« Föregående · 387095 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Suzanne:
Vaddå less?
håll igång denna diskussion till nästa match, två veckor va?
jösses vad många inlägg du skulle hinna med ;-)
Vaddå less?
håll igång denna diskussion till nästa match, två veckor va?
jösses vad många inlägg du skulle hinna med ;-)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Frasse: Exakt, måste passa på att tacka. Ni kan ha höjt motivationen till att ta sig till slutspel. Vi ska hämnas!:)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Frasse:
Nu börjar du nästan låta som en gammal repig LP-skiva som har hakat upp sig.
Kan du lyckas förstå att det är de 2+2 som det gnälls över?
Kan du påstå att du själv inte skulle ha gnällt om ditt lag hade råkat ut för en helt ogiltig 2+2:a ?
Sen är det ju klart att när det blir en sån här diskussion, dagen efter första förlusten på 8 år i COOP:et, Odågans överfall och Myllys signande med HV, och att vi ligger där vi ligger i tabellen så reagerar man starkare än vad man kanske annars skulle ha gjort, det får tiden utvisa. Kan bara tala för mig själv iofs.
Och just nu är jag rätt less på denna diskussion.
Nu börjar du nästan låta som en gammal repig LP-skiva som har hakat upp sig.
Kan du lyckas förstå att det är de 2+2 som det gnälls över?
Kan du påstå att du själv inte skulle ha gnällt om ditt lag hade råkat ut för en helt ogiltig 2+2:a ?
Sen är det ju klart att när det blir en sån här diskussion, dagen efter första förlusten på 8 år i COOP:et, Odågans överfall och Myllys signande med HV, och att vi ligger där vi ligger i tabellen så reagerar man starkare än vad man kanske annars skulle ha gjort, det får tiden utvisa. Kan bara tala för mig själv iofs.
Och just nu är jag rätt less på denna diskussion.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vivix:
Väl bemött i ett eventuellt slutspel. Denna match lär bara ha höjt temperaturen inför ett returmöte längre fram :)
Väl bemött i ett eventuellt slutspel. Denna match lär bara ha höjt temperaturen inför ett returmöte längre fram :)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Frasse: Beror på situationen. Hade situationen uppståt i en match med 5 min kvar och ledning 5-0 hade jag garvat och som du tyckt att det var små coolt. I en match som den igår, med 5 min kvar och ställning 1-2 hade jag blivit vansinnig över att han väljer att riskera att missa 3 p.
Jag struntar fullkomligt i om någon tycker att jag låter som en dålig förlorare, så länge jag har belägg för det jag säger. Alla som inte är helt blinda vet ju att domaren var kass igår. Då spelar det ju faktiskt ingen roll hur dålig förlorare jag än må vara.
Jag hoppas att LHF nu gör allt för att se till att klara slutspelet för att få till stånd fler kärleksmöten med er. För som jag skrev tidigare, jag älskar att hata DIF:)
Jag struntar fullkomligt i om någon tycker att jag låter som en dålig förlorare, så länge jag har belägg för det jag säger. Alla som inte är helt blinda vet ju att domaren var kass igår. Då spelar det ju faktiskt ingen roll hur dålig förlorare jag än må vara.
Jag hoppas att LHF nu gör allt för att se till att klara slutspelet för att få till stånd fler kärleksmöten med er. För som jag skrev tidigare, jag älskar att hata DIF:)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Lövva: Vad har utseendet med att inte vilja slåss och göra? :)
Angående ny kategorier på officiella hemsidan, "Gästkrönika", varför summerar man hösten den 30/1? Vi har ju spelat fyra fjärdedelar nu.
Angående ny kategorier på officiella hemsidan, "Gästkrönika", varför summerar man hösten den 30/1? Vi har ju spelat fyra fjärdedelar nu.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Frasse: Andersson skulle aldrig säga något sånt. ;)
Som sagt, skulle vara kul med Styvben-Lule i kvarten.
Som sagt, skulle vara kul med Styvben-Lule i kvarten.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Några citat från igår:
Reporter: "Var det inte konstigt att Ledin fick 2+2 för att inte göra nånting?" Garpenlöv: "Nä, tycker han kom undan billigt med tanke på vad han gjorde på Strömberg"
Ska Ledin bli utvisad för något han gjorde för tre månader sen? Som han för övrigt blev friad av diciplinnämden för.
"Tillsist får man äta upp vad man gör på isen" Oduya...
Hahaha, det kom ju från rätt person
"Ledin är är chicken som inte vågar göra upp efter matchen" Nordmark efter sina omogna försök att provocera Ledin efter matchen.
Gamnal är äldst heter det, kanske ändå inte alltid...
"Ledin är feg och ful" Garpenlöv igen som svar på varför Ledin inte ville slåss. Så det är fegt å fult att inte vilja slåss. Jaja just ja, DIF tar svensk hockey till nya höjder.
"Dom kan ju glömma att jag tar en avstängning när vi har så många spelare borta, och när vi befinner oss i ett sånt kritiskt skede av säsongen" Ledin svarar mot Oduya och Nordmark.
Sitter å ber till gud att vi får mötas i slutspelet!!!
