tre-fyra hemmamatcher på raken, för att senare få tre-fyra på bortsaplan.
Sv: "Artisten" Ledin!
Frisco: Vilket är det som är två ord? Sammalag eller Luleå? : )
Hela vitsen med sk derbymatcher försvinner ju om spelschemat ser ut som det gör nu i alla fall. Man kan ju tycka att de åtminstone skulle försöka tänka efter när de gör det. Lika uselt var det under julen då vi mötte lag som HV, FBK och MIF, vilket är så långt ifrån derbyn man kan komma.
Hela vitsen med sk derbymatcher försvinner ju om spelschemat ser ut som det gör nu i alla fall. Man kan ju tycka att de åtminstone skulle försöka tänka efter när de gör det. Lika uselt var det under julen då vi mötte lag som HV, FBK och MIF, vilket är så långt ifrån derbyn man kan komma.
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan: Jomenvisst, helst ska man göra reklam för matcherna först efter att de färdigspelats så att föreningarna slipper sitta och skämmas och bli utpekat som något så fult som en förening som måste spela inför fullsatta läktare. Dessutom så kan man gärna se till att man möter lokalkonkurrenten två gånger inom samma vecka och då på vardagar.
Sv: "Artisten" Ledin!
Paddan: Ja, det förstås, det vore ju trist om klubbarna lockade fler till arenorna. Dessutom finns det ju en risk att det dyker upp bortasupportrar på helgmatcher och det ska förstås också motarbetas. Årets spelschema är ju totalt värdelöst.
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan: Nejnejnej, är du tokig heller, spela norrlandsderbyn på helger...då kan det ju tänkas komma folk till arenorna och det försöker man ju verkligen motarbeta från förbundshåll genom att ständigt försämra bland annat dessa matcher som spelas mellan jul och nyår. Klart man hellre vill se matcher mot derbykonkurrenterna MIF och SSK än mot såna där långväga lag som LHF, BIF och TIK.
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan: Derbygruppsmatcherna borde spelas lördag-söndag. Alltså Luleå vs Annat lag på lördag följd av Luleå vs Samma lag (observera att dte är två ord) på söndagen. Om nu drebygrupperna ska finnas kvar.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Det var snällt. Jättesnällt. Precis vad jag alltid önskat mig.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Och du fick ju en rejäl kram av Roudriges.Det var väl snällt av honom?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Farbror Frisco: Jodå. Jag hörde om dessa tre bilder i LHF:s sportsbar igår lördag. 20 Lindgren väntar också. Say no more 'til they are been published...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Frisco: Digitalkameror är ett gissel som genast borde förbjudas. Åtminstone i samband med hockeymatcher.
Sv: "Artisten" Ledin!
Albert Hall: Jag skulle också ha velat åka ner till Övik, fast dessvärre kan jag inte vara ledig från jobbet då. Alla Norrlandsderbyn borde spelas på helger om det nu skall finnas derbygrupper.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Frisco: Äsch, vi raderade hela hans kamera på bilder, så det kommer inte att ske!
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Vad jag längtar på att Westerlind och co ska lägga ut sina bilder på nätet.
[bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild]
[bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/smily-bigsmajl.gif[/bild] [bild]www.sportforum.se/images/smiles/icon_lol_old.gif[/bild]
Sv: "Artisten" Ledin!
Albert Hall: Det var verkligen synd. ska visst ner rätt många bilar från Luleå.Blir visst ca 30 personer här uppifrån.
Sv: "Artisten" Ledin!
Albert Hall: Äsch, säg som det är, du vågar inte åka ner till Övik ;)
Sv: "Artisten" Ledin!
Portello: Jag hade också tänkt åka och kolla på tisdag, men det går inte. Synd, jag tror det kan bli en intressant match.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: Låter bra det.Oj, vad jag börjar längta till matchen på tisdag. Det lär bli en väldigt tuff match, Riksman har ju storspelat på senare tid. Bara hoppas att vi får hål på honom tidigt.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Det är tydligen inte så allvarligt med varken Mange eller Bulan. Det är inte omöjligt att dom spelar på tisdag båda två. Skönt, två allvarliga knäskador behövdes verkligen inte nu.
Sv: Go`natt
Liam Devlin: Hehe, det var tamefan värre. Ingen skulle kunna få mig att ha på en motståndarlagsmatchtröja under match. Där går gränsen. Fast jag äger faktiskt såväl en Styvbenströja som en Gläfserströja. Mina kompisar tyckte att de var såååå roliga när de köpte dem åt mig i samband med att jag flyttade från Stockholm respektive Sundsvall.
Sv: Go`natt
Kickan: Sådant där kan vara hur hemskt som helst. Har jag berättat att jag, efter ett förlorat vad, tvingades inköpa en äkta original-kopia av en djurgårdströja, och iklädd densamma bevista en match mellan styvben-lule i fjollbollen en gång, sittande på STYVBENS-LÄKTARE! Visserligen hade jag en äkta lule matchtröja under, men det hjälpte inte upp den obehagliga upplevelsen.
