Luleå HF

SHL · 118071 inlägg · 891 ämnen
« · 1838808 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
pjåtor: Ja, lite som hos oss. Jävlar anamma hos våra killar, vänder underläge mot Öret trots sviktande form och knackigt spel.
Melineffekten....😀

Apmonstrumets största bekymmer är att kartlägga Gustav Possler, som satte det avgörande målet på Apan när Djurgårn krossade apor tidigare idag.

Ja, efter några säsonger med Burkölen körde Possler som 15-åring en halv säsong med Luleå Hockey och därefter var det mycket MooDoo.

Han är alltså väl utbildad i norra Norrlands alla anrika och välutbildande klubbar. Och har dessutom till yttermera visso sluppit bli förstörd inom Apans sektvvångsrobothockey.

M.Lemiux: Själv missade jag oväntat matchen då jag fick hantera akuta händelser och tack och lov missade jag Aplindberg också. Härligt att höra att Einar fortsätter äga. Trist att Pungen kunde vända upp och sedan ta bonuspinnen, men vi knäppte ju dem senast så det tar väl ut sig.

eltifoso: Vi var nära men sköt sålunda ingen hare, inte ens en sprattlande Pung. Warulfven däremot - med 1-3 mot Moran efter två perioder - är ju i praktiken ligaledare.

Visst var det svårt att tippa vilket av en handfull lag som skulle börja serien bäst och nu tycks det alltså vara Ulfven som delvis återuppstår från de döda.

pjåtor: Ja, vi tackar för att Bulan fick vidareutbilda sig i Pölsans hata-att-förlora-skola. Heders!

DansbandsWolf: Håller med dig kamrat! OK att den här gången tappade vi ledning i matchen, ej heller tog vi bonuspinne.

Men tabellen har ordnat upp sig:

8. Luleå 7p
9. Apan 6p

Apan tycks ju ha blivit utklassade och krossade i tredje perioden av gårdarna. Ungefär som Apan sett ut i övriga matcher: leker rommen av sig i första, för att sedan falla ihop. Typiskt för ett rookielag utan anor. Monstrumen hävdar ju att de är "nedtränade" som vanligt när Apan torskar. Men det ser ju mer ut som att de är dåligt tränade, håller bara för en period.

Och våra härliga damer knäpper Trottoardamerna på näsan med övertygande 1-5.

Trottoardamer...låter som sådana som brukade stå efter "skillnan" dvs Malmskillnadsgatan förr i tiden. Där har jag bara varit en gång men mycket under västen, men inte så att jag övervägde inköp, däremot inte kontrollerad nog från att hålla mig från skoj. Jag genomförde en lång förhandling där jag krävde mängd- och längdrabatt och faktum är att jag fick igenom mina krav. När allt så var avtalat förklarade jag att jag ville ha pengarna i förskott. Då menade trottoardamen att det var HON som skulle ha betalt, inte jag. Jasådu, sa jag, då blir det ingen affär förklarade jag och spankulerade vidare.

M.Lemiux: Surt men i alla fall poäng och sen vann damerna med 5-1 borta mot Leksand och för att inte tala om hur Apan blev ännu en gång förnedrade på Hovet.
Nej jag är rätt nöjd.
Skål ta mig fan!

M.Lemiux: Ser ju bra ut för er GRATTIS..lite jävlar anamma i era killar . Bulaneffekten 👍

eltifoso: Jo, lite så är det....Linköping måste vara det lag som sett till spelarbudget misslyckats mest de senaste 10-15 åren. Nästan alltid många fina värvningar men det misslyckas alltid. Nåväl, det kanske hinner ändra sig under säsongens gång. Nu målar t.om Luleå i BP...härligt :-)

M.Lemiux: Tror som jag tror varje säsong att Linköping är som kejsarens nya kläder , de var bleka i premiären och har väl inte ökat sin shine ännu iallafall , en bra målvakt räcker inte i SHL

Detta tar ni, kanske säsongens första trea rentav?

