« Föregående · 397683 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Obsut
Portello: Ok, helt fel är det ju inte. Han spelade ju i ett annat lag än Luleå i alla fall. Men han gjorde väl ett gäng matcher på försäsongen och runt jul för LHF har jag för mig. Jag är i alla fall rätt säker på att han gjorde ett mål hemma i COOP arena i mellandagarna. Dock minns jag inte mot vem.
Sv: Obsut
Portello:
Jag räknar och räknar men får bara ihop fyra nyförvärv. Koch, Antila, Obsut och Hynning. Vem har jag missat? För inte räknar du väl Bäärnhielm (som varit utlånad till Boden en säsong, men varit under kontrakt av LHF) eller Savilahti-Naganader (från J-20) till nyförvärv?
En inte alltför vågad gissning är väl att det kommer att sluta på sex nyförvärv. Renberg plus en forward ytterligare.
Jag räknar och räknar men får bara ihop fyra nyförvärv. Koch, Antila, Obsut och Hynning. Vem har jag missat? För inte räknar du väl Bäärnhielm (som varit utlånad till Boden en säsong, men varit under kontrakt av LHF) eller Savilahti-Naganader (från J-20) till nyförvärv?
En inte alltför vågad gissning är väl att det kommer att sluta på sex nyförvärv. Renberg plus en forward ytterligare.
Sv: Junkka borta
Albert Hall: Skulle också gärna se en back till. Gärna då en högerskytt eftersom två stycken har varit tvungna att lägga skridskorna på hyllan.
Sv: Junkka borta
Albert Hall: det där med uttryck har jag också funderat på. Det är väl helt enkelt så att det går mode i vissa ord och synsätt. Inom fotbollen tycker jag att det är nästan ännu tydligare - i år är de stora modeuttrycken "komma rättvänd med bollen" och "hitta ytan mellan backlinje och mittfält", och förra året och året dessförinnan snackade alla om "balansspelare" och att man "måste sätta press på bollhållaren".
Fast iofs finns det väl också de som står emot det där. Ankan Parmström har i snart 25 år av expertkommenterande aldrig pratat om annat än att laget som släppte in ett mål antingen stirrade för mycket på puck eller, om målet har fallit just efter att försvarande lag har blivit fulltaligt, att man är som mest sårbar just efter att ha klarat av ett numerärt underläge...
Fast iofs finns det väl också de som står emot det där. Ankan Parmström har i snart 25 år av expertkommenterande aldrig pratat om annat än att laget som släppte in ett mål antingen stirrade för mycket på puck eller, om målet har fallit just efter att försvarande lag har blivit fulltaligt, att man är som mest sårbar just efter att ha klarat av ett numerärt underläge...
Sv: Junkka borta
LL:
Faktiskt ett skönt besked. Det hade inte varit roligt att behöva knaggla på med halvskadad Junkka en vinter till.
Jag vill nog ha en back till ändå, jag tyar inte en vinter till med att lira vissa matcher med 3-4 backar plus någon omskolad forward. Hellre då med 8 forwards...
Apropå ingenting så har jag lagt märke till några ord som man aldrig hörde för säg 10 år sen men nu används i vart och varnnat inlägg i olika sportforum och även i många tidningsreportage: klasspelare, spetskompetens och leverera. Däremot hör man knappt ett gammalt hederligt ord som forechecka längre.
Faktiskt ett skönt besked. Det hade inte varit roligt att behöva knaggla på med halvskadad Junkka en vinter till.
Jag vill nog ha en back till ändå, jag tyar inte en vinter till med att lira vissa matcher med 3-4 backar plus någon omskolad forward. Hellre då med 8 forwards...
Apropå ingenting så har jag lagt märke till några ord som man aldrig hörde för säg 10 år sen men nu används i vart och varnnat inlägg i olika sportforum och även i många tidningsreportage: klasspelare, spetskompetens och leverera. Däremot hör man knappt ett gammalt hederligt ord som forechecka längre.
Sv: Junkka borta
LL: Men då är det väl läge att värva Hentos brorsa!
Annars så har väl alltid rayko några färska spelare som ni kan värva. Eric Lindros till exempel...
Annars så har väl alltid rayko några färska spelare som ni kan värva. Eric Lindros till exempel...
Junkka borta
Jahapp, så kom då det inte speciellt oväntade beskedet att karriären är över för Junkka.
Det innebär att det blir en stor lönekostnad som försvinner. Lägg den största delen av de pengarna på att värva en eller kanske rent av två riktigt vassa anfallare (alltså lägg de pengarna till de som redan finns budgeterade, SÅ mycket tjänade nog inte Junkka att det räcker till två vassa forwards...) och så kan vi komplettera med en billigare back. Bakåt ser det ganska bra ut just nu, men framåt saknas den riktiga spetsen än så länge.