Det enda fina, med minnet, är ansiktena på hela styvbensklacken varje gång de satt sura och moltysta medan jag reste mig sträckte armarna mot skyn och jublade så det dånade över hela hallen, efter ett lulemål och liknande. Det var en syn för gudar, hela hallen tystnade utom naturligtvis på motsatta kortsidan, luleläktaren, och så mitt emot på andra kort; Savage jublande i styvbenströja. En härdande upplevelse, minst sagt.
Det enda fina, med minnet, är ansiktena på hela styvbensklacken varje gång de satt sura och moltysta medan jag reste mig sträckte armarna mot skyn och jublade så det dånade över hela hallen, efter ett lulemål och liknande. Det var en syn för gudar, hela hallen tystnade utom naturligtvis på motsatta kortsidan, luleläktaren, och så mitt emot på andra kort; Savage jublande i styvbenströja. En härdande upplevelse, minst sagt.
Sv: J18 Allsvenskan
Luleå vann idag i J18 Allsvenskan över Brynäs med 1-0 efter mål av Tobias Jansson.
Sv: Go`natt
Liam Devlin: Jag har nog varit online sedan igår förmiddag, tror jag, även om jag inte har suttit vid datorn.
Nog var det en skön seger igår alltid, och det inför ögonen på ett sextiotal tillresta Pölsasupportrar. Det var skoj med ett besök av Pölsasupportrarna också, fast jag verkar ha blivit förevigad iklädd Pölsatröja. Det känns hemskt. Fast jag sa åt killen som i natt på Mc Donalds hävdade att han hade fått en bild på mig iklädd den hemska tingesten att han måste ha tagit fel. Jag lyckades inte övertyga honom, för han verkade verkligen lida av att jag hade haft Pölsatröjan på mig. Om och om igen sa han, grimaserande. "Du har haft en Brynäströja på dig, det trodde jag inte om dig. Hur kunde du? Huuuur kunde du?" Jag hade inget bra svar på det.
Nog var det en skön seger igår alltid, och det inför ögonen på ett sextiotal tillresta Pölsasupportrar. Det var skoj med ett besök av Pölsasupportrarna också, fast jag verkar ha blivit förevigad iklädd Pölsatröja. Det känns hemskt. Fast jag sa åt killen som i natt på Mc Donalds hävdade att han hade fått en bild på mig iklädd den hemska tingesten att han måste ha tagit fel. Jag lyckades inte övertyga honom, för han verkade verkligen lida av att jag hade haft Pölsatröjan på mig. Om och om igen sa han, grimaserande. "Du har haft en Brynäströja på dig, det trodde jag inte om dig. Hur kunde du? Huuuur kunde du?" Jag hade inget bra svar på det.
Sv: Go`natt
Gonatt och gonatt. Konstigt att ingen skriver här idag, fast det finns gott om Älsklingar på snacket av och till under dagen.
Är vi så nöjda att vi bara njuter efter hjälteinsatsen igår? Att komma igen fyra gånger och till slut bryta ned allt mostånd var så riktigt överbart och överljuvligt. För mig är det säsongens i särklass bästa prestation av älsklingarna. Det har legat och lurat länge, att en sådan insats skulle komma, och nu när vi fått den, tror jag mycket väl att den kan prägla vårt spel under de avsultande nio matcherna.
Själv har jag slitet hårt med att ta ut en kungsgran varvid själva stammen med grenar gick ut, medan barren stannade kvar inne. Nöjd med detta blir det nog att åka ut på djurgården för att kolla in liljevalchs vårsalong, en upplevelse där det är en fullständigt blandning från rent dravel till imponerande nyheter; och naturligtvis avslutas allt med en het soppa på restaurang blå porten. Det är man extra värd, efter gårdagens match - Mmmmm.
Är vi så nöjda att vi bara njuter efter hjälteinsatsen igår? Att komma igen fyra gånger och till slut bryta ned allt mostånd var så riktigt överbart och överljuvligt. För mig är det säsongens i särklass bästa prestation av älsklingarna. Det har legat och lurat länge, att en sådan insats skulle komma, och nu när vi fått den, tror jag mycket väl att den kan prägla vårt spel under de avsultande nio matcherna.
Själv har jag slitet hårt med att ta ut en kungsgran varvid själva stammen med grenar gick ut, medan barren stannade kvar inne. Nöjd med detta blir det nog att åka ut på djurgården för att kolla in liljevalchs vårsalong, en upplevelse där det är en fullständigt blandning från rent dravel till imponerande nyheter; och naturligtvis avslutas allt med en het soppa på restaurang blå porten. Det är man extra värd, efter gårdagens match - Mmmmm.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Vet ej. Köp den får du se.
www.tradera.com/auction/aid_4474011
www.tradera.com/auction/aid_4474011
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Frisco: Utomordentligt vackert, Frisco! Är det en klubba eller en nål?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: (nm)
[bild]images.tradera.com/011/4474011_1.jpg[/bild]
[bild]images.tradera.com/011/4474011_1.jpg[/bild]
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Oki, over and out, från en "oschackare" - Ge Järnet LSS !