Yes...satt å grämde mig lite över Luleås missade chanser efter 1-1 pucken, men då smäller Einar till med 2-1 efter snygg skarvpassning av Lundeström med 26 sek. kvar av första. Kul att se hur de unga tar för sig. Lite mkt utvisningar där ett tag, men vill inte banna domarna heller då jag tycker att utvisningarna var korrekt dömda åt båda håll.

Jaha...suck...1-0 i studsmål till Linköping....here we go again med sånna mål emot. Och Ap-Lindberg har genast fårr spruta ner kallingarna.

Men va fan i helvete...har Ap-Lindberg bosatt sig i Coop Arena?? Nog för att han kanske hellre vill vara i Norrbotten än Västerbotten, men jag vill fan inte ha honom där.

Ja just...hur gick med Harju? Hur ser prognosen ut för honom? Jävligt synd om vi nu ska mista honom för ett tag framöver med tanke på att jag tycker han öppnat säsongen bra.

Sven.Savage: Snart dags för nedsläpp...hoppas Luleå får lite utdelning på sina chanser denna match. Tyckte hemmamatchen mot HV var helt ok, men inga mål dock. Sammantaget på våra chanser borde det ha slutet 2-2 efter full tid, för nog hade vi väl så pass bra möjligheter att två mål borde gjorts? HV gjorde dock också en bra match, ska sägas och de har inlett helt ok med tanke på att de förlorat många tongivande spelare.
Nåväl, snart tid att bänka sig framför tv:n :-)

Sammantaget har Bulan lyckats få till hyfs på Luleå snabbare än väntat även om mycket återstår att göra.

Imponerande att han lyckats få Harju att fungera mycket bättre än väntat när han kopplat in honom med de unga men stora talangerna Einar - som tycks slå igenom med dunder och brak i år - samt Lundeström. Och i det sammanhanget jäkligt synd att Harju blir skadad och borta nu.

Och vad att säga om Luleås nya back, Joonas Jalvanti?

Till att börja med inte helt väntat men desto mer glädjande att Luleå planerat att förstärka backsidan, men väntar in säsongstart för att se vilka backar som blir allt billigare tillgängliga när andra lag och i and ra ligor fyllt på och valt och vissa blir kvar.

Att det kom fram att Luleå försökte på Welch var överraskande och spännande. Att det inte lyckades men att det direkt spreds info om att Luleå var ute efter Salmela var ju riktigt stimulerande.

Plötsligt har då Jalvanti signats och vad betyd er det? Nja. Det handlar ju int e om en back som kan tillföra på d en nivå som Welch och i synnerhet Salmela skulle kunna göra. Men säkert en förstärkning, en hygglig kompletterande spelare som kommer att försvara en backplats och stärka defensiven.

Men...betyder det att Luleå är klara nu? Kan vi glömma Salmela? Det vore i så fall trist, just när hoppet tänts.

Jaja, vi får se.

Lite tufft läge idag, även om vi tog två pinnar av Pungen senast är det ett bra lag och får de medgång blir de svåra att stoppa.

Samtidigt som Luleås herrar tar emot Pungen kommer Luleås damer att lira borta mot Trottoardamerna. Härligt att vår klubb är med överallt.

Noterar att Apan spelar borta mot Djurgårn. Oberoende resultatet på isen hoppas vi att Apans slipsmaffia inte är med ner till Hovet och sitter i restaurangen och super och vrålar "hora". Utan att ha kollat hoppas jag att Ap-Pravda Norran lyfter fram tidigare kliché - nej, det är inte floskelsnack utan ett trycktekniskt verktyg - och denna gång helt korrekt ropar ut "Stanna hemma, idioter!".

Och om några timmar möter Luleå Pungen igen, nu hemma i Delfinen.Vi slog ju Pungen senast och tog 2p men nu vet de var de har Luleå, kan Tangnes komma med något som överraskar oss?

Luleå fick ju en tuff uppgift mot starka HV senast. Hur agerar vi nu?

Tyvärr blir ju Harju borta några veckor med axelskada. Tråkigt när han startat säsongen så övertygande.

Luleå har ju också plockat in en ny back och det blir spännande att se vad han går för.

{7943}: och ni vann!

