« Föregående · 392887 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Nyförvärv.
Paddan: ja, Japan har ju i alla fall en riktigt vass målskytt. Att det sedan inte alltid är säkert att det är i rätt bur han sätter baljorna får man acceptera!
Sv: Nyförvärv.
LL: Tyckte mig höra något rykte om att det redan var ett antal Japanska VM-spelare på väg till LHF och har ni riktigt tur så är minst en av dessa en riktigt bra spelare ;)
Sv: Nyförvärv.
Oj, här var det inte mycket fart på skrivandet...
Jag noterar att i dagens Kuriren står det att bland andra Johan Strömwall har åkt ner till Prag för att hitta VM-spelare att värva. Det låter klart lovande. Dessutom säger Strömwall till NSD att klubben har budgeterat för minst en riktigt bra spelare.
Jag tror fortfarande att vi kommer att ha ett klart bättre lag 04/05 än 03/04. Kan vi hitta en eller till och med två vassa målskyttar så ser det riktigt lovande ut.
Jag noterar att i dagens Kuriren står det att bland andra Johan Strömwall har åkt ner till Prag för att hitta VM-spelare att värva. Det låter klart lovande. Dessutom säger Strömwall till NSD att klubben har budgeterat för minst en riktigt bra spelare.
Jag tror fortfarande att vi kommer att ha ett klart bättre lag 04/05 än 03/04. Kan vi hitta en eller till och med två vassa målskyttar så ser det riktigt lovande ut.
Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: jag tror att Hynning är en bra värvning. Men vi skulle nog behöva lyckas få en vass målskytt (eller helst två) också.
Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Tja, det där utpräglade spelsinnet skall väl gå snabbt att plocka bort. ;)
Låter onekligen som ett intressant förvärv.
Men jag väntar fortfarande på alla de där bomberna som rayko har utlovat. Var det kanske den där liraren som Savage pratade om Bob Da big bomb...eller vad han nu hette.
Låter onekligen som ett intressant förvärv.
Men jag väntar fortfarande på alla de där bomberna som rayko har utlovat. Var det kanske den där liraren som Savage pratade om Bob Da big bomb...eller vad han nu hette.
Sv: Nyförvärv.
Paddan:
LHF fortsätter alltså att sno unga lovande spelare från Gnaget. Hynning kommer säkert att bli ett bra förvärv när han blivit lite varm i kläderna. Jag har själv aldrig sett honom, (möjligen då i hans elitseriedebut 2001) men bara hört bra om honom. Vad jag förstått så är han ingen brunkare utan en spelare med ett utrpräglat spelsinne. Han debuterade tydligen i elitserien redan som 17-åring. Visserligen i ett minst sagt mediokert AIK, men ändå... Att snitta 0,8 pinnar i allsvenskan som 20-åring är, som du och din morfar säger, inte illa pinkat.
LHF fortsätter alltså att sno unga lovande spelare från Gnaget. Hynning kommer säkert att bli ett bra förvärv när han blivit lite varm i kläderna. Jag har själv aldrig sett honom, (möjligen då i hans elitseriedebut 2001) men bara hört bra om honom. Vad jag förstått så är han ingen brunkare utan en spelare med ett utrpräglat spelsinne. Han debuterade tydligen i elitserien redan som 17-åring. Visserligen i ett minst sagt mediokert AIK, men ändå... Att snitta 0,8 pinnar i allsvenskan som 20-åring är, som du och din morfar säger, inte illa pinkat.
Sv: Nyförvärv.
Portello: Så har då LHF tydligen skrivit tvåårskontrakt med Fredrik Hynning. 20 mål och 17 assist på 46 matcher i allsvenskan är, som morfar brukade säga, inte illa pinkat.
Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:
Tror Koch kommer vara en attraktion i vinter. I matchen mot Schweiz tyckte jag att han glimtade till då och då med fin teknik. Strömwall visste nog vad han gjorde när han knöt till sig Tomas.
Tror Koch kommer vara en attraktion i vinter. I matchen mot Schweiz tyckte jag att han glimtade till då och då med fin teknik. Strömwall visste nog vad han gjorde när han knöt till sig Tomas.
Sv: Nyförvärv.
Thomas Koch gjorde mål ikväll för Österrike. Lagets enda i förlustmatchen (1-3) mot Tyskland.
Sv: Spelprogramet
Paddan: Aha, Aftonbladet har till sist insett sitt misstag och ändrat till en bild på HV-spelare för att illustrera texten "Mästarna börjar mot MIF"
Sv: Spelprogramet
nappen: Nu börjar man ju undra: Vad är det för fel på onsdagar och fredagar eftersom dessa inte verkar få ha någon hockeymatch?
