« Föregående · 404157 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Omröstning.
Paddan: Såg det där om Pierre. Tror det är nyttigt för honom att spela ett eller några år i AS. Förhoppningsvis kommer han tillbaka till Luleå senare.
Sv: Omröstning.
qwertas:
Tycker en sak är rätt roligt när det gäller de stora tidningsdrakarna (speciellt AB och Expressen).Inför varje år står det nå liknande med "Luleå brukar alltid klara sig till slutspel, men inte iår"
Hittills har de inte haft rätt, förhoppningsvis inte i år heller.
Tycker en sak är rätt roligt när det gäller de stora tidningsdrakarna (speciellt AB och Expressen).Inför varje år står det nå liknande med "Luleå brukar alltid klara sig till slutspel, men inte iår"
Hittills har de inte haft rätt, förhoppningsvis inte i år heller.
Sv: Omröstning.
Portello: Jepp, hoppas för er skull att han får vara hel.
Annars så har väl inte Luleå sämre trupp än något annat lag i ES, så jag tror inte att ni behöver bekymra er om att missa slutspelet som en del skriver.
Annars så har väl inte Luleå sämre trupp än något annat lag i ES, så jag tror inte att ni behöver bekymra er om att missa slutspelet som en del skriver.
Sv: Omröstning.
Portello: Apropå AIK-are, eller lulingar, så har Pierre Berggren tydligen kommit överens med Sundsvall Hockey om ett kontrakt.
Sv: Omröstning.
qwertas:
Hoppas verkligen du har fel, men tiden får väl utvisa hur det blir med skadeproblem för Antila.
Hoppas verkligen du har fel, men tiden får väl utvisa hur det blir med skadeproblem för Antila.
Sv: Omröstning.
Portello: Han har haft dessa bekymmer under väldigt lång tid, även medans han spelade i USA. Jag tror även att detta kan fortsätta under tiden i LHF.
Sv: Omröstning.
ernie eagle:
Jag vill påstå att jag är ganska insatt i den svenska hockeyn och visst, jag kan hålla med om att dessa två spelare ÄR klasspelare i allsvenskan men inte i ES.
Fast jag har haft fel förr, tror dock Mr Antilla kommer missa väldigt många matcher då han har och har haft väldiga skadebekymmer med sin rygg.
Jag vill påstå att jag är ganska insatt i den svenska hockeyn och visst, jag kan hålla med om att dessa två spelare ÄR klasspelare i allsvenskan men inte i ES.
Fast jag har haft fel förr, tror dock Mr Antilla kommer missa väldigt många matcher då han har och har haft väldiga skadebekymmer med sin rygg.
Sv: Omröstning.
qwertas: Själv hoppas jag verkligen att värvningarna av Hynnig och Antila blir lyckade (överraskande va?)
Men att sä´ga att det är klassvärvningar vet jag väl inte.
Därimot skulle jag klassa dom som väldigt spännande värvningar.
Hynning gjorde ju rätt mycket poäng men var ändå missnöjd med sin säsong.
När det gäller antila så gjorde han tydligen väldigt bra matcher i AIK-dressen innan han blev skadad.Bara hoppas han får vara hel.
Men att sä´ga att det är klassvärvningar vet jag väl inte.
Därimot skulle jag klassa dom som väldigt spännande värvningar.
Hynning gjorde ju rätt mycket poäng men var ändå missnöjd med sin säsong.
När det gäller antila så gjorde han tydligen väldigt bra matcher i AIK-dressen innan han blev skadad.Bara hoppas han får vara hel.
Sv: Omröstning.
Jesper Jonsson:
Ähhh, nu ska vi inte vara sån :)
Helt klart är det viktigt att Antila lyckas, men jag vägrar tro på kvalserien. Skulle tro att en realistisk slutplacering är någonstans mellan plats 5-8.
Ähhh, nu ska vi inte vara sån :)
Helt klart är det viktigt att Antila lyckas, men jag vägrar tro på kvalserien. Skulle tro att en realistisk slutplacering är någonstans mellan plats 5-8.
Sv: Omröstning.
knaskamilla: Jag röstade på Jaroslav Obsut eftersom man känner till både Hynning, Antila och Renberg. Man vet att dessa är klasspelare och att det kommer tillföra Luleå tyngd. Obsut är den jag har minst koll på därför tycker jag det ska bli intressant att följa honom i vinter från publikplats i Sydkraft Arena, eventuellt nån match i COOP Arena alternativt hemma i TV-soffan.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Första isträningen.
