« Föregående · 423924 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL:
Det gör ändå inget, för eftersom MODO vinner över Timrå så kommer Westerlind vara en vinnare ändå.
Det gör ändå inget, för eftersom MODO vinner över Timrå så kommer Westerlind vara en vinnare ändå.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
westerlind: jamen, man kan ju inte fira bara för att man tippar något? Jag menar, du har ju bevisligen tippat helt fel? Det enda lag som kommer att vinna i matchen Lulio-Pölsan är ju Lulio?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Stigsson: Klart jag kan greja ett smakprov på Melody Club. Fast inte förrän jag är hemma imorgon någon gång.
(Det tog en jäkla tid att hitta det här inlägget eftersom det låg ett antal sidor bakåt).
(Det tog en jäkla tid att hitta det här inlägget eftersom det låg ett antal sidor bakåt).
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
westerlind: va? Ska du fira Luleås vinst? Håller inte du på Brynäs?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan:
Vad tjuter du om? Lulio ligger ju fyra - ingen söder om polcirkeln kan ha trott det. Och Brynäs ligger t o m efter Timrå: Där kan man snacka om orsak till depression.
Fast på måndag blir det tre poäng - då ska jag fira, Kickan.
Vad tjuter du om? Lulio ligger ju fyra - ingen söder om polcirkeln kan ha trott det. Och Brynäs ligger t o m efter Timrå: Där kan man snacka om orsak till depression.
Fast på måndag blir det tre poäng - då ska jag fira, Kickan.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Surprise. Killen lär ju bli avstängd rätt snart. Värvar man en sån kille får man räkna med det.
Sv: Nyförvärv.
Portello: Samtliga tillgångar-skulder. Om man inte har alla pengar i madrassen förstås, då blir det svårade för skattmasen att hålla koll.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
NallePhu: Jag tycker att Vill du köpa något?-frågorna är rätt bra ändå. Särskilt om man flyger utanför Schweeeeeden.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: De positiva detaljerna var alltför få för att jag - i mitt då extremt deprimerade tillstånd - skulle orka leta efter dem. Fast nästa match, då jävlar.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:
2 tacklingar 37 minuter , verkar som sverige lite för mesisigt för denna tuffing
2 tacklingar 37 minuter , verkar som sverige lite för mesisigt för denna tuffing
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Piteå besegrade ikväll Boden borta med 3-2 efter Sudden.Noterbart är att BIK:s nordamrikan Peters drog på sig 37! utvminuter.BIK-supportrarna på www.bodensik.com forum verkar inte så nöjda med domaren.
Sv: Nyförvärv.
Portello: Hehehe, hade jag varit smart så hade jag redan skrivit de två rapporter som måste skrivas innan måndag istället för att dra på de så länge som möjligt.
"Till skattepliktiga tillgångar hör den egendom med ett värde i pengar som innehas i slutet av skatteåret, till exempel fastigheter och övrig realförmögenhet, aktier i börsbolag och övriga bolags aktier, bostads- och fastighetsaktiebolags aktier och andelar i placeringsfonder samt kontanta medel och tillgodohavanden. Skulderna dras av från förmögenheten och skatten bestäms enligt nettoförmögenheten."
Fribeloppet för förmögenhetsskatten är väl 1,5 MKR om jag inte minns fel.
"Till skattepliktiga tillgångar hör den egendom med ett värde i pengar som innehas i slutet av skatteåret, till exempel fastigheter och övrig realförmögenhet, aktier i börsbolag och övriga bolags aktier, bostads- och fastighetsaktiebolags aktier och andelar i placeringsfonder samt kontanta medel och tillgodohavanden. Skulderna dras av från förmögenheten och skatten bestäms enligt nettoförmögenheten."
Fribeloppet för förmögenhetsskatten är väl 1,5 MKR om jag inte minns fel.
Sv: Nyförvärv.
Paddan: Utan att orka läsa det så kan jag säga att jag känner mig ännu mer förvirrad :)
Kan du som är smart?! förklara för en bondtölp som mig?
Kan du som är smart?! förklara för en bondtölp som mig?
Sv: Nyförvärv.
Portello: Det här kanske kan hjälpa till att reda ut frågan, eller förvirra dig ännu mer ;)
skatteverket.se/skatter/formogenhetsbeskattning.html#Skattesats
skatteverket.se/skatter/formogenhetsbeskattning.html#Skattesats
Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Dessutom har vi ju det här med förmögenhetsskatten. De svenska stjärnorna kan ju lämna Sverige den 183:e dagen. Dettta innebär för Luleås del att Holmström samt Wallin kanske sticker i november.
Någon som vet vad som räknas i förmögenhetsskatt? Hade en diskussion om det igår. Varav jag och en till hävdade att det gällde pengar man har tjänat in samt fastigheter osv. medan en annan hävdade att det inte gällde pengar på banken.Vad är rätt?
Någon som vet vad som räknas i förmögenhetsskatt? Hade en diskussion om det igår. Varav jag och en till hävdade att det gällde pengar man har tjänat in samt fastigheter osv. medan en annan hävdade att det inte gällde pengar på banken.Vad är rätt?
Sv: Nyförvärv.