Reporter: "Var det inte konstigt att Ledin fick 2+2 för att inte göra nånting?" Garpenlöv: "Nä, tycker han kom undan billigt med tanke på vad han gjorde på Strömberg"
Ska Ledin bli utvisad för något han gjorde för tre månader sen? Som han för övrigt blev friad av diciplinnämden för.
"Tillsist får man äta upp vad man gör på isen" Oduya...
Hahaha, det kom ju från rätt person
"Ledin är är chicken som inte vågar göra upp efter matchen" Nordmark efter sina omogna försök att provocera Ledin efter matchen.
Gamnal är äldst heter det, kanske ändå inte alltid...
"Ledin är feg och ful" Garpenlöv igen som svar på varför Ledin inte ville slåss. Så det är fegt å fult att inte vilja slåss. Jaja just ja, DIF tar svensk hockey till nya höjder.
"Dom kan ju glömma att jag tar en avstängning när vi har så många spelare borta, och när vi befinner oss i ett sånt kritiskt skede av säsongen" Ledin svarar mot Oduya och Nordmark.
Sitter å ber till gud att vi får mötas i slutspelet!!!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vivix:
Ponera att detta gällt Mikael Andersson hur hade du då reagerat på eventuella order ?
Du får gnälla på domaren när helst du känner för det och faktum är att det är precis vad resten av hockey Sverige också gör.
Men när man dagen efter en förlust match gnälla på domaren så låter det som om man är en dålig förlorare (är vi nog alla emellanåt) men det är knappast domarens fel att ett lag förlorar även om det i stridens hetta kan kännas så.
Skulle med glädje se ett nytt "kärleksmöte" mellan Ledin och Odågan (skönt namn).
Ponera att detta gällt Mikael Andersson hur hade du då reagerat på eventuella order ?
Du får gnälla på domaren när helst du känner för det och faktum är att det är precis vad resten av hockey Sverige också gör.
Men när man dagen efter en förlust match gnälla på domaren så låter det som om man är en dålig förlorare (är vi nog alla emellanåt) men det är knappast domarens fel att ett lag förlorar även om det i stridens hetta kan kännas så.
Skulle med glädje se ett nytt "kärleksmöte" mellan Ledin och Odågan (skönt namn).
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Frasse: Visst fan är jag en dålig förlorare, vem är det inte? knappas överraskande. Men om det känns bättre för dig kan jag gnälla på domaren när vi vinner också.
Om du anser att Wikegård ställer upp för sitt lag när han gör så här är ju inte heller någon sensation i mina ögon.
Odågan får gärna fightas med Ledin, jag är helt säker på att Ledin tar det med ro, men jag förväntar mig ändå att domaren är objektiv.
Om du anser att Wikegård ställer upp för sitt lag när han gör så här är ju inte heller någon sensation i mina ögon.
Odågan får gärna fightas med Ledin, jag är helt säker på att Ledin tar det med ro, men jag förväntar mig ändå att domaren är objektiv.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vivix:
Just därför det faktum att nu låter som dåliga förlorare när ni gnäller på domaren (ja jag vet att du skrev att du inte skulle förlusten på honom).
Vad gäller Wikegård så ställer han alltid upp för laget och att han i detta fall skulle ha "erkännt" om man nu skall tro media vilket jag inte gör så är det ytterliggare bara ett bevis på att han drar sitt strå till stacken.
Att Oduya ville ge sig på Ledin tycker jag iofs inte är säkrskilt konstig med tanke på att just nämnde Ledin är en riktig retsticka.
Just därför det faktum att nu låter som dåliga förlorare när ni gnäller på domaren (ja jag vet att du skrev att du inte skulle förlusten på honom).
Vad gäller Wikegård så ställer han alltid upp för laget och att han i detta fall skulle ha "erkännt" om man nu skall tro media vilket jag inte gör så är det ytterliggare bara ett bevis på att han drar sitt strå till stacken.
Att Oduya ville ge sig på Ledin tycker jag iofs inte är säkrskilt konstig med tanke på att just nämnde Ledin är en riktig retsticka.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Poffa: Halleluja! Du har förstått! Men så är du ju inte DIFare heller.
Kanske är vi inte så enögda ändå;)
Kanske är vi inte så enögda ändå;)
Styvben?
Ni må kalla oss vad ni vill, men sko er gärna på fötterna innan ni klampar i klaveret. Jag förstår hur ert missförstånd har gått till och vill bara ge rådet att läsa på det ni företar er innan ni gör bort er i något viktigare sammanhang. DIF bildades 1891 och vad unge herr Styvben och hans kamrater hade för sig innan dess har ingenting med Djurgårdens IF att göra. Så, behöver ni något nytt smeknamn på oss så kan ni alltid höra av er för tips. ´Mesta Mästarna´ kan funka.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Alla:
Nu tänker jag titta på det här lite utifrån och komma med mina kommentarer angående det som hände igår.
Varför valde man Per Ledin att ge sig på? Jo, han är en ful spelare som använder sig av massvis med dumheter på banan och som motståndarna hatar men det egna laget älskar. Med andra ord fick han sig lite smällar enligt divisen "What goes around, comes around...".
Det Johnny Odågan gör bevisar återigen att den dagen man delade ut hjärnor så knöt han skorna. Odågan tillför ingenting till DIF, han borde skickas tillbaka till Hammarby i dag så de blir av med honom. Dessutom borde han stängas av ett par matcher igen för en mer solklar instigating än det som skedde igår har jag svårt att hitta.