Det innebär att det blir en stor lönekostnad som försvinner. Lägg den största delen av de pengarna på att värva en eller kanske rent av två riktigt vassa anfallare (alltså lägg de pengarna till de som redan finns budgeterade, SÅ mycket tjänade nog inte Junkka att det räcker till två vassa forwards...) och så kan vi komplettera med en billigare back. Bakåt ser det ganska bra ut just nu, men framåt saknas den riktiga spetsen än så länge.
Länkar:
http://www.luleahockey.se
http://www.luleahockey.se
Sv: World Cup
lizzard: Mja lika jämn grå trupp somvanligt, Och så kommer det att gå som det brukar möjligen semi men mest troligt stopp redan i kvarten.
Svagt att inte en som Peter Nordström FBK kom med i truppen en riktigt slitvarg och nyttospelare, Men Hårde Hardy har väl hittat sina favvo lirare igen!
Svagt att inte en som Peter Nordström FBK kom med i truppen en riktigt slitvarg och nyttospelare, Men Hårde Hardy har väl hittat sina favvo lirare igen!
World Cup
Tomas Holmström och Mattias Öhlund är uttagna till World Cup. För att se alla uttagna klicka på länken
Sv: Nyförvärv.
Få se då vilka mer Luleå kommer att få som nyförvärv, Hadde Hamilton vart klar så hadde dom presenterat han direkt efter vm:et.
Det senaste är väl att inget kommer att ske föräns Strömwall kommer hem från sitt dottersdop i Österrike på Måndag next week, Stämmer det kickan eller är mina kontakter fel ute??????
Det senaste är väl att inget kommer att ske föräns Strömwall kommer hem från sitt dottersdop i Österrike på Måndag next week, Stämmer det kickan eller är mina kontakter fel ute??????
Sv: Fransson
I gammal god luleanda här på SpS så dammar jag av en gammal hederlig tråd från den 27 januari istället för att öppna en ny när jag vill delge folk det jag nu vill delge folk. Det handlar tydligen (min engelska är inte så bra, men jag tror det är ganska positivt det som skrivs) om supertalangen Fransson inför draften på Vancouvers hemsida.
ON FIRE
Johan Fransson - D (Lulea) - We had some concerns with Fransson, but may have been slightly perplexed after witnessing some error-prone play from the prized Swede at the World Juniors. When healthy, Fransson has shown to be a budding star playing a mature, high-octane game, proving that his decision to play an extra year before opting into the NHL draft was a wise one. According to Lulea's head coach Mikael Andersson: "He plays like a god and I wouldn't trade him for any other defenseman in the (Swedish Elite League)." However, our scout adds that "(Fransson) could have produced a few more points, but this will surely come next year. He still needs to fine-tune his shooting skills in order to truly excel on the powerplay. But, at this moment, I watch this guy play and I find myself comparing him to the top rearguards in the league, not other draft-eligibles. That is how good he is - he'll be highly sought after at Raleigh."
ON FIRE
Johan Fransson - D (Lulea) - We had some concerns with Fransson, but may have been slightly perplexed after witnessing some error-prone play from the prized Swede at the World Juniors. When healthy, Fransson has shown to be a budding star playing a mature, high-octane game, proving that his decision to play an extra year before opting into the NHL draft was a wise one. According to Lulea's head coach Mikael Andersson: "He plays like a god and I wouldn't trade him for any other defenseman in the (Swedish Elite League)." However, our scout adds that "(Fransson) could have produced a few more points, but this will surely come next year. He still needs to fine-tune his shooting skills in order to truly excel on the powerplay. But, at this moment, I watch this guy play and I find myself comparing him to the top rearguards in the league, not other draft-eligibles. That is how good he is - he'll be highly sought after at Raleigh."
Sv: mora ik
LL:
Det är väl ganska exakt det jag tänkte på. Första gångerna jag läste det på officiella så utgick jag från att det var Djurgården man syftade på. Tog ett rätt bra tag innan jag insåg att det skulle syfta på HV. Av övriga namn så är dom mer eller mindre kryptiska, men det är väl iallafall inga som man direkt tror det är "fel" lag. Sen stör det mig oerhört mycket att av misstag bli ihopblandad med just Djurgården. :)
Det är väl ganska exakt det jag tänkte på. Första gångerna jag läste det på officiella så utgick jag från att det var Djurgården man syftade på. Tog ett rätt bra tag innan jag insåg att det skulle syfta på HV. Av övriga namn så är dom mer eller mindre kryptiska, men det är väl iallafall inga som man direkt tror det är "fel" lag. Sen stör det mig oerhört mycket att av misstag bli ihopblandad med just Djurgården. :)
Sv: Nyförvärv.
