« Föregående · 449136 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Kvällens match
Nu gjorde Fagemo sitt första byte på ungefär tio minuter. Ska bli intressant att se om vi klarar av att lyfta spelet nu när utvisningarna är förbi.
Sv: Kvällens match
Usch, nu har Modo ett ruskigt tryck. Det är Antila som håller oss kvar i ledning just nu.
Sv: Kvällens match
Dysso: jodå, han är ganska bra. De utvisningar han har tagit har väl varit rätt så korrekta. Tycker inte att han har missat just någon heller.
Sv: Kvällens match
...fast där kom en grymt onödig utvisning. Tellström slarvar med klubban och träffar - förvisso oavsiktligt, men ändå slarvigt - Gästrin i ansiktet med klubban. Håll ordning på klubban, grabbar!
Sv: Kvällens match
Vivix: fast de tre hittills har egentligen inte varit så onödiga som många andra utvisningar i tidigare matcher. Johansson tog sin för att undvika ett friläge, Wallin för att han var dödstrött efter ett maratonbyte och Obsut för att han blev uppsnurrad på läktaren.
Sv: Kvällens match
Nej, nu har Modo börjat få upp farten. Det här är inte bra. Tror att det kan vara dags att börja slå lite icingpuckar för Luleås del. Fast det är klart, än man en man mindre är det svårt att slå icing...
Sv: Kvällens match
...vilket vi såg resultatet av där. Wallin fick nu dessutom ett extra långt byte och drog på sig en utvisning därför att han helt enkelt inte orkar hänga med. Inte bra.
Sv: Kvällens match
Just nu syns ett av Luleås problem. När det är många utvisningar (som det oftast är den här säsongen) så får samma spelare spela väldigt mycket. Framför allt Obsut, Wallin och Rönnken spelar mer eller mindre vartannat byte just nu. Det är inte hållbart på lång sikt, för det sliter för mycket på dessa spelare.
Sv: Kvällens match
Måste säga att Foppa börjar hitta formen. Utöver hans hjärnsläpp som gav oss ett pp och ett mål alldeles nyss så är han överlägset bäst i Modo. Och nu blir det numerärt underläge igen - ska vi gissa på reducering av Modo nu?
Sv: Kvällens match
Albert Hall: 2-4 nu! Jag tror knappt det är sant. Nu skiter jag i att vara pessimist. Detta SKA vi bara vinna. Varför har jag inta canal +?
Sv: Kvällens match
Huh? FYRA mål på bortaplan i EN OCH SAMMA MATCH? Tre mål i numerära överlägen, dessutom. 2+1 nu på Renberg.
Sv: Kvällens match
En spelare som dock inte alls verkar ha tagit det kliv jag hade hoppats på är Kalle Fabricius. Det blir liksom ingeting av det han försöker åstadkomma. Fast så länge han fortsätter att försöka så finns väl ändå chansen att det ska lossna till sist.
Sv: Kvällens match
Klockan är nu fem i sju och det är fortfarande någorlunda match. Fan också, jag som tänkt kolla på film klockan åtta. Hur ska jag nu göra? Äh, det blir nog film och sen kan man kolla text-tv efter den och konstatera om förlusten blev hedersam eller inte.
Sv: Kvällens match
Albert Hall: jo, Åååbusst var lite för snäll där. Inte mycket att säga om vad gäller Antilas insats på det målet dock. En riktigt bra dragning av... vem det nu var (Svartvadet?).
Att Renberg börjar producera känns oerhört viktigt. Han är ju ändå en av de som ska bära Luleå Hockey poängmässigt, är det tänkt.
Att Renberg börjar producera känns oerhört viktigt. Han är ju ändå en av de som ska bära Luleå Hockey poängmässigt, är det tänkt.
Sv: Kvällens match
Kul match att kolla på! Lite besviken är jag dock på min favvo Obsut, (eller Obust som C+ envisas med att kalla honom) vad mesig han var på Modos 2-1 mål! När han nu gör det där misstaget på offensiva blå så måste han ju vara tuffare. Ta en tvåa, ta en straff, men åk för sjutton inte bara med och titta på!
Bra att den ryske domaren inte låter Modos ryggsäcks- och hakarhockey löna sig. Ut med dom bara. Hoppas han inte är den där domartypen där alla utvisningar ska jämna ut sig till sist.
Renberg 1+1. Holmström 1+1. Jojo, om vi har tur kan nog det här bli en relativt hedersam förlust till sist... Fortsätt så.
Bra att den ryske domaren inte låter Modos ryggsäcks- och hakarhockey löna sig. Ut med dom bara. Hoppas han inte är den där domartypen där alla utvisningar ska jämna ut sig till sist.