Avslutningsvis, domaren måste ha sett saker som ingen annan ser. Ledin skall på sin höjd ha en tvåa för att han petar tillbaka lite grann. Odågan skall ha grovt matchstraff med avstängning som påföljd.
Nu tänker jag titta på det här lite utifrån och komma med mina kommentarer angående det som hände igår.
Varför valde man Per Ledin att ge sig på? Jo, han är en ful spelare som använder sig av massvis med dumheter på banan och som motståndarna hatar men det egna laget älskar. Med andra ord fick han sig lite smällar enligt divisen "What goes around, comes around...".
Det Johnny Odågan gör bevisar återigen att den dagen man delade ut hjärnor så knöt han skorna. Odågan tillför ingenting till DIF, han borde skickas tillbaka till Hammarby i dag så de blir av med honom. Dessutom borde han stängas av ett par matcher igen för en mer solklar instigating än det som skedde igår har jag svårt att hitta.
Avslutningsvis, domaren måste ha sett saker som ingen annan ser. Ledin skall på sin höjd ha en tvåa för att han petar tillbaka lite grann. Odågan skall ha grovt matchstraff med avstängning som påföljd.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
fd skuggan:
Jag anser också att det fula spelet med crosscheckingar och slashingar är värre.
Det är där det riktigt farliga skadorna kan komma.
Se bara på våran Nobbe, vad som skedde efter en crosschecking.
Spelförstörande ting så som hakningar är så irriterande att det inte finns något slut på det.
Därför anser jag att fighterna behövs, så att killarna får ladda ur lite och inte i vrede gör dessa crosschecking to the head eller vad dom nu har döpt den nya regeln till.
Samt den värsta av dom alla, en crosschecking alldeles vid sargen.
Så missförstå mig rätt, att det inte är själva fightande vi eller jag då...är lack över.
Utan 2+2 och att det kom flera månader efteråt, gör mig morrande.
Ingen spelare har väl någonsin fått bestående men efter en ärlig fight i en hockeyrink ?
Jag menar, de kan ju inte ens få en riktig balans med skrillorna på utan det blir ju ett tokvevande, dragande i tröjor och någon form av brottning till slut av det iaf.
Orkar inte förtydliga mig hela tiden, om varför man ilsknar till.
Tror nog att de flesta greppar det iaf.
Jag anser också att det fula spelet med crosscheckingar och slashingar är värre.
Det är där det riktigt farliga skadorna kan komma.
Se bara på våran Nobbe, vad som skedde efter en crosschecking.
Spelförstörande ting så som hakningar är så irriterande att det inte finns något slut på det.
Därför anser jag att fighterna behövs, så att killarna får ladda ur lite och inte i vrede gör dessa crosschecking to the head eller vad dom nu har döpt den nya regeln till.
Samt den värsta av dom alla, en crosschecking alldeles vid sargen.
Så missförstå mig rätt, att det inte är själva fightande vi eller jag då...är lack över.
Utan 2+2 och att det kom flera månader efteråt, gör mig morrande.
Ingen spelare har väl någonsin fått bestående men efter en ärlig fight i en hockeyrink ?
Jag menar, de kan ju inte ens få en riktig balans med skrillorna på utan det blir ju ett tokvevande, dragande i tröjor och någon form av brottning till slut av det iaf.
Orkar inte förtydliga mig hela tiden, om varför man ilsknar till.
Tror nog att de flesta greppar det iaf.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
fd skuggan:
Exactly my point, det du tycker om Kollar tycker jag om Ledin.
I LHF finns numera ingen fighter och har det blivit någon fight har Ledin fått äran att stå upp för laget. Så tar man bort dessa utvisningar så har han inte speciellt många 2 min utv, sett till hela säsongen.
Som sagt ... spelare älskade i det egna laget hatade av resten ;-)
Exactly my point, det du tycker om Kollar tycker jag om Ledin.
I LHF finns numera ingen fighter och har det blivit någon fight har Ledin fått äran att stå upp för laget. Så tar man bort dessa utvisningar så har han inte speciellt många 2 min utv, sett till hela säsongen.
Som sagt ... spelare älskade i det egna laget hatade av resten ;-)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
fd skuggan: Kollade just upp Kollars utvisningsstatistik.
18 minuter på 43 matcher att jämföra med Ledins 102 minuter skvallrar om att dom knappast har lika spelstil som nån påstod.
Däremot vill jag tillägga att jag inte har några problem med en sån spelare. Han är tuff och har sin spelstil och är viktig för Luleå.
Tror inte han själv gnäller över smällarna han fick, det ligger liksom inte i hans natur....
Däremot 2+2 var löjligt i går, det håller jag med om.
18 minuter på 43 matcher att jämföra med Ledins 102 minuter skvallrar om att dom knappast har lika spelstil som nån påstod.
Däremot vill jag tillägga att jag inte har några problem med en sån spelare. Han är tuff och har sin spelstil och är viktig för Luleå.
Tror inte han själv gnäller över smällarna han fick, det ligger liksom inte i hans natur....
Däremot 2+2 var löjligt i går, det håller jag med om.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Suzanne: Äh, är det inte lite mycket pip och gnäll om fel saker här?