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
björn power: Du har rätt, och om du läst tidigare inlägg ser du att jag böt tråd, av just det rätta skälet, men sedan hamnade vi, av misstag i fel tråd igen. Men det ordnar sig nog i fortsättningen.
Spela korrschack IRL? Det går ju inte. Tänk dig att sitta och vänta ett dygn över brädet i dagar, medan den andre tänker. Så var det på sjuttonhundratalet, när Philidor ansågs vara världens bäste. Partierna spelades vanligen på caféer i det som då var världens centrum, Paris, och kunde sträcka sig över dagar när det hettade till. Den bäste vann inte alltid, men den som hade bäst sittfläsk.
Nejdå. Vi lirar i lugnan ro i "Välkommen, Huge"-tråden och jag skall göra mitt yttersta för att försvara äran. Något lärde man sig nog från tiden i Luleå Schack Sällskap.
Spela korrschack IRL? Det går ju inte. Tänk dig att sitta och vänta ett dygn över brädet i dagar, medan den andre tänker. Så var det på sjuttonhundratalet, när Philidor ansågs vara världens bäste. Partierna spelades vanligen på caféer i det som då var världens centrum, Paris, och kunde sträcka sig över dagar när det hettade till. Den bäste vann inte alltid, men den som hade bäst sittfläsk.
Nejdå. Vi lirar i lugnan ro i "Välkommen, Huge"-tråden och jag skall göra mitt yttersta för att försvara äran. Något lärde man sig nog från tiden i Luleå Schack Sällskap.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin å Huge: Pssst, antingen byter ni tråd eller varför inte träffas irl över ett riktigt bräde i fjollträsk där ni båda verkar husera just nu ;)
Vi får inte glömma att vårda denna tråd ömt för vad den ska bringa oss LHF:are så småningom.
Vi får inte glömma att vårda denna tråd ömt för vad den ska bringa oss LHF:are så småningom.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Huge: OK, hela vägen.
4. - Sg8-f6
Jag lirar troligen ungefär som du, när du lirade mer regelbundet. Det kan bli intressant. Vi kanske har mötts över brädet någon gång, vem vet? Plötsligt, i 57e draget, visar det sig att "precis det spelet känner jag igen i en klubbmatch för sjuhundra år sedan"!
Ja, då har vi kommit en bit på väg i alla fall. Nu blir det lugnare i fortsättningen. nanna nu, så kör vi vidare utvilade när det blir läge.
4. - Sg8-f6
Jag lirar troligen ungefär som du, när du lirade mer regelbundet. Det kan bli intressant. Vi kanske har mötts över brädet någon gång, vem vet? Plötsligt, i 57e draget, visar det sig att "precis det spelet känner jag igen i en klubbmatch för sjuhundra år sedan"!
Ja, då har vi kommit en bit på väg i alla fall. Nu blir det lugnare i fortsättningen. nanna nu, så kör vi vidare utvilade när det blir läge.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Nja, varianterna hade jag mer koll på när jag spelade mer regelbundet (70-talet).
Måste nog natta nu då jag varit igång sedan kl 0400 i morse. Jobbet börjar i morgon 0700, så man börjar bli lite yr i mössan....
Spelar iaf 3. d2 - d4
förmodar att du byter av med c x d4.
Isf: 4. Sxd4
Ok?
Måste nog natta nu då jag varit igång sedan kl 0400 i morse. Jobbet börjar i morgon 0700, så man börjar bli lite yr i mössan....
Spelar iaf 3. d2 - d4
förmodar att du byter av med c x d4.
Isf: 4. Sxd4
Ok?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: Kan tyvärr inte svara på det, då jag inte är i närheten av vissa andra supportrars långresande. Brukar för det mesta bli Globen och Scaniarinken för mig, och Gavlerinken om jag är "hemma" och hälsar på.
Tror nog det var en spontan grej för att visa sin uppskattning.
Tror nog det var en spontan grej för att visa sin uppskattning.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Huge: F.Ö Kom Gunnar Persson upp till sportbaren och snackade med de uppresta supportrarna det tyckte jag var väldigt bra gjort av honom, vet inte om han alltid brukar göra det eller om det bara var en engångsföretelse.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
le kick: Vi saknar fortfarande bilder på W:et iklädd tröja med huggtandsförsedd säl.
Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: fast jag byter tråd. Bättrre att köra partiet i den välkomnande Huge-tråden, och låta Guldtråden vara till det den är till för.
Således. d7-d6
Således. d7-d6
« Föregående · 382679 · Nästa »