Jag noterar att MIF nu har presenterat Melin, Hannula och Peter Hammarström som klara för MIF. Tre ganska bra värvningar, får man väl ändå säga. Den värvning som känns mest osäker på förhand är väl Hammarström som ändå är 35 år. Hannula lär dock göra bra med poäng, och Melin är väl en spelartyp som MIF inte riktigt har haft på senare år så han tillför nog en del.
Sv: Nyförvärv.
robhed: Jag tror att du har rätt där. Spelaren måste nog betraktas som frisk av en oberoende läkare vid kontraktsskrivning för att försäkringen ska täcka lönen. Annars kunde ju Luleå ha skrivit ett livstidskontrakt med tex Skuggan och gett honom två mille per år i lön och sedan säga "hoppsan då, han var visst skadad men det gör inget för Folksam betalar lönen".
Sv: Nyförvärv.
Frågan är om det då är ok o signa en som är trasig redan på förhand och sen låta en försäkring kicka in och ta hand om lönen - skulle tro att försäkringsbolaget har någe att säga om detta. Vad gäller statlig sjukersättning så har den säkert ett tak långt under vad en hockeyspelare av den klassen tjänar per månad.
Dysso: Det är väl som med alla arbetsgivare, om han är sjuksriven ett par veckor så pröjsar väl staten sjukersättning?
Dysso: Det är väl som med alla arbetsgivare, om han är sjuksriven ett par veckor så pröjsar väl staten sjukersättning?
Sv: Nyförvärv.
LL:
Det är väl som med alla arbetsgivare, om han är sjuksriven ett par veckor så pröjsar väl staten sjukersättning?
Det är väl som med alla arbetsgivare, om han är sjuksriven ett par veckor så pröjsar väl staten sjukersättning?
Sv: Nyförvärv.
Om det nu är så att Renberg är så pass skadad att det kan dröja till jul innan han spelar så hoppas jag verkligen att Luleå skriver ett kontrakt där han inte får betalt om han inte kan spela.
Sv: Nyförvärv.
Kickan:
Låter mycket intressant, LHF till slutspel som vanligt nästa säsong med andra ord!
Låter mycket intressant, LHF till slutspel som vanligt nästa säsong med andra ord!
Sv: Nyförvärv.
Kickan: Hamilton...Steen? Så ni har alltså tänkt att göra stackars Thomas ännu mer splittrad än vad han torde vara idag...
Sv: Nyförvärv.
Frisco: Mmm, det är ju rätt svårt att sia om hur ES kommer att sluta när trupperna bara är halvfärdiga, och inte ens när de är färdiga är det lätt, om än lättare. Det finns ju aldrig några garantier för att en spelare passar in i truppen t ex.
(Man kan inte - jahaja) Äta Sig Mer Än Mätt kommer ju hem också, fast han är ju så skadad att han inte lär spela förrän omkring jul.
(Man kan inte - jahaja) Äta Sig Mer Än Mätt kommer ju hem också, fast han är ju så skadad att han inte lär spela förrän omkring jul.
Sv: Nyförvärv.
lizzard: Tyvärr får man säga, men din födelsedag går åt pipan med dunder o brak. Tikarna vinner lätt mot Sur Leo.
Men annars kan ni göra en hyfsad säsong.
Men annars kan ni göra en hyfsad säsong.
Sv: Nyförvärv.
Kickan: Oki. Vi (och alla andra) väntar nog med spänning på alla elitserielagens laguppställningar i september.
Sv: Nyförvärv.
Kickan: Hamilton och Bartek låter inte alls så illa tycker jag. Kan bli en kul säsong detta, För övrigt e premiären på min födelsedag iår, och en vinst mot Gläfsers skulle ju inte va så dålig present.
Sv: Nyförvärv.
Frisco: Än Obsut menar du? Strömwall lär ha med sig någon eller några spelare när han kommer hem från Tjeckien. Hamilton och Bartek är båda möjliga.
Sv: Nyförvärv.
lizzard: LHF blir att räkna med kommande säsong. De nyförvärv som kommer inom kort går inte av för hackor.
Sv: Nyförvärv.
lizzard: Opps blev lite fel där... Nu kommer den rätta länken
Länkar:
http://www.nsd.se/index.php?artikel=113830&option=2&PHPSESSID=a0774b724d184c0a4ccfe49a1042fa92
http://www.nsd.se/index.php?artikel=113830&option=2&PHPSESSID=a0774b724d184c0a4ccfe49a1042fa92
« Föregående · 397683 · Nästa »
Målet kom mot MIF den 30/12.Matchen slutade 5-0.