Är nog ganska övertygad om att det förekommer "beställningsjobb", låt vara mer eller mindre överlagt eller planerat i de flesta klubbar.
Wikegård kan ju vid en första betraktelse framstå som lätt korkad när han går ut och erkänner det, istället för att göra som förmodligen vilken annan tränare som helst skulle gjort: Förneka in i absurdum och offentligt (och lite lögnaktigt) ta avstånd från det.
Men vad gör han? Jo han erkänner att det var planerat, står upp för sina grabbar, och försvarar tilltaget. Vad vinner han? Det blir genast "vi mot resten av världen". Den klassiska "yttre fienden" som alltid varit det bästa sättet att svetsa samman en grupp.
Utvisningsminutrarna som dömdes ut går alltid att diskutera. Det känns dock som det sekundära i det här.
Wikegård sticker ut hakan och skiter i allt vad politisk korrekthet heter, och jag tror om jag ska vara ärlig att han vunnit massor på det.
Det är lite coolt faktiskt... ;)
Är nog ganska övertygad om att det förekommer "beställningsjobb", låt vara mer eller mindre överlagt eller planerat i de flesta klubbar.
Wikegård kan ju vid en första betraktelse framstå som lätt korkad när han går ut och erkänner det, istället för att göra som förmodligen vilken annan tränare som helst skulle gjort: Förneka in i absurdum och offentligt (och lite lögnaktigt) ta avstånd från det.
Men vad gör han? Jo han erkänner att det var planerat, står upp för sina grabbar, och försvarar tilltaget. Vad vinner han? Det blir genast "vi mot resten av världen". Den klassiska "yttre fienden" som alltid varit det bästa sättet att svetsa samman en grupp.
Utvisningsminutrarna som dömdes ut går alltid att diskutera. Det känns dock som det sekundära i det här.
Wikegård sticker ut hakan och skiter i allt vad politisk korrekthet heter, och jag tror om jag ska vara ärlig att han vunnit massor på det.
Det är lite coolt faktiskt... ;)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Suzanne: Jag menar inte att NHL är en förebild. Det var bara en sportslig jämförelse. Det fula spelet med hakningar, slashingar och crosscheckingar tycker jag är värre.
En fight på grillor är en piss i Missisippi, tycker jag.
Vad gäller Kollar så har jag också hört att han snackar en massa under matcherna. Dessutom retas han enormt vid tekningar osv.....Däremot tycker jag inte att han spelar fult på något sätt. Han åker väldigt sällan ut för ojust spel. Däremot retas han mycket mellan avblåsningarna.
En fight på grillor är en piss i Missisippi, tycker jag.
Vad gäller Kollar så har jag också hört att han snackar en massa under matcherna. Dessutom retas han enormt vid tekningar osv.....Däremot tycker jag inte att han spelar fult på något sätt. Han åker väldigt sällan ut för ojust spel. Däremot retas han mycket mellan avblåsningarna.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Arthur Dent:
Rätt lustigt att ni ickelulingar tycker att det är så underligt att några av oss är irriterade.
Hur låter det inte på era egna forum när det inträffar något ?
Var t ex rätt roande att läsa alla hjärnsläpp när DIF fick för sig att Ledin hade gett Strömberg en jättehemsk vattenskalle.
Minns även att när det räknades upp skador på DIF´s hemsida så var det endast bredvid Strömbergs namn som det stod en kommentar.
Och hur klagades det inte på Jonte Hedström för hans hopp/armbågstacklingar under den tiden då han spelade i LHF ?
Fighter tillhör hockeyn och jag skulle lipa krokodiltårar om de skulle totalt skulle försvinna.
Min bitska sida älskar när det osar katt.
Men fighter bör också tas på en gång samt dömas rättvist av en domare kapabel till det.
Sen skiter jag rätt mycket i om NHL har en massa beställningsjobb och spelare som enbart värvas för att utföra dessa.
Är det något som ES ska eftersträva? Att föra in det som NHL pysslar med?
Rätt lustigt att ni ickelulingar tycker att det är så underligt att några av oss är irriterade.
Hur låter det inte på era egna forum när det inträffar något ?
Var t ex rätt roande att läsa alla hjärnsläpp när DIF fick för sig att Ledin hade gett Strömberg en jättehemsk vattenskalle.
Minns även att när det räknades upp skador på DIF´s hemsida så var det endast bredvid Strömbergs namn som det stod en kommentar.
Och hur klagades det inte på Jonte Hedström för hans hopp/armbågstacklingar under den tiden då han spelade i LHF ?
Fighter tillhör hockeyn och jag skulle lipa krokodiltårar om de skulle totalt skulle försvinna.
Min bitska sida älskar när det osar katt.
Men fighter bör också tas på en gång samt dömas rättvist av en domare kapabel till det.
Sen skiter jag rätt mycket i om NHL har en massa beställningsjobb och spelare som enbart värvas för att utföra dessa.
Är det något som ES ska eftersträva? Att föra in det som NHL pysslar med?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Arthur Dent: "En kille skraj och försvarar sig inte" Japp det är precis så, jag tycker att vi kan bjuda på det, det har ju inte varit så ofta ni fått vinna en fight mot oss genom åren.;)
Ahh känner ni hur slutspelet närmar sig, är det inte underbart. Snart är det vår :)
Å vad jag älskar att hata DIF!