Renberg 1+1. Holmström 1+1. Jojo, om vi har tur kan nog det här bli en relativt hedersam förlust till sist... Fortsätt så.
Sv: Kvällens match
LL:
Ska ni göra en Mora och vinna med sisådär 8 - 6 eller nåt? Verkar luta åt nåt om målen ska fortsätta trilla in i samma tempo... :)
Ska ni göra en Mora och vinna med sisådär 8 - 6 eller nåt? Verkar luta åt nåt om målen ska fortsätta trilla in i samma tempo... :)
Sv: Kvällens match
Nu jobbar Luleå riktigt bra och hux flux så leder vi med 3-2. Tänk om vi kunde spela så här bra hela tiden... Men det här ger ändå hopp om framtiden oavsett hur det nu går i dag. Att vi gör tre baljor på en enda period på bortaplan är mycket ovanligt, och jag kan på rak arm inte ens påminna mig när vi gjorde det senast. Lite synd att vi skulle bjuda på 2-1-målet, bara. Nå, det finns ändå hopp om lite mer framgång vad det lider.
Sv: Kvällens match
måste dock säga att Fransson börjar visa fjolårstakter igen. Nu har han rejäl fart under rören och tar offensiva initiativ. Det vill vi se mera av!
Sv: Kvällens match
LL: Det har du nog rätt i. Förstår inte riktigt vad som hänt där, såg ju rätt bra ut i de inledande matcherna. Skönt att Renberg får börja göra lite poäng. Nu lossnar det nog lite mer för honom.
Sv: Kvällens match
Vivix: Fast det är samma sak som i många tidigare matcher för Luleå. Man blandar rappa kombinationer och spelvändningar med misstag som inte ens vårat korplag i rinkbandy gör. Det måste bli färre bjudningar bakåt för att det här ska fungera.
Sv: Kvällens match
LL:
Och HV sätter 2 - 1 efter 9 sekunder i PP. Härligt!
Jag undrar varför både HV och LHF är så kassa på BP? Lagens backbesättningar är väl rätt olika utformade, ser inga direkt likheter mer än att vi släpper in BP mål i parti och minut.
Och HV sätter 2 - 1 efter 9 sekunder i PP. Härligt!
Jag undrar varför både HV och LHF är så kassa på BP? Lagens backbesättningar är väl rätt olika utformade, ser inga direkt likheter mer än att vi släpper in BP mål i parti och minut.
Sv: Kvällens match
LL: Hmm 2-2 nu. Jag skulle ju försöka vara pessimist. Men nu känner jag hoppet komma smygande.
Sv: Kvällens match
Sådärja, 2-2 - äntligen ger sig Holma in framför kassen igen, och Renberg bryter in och skapar en bra situation.
Kom igen nu, Luleå, jobba på nu!
Kom igen nu, Luleå, jobba på nu!
Sv: Kvällens match
Dysso: med tanke på att ni och vi är sämst i box play så är risken stor för det.
Men satan i helvetes jävla skit, nu släpper vi in mål när vi är en man mer igen... vi har släppt in tillräckligt med sådana mål för flera säsonger framåt vid det här laget. Piss och skit och helvete...
Men satan i helvetes jävla skit, nu släpper vi in mål när vi är en man mer igen... vi har släppt in tillräckligt med sådana mål för flera säsonger framåt vid det här laget. Piss och skit och helvete...
Sv: Kvällens match
LL:
Weinhandl och Foppa, den kombinationen kommer man ihåg med en rysning. Ni får hoppas dom inte gör mot er som dom gjorde mot oss...
Weinhandl och Foppa, den kombinationen kommer man ihåg med en rysning. Ni får hoppas dom inte gör mot er som dom gjorde mot oss...
Sv: Kvällens match
Dysso: jo, så är det nog. Vem vet, kanske kan det här målet få honom att lyfta. Han har ändå visat tendenser till bra spel tidigare.
Jahapp, där kom 1-1 i numerärt underläge. Att det ska vara så förbannat svårt att hålla tätt i de situationerna :-(
Jahapp, där kom 1-1 i numerärt underläge. Att det ska vara så förbannat svårt att hålla tätt i de situationerna :-(
Sv: Kvällens match
LL:
Kul att Renberg börjar producera. Han har väl en del kvar att bevisa den här säsongen.
Kul att Renberg börjar producera. Han har väl en del kvar att bevisa den här säsongen.
Sv: Kvällens match
Albert Hall: har man sett, klockan är kvart över och matchen är inte avgjord ännu! Det är ju till och med ledning för Luleå?!? Det var mer än jag hade trott på. Ett mycket bra avslut av Renberg, måste jag säga. Ett ruggigt snabbt skott.
Sv: Kvällens match
Paddan:
Om vi är uppe eller inte beror på hur många blå, gröna och rosa piller vi tryckt i oss. Och i vilken ordning.