Det blir jättekul att fortsätta följa Burkölens öden och äventyr i Allsvenskan. Och dessutom MooDoo och andra lag med plats i Elitserien för inte så länge sedan. Kan bli en intressant resa fram till målet - kvalmatcher!😊

Sven.Savage:
Tackar, synd bara att Pite-Lindqvist missar matchen av personliga skäl!!
Det gör man även om jag har svårt att se att SKAIK skulle hamna efter Mora, Örebro och Karlskrona när allt ska summeras!!
Men hoppas kan man ju alltid :-)

{7943}: Jo, ivandrago är berömlig som tar på sig uppgiften att försöka tala med minstrumen samt rensa bort de värsta stolligheterna.

Trevligt att se en hygglig inledning i Allsvenskan av Burkölen och lycka till mot Ultra-laget i kväll.

Vi hoppas på ett västerbottensderby i kvalet till våren, mellan det anrika fina laget och köpelagens KÖPELAG:-)

hanzon:
Helt klart sandlådenivå i den boken, nu gör dessa två allt för att provocera...
Det är ganska imponerande av Tarasov: som försöker att hålla snacket på en "normal" nivå!!

hanzon: Håller med dig. Apboken är en sandlåda.

Sven.Savage: Rena rama sandlådesnack

Nu har jag fått förklaring i Apboken till varför Apan förlorade hemma igen. Av de båda apmonstrumen. De hade visserligen inte sett matchen. Men vet ändå. De tyckte Apan såg nedtränad ut. I apsekten betyder det att Apan valde att förlora eftersom det bevisar att Apan blir bästigast av alla, sen.

Ja när dumskallarna sammanträder kommer sanningen fram. Apsanning, visserligen men en inställd konsert är också en konsert.

Apan torskar med 0-1. Ett helt gäng högkalibriga chanser i slutet men Viktor Fasth är för j-a bra och tar allt. Så agerar en målvakt, utbildad i Luleå Hockeys hockeygymnasium!

Apan har inlett starkt på hemmais. Krossen av Warulfven med 2-5 följs upp med att herrar CryBert/Klockare sätter in Lindvall mot Fasth och då går det som det gick: Lindvall kastar in en puck och därefter stänger Fasth och Läjkrarna matchen.

Sven.Savage: klart det är kört, Fasth är omutbar :)

Blister Brigade: Nu tar jag upp apmatchen för att se sista två minuterna av tredje.

I detta nu plockas Lindvall ut och Apan kastar in alla köpespelare och försöker 6 mot 5 i ställningen 0-1 ...

Blister Brigade: Är bara en skröna förstås.

Jaha. När Luleå ilsknade till efter zebrahaveriet blev det mer fysiskt på isen och Luleå har haft många chanser, men HV kämpar som djur.

Med knappt tre minuter kvar PP för Luleå som chansar 6 mot 4 men f d Luleåspelare Sundh sätter 0-3 i tom kasse.

Nåja. Bara att bryta ihop och komma igen.

HV har ett starkt lag, inget tvivel på det. Men Luleå har gjort en på det stora hela utmärkt match och kan man fortsätta utveckla lagspelet och bli ännu bättre kan vi få ett lag som kanske kan utmana för övre halvan av tabellen i år. Idag kunde vi lyckats bättre om vi haft lite flyt i spelet och med zebrorna.

Matchen är över, 0-3, men sammanfattningsvis är jag alls inte besviken utan tvärtom glad efter det spel som Luleå levererat idag.

Bara att fortsätta, Luleå, det ni levererat fram till nu under säsongen har vi all anledning att vara imponerade och nöjda med. BRA JOBBAT!

fan att vi ska ha så svårt att få in pucken......

Sven.Savage: Man får verkligen hoppas att det inte urartar och slutar som sist när Örebro spelade hemma hos er! då lulefansen höll på bränna upp centrum med bengaler och spöade upp Örebro supportrar, tur ni kör SANT så ni kan få bort sånt :)

Ja, nu är zebrorna riktigt impopulära i Delfinen. de har verkligen inte varit hemmabetonade, snarare tvärtom låtit misstänkta utvisningar på HV bero, värst av dessa när Lundeström inte fick komma fri när han blev omkullbrottad i slutet av andra.

