« Föregående · 400220 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Spelarförluster...
Paddan: Seriös undran för mig varför är det konstigt att dom vill investera i Plannja?
Plannja drar ju folk och är med att finasiera eran Konsumhall ;-)
Om dom pröjsar hyra eller % per betalande det vet inte jag men...
Vad jag förstod utav mina få sekunder genom artikeln i NSD så bestämde sig väl LHF att godkänna nissarna efter att dom hade gått in i Plannja!
eller..
Plannja drar ju folk och är med att finasiera eran Konsumhall ;-)
Om dom pröjsar hyra eller % per betalande det vet inte jag men...
Vad jag förstod utav mina få sekunder genom artikeln i NSD så bestämde sig väl LHF att godkänna nissarna efter att dom hade gått in i Plannja!
eller..
Sv: Super six
Dysso: Fast iofs räcker det ifall ni skickar SM-bucklan med bussgods till Övik, så alltför dyrt behöver det inte bli.
Nej, förresten, då måste jag städa ur garderoben för att få plats. Äh, behåll bucklan ni.
Kanske borde skicka det där förslaget till Hockeyförbundet och Hockeyligan, tror de skulle bli överlyckliga med tanke på allt pappersjobb mm som jag skulle bespara dessa arma stackare på diverse kanslier.
Nej, förresten, då måste jag städa ur garderoben för att få plats. Äh, behåll bucklan ni.
Kanske borde skicka det där förslaget till Hockeyförbundet och Hockeyligan, tror de skulle bli överlyckliga med tanke på allt pappersjobb mm som jag skulle bespara dessa arma stackare på diverse kanslier.
Sv: Super six
Dysso: Låter ju som att det blir minst två genomkörare mot riktigt kvalificerat motstånd, något ni givetvis kommer att sakna i elitserien nästa säsong. Avangard Omsk och HC Zlin låter väl som trevliga motståndare i gruppspelet.
Det är förresten lika bra att vi lämnar över SM-guldet till er på en gång, och eftersom ni redan har det så blir det ju billigast så också.
Det är förresten lika bra att vi lämnar över SM-guldet till er på en gång, och eftersom ni redan har det så blir det ju billigast så också.
Sv: Super six
Paddan:
Äsch, blir inget Avart som tar hem det, klart HV står som segrare...
Fast det blir nog tungt om man ska se på det lite mer objektivt. Sen lär det väl hänga mycket på formkurvan precis när turneringen spelas, och mycket slump är inblandat när det bara är två matcher i gruppspelet.
Äsch, blir inget Avart som tar hem det, klart HV står som segrare...
Fast det blir nog tungt om man ska se på det lite mer objektivt. Sen lär det väl hänga mycket på formkurvan precis när turneringen spelas, och mycket slump är inblandat när det bara är två matcher i gruppspelet.
Sv: Super six
Ska bli intressant att se om någon kanal i Sverige kommer sända det. Undrar om det finns intresse för det hemma i TV-sofforna? Om man inte skulle komma iväg av någon anledning så hade det inte varit fel att få se det ändå.
Någon som har mer koll på St Petersburg föresten? Noll koll på vad det kostar att ta sig dit och bo där i några dagar.
Någon som har mer koll på St Petersburg föresten? Noll koll på vad det kostar att ta sig dit och bo där i några dagar.
Sv: Super six
Dysso: Tycker det är dålig stil av dig att försöka bortförklara smugglingsresorna till Ryssland med såna saker som "jag måste titta på någon obetydlig hockeycup i Övre Voltas nedre träskmarker".
Fast, det är klart, smuggla du in dina C-60 band med taskig ljudkvalitet innehållandes blandad tadjikisk techno, gör det du!
Fast, det är klart, smuggla du in dina C-60 band med taskig ljudkvalitet innehållandes blandad tadjikisk techno, gör det du!
Sv: Super six
lizzard:
Kanske hade passat bättre i HV's GB eller Elitserien?
Dock, nu när ämnet kom på tal, så klurar jag fakiskt på att ta en weekend i Ryssland. Passa på att se HV, utländska topplag och St Petersburg. Långt kvar och mycket kan hända men det hade nog varit himla kul...
Länk till en artikel som inte är från aftonbladet för de som är som mig och inte litar på något som står i den blaskan. :)
Kanske hade passat bättre i HV's GB eller Elitserien?
Dock, nu när ämnet kom på tal, så klurar jag fakiskt på att ta en weekend i Ryssland. Passa på att se HV, utländska topplag och St Petersburg. Långt kvar och mycket kan hända men det hade nog varit himla kul...