Om vi är uppe eller inte beror på hur många blå, gröna och rosa piller vi tryckt i oss. Och i vilken ordning.
Sv: Kvällens match
Albert Hall: Hmm, kvart över sju är ju långt efter att de visat Drutten och Jena. Får verkligen lulingar vara uppe så länge?
Sv: Kvällens match
Albert Hall: "Åtminstone fram tills dess att den är avgjord vid kvart över sju nån gång."
Kvart över sju? Vaddå, börjar inte matchen förrän tio över, eller? Fast du har nog rätt, matcher som sänds på Canal+ brukar sällan komma igång redan klockan sju.
Kvart över sju? Vaddå, börjar inte matchen förrän tio över, eller? Fast du har nog rätt, matcher som sänds på Canal+ brukar sällan komma igång redan klockan sju.
Sv: Kvällens match
Kickan:
Åjo, det tror jag nog att du gör faktiskt. Vi är ju enda laget som verkligen försökt att hjälpa Alf med sin inkontinensproblem. Vi skickade ju tom. in en hel film för att få hockeyförbundet att förstå att så kan vi inte ha det på svenska isar. Jag tror att ni egentligen vill tacka oss för den insatsen, för det var faktiskt penibelt att se isen bli gulare och gulare i spåren efter den kissande mannen. Modo är Oonda. Ikväll skall vi förska förlora för att hjälpa till att hålla lappfönstret uppe. Det är viktigt.
Åjo, det tror jag nog att du gör faktiskt. Vi är ju enda laget som verkligen försökt att hjälpa Alf med sin inkontinensproblem. Vi skickade ju tom. in en hel film för att få hockeyförbundet att förstå att så kan vi inte ha det på svenska isar. Jag tror att ni egentligen vill tacka oss för den insatsen, för det var faktiskt penibelt att se isen bli gulare och gulare i spåren efter den kissande mannen. Modo är Oonda. Ikväll skall vi förska förlora för att hjälpa till att hålla lappfönstret uppe. Det är viktigt.
Sv: Kvällens match
NuMo: Ja, Pölsan är ondare än MooDoo. Fast det betyder ju inte att jag gillar MooDoo.
Sv: Kvällens match
Kickan, NuMo & Albert:
Haha, jaså ni börjar darra redan: Jag vet att Brynäs är på väg mot toppen igen, men att ni skulle börja lillebrorsgnället redan nu var en glad överraskning - det börjar kännas som på den gamla goda tiden.
PS. NuMo tröstar Kickan, Kickan läser om pensionärer i Gävletidningar - Livet är spännande.
Haha, jaså ni börjar darra redan: Jag vet att Brynäs är på väg mot toppen igen, men att ni skulle börja lillebrorsgnället redan nu var en glad överraskning - det börjar kännas som på den gamla goda tiden.
PS. NuMo tröstar Kickan, Kickan läser om pensionärer i Gävletidningar - Livet är spännande.
Sv: Kvällens match
Albert Hall: Hahaha, blev personligen väldigt imponerad av att de lyckats få tag i båsdörrspersonal från NHL. För att inte tala om vad glad Ismannen ska bli när han för höra talas om att GISK har en ismaskin parkerad i anslutning till arenan.
Sv: Kvällens match
NuMo: Jag röstar på att de skall lägga ned Brynäs. Helst med retroaktiv verkan så att allt ont de har orsakat oss försvinner.
Sv: Kvällens match
Kickan:
Ja, jag läste det. Sen finns det folk som undrar varför Brynäs kallas för pölsan. ;-)
ji hade även en kul länk om NHL-konflikten igår. Nu börjar även lagen i lägre divisioner utnyttja den. Till och med GISK.
Ja, jag läste det. Sen finns det folk som undrar varför Brynäs kallas för pölsan. ;-)
ji hade även en kul länk om NHL-konflikten igår. Nu börjar även lagen i lägre divisioner utnyttja den. Till och med GISK.
Sv: Kvällens match
Kickan: För att förtydliga gävligheten ytterliggare så finns denna rubrik att läsa där också. "Lägg ned Brynäs- eller Nynässkolan"
Pick your pack ungefär.
Pick your pack ungefär.
Sv: Kvällens match
Albert Hall: Haha, bland allt uselt på forum just nu finns det ett riktigt guldkorn; ji:s länk till en artikel i någon gävlig tidning som visar att inget namn kunde vara mer rätt på det gävligaste laget av alla än just Pölsan. Humor!
Sv: Kvällens match
Albert Hall: Jag har då aldrig sett er så byxis någon gång förut. Tro inte på allt som står i tidningarna. lulio brukar krossa Modo ibland.
« Föregående · 449136 · Nästa »