Tredje inleds genom att Harju blir tacklad mot sarg och får kliva av med handledsskada som det såg ut. Ingen åtgärd. Strax därefter tacklar Hishon puckförande HV-spelare mot sarg och denne tappar hlämen, som antagligen var dåligt/oknäppt - men zebrorna tar ut Hishon på 2+10 och i PP sätter HV 0-2.

Irritationen är inte bara på läktarna, ganska hårt tryck mellan spelarna nu. Där river en HV-spelare - Jaakola - hjälm av en Lulespelare men förstås inget 2+10 där utan Luleåspelaren får åka och byta medan HV får temporärt numerärt överläge.

Tyvärr glest på läktarna. Luleå skulle behöva fullsatt idag för att kunna sätta den press på zebrorna som de behöver ha efter sina insatser som bortadomare.

Min uppfattning är att allt fler ser på matcherna, men gör det hemma på dator eller TV.

Lagen kan ju inte klaga på det eftersom Cmore ersätter med 45 miljoner per år. Men vad gör klubbar som Apan? HÖJER priserna för att se match live. Enda rätta är förstås att SÄNKA priserna rejält, för att fylla läktarna och få till den stämning som behövs för matchen.

Sven.Savage: Absolut sånt hör inte hemma i hockeyn, svårt att se att nån skulle ta sånt i försvar?

Blister Brigade: "Kan tycka att det är verkligen dags att stävja om folk inte kan uppföra sig oavsett ålder, kön, rik eller fattig"

Javisst! Men när man hört talas om stenkastare, heilare, däckknivpunkterare och telefonmordhotare hade man trott det skulle handla om felrunkade småglin. Att det även finns hulliganer bland VIP-folket a la HVs gubbhylla var överraskande för mig.

Paus nu efter andra perioden och ställningen 0-1. Sammantaget inte orättvist men Luleå är också sammantaget vä'ldigt nära HV; haft bra spel både i försvar - även om HV får chanser - Tedenby: vilken trollgubbe! Snurrar runt som vore han en trilling Sedin - och i anfall och med starkt PP. 13 sek kvar av perioden skulle vi haft ett PP till då Lundström - som är skitbra idag - bröt igenom två HVare men den ene brottade ned honom vilket zebran tyckte var godkänt, bläh!

Nå. Det här är en svår uppgift men inte omöjlig. Bra och spännande match och man ser fram emot en tredje period och hoppas Luleå kan fortsatt stå upp som i de två första.

Nere i APschtaan samma ställning efter två perioder, 0-1, och det måste vara tråkigt för Rahimi när den duktige backen, välutbildad i anrika Burkölen, inte får möta fläskberget Hollywood och spöa upp skiten som vanligt.
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2016-04-20-kl-213752_0.png

Senaste minuterna obehagligt då HV fått till spelet allt mer, medan Luleå inte lyckas freda sig helt och tvåan har legat i luften för HV. Fortfarande dock "bara" 0-1 efter halva matchen.

Mer väntat 0-1 i Apschtaan där 0-0-dyrkande hemmalaget nästan lyckats.

Sven.Savage: Kan tycka att det är verkligen dags att stävja om folk inte kan uppföra sig oavsett ålder, kön, rik eller fattig

Sven.Savage: Satan! Sondell råkar skjuta Fabbe i ansiktet och sålunda decimerade utan Fabbes backchecking kommer HV i attack där en HV-spelare ohotad får slå in retur.

0-1 för HV.

Kom igen nu Luleå. Bara att bryta ihop och komma igen. Shit happends. Fortsätt som tidigare bara, ni är utmärkta!

Blister Brigade: Lustigt. Jag klickade upp bilderna för att se bättre och kommenterade. Men kommentarena kom inte upp, hamnade nog under din profil antar jag.