Ahh känner ni hur slutspelet närmar sig, är det inte underbart. Snart är det vår :)
Å vad jag älskar att hata DIF!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
fd skuggan:
Tja vi har ju haft en polis i Svensson under ett flertalet säsonger, men varje gång han var inblandad i ett regelrätt slagsmål lyckades han ju bli avstängd fler matcher en sin motståndare. Bara för att han var bättre på att slåss, så egentligen är det väl inte konstigt att vi är lite långsinta och vill att spelare ska bli avtängda när de slår våra spelare.
Du vet öga för öga ...
Sen kan vi ju konstatera att ES inte är och aldrig kommer bli som NHL i fighting frågan, vilket jag personligen tycker är synd. Men att dra in NHL i diskussionen är ointressant.
Ledin är inte guds bästa barn, han är väl älskad i det egna laget och hatad av alla andra, personligen tycker jag Tomas Kollar har en liknande spelstil. Han gillar att åka runt och reta upp folk speciellt under avblåsningar och små slasha folk lite, trycka upp en svettig handske i ansiktet.
Thats part of the game och dessa spelare brukar inte gillas av motståndarna men jag tycker de förtjänar mer respekt en vad de får, dock inte så mycket att det borde ge en plats i landslaget ;-)
Tja vi har ju haft en polis i Svensson under ett flertalet säsonger, men varje gång han var inblandad i ett regelrätt slagsmål lyckades han ju bli avstängd fler matcher en sin motståndare. Bara för att han var bättre på att slåss, så egentligen är det väl inte konstigt att vi är lite långsinta och vill att spelare ska bli avtängda när de slår våra spelare.
Du vet öga för öga ...
Sen kan vi ju konstatera att ES inte är och aldrig kommer bli som NHL i fighting frågan, vilket jag personligen tycker är synd. Men att dra in NHL i diskussionen är ointressant.
Ledin är inte guds bästa barn, han är väl älskad i det egna laget och hatad av alla andra, personligen tycker jag Tomas Kollar har en liknande spelstil. Han gillar att åka runt och reta upp folk speciellt under avblåsningar och små slasha folk lite, trycka upp en svettig handske i ansiktet.
Thats part of the game och dessa spelare brukar inte gillas av motståndarna men jag tycker de förtjänar mer respekt en vad de får, dock inte så mycket att det borde ge en plats i landslaget ;-)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
fd skuggan: Tycker det är mycket gnäll för ganska lite bara. Vi lär förstå att vi lever i en rätt skyddad verkstad här i Elitserien. Hade vi diskuterat "beställningsjobb" i NHL forumet så hade väl ingen blivit förvånad? Där vet en spelare som gjort något dumt att det kan få reprisalier *viskar Lindros tex.) Det här var ju verkligen en fjärt i rymden. En kille skraj och försvarar sig inte, nämen det är ju hans problem. Att han dock får 2+2 för att inte försvara sig kan ju tyckas väl hårt ;)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
fd skuggan: Bevisar återigen ojusta medel lönar sig i längden bara man spelar för DIF!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
fd skuggan:
Men moget.
Med den logiken så ska alltså Odågan få några brytna ben nästa gång LHF och DIF möts?
Men moget.
Med den logiken så ska alltså Odågan få några brytna ben nästa gång LHF och DIF möts?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Carina: Du har rätt, jag älskar fighter.:) Men jag hatar att vi får betala för en fight som inte ägt rum, annat än från ett håll. Odågan får slåss hur mycket han vill för mig, Ledin också. Men Ledin ska ha en eloge för att han besinnade sig och tänkte på laget.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Arthur Dent:
I NHL hade nog inte en spelare som försöker undvika en fight fått 2+2 heller.
Om du slår mig gul och blå tycker du då att jag ska få ett staff för att jag inte slår dig?
I NHL hade nog inte en spelare som försöker undvika en fight fått 2+2 heller.
Om du slår mig gul och blå tycker du då att jag ska få ett staff för att jag inte slår dig?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vad gäller "beställningsjobb" så (som det utrycktes i DIF-forumet) var det Ledin själv som beställde det genom sitt sätt att spela...
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Arthur Dent:
Det hela bygger väl på att Ledin agerade slagpåse men blev utvisad 4 min för det. Det är väl den stora poängen, sen så är väl det andra att Oduya ska ha fått order från någon i ledarstaben om att utföra jobbet.
Som reprisalier för en incident som skedde i en match i slutet av oktober??
Själva fighten i sig var inte märkvärdig, å jag kan tycka som RobHed att nu fick man inte med sig något numerärt överläge då borde man stå upp bättre. Men igår stod inte LHF upp speciellt bra, Jonte tog sats över halva plan för att sätta en tackling på Fransson som hann undan precis, men såna grejjer borde laget reagera på men inte.
Det hela bygger väl på att Ledin agerade slagpåse men blev utvisad 4 min för det. Det är väl den stora poängen, sen så är väl det andra att Oduya ska ha fått order från någon i ledarstaben om att utföra jobbet.
Som reprisalier för en incident som skedde i en match i slutet av oktober??