Kickan: Nåja. Har sett den så många ggr så man överlever nog. Fast hade ju varit intressant att se nyförvärven. Fast jag har inte bestämt mig än. Kanske jobbar man in fm och går och kollar.
Huh 22dagar sparade. Ja de där gamla är ju alltid skitsvåra att få ut. Har några själv men knappast 13.
Huh 22dagar sparade. Ja de där gamla är ju alltid skitsvåra att få ut. Har några själv men knappast 13.
Sv: Första isträningen.
Jesper Jonsson: Jag har också slut på semestern, i vart fall för tillfället. Fast jag har 22 dagar kvar att ta ut ändå (9 sparade och 13 av de 31 dagarna från årets) så det känns inte så vidrigt trots allt. Jag får ju ha semester igen med början i mitten av augusti. Måste bara ta hand om dråpförsökare och liknande innan dess.
Jävla surt att missa isträningen hur som helst. I fjol, när jag fick semester när jag helst ville ha det, fanns jag på plats i B-hallen nästan varenda ispass. Vissa dagar både för- och eftermiddag. Fast det var väl min tur att inte få semester de bästa veckorna i år. Jag har ju trots allt alltid fått det tidigare.
Jävla surt att missa isträningen hur som helst. I fjol, när jag fick semester när jag helst ville ha det, fanns jag på plats i B-hallen nästan varenda ispass. Vissa dagar både för- och eftermiddag. Fast det var väl min tur att inte få semester de bästa veckorna i år. Jag har ju trots allt alltid fått det tidigare.
Sv: Första isträningen.
Portello: såg inte länken utan såg nyheten först när jag posta mitt andra inlägg ;)
Sv: Första isträningen.
Jesper Jonsson:
Japp, det var ju det jag skrev samt det som stod i länktipset :)
Hade tänkt åka dit på tisdag eftersom jag är ledig den dagen.
Man vill ju se de nya spelarna "In action".
Japp, det var ju det jag skrev samt det som stod i länktipset :)
Hade tänkt åka dit på tisdag eftersom jag är ledig den dagen.
Man vill ju se de nya spelarna "In action".
Sv: Första isträningen.
Portello: Jadu
Tydligen skall de köra kl 10 på måndag.
Så då bangar nog jag också. Det är ju sista semsterdagen idag.
Tydligen skall de köra kl 10 på måndag.
Så då bangar nog jag också. Det är ju sista semsterdagen idag.
Sv: Första isträningen.
Portello: Förmodligen är den 15 eller så. Förmiddagspasset är nog få som far på. De kanske mest är styrkepass och inte på is. Brukar kunna vara så.
Men kanske har de lagt om schemat helt tills i år vad vet jag.
Men kanske har de lagt om schemat helt tills i år vad vet jag.
Första isträningen.
Måndagsträningen är klockan 10 och är i B-hallen.
Så mao så dillade Tommy när han sa att det skulle vara i Coop arena.
Hoppas verkligen att någon luling ska dit så man får en rapport, själv så jobbar jag som sagt var.
För övriga tider under veckan se länk.
Så mao så dillade Tommy när han sa att det skulle vara i Coop arena.
Hoppas verkligen att någon luling ska dit så man får en rapport, själv så jobbar jag som sagt var.
För övriga tider under veckan se länk.
Sv: Slutet av silly season och ...
knaskamilla: Haha,kanske det. Får hoppas någon kan plåta honom på måndag så man får bildbevis. själv kan jag mest troligt inte närvara. Jobbar till 15 och jag skulle tippa att träningen är före jag slutar.
Usch vad internet segar för mig. Värre än att sitta på modem för tillfället.
Usch vad internet segar för mig. Värre än att sitta på modem för tillfället.
Sv: Slutet av silly season och ...
Albert Hall: Själv så röstade jag på Obsut. Kan hända att det var allt runt omkring värvningen av honom som gör det.
Sv: Slutet av silly season och ...
Portello:
Jag valde mellan Obsut (om han nu verkligen finns?) och Antila men bestämde mig till sist för Antila. Jag håller med om att det är där den största osäkerheten finns i den kommande säsongens LHF. Gustan är bra, men jag tvivlar på att han pallar att vara uttalad förstemålvakt i 40-50 omgångar. Därför tycker jag att Antila känns som det nyförvärv som jag är mest nyfiken på. Obsut är jag nog ändå rätt säker på kommer att gå in och göra en habil insats.