Nå, här upprepar jag:

Det var intressant att läsa. Jag har uppfattningen att NorthPower vanligen är vettiga och läser gärna vad de skriver på sin sida, för att få vettiga åsikter till skillnad från de som de maligna apmonstrumen dyngar ned härvarande apbok med. Nu kan jag ju inte säkert veta att Apsupportrerklubben är alltigenom rekordeliga, den insikten saknar jag. Men här agerar de ju bra. Apklubbens svar är lustigt. Ska man förstå det så att det handlar om Apans vip-kunder, restaurangätare och -supare av båda könen som sitter och skriker hora?

Ja, där läste jag också den insändare, på vilken NorthPower och Aprepresentanterna svarade. Intressant är att de angriper NorthPower men det tycks landa i att det är snarare VIP-gäster som skriker hora?

Sven.Savage: tyvärr missar jag den här matchen då jag har ett litet drömlåde problem... får nöja mej med aftontrasan live!

Blister Brigade: Ja, harrejavvlar. Nu såg jag Läjkers mål på er. Tydligen har ni satt unge Lindvall i mål och på skottet ser det ut som att han har ett hål i kroppen eller något. Rosén bara klappar in pucken och i stället för att agera tycks Lindvall bli helt häpen och förskräckt och slänger vänsterbenet hit och dit varpå skottet går rakt in.

Västerbottningen Lindvall - junisutbildad av Apan utan vakttränare men med instruktionen "ta pucken" mot norrbottningen Viktor Fasth - junisutbildad i Luleå Hockeys hockeygymnasium med målvaktstränare som tagit fram Mattias Modig, David Rautio, Anders Nilsson, Joel Lassinantti, Viktor Fasth m fl...

Apan behöver nog att highsticking Lindström ohotad får gratislägen snett ut för att fixa detta. Något säger mig dock att ett kompetent lag som Läjkrarna känner till det och har kompetens markera ut MooDooisten highsticking...

Det här kan bli tufft. Ska ni inte sätta in köpespelaren Ortio?

Sven.Savage: Tycker det är bra svarat, är så synd när enstaka personer ställer till det för alla andra (oavsett vilket lag det kan gälla)
Uppladdat:

500x0-20170928111816.jpg

Sven.Savage: hm funkar den här att läsa?
Uppladdat:

500x0-20170928111758-1.jpg

Sven.Savage: tog kort på artikeln och fippla just ut den från mobilen men den verkar vara lite för stor för att laddas upp, vet du vart gränsen går i storlek?

Blister Brigade: Nej, hittar inte vad Norran skriver om Apsupportrarna men all hockey är ju oläsbar numera eftersom det lilla pyttebladet - när man nedlåter sig att trycka upp för att läsa en hockeynotis - kräver 99 spänn för det motbjudande nöjet.

Vad skrivs?

0-0 efter första perioden 7-9 i skott men sammantaget är det Luleå som tack vare stark andra halva av perioden och starka PP varit det lag som varit närmare mål medan HVs initiativ under första halvan inte ledde till så svåra skott för Lassi.

Efter Luleås PP har vi växt rejält och håller nu ett grepp över HV - nu är de vi som äger puck och oväntat nog är det fjärde uppställningen med brunkarligan som gång på gång är för j-a bra och lirar skjortan av HV. Nu blir HV i brygga tvungna att ta ytterligare en utvisning med två min kvar av perioden.

KOM IGEN NU, LULEÅ!

Inget mål, men mycket bra PP av Luleå speciellt första minuten med första PP-uppställningen Olle et al. Snabbt, rörligt med perfekta passningar men utan att ett riktigt bra målläge kom fram - HV fick dock jobba rejält för att inte släppa till sådant.

Sven.Savage: och vi fick ett mål i baken... bha!

Nu fick Ollelinan för första gången ett farligt läge och HV tog en utvisning för att freda sig.

0-0 efter halva första perioden, men HV har visst överläge, fast nu får Luleå PP.

KOM IGEN NU, LULEÅ!

Luleå fixade detta och hade t o m kontringar i HV-PP. Nu sex minuter spelade.

Tycker att Luleå lirar bra efter förutsättningarna med många kloka ageranden men inget tvivel om att HV är snabbare och hittar varandra väldigt fint och lätt och har därigenom kommit fram till en del skott men inte värre än att Lassi sett dessa och tagit allt än så länge.

« · 1838808 · »