Själva fighten i sig var inte märkvärdig, å jag kan tycka som RobHed att nu fick man inte med sig något numerärt överläge då borde man stå upp bättre. Men igår stod inte LHF upp speciellt bra, Jonte tog sats över halva plan för att sätta en tackling på Fransson som hann undan precis, men såna grejjer borde laget reagera på men inte.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Frasse: Om jog förstått det hela rätt så har ju Wikegård erkänt saken. Alltså är det knappast jag som är patetisk. Om det är sant eller ej kan man ju diskutera i all oändlighet. Någon anledning måste det ju finnas till att Oduya nu var så sugen på Ledin, men det fanns ingen situation i matchen som skulle kunna ha gett Odågan sådana känslor. Sen sa ju också Johan Garpenlöv så här:
- Jag tyckte Ledin skulle ha fått mer stryk, han kom så lindrigt undan efter den fula armbågstacklingen mot Mika Strömberg i Globen.
Märkligt att han förstår varför Odågan är så arg fast det gått flera veckor.
Att domarkåren i Sverige är kass håller jag med om. Men förstår inte då, när du också tycker detta, varför det stör att vi är irriterade på honom.
- Jag tyckte Ledin skulle ha fått mer stryk, han kom så lindrigt undan efter den fula armbågstacklingen mot Mika Strömberg i Globen.
Märkligt att han förstår varför Odågan är så arg fast det gått flera veckor.
Att domarkåren i Sverige är kass håller jag med om. Men förstår inte då, när du också tycker detta, varför det stör att vi är irriterade på honom.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
NallePhu: Herregud vilket gnäll! Haha.....
Hallå, är det hockey vi pratar om eller ??
Jag säger bara NHL.....Där har VARENDA LAG en polis som nollställer alla "konflikter" spelare emellan. Ger man en smäll får man en smäll, thats it!
Självklart har ALLA lag i elitserien egna spelare som är extra retsamma och småfula när det behövs.
Ni kan ger er faan på att det beställs fighter hit och dit, i olika lägen av matcher, för att störa motståndarna och få dom ur balans. Jag är helt säker på att coacherna använder dom medlen ibland.
Nåt lag som INTE gör det?? Knappast....
Sen att påstå att "Skrikegård inte kan vinna med med justa medel" är ju rena dyngan!!
Nåt lag som vill hamna i numerärt underläge i slutet av en match man leder med ett mål och typ 2 minuter kvar? Toppenläge, eller hur!
Hallå, är det hockey vi pratar om eller ??
Jag säger bara NHL.....Där har VARENDA LAG en polis som nollställer alla "konflikter" spelare emellan. Ger man en smäll får man en smäll, thats it!
Självklart har ALLA lag i elitserien egna spelare som är extra retsamma och småfula när det behövs.
Ni kan ger er faan på att det beställs fighter hit och dit, i olika lägen av matcher, för att störa motståndarna och få dom ur balans. Jag är helt säker på att coacherna använder dom medlen ibland.
Nåt lag som INTE gör det?? Knappast....
Sen att påstå att "Skrikegård inte kan vinna med med justa medel" är ju rena dyngan!!
Nåt lag som vill hamna i numerärt underläge i slutet av en match man leder med ett mål och typ 2 minuter kvar? Toppenläge, eller hur!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Lustig diskussion från det flesta här, i NHL hade det stått med små bokstäver någonstans att båda blev utvisade för Roughing (end of history). Jag menar, var det verkligen det värsta ni någonsin sett på en ishockeyplan då borde ni nog fortsätta titta på innebandy eller dyl. Sådant här händer och själv tycker jag det är rätt lustigt. Framförallt dom som säger att "-Ja hade Ledin allt varit på rätt humör då j****" Jo men tjenare...det finns hetlevrade spelare och då tänker man nog inte på om man blir avstängd eller inte :)
Har heller inte förstått vad "beställningsjobb" skulle kunna översättas till. (låter som Sopranos eller dyl förövrigt) Vem skulle beställt? Mika? Wikegård? Nej för böveln, sådant här gör ju bara att det blir hetare inför slutspelet och det kan väl alla vara glada över. Mer heta dueller och dyl...
Har heller inte förstått vad "beställningsjobb" skulle kunna översättas till. (låter som Sopranos eller dyl förövrigt) Vem skulle beställt? Mika? Wikegård? Nej för böveln, sådant här gör ju bara att det blir hetare inför slutspelet och det kan väl alla vara glada över. Mer heta dueller och dyl...
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vivix: Det förstår ja så väl så och om du läser mitt inlägg om de 2+2 minuterna igen så ser du det med.
Jag tycker att gnället på fighten i sig är lite komisk då luleåfansen själva brukar gilla just fighter. Jag bor ju med ett och vet ju vad han tycker.
Att ni ska skylla på domaren skrevs med en blink-smiley. Du ser nog även den om du läser en gång till. :-)
Jag tycker att gnället på fighten i sig är lite komisk då luleåfansen själva brukar gilla just fighter. Jag bor ju med ett och vet ju vad han tycker.
Att ni ska skylla på domaren skrevs med en blink-smiley. Du ser nog även den om du läser en gång till. :-)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vivix:
Varför skulle vi vara beskymrade över att ha en tränare med riktig vinnarinstinkt ?