Länk till en artikel som inte är från aftonbladet för de som är som mig och inte litar på något som står i den blaskan. :)
Super six
Nu ska det visst startas en turnering för de 6 bästa lagen i europa, dit är Hv 71 inbjudna att delta. Dom kommer att få flytta 2 es matcher för spel i den ligan. Blir tufft spelprogram 11 matcher på 23 dagar. Om ni vill läsa mera skickar jag med en länk.
Sv: Spelarförluster...
LL: Ok, bara att vänta och se vad det slutliga beskedet blir.
Förresten, på tal om något helt annat, det känns väldigt passande att ett företag vid namn Obol vill investera i ett ishockeylag. Däremot blir man lite fundersam vad gäller inblandningen i Plannja...
Förresten, på tal om något helt annat, det känns väldigt passande att ett företag vid namn Obol vill investera i ett ishockeylag. Däremot blir man lite fundersam vad gäller inblandningen i Plannja...
Sv: Spelarförluster...
Paddan: nej, det har i alla fall tidigare sagts att inga lag nerifrån ska ersätta tvångsnedflyttade lag eftersom allsvenskans ska bantas så det kommer troligen att bli så att den ena allsvenskan kommer att innehålla 11 lag.
Dock ska man notera att det inte är helt avgjort ännu. AIK har möjlighet att överklaga till Riksidrottsförbundet, vilket man också har för avsikt att göra.
Dock ska man notera att det inte är helt avgjort ännu. AIK har möjlighet att överklaga till Riksidrottsförbundet, vilket man också har för avsikt att göra.
Sv: Spelarförluster...
LL: Hmm, jag antar att man tänkt sig att ersätta AIK med något annat lag i Allsvenskan. Är det i sådana fall Asplöven som ligger närmast en plats?
Sv: Spelarförluster...
Robert P: ...men nu uppger swehockey.se att AIK som enda förening av de 12 i elitserien och de övriga 23 i allsvenskan kommer att tvångsdegraderas.
Sv: Spelarförluster...
Robert P: Om AIK hade brytts sig i att ha täckning för det de lovar i kontrakt hade aldrig denna situation dykt upp. Dessutom skulle väl killen bli mattläggare.
Sv: Spelarförluster...
Spud:
Åker AIK ner en division kan man mest troligt inte erbjuda samma löner till spelarna som står i kontrakten och dom bryts automatiskt.
Tror knappats nån av AIK:s spelare behöver oroa sig för att sitta fast om dom degraderas. Men nu tror jag risken för tvångsdegradering för AIK är rätt liten, oavsett vad Aftonbladet skriver.
Åker AIK ner en division kan man mest troligt inte erbjuda samma löner till spelarna som står i kontrakten och dom bryts automatiskt.
Tror knappats nån av AIK:s spelare behöver oroa sig för att sitta fast om dom degraderas. Men nu tror jag risken för tvångsdegradering för AIK är rätt liten, oavsett vad Aftonbladet skriver.
Sv: Spelarförluster...
Spud: Givetvis kan det vara så. Det är väl bara att hoppas att spelarna har det då.
Sv: Spelarförluster...
Hälge: Dte brukar finnas inskrivet i kontraktet att kontrakten inte gäller om klubben av olika anledningar inte spelar i allsvenskan. För någon blixt från klar himmel kan man knappast påstå att det här var, och om man inte skriver in i kontraktet att man inte vill spela div1 får man skylla sig själv.
Sv: Spelarförluster...
Albert Hall: Om det stämmer, så verkar det väldigt konstigt att gå ut och värva spelare. Frågan är ju också om nyförvärven var informerade om läget ?
Sv: Spelarförluster...
Hälge:
Det verkar ju idag som att Pierre inte blir en allsvensk spelare utan en div 1 lirare. Gnaget klarar inte elitlicensen. Vad jag inte kan fatta är hur man ändå kan hålla på att värva spelare? Vore det inte bättre att köra med egna juniorer än att värva en, relativt sett, dyr elitseriespelare och därmed åtminstone vara närmare att klara licensen?
Det verkar ju idag som att Pierre inte blir en allsvensk spelare utan en div 1 lirare. Gnaget klarar inte elitlicensen. Vad jag inte kan fatta är hur man ändå kan hålla på att värva spelare? Vore det inte bättre att köra med egna juniorer än att värva en, relativt sett, dyr elitseriespelare och därmed åtminstone vara närmare att klara licensen?
Sv: Spelarförluster...