Portello:
Jag håller med dig. Men jag bävar för hur det kan se ut i november när fönstret öppnas igen. Kommer hela femmor då att värvas? Eller tar lock-outen slut? Jag läste någonstans att det här var den mest osäkra säsong som någonsin spelats, jag håller med. Om det blir för mycket hattande blir det inge kul. Håkansson på NSD hade ju en krönika igår i ämnet. Se länken.
Jag håller med dig. Men jag bävar för hur det kan se ut i november när fönstret öppnas igen. Kommer hela femmor då att värvas? Eller tar lock-outen slut? Jag läste någonstans att det här var den mest osäkra säsong som någonsin spelats, jag håller med. Om det blir för mycket hattande blir det inge kul. Håkansson på NSD hade ju en krönika igår i ämnet. Se länken.
Sv: Nyförvärv.
Ska bli skönt ikväll klockan 00,01 då värvningscirkusen är över för ett tag.Har nästan blivit för mycket av den varan på sistone. Idag blev Chara klar för FBK, Sami Salo för VF samt att Koivu verkar vara på g till SSK.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
nappen: Billigast är Nordic Air Link runt 1400:- ToR Arlanda <----> Kallax
jäkligt bra flyg, Sitter du och sover eller läser en tidning el bok då stör dom dig inte med en massa frågor villl du köpa något!
jäkligt bra flyg, Sitter du och sover eller läser en tidning el bok då stör dom dig inte med en massa frågor villl du köpa något!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Såg just målen på SVT. Tycker att vi har en hel del oflyt på 2-0, och i övrigt var det inte mycket Gusten kunde göra på de fem mål man fick se.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Idel hemmasegrar i kvällens omgång. Inget lag med full pott efter två omgångar, ovanligt.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Jag kan trösta er med att ni var inte dåliga idag. Ni mötte bara ett riktigt j-a bra LAG idag. Det var Niklas Wallin som självmålade förresten.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
6-2 till slut alltså. Torsk är aldrig kul, men jag var ganska så förberedd på liknande siffror. Vi får hoppas på bättring till nästa match.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Japp, finns inget annat att göra. Låter som att Luleå spelar bättre nu i tredje i alla fall.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vivix: som jag var inne på tidigare - vi får försöka hitta alla positiva detaljer vi kan :-)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Ja mål av Holmström och första poängen av Williams, alltid något!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
OJOJOJ, vilken CHOCK att Modo skulle göra 4-1 i PP2... Jaja, det var den matchen det. Jag hade ändå inte räknat med några poäng i dag. Det är inte mot Modo i Twin Peaks Arena vi ska räkna med segrar. Allt vi eventuellt lyckas rädda där i poängväg får ses som en bonus, i alla fall så länge NHL-lockouten pågår.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vivix: 4-1 ännu ett PP mål, detta ser inte alls bra ut. Nu skiter jag i hockeyliven det blev inget bättre i andra perioden.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
nappen: Utöver SAS så vete fasen. Det går väl iofs bussar också, men jag tvivlar på att det är så spännande att sitta och åka buss så långt.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: Ja, det får vi verkligen hoppas på.
Är det någon som kan tipsa om något sätt att ta sig från Stockholm till Luleå förutom Connex och Nordic Airlink?
Är det någon som kan tipsa om något sätt att ta sig från Stockholm till Luleå förutom Connex och Nordic Airlink?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liten telefonrapport från Ö-vik:
Luleå var knappt ur egen zon första tio. Bättre därefter. Det var nog Nordan som gjorde målet, en styrning på skott från Rönnken. Modo öste på som fasen i början, men skapade ändå inte så mycket. Det tyder (min tolkning) på att Luleås försvarsspel inte har varit så tokigt ändå.
Luleå var knappt ur egen zon första tio. Bättre därefter. Det var nog Nordan som gjorde målet, en styrning på skott från Rönnken. Modo öste på som fasen i början, men skapade ändå inte så mycket. Det tyder (min tolkning) på att Luleås försvarsspel inte har varit så tokigt ändå.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
nappen: Hoppas verkligen dom får till det till andra perioden. Mycket irriterande när det buffrar.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: För mig funkade det sista tio, dock var det hur buffrigt som helst i början.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard:
Nordquist var det nog. Ett mycket fint PP enligt Martin S. Alla tre målen i PP, man ska nog hålla sig från utvisningsbåset i den här matchen.
Hockelive funkade nästan två minuter i sträck här på slutet. Nytt rekord för säsongen.
Nordquist var det nog. Ett mycket fint PP enligt Martin S. Alla tre målen i PP, man ska nog hålla sig från utvisningsbåset i den här matchen.
Hockelive funkade nästan två minuter i sträck här på slutet. Nytt rekord för säsongen.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: helt klart, fortsätter han med en kasse per match så blir det ju 50 baljor. Fast det är klart, fortsätter Tellan med tre per match blir det 150 stycken så då vinner inte Nordan :-)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
IOfs så spelar ju det ingen roll vem som gör målen bara dom görs.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
lizzard: Nordan är ju helt jävla otrolig. Han lär bli en av ES bästa målskyttar den här säsongen. Puss på honom.
« Föregående · 423924 · Nästa »
Fö blir det intressant att se vad Williams kan hitta på mot Pölsan då han forhoppningsvis har kommit in i dygnsrytmen.