Att komma och påstå eller för den delen insinuera om att Niklas skulle ha legat bakom Oduyas försök till att få till en fight med Ledin är patetiskt.
Självklart så gör domaren fel som ger Ledin 2+2 men som vi alla vet så är domarenkåren i Sverige inte den mest kompetenta och detta lär inte vara den sista gången en konstig utvisning utdöms.
Varför skulle vi vara beskymrade över att ha en tränare med riktig vinnarinstinkt ?
Att komma och påstå eller för den delen insinuera om att Niklas skulle ha legat bakom Oduyas försök till att få till en fight med Ledin är patetiskt.
Självklart så gör domaren fel som ger Ledin 2+2 men som vi alla vet så är domarenkåren i Sverige inte den mest kompetenta och detta lär inte vara den sista gången en konstig utvisning utdöms.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
... och Svensson väntade inte flera månader med att uppfostra någon utan det smällde direkt.
Det fick t ex Sjögren lära sig.
Det är just det som retar mig.
Hämnden efter flera månader suger.
Kanske Myllys har något otalt med flertalet spelare och tar sin hämnd nu ;-)
Det fick t ex Sjögren lära sig.
Det är just det som retar mig.
Hämnden efter flera månader suger.
Kanske Myllys har något otalt med flertalet spelare och tar sin hämnd nu ;-)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Carina:
Återigen så är ju faktiskt en fight något av det värsta man kan göra i Sverige, alltså enligt våran regelbok. Det är ju som sagt svårt att undvika en fight såg vi alltså prov på igår, så du, jag och många andra(antagligen 90% av all publik) tycker en fight då och då är trevlig att se.
Men det är ju oxå ett väldigt enkelt sätt att få bort en motspelare från en match, en ful armbåge, en cross-checking i nacken gör kanske bara eller oftast att man själv får 2 min och att motståndaren spelar i nästa byte.
Så enligt regelboken är det faktiskt mycket värre att ta en figt en att göra de andra 2 sakerna.
Återigen så är ju faktiskt en fight något av det värsta man kan göra i Sverige, alltså enligt våran regelbok. Det är ju som sagt svårt att undvika en fight såg vi alltså prov på igår, så du, jag och många andra(antagligen 90% av all publik) tycker en fight då och då är trevlig att se.
Men det är ju oxå ett väldigt enkelt sätt att få bort en motspelare från en match, en ful armbåge, en cross-checking i nacken gör kanske bara eller oftast att man själv får 2 min och att motståndaren spelar i nästa byte.
Så enligt regelboken är det faktiskt mycket värre att ta en figt en att göra de andra 2 sakerna.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Carina: Men vad är det du har så svårt att förstå?
Vi tycker att det är extremt märkligt att domaren ger Ledin 2+2 för att han inte vill slåss. Är det verkligen så konstigt.
Alla vet nog också att det förekommer i alla lag, inte bara hos DIF, det är bara så ovanligt ofta det förekommer hos DIF.
Om jag vore DIFare skulle jag vara betydligt mer bekymrad över att ha en tränare som riskerar matcher för att hämnas. För om domaren gjort en lite mer lysande bedömning igår så hade det kunnat se annorlunda ut. Lägg märke till att jag skriver hade, så besbara dig att gnälla över att jag skulle skylla förlusten på domaren.
Vi tycker att det är extremt märkligt att domaren ger Ledin 2+2 för att han inte vill slåss. Är det verkligen så konstigt.
Alla vet nog också att det förekommer i alla lag, inte bara hos DIF, det är bara så ovanligt ofta det förekommer hos DIF.
Om jag vore DIFare skulle jag vara betydligt mer bekymrad över att ha en tränare som riskerar matcher för att hämnas. För om domaren gjort en lite mer lysande bedömning igår så hade det kunnat se annorlunda ut. Lägg märke till att jag skriver hade, så besbara dig att gnälla över att jag skulle skylla förlusten på domaren.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Carina: Låter nästan som Lulekillen kan ha varit Fredrik Svenssob.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Portello:
Instämmer.
Jag iofs alltid gillat när DIF kommer på besök, brukar bli en hockey som jag gillar.
Tufft, hårt, intensivt och några hundra hjärtinfarkter ovan på det ;-)
Så en kvart mot Dif skulle inte vara fy skam.
Men en ev semi mot Hv vet jag inte hur man ska klara av, kommer väl att sitta och jubla när Myllys gör någon fantomräddning.
Instämmer.
Jag iofs alltid gillat när DIF kommer på besök, brukar bli en hockey som jag gillar.
Tufft, hårt, intensivt och några hundra hjärtinfarkter ovan på det ;-)
Så en kvart mot Dif skulle inte vara fy skam.
Men en ev semi mot Hv vet jag inte hur man ska klara av, kommer väl att sitta och jubla när Myllys gör någon fantomräddning.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Lindberg Råkkar: Men det var någon match då resultatet blev så som jag sade. Lule-killen var helt enkelt bättre och fick därför en längre avstängning. Vad var det för match då tro? Och vilka spelare? Någon som minns?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Carina:
Nej där minns du fel, tror Kristoffersson fick 1 lr 2 matcher då han mosade stackars Bulan som är 20 cm kortare. För Bulan fick bara matchen ut, men dock var det ett bevis på hur långt DIF är beredda att gå för att vinna en match. Ville bara påminna om att Oduya kanske inte själv bestämde över händelseförloppet igår och att den kan ha funnits någon på bänken som tyckte att de skulle inträffa.