Jag valde mellan Obsut (om han nu verkligen finns?) och Antila men bestämde mig till sist för Antila. Jag håller med om att det är där den största osäkerheten finns i den kommande säsongens LHF. Gustan är bra, men jag tvivlar på att han pallar att vara uttalad förstemålvakt i 40-50 omgångar. Därför tycker jag att Antila känns som det nyförvärv som jag är mest nyfiken på. Obsut är jag nog ändå rätt säker på kommer att gå in och göra en habil insats.
Sv: Slutet av silly season och ...
Lövva: Träffade Tommy idag på jobbet, och enligt honom var träningen i Coop Arena.Men han visste inte vilken tid.
Sv: Slutet av silly season och ...
Lövva: Du får lägga ut en länk här då, när den e upp and running.
Sv: Slutet av silly season och ...
Portello: Tror jag ska ringa dit å höra, har inte så stort förtroende för dem längre, när det gäller å annonsera ut första ispasset.
På tal om ingenting alls så är vi klara med LuleåFans hemsida nu! Den blev minst sagt suveränn. "Släpps för allmänheten" den 2:a augusti
På tal om ingenting alls så är vi klara med LuleåFans hemsida nu! Den blev minst sagt suveränn. "Släpps för allmänheten" den 2:a augusti
Sv: Omröstning.
Gammeldrickan: Röstade på Hynning för honom är den spelaren jag tror mest, långsiktigt sett, av alla nyförvärven. Ge honom 2-3 säsonger, å jag tror han kommer blomma ut till en riktig storspelare. Landslagsmässig defentivt, å det säger inte lite när man har LHF märket på bröstet.
Men som sagt, ge honom några säsoger så....för han har resurserna som krvävs!
Men som sagt, ge honom några säsoger så....för han har resurserna som krvävs!
Sv: Omröstning.
Portello: Vadårå, det står ju "någon annan" så då borde jag ju visst kunna rösta på någon som inte har skrivit på.
Äh, vadå, Wildes mamma och Kickan skulle ju tillsammans stå för minst halva souvenirförsäljningen.
Men ärligt talas skall det bli intressant att se vad Antila och "Kocken" går för.
Äh, vadå, Wildes mamma och Kickan skulle ju tillsammans stå för minst halva souvenirförsäljningen.
Men ärligt talas skall det bli intressant att se vad Antila och "Kocken" går för.
Sv: Omröstning.
Paddan: DÅRE! Du kan ju inte rösta på folk som inte redan har skrivit på. Men det är väl svårt att förstå för er Bjästabor ;)
Fö kan jag garantera att Wilde inte kommer till oss.Dom såg nog hur dålig han var när han spelade för er.
Fö kan jag garantera att Wilde inte kommer till oss.Dom såg nog hur dålig han var när han spelade för er.
Sv: Omröstning.
Portello: Varför satt du inte in Thomas Koch istället för Renberg, för Renberg e ju inte ett helt nytt namn för Luleå.
Sv: Omröstning.
Poffa: På tal om Antila ja,.Tydligen hade Wennerholm höjt honom till skyarna efter ha sett honom i AIK-dressen och menade att han var klart elitseriemässig.Nu har han tydligen blivit svajig. Men,men som du säger, han kan bli både flipp och flopp.
Sv: Omröstning.
Poffa:
Håller med ang. Renberg. Han är väl den minst intressanta av de där namnen, vad gäller hur nyfiken man är.
Håller med ang. Renberg. Han är väl den minst intressanta av de där namnen, vad gäller hur nyfiken man är.
Sv: Omröstning.
Portello: Jag röstade på nån annan. Något lite roligare namn skulle man väl vilja se.
Sv: Omröstning.
Portello:
Ja, jag röstade på Antila för det skall bli intressant att se hur han klarar av det tuffare motståndet som är i ES kontra AS. Renberg vet man vad han går för redan.
Antila kan bli en ordentlig flipp men likväl en gigantisk flopp.
Ja, jag röstade på Antila för det skall bli intressant att se hur han klarar av det tuffare motståndet som är i ES kontra AS. Renberg vet man vad han går för redan.
Antila kan bli en ordentlig flipp men likväl en gigantisk flopp.
Omröstning.
Som ni ser har jag startat en omröstning. Skriv gärna en rad om varför ni röstade som ni gjorde.
Sv: Slutet av silly season och ...
Lövva: Har ingen koll men man tycker ju att det borde komma upp på hemsidan under veckan.
Sv: Slutet av silly season och ...
Någon som vet några detaljer om första ispasset? Dvs klockslag och i vilken hall det äger rumm?
« Föregående · 404157 · Nästa »