Sv: Spelprogramet
Portello:
Helt fantastiskt, den här gången hade man inte placerat någon av HV's matcher borta mot LHF runt jul, så då kanske jag får se dom två besök dom gör här. :)
Med lite tur så kanske inte J20's besök krockar med något heller, men det är väl för bra för att vara möjligt. Någon som vet när deras spelschema dyker upp?
Helt fantastiskt, den här gången hade man inte placerat någon av HV's matcher borta mot LHF runt jul, så då kanske jag får se dom två besök dom gör här. :)
Med lite tur så kanske inte J20's besök krockar med något heller, men det är väl för bra för att vara möjligt. Någon som vet när deras spelschema dyker upp?
Sv: Spelprogramet
Portello: 10 måndagar, 7 tisdagar, 17 torsdagar, 15 lördagar, 1 söndag.
Härligt med många lördagar också, blir säkert resa upp till Luleå då.
Härligt med många lördagar också, blir säkert resa upp till Luleå då.
Sv: Spelprogramet
Portello: Det är mindre bra för mig faktiskt, De flesta Måndagarna jobbar jag eftermiddag. Vi får hoppas att de flesta Måndagsmatcherna spelas på min förmiddags Måndag.
Sv: Spelprogramet
lizzard: Har kollat igenom spelprogrammet som hastigast.Verkar som att vi får rätt många måndagsmatcher vilket jag inte har något emot. HURRA!
Sv: Spelprogramet
lizzard:
De har ju tussat ihop norrlandslagen riktigt i första tre omgångarna...
MODO möter i tur och ordning Brynäs, Luleå och Timrå.
TIK möter Luleå, Brynäs och MODO.
Brynäs möter MODO, Timrå och Luleå.
Man verkar ha gjort så med alla tre derbygrupperna. Tittar man på HV, MIF, VF och LHC är det samma mönster där. Och följdaktligen så är det så även i mittengruppen Mora, DIF, FBK och SSK.
De har ju tussat ihop norrlandslagen riktigt i första tre omgångarna...
MODO möter i tur och ordning Brynäs, Luleå och Timrå.
TIK möter Luleå, Brynäs och MODO.
Brynäs möter MODO, Timrå och Luleå.
Man verkar ha gjort så med alla tre derbygrupperna. Tittar man på HV, MIF, VF och LHC är det samma mönster där. Och följdaktligen så är det så även i mittengruppen Mora, DIF, FBK och SSK.
Spelprogramet
Här är spelprogrammet för es
Luleå börjar hemma mot Tik sedan borta Modo och tredje omgången spelar vi mot Bif
Schemat är i Pdf format... Om ni inte kan se pdf ladda hem Acrobat Reader
www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html
Jag länkar spelschemat se länk
Luleå börjar hemma mot Tik sedan borta Modo och tredje omgången spelar vi mot Bif
Schemat är i Pdf format... Om ni inte kan se pdf ladda hem Acrobat Reader
www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html
Jag länkar spelschemat se länk
Sv: Nyförvärv.
Portello:
Kan ju tyvärr även bli som med andra stockholmare att frugan inte trivs (Mertzig) eller att man vill bo nära Sthlm (Svensson) eller att man helt enkelt saknar Stureplan och hamnar vid TV-spelet hela dagarna (Hägerbäck).
Kan ju tyvärr även bli som med andra stockholmare att frugan inte trivs (Mertzig) eller att man vill bo nära Sthlm (Svensson) eller att man helt enkelt saknar Stureplan och hamnar vid TV-spelet hela dagarna (Hägerbäck).
Sv: Nyförvärv.
I dagens NSD står det att Luleå tydligen är intresserade av AIK:s Fredrik Hynning.Hynning är en ung spelare (född -83) Och gjorde förra säsongen drygt 20 mål i allsvenskan. Tycker denna eventuella värvning låter rätt spännande. Ung kille, utvecklingsbar. Nästa års Jonas Nordqvist?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
nappen: Tycker ändå att Koch blixtrade till mot Schweiz.
Men klart bäst på isen var Vanek.
Men klart bäst på isen var Vanek.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Verkar inte gå så bra för Koch i VM.
0+1, 2min, 2 skott och -4 totalt.
0+1, 2min, 2 skott och -4 totalt.
Sv: Nyförvärv.
Läst på text-tv:
"Luleå värvar den slovakiske backen Jaroslav Obsut. Han kommer närmast från spel i Vancouvers farmarlag Manibota. Obsut har spelat fyra NHL-matcher med Colorado."
Har man hört den visan förut tro?? =)
"Luleå värvar den slovakiske backen Jaroslav Obsut. Han kommer närmast från spel i Vancouvers farmarlag Manibota. Obsut har spelat fyra NHL-matcher med Colorado."
Har man hört den visan förut tro?? =)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan:
Hmmm, kanske såg fel, det har hänt förr.
Nu blev jag hungrig. Man skulle ha haft nå mat i frysen/kylen.