Att ge igen för något som hände för flera månader sedan är väl ite patetiskt, om de hade tyckt att grejen Ledin gjorde i matchen varit riktig ful hade de väl givetvis tagit hand om honom i samma byte eller i bytet efter och inte 3 mån efteråt. Så förlängningen av alt 1, är bara för att få lite giltighet i Odågas agerande igår.
Jaja nu kommer han väl garanterat få stoltsera med rekordet, hinner han upp i 200 min? :)
Nej där minns du fel, tror Kristoffersson fick 1 lr 2 matcher då han mosade stackars Bulan som är 20 cm kortare. För Bulan fick bara matchen ut, men dock var det ett bevis på hur långt DIF är beredda att gå för att vinna en match. Ville bara påminna om att Oduya kanske inte själv bestämde över händelseförloppet igår och att den kan ha funnits någon på bänken som tyckte att de skulle inträffa.
Att ge igen för något som hände för flera månader sedan är väl ite patetiskt, om de hade tyckt att grejen Ledin gjorde i matchen varit riktig ful hade de väl givetvis tagit hand om honom i samma byte eller i bytet efter och inte 3 mån efteråt. Så förlängningen av alt 1, är bara för att få lite giltighet i Odågas agerande igår.
Jaja nu kommer han väl garanterat få stoltsera med rekordet, hinner han upp i 200 min? :)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Suzanne: Nu är det bara hoppas att vi får DIF i en eventuell slutspelslottning.Vilka matcher det skulle kunna bli. Och i en semi skulle jag gärna se att Hv står för motståndet :)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
NallePhu: Men du är ju mer än lovligt naiv. Menar du att du inte tror att det förekommer någon annanstans än hos DIF?
Återigen...Kristoffersson gick ut och tog en fight. Inte en ful armbåge, inte en tackling med huvudet före in i sargen, inte en slashing i nacken utan en fight. Bulan nappade.
Återigen...Kristoffersson gick ut och tog en fight. Inte en ful armbåge, inte en tackling med huvudet före in i sargen, inte en slashing i nacken utan en fight. Bulan nappade.
Sv: Myllis till Tjurgården!?
MoK:
Alltså Myllys var ju långt ifrån sin toppform när han lämnade oss, han var ju rakt av en stor anledning till att vi inte gick längre i slutspelet under hans sista 2 år. Han släppte in mål som han hade tagit 100 gånger av 100 5 år tidigare.
Sen tror jag inte att han blivit bättre sedan dess, åldern tar ut sin rätt även på den bäste. Så tycker inte det känns speciellt hemskt att han kommer till Sverige och spelar i HV71.
Angående en ev. hyllning av Myllys så håller jag med om att det är trist att det aldrig blev någon stor grej med att hissa upp hans tröja i taket.
Tyvärr verkar ju inte LHFs ledning tycka att sådana cermonier är speciellt viktiga, dessutom hade de väl lite svårt att komma överrens med att Jarmo skulle komma hit och deltaga.
Alltså Myllys var ju långt ifrån sin toppform när han lämnade oss, han var ju rakt av en stor anledning till att vi inte gick längre i slutspelet under hans sista 2 år. Han släppte in mål som han hade tagit 100 gånger av 100 5 år tidigare.
Sen tror jag inte att han blivit bättre sedan dess, åldern tar ut sin rätt även på den bäste. Så tycker inte det känns speciellt hemskt att han kommer till Sverige och spelar i HV71.
Angående en ev. hyllning av Myllys så håller jag med om att det är trist att det aldrig blev någon stor grej med att hissa upp hans tröja i taket.
Tyvärr verkar ju inte LHFs ledning tycka att sådana cermonier är speciellt viktiga, dessutom hade de väl lite svårt att komma överrens med att Jarmo skulle komma hit och deltaga.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
robhed:
Måste säga att domarens tolkning av situationen ter sig en aningen lustigt då Ledin tog skydd bakom linjemannen och så vitt jag vet finns det ingen regel mot flykt.
Måhända att utvisningen på 2+2 kom retroaktivt för armbågen i ansiktet på Strömberg i förra mötet.
Men vem kan beskylla domarkåren för att döma i efterhand ?
Tror personligen att Oduya ställer upp nästa gång det är match mellan lagen och det visar sig att någon av Ledins lagkamrater vill ge igen (varför inte Bulan)
Måste säga att domarens tolkning av situationen ter sig en aningen lustigt då Ledin tog skydd bakom linjemannen och så vitt jag vet finns det ingen regel mot flykt.
Måhända att utvisningen på 2+2 kom retroaktivt för armbågen i ansiktet på Strömberg i förra mötet.
Men vem kan beskylla domarkåren för att döma i efterhand ?
Tror personligen att Oduya ställer upp nästa gång det är match mellan lagen och det visar sig att någon av Ledins lagkamrater vill ge igen (varför inte Bulan)
« Föregående · 387095 · Nästa »
Hmm..vad tycker du om detta?
vad tycker Kickan?
Gamla lulingar som dyker upp i andra lag i ES..