Albert Hall: Jag hoppas verkligen att ni kommer att sakna Nilsson (dvs att han gör en riktig kanonsäsong). :-)
Hento hade jag glömt bort...
Hento hade jag glömt bort...
Sv: Spelarförluster...
knaskamilla:
Han var usel sista fjärdedelen av säsongen. Men nog kan han komma igen, kanske.
Han var usel sista fjärdedelen av säsongen. Men nog kan han komma igen, kanske.
Sv: Spelarförluster...
Albert Hall:
Hento, säger du? Jag hade för mig att du påstod att han var slut som artist, typ.
Hento, säger du? Jag hade för mig att du påstod att han var slut som artist, typ.
Sv: Spelarförluster...
Hälge: Vi har väl tappat en spelare som jag velat ha kvar. Money Nilsson. Kanske Skrbek också men han var avstängd 25% och skadad 25% av säsongen. Sånt håller ju inte i längden.
Sv: Spelarförluster...
Albert Hall: Jaha, det är så det ligger till. Har ni många spelarförluster eller är det lugnt på den fronten ?
Sv: Spelarförluster...
Hälge:
Att det just blev AIK var väl inte särskilt väntat, däremot att han lämnar Luleå. Han blev inte erbjuden nytt kontrakt, nämligen. Fast jag har inte helt gett upp hoppet om honom än, det kan bli en hygglig elitseriespelare vad det lider.
Fast det var kanske inte så märkligt att det blev AIK när jag tänker efter. Vi har ju värvat två spelare därifrån så kontakter var väl redan tagna mellan föreningarna, kanske.
Att det just blev AIK var väl inte särskilt väntat, däremot att han lämnar Luleå. Han blev inte erbjuden nytt kontrakt, nämligen. Fast jag har inte helt gett upp hoppet om honom än, det kan bli en hygglig elitseriespelare vad det lider.
Fast det var kanske inte så märkligt att det blev AIK när jag tänker efter. Vi har ju värvat två spelare därifrån så kontakter var väl redan tagna mellan föreningarna, kanske.
Spelarförluster...
Jag vet inte om det här är något nytt för er, men jag läste att Pierre Berggren är klar för AIK.
Var det en väntad förlust eller kom det som en liten överraskning ?
Var det en väntad förlust eller kom det som en liten överraskning ?
Mora
I väntan på finalmatch 4 i Stanley Cup är jag inne och tittar på motståndarnas sidor så här i dödtider. Jag såg att det saknas ett bra smeknamn (öknamn) på Mora och har ni inte kommit på något ännu, vill jag ge några förslag.
1. Roma (eftersom de nästan aldrig vinner serien)
2. Reserv-Leksand
3. Mas-ochisterna (de kommer att få stryk - och verkar trivas med det)
4. Masgävlarna (de plockar sina nyförvärv från Brynäs)
Lite elakt kanske, men det gillar ju ni.
Ha det!
1. Roma (eftersom de nästan aldrig vinner serien)
2. Reserv-Leksand
3. Mas-ochisterna (de kommer att få stryk - och verkar trivas med det)
4. Masgävlarna (de plockar sina nyförvärv från Brynäs)
Lite elakt kanske, men det gillar ju ni.
Ha det!
Sv: Nummer 19 är tillbaka!
wille: Tja, LHF och Mora i kvalserie"final" är väl inte alltför orealistiskt, även om det låter lite väl optimistiskt för båda parter...
Sv: Nummer 19 är tillbaka!
lizzard och Swordster: great, då finns det ytterligare ett ställe att fördriva tid på till säsongsstarten.
Fast årets silly season lär ju gå lite fortare än normalt mycket att se fram emot i sommar, fotbolls-EM, OS och World Cup of Hockey
Fast årets silly season lär ju gå lite fortare än normalt mycket att se fram emot i sommar, fotbolls-EM, OS och World Cup of Hockey
Sv: Nummer 19 är tillbaka!
Salcin: Det har varit öppet sedan slutet på April har jag för mig, kul du hittade hit igen
Sv: Nummer 19 är tillbaka!
Det var som tusan sen när har SpS återuppstått?
Hittade hit av en ren slump.
Hittade hit av en ren slump.
« Föregående · 400220 · Nästa »
Annars så har Obol gjort affärer med Luleå Hockey långt innan Plannja kom in i bilden. Tex så stod Obol för en hel del av pengarna som betalade Renbergs lön förra gången han spelade i LHF. Därefter har man till och från diskuterat vidare samarbeten, men det är inte förrän nu det har blivit något konkret av det.