Hmmm, kanske såg fel, det har hänt förr.
Nu blev jag hungrig. Man skulle ha haft nå mat i frysen/kylen.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan: Måste ändå säga det var en liten skräll att dom klarade 2-2 mot Kanada. Thomas Koch gör bort att vara inne på baklängesmål i vm så han har gjort bort det innan es börjar.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Jo, jag är lika förvånad jag med. Jäkla skitspel, vinst varje gång...äh, pyttsan...
Förresten, i tillägg till målrapporteringen från matchen Österrike-Kanada kan noteras att Thomas Koch var inne på Kanadas båda mål.
Förresten, i tillägg till målrapporteringen från matchen Österrike-Kanada kan noteras att Thomas Koch var inne på Kanadas båda mål.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan: Vilken skräll att man inte fick in bomben.Måste nog vara första gången man inte lyckats.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
För att komplettera:
55.17 2 - 2 EQ Canada 15. HEATLEY, Dany
Reinhard Divis fick i varje fall hålla nollan i 2,5 perioder.
55.17 2 - 2 EQ Canada 15. HEATLEY, Dany
Reinhard Divis fick i varje fall hålla nollan i 2,5 perioder.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
nappen: Du kan sluta hoppas, i varje fall för ett tag:
First Period
15.39 1 - 0 EQ Austria 32. LAKOS, Andre
(54. DIVIS, Raimund)
(47. ULRICH, Martin)
Second Period
23.37 2 - 0 EQ Austria 15. VANEK, Thomas
(34. PEINTNER, Markus)
(55. LUKAS, Robert)
Third Period
50.36 2 - 1 SH1 Canada 22. COOKE, Matt
First Period
15.39 1 - 0 EQ Austria 32. LAKOS, Andre
(54. DIVIS, Raimund)
(47. ULRICH, Martin)
Second Period
23.37 2 - 0 EQ Austria 15. VANEK, Thomas
(34. PEINTNER, Markus)
(55. LUKAS, Robert)
Third Period
50.36 2 - 1 SH1 Canada 22. COOKE, Matt
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:
3-1 just nu. Sverige måste göra minst två till medan Japsen inte får göra nått. Heja Japan! ;-)
3-1 just nu. Sverige måste göra minst två till medan Japsen inte får göra nått. Heja Japan! ;-)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan: Har inte kvittot hemma ho mig men vi spelade efter dig.
Men man kan ju inte säga att jag härmade dig medvetet.Man är ju ingen tankeläsare.
Och BOMBERNA som Rayko surrade om kom aldrig.
Varför är jag inte förvånad?
Men man kan ju inte säga att jag härmade dig medvetet.Man är ju ingen tankeläsare.
Och BOMBERNA som Rayko surrade om kom aldrig.
Varför är jag inte förvånad?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Så kan man ju se på saken. Efter en viss ansträngning, plånboken är inte i bästa skick...så satsade jag 10 kronor på de resultaten klockan 13.01.36 idag.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan: Äh, det var du som ville härma mig.
Jag skrev det ju först, ju!
Jag skrev det ju först, ju!
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Äh, härmapa, eller nåja...delvis i varje fall.
Satsade en tia på Sverige-Japan 9-1 och Österrike-Kanada 2-6.
Satsade en tia på Sverige-Japan 9-1 och Österrike-Kanada 2-6.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Undra om det kan bli några pengar på dagens bombenspel.
Sverige: 5,6,7,8,9
Japan: 0,1
Kanada: 4,5,6,7,8
Österrike: 1,2
Sverige: 5,6,7,8,9
Japan: 0,1
Kanada: 4,5,6,7,8
Österrike: 1,2
Sv: En otråd på Sportsnackiska
nappen:
Nja , du har ju kva några minuter ännu.
Och Grattis, grattis!
Nja , du har ju kva några minuter ännu.
Och Grattis, grattis!
Sv: Nyförvärv.
Äh, det var ju några säsonger i mestis, eller vad det heter, som drog upp +/- statistiken ordentligt.
Sv: Nyförvärv.
Portello: Palsola verkar ju ha gjort en hel del poäng samt samlat på sig ett antal utvisningsminuter. +/- statistiken är inte dum den heller.
Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:
Det är konstigt, för jag minns egentligen inte diskussionerna kring Renberg så tydligt, typ vad folk hade för åsikter och vad de lovade och sådär. Man glömmer så lätt när man börjar bli gammal...
Det är konstigt, för jag minns egentligen inte diskussionerna kring Renberg så tydligt, typ vad folk hade för åsikter och vad de lovade och sådär. Man glömmer så lätt när man börjar bli gammal...
Sv: Nyförvärv.
Portello: Värst va många rykten som har börjat florera just idag :).. Man får hoppas att dom e sanna med
« Föregående · 392887 · Nästa »