Luleå HF

115754 inlägg · 887 ämnen

Forum

« · 2027906 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
På tal om damhockey.

Låt oss nu gratulera DamApan som för tredje året i rad går och vinner Norra Damettan. Det blev klart i går när BurkaDamen tappade en pinne borta i Bjästa, förhoppningsvis med Paddan bland den 48 personer starka publiken.

Norra Damettan består av två lag: DamApan och BurkaDamen samt, utom tävlan två hobbylag från DaMooDoo och Luleå, som förstås är förbjudna att vinna och eventuellt kvala upp till SDHL, där dessa två lag redan spelar (även om DaMooDoo tvingas kvala sig kvar om någon månad).

Norra Damettan genomförs så att vart och ett av de fyra lagen möter de andra i hela sex matcher! Sammanlagt spelar lagen alltså 18 matcher och efter 12-13 matcher är det redan avgjort med följande ställning:

• Damapan 13 matcher 34 poäng
• BurkaDamen 13 matcher 15 poäng

Utom tävlan:
• DaMooDoos hobbylag 12 matcher 23 poäng
• Luleås hobbylag 12 matcher 3 poäng

BurkaDamen kan alltså - om de skulle ta 3 poäng i var av de avslutande matcherna, bara nå 33 poäng, och det innebär att DamApan redan nu är klara för kval.

Jag har alltså upptäckt att DamApan nu vunnit sin lilla serie. Hurrar de och jublar nu i schtaan?

Nej. ApPravda Nollan-Norran skriver inte ett skit om detta.

Men Apan själv då, på officiella hemsidan?

Nej, de skriver inte ett skit heller. De har för övrigt inte skrivit ett j-a skit om "sina" damer sedan någon enstaka gång i höstas.

Däremot är de jävligt aktiva i sin "damsatsning" (se nedan) som består i att damer kan få se en HERR-hockeymatch för det hemskt mycket jättebilliga priset av 589 kronor! Men då ingår valfri paraplydrink förstås. Nu lockar de dessutom med "nya överraskningar". Vad kan det betyda? Ska ApPea strippa? Eller blir det fiskdamm, eller FiskDam?

Tidigare har Apan kört en "Ladies Hockey Night" varje säsong, men nu hårdsatsar de på den kvinnliga befolkningen i blygden och arrangerar en andra Night för denna säsongen, för att tydligt visa var de anser att damer hör hemma, när det gäller hockey. Och symboliskt nog blir det skottdagen - den enda dag på året då kvinnor av tradition anses ha rätt att fria. Och varför? Ja, det inser förstås alla. Det handlar förstås om ett desperat försök att få någon att offra sig och erbjuda swingerli sin hand, i förhoppning att de ska lura kvar den ende apspelare som bidrar, för att han inte ska ledsna och dra till någon annan klubb, och fortsätta acceptera att han får stå ut med att bara få brunkaruppgifter medan sektgalningen highsticking har shotgun på alla poänglägen. Fult, Apan, fult!

Ja, det är verkligen vidrigt hur Apan hanterar sina damer. I jättesatsningen för att bli "hela Norrbottens och Västerbottens Riktiga DamHockeylag" ingår ju numera att de i höstas annonserade efter lagledare och materialförvaltare och sådant för damerna och att uppdragen var "ideella", vilket - för den som inte vet - betyder att Apan betalar inte en spänn till de som tar på sig sådant.

Jag hoppas verkligen att DamApan chockar och lyckas kvala sig upp till SDHL så att ApPea får betala resekostnader för spel över hela landet. Oddsen är minimala för att ApPea då lägger ned Damlaget - IGEN! - som han gjorde förra gången för att sedan överlämna den miljon han sparade på det till Zahris under bordet när denna inköptes till herrlaget. USCH!

För något år sedan anmäldes ju Apans förnedrande hantering av pojkar i Hockeygymnasiet till Skolinspektion. Nu tycks det vara hög tid att Apans hanteringar av kvinnor anmäls till Jämställdhetsombudsmannen.

Stackars kvinnor i blygden. Inte förvånande att de flyttar därifrån.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
SDHL!

Elitserien för damer är nästan slutspelad - bara 4-5 matcher kvar per lag - och de viktiga resultaten är i princip redan klara.

1. HV vinner och Luleå missar seriesegern för första gången på fem år. DamHV vinner överlägset och kommer dessutom att sätta nytt poängrekord eftersom de sannolikt går mer eller mindre rent nu på slutet och därmed passerar Luleås rekordresultat på 96 poäng. HV har bara torskat 2 matcher på hela säsongen - mot DamPölsan och DamGårn, samt förlorat en match på övertid mot Luleå och vunnit mot straffar mot något annat lag. Mycket imponerande och DamHV är förstås favorit till seger i slutspelet också.

2. Luleå saknade många spetsspekare under hösten och hankade sig fram någonstans mitt i serien men har nu fått tillbaka spelarna och går f n jävligt bra. Men kommer det att räcka mot DamHV i ett slutspel? Troligen inte, men vi får spela om det i alla fall.

3. DamPölsan blir trea.
4. DamGården blir fyra.
5-6. DamGnaget och StocksunDamen
7-8. TrottoarDamen och DamPungen

9-10. DaMooDoo och ODamLunda får kvala för att hålla sig kvar.

I detta nu har TrottoarDamen prcis spöat DamPungen och har därför 3 poäng fler än vad som framgår av nedanstående tabell och i en nyss påbörjad match ska DamHV spöa DaMooDoo.

Vi kan alltså se följande slutspel framför oss:

KVARTSFINALER

• DamHV - TrottoarDamen (eller ev. DamPungen)
• Luleå - DamPungen (eller ev. TrottoarDamen)
• DamPölsan - StocksunDamen (eller ev. DamGnaget)
• DamGårn - DamGnaget (eller ev. StocksunDamen)

Lite risk kanske för överraskningsresultat i matcherna för Stockholmslagen, men DamHV och Luleå ska väl utan vidare fixa sina matcher - som för Luleås del lutar mot repris på den tuffa finalen från våren 2019. Men mot en DamPung som är klart slappare i år. Mycket sannolikt att det fortsätter som följer:

SEMIFINALER

• DamHV - DamGårn
• Luleå - DamPölsan

Visst. Det finns alltid chans till överraskning men med mycket stor sannolikhet kommer vi efter semi att få följande:

FINAL

DamHV - Luleå

Med DamHV som stor favorit men helt säkert är det inte. Visst; under serien vann DamHV 3/4 matcher mot Luleå; torskade bara första mötet på övertid. Men Luleå är numera klart starkare med spetsspelare tillbaka. Allt kan hända, även om det lutar rejält mot HV.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ser ut som att han passar som skådis i en ny version av Deliverance aka den sista färden.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Vi måste förstås toppa platsen med den aktuella tabellställningen.

Trodde att vår ledning skulle vara bara 1 poäng nu, men vi är faktiskt åter med 7 poängs ledning (6, om Ulfven vinner sin häng).

Nu har vi dessutom spelat drygt 2/3 av serien, så det blir nog inte så stora förändringar innan vi lirat klart.

Trevligt att se att Apan ramlar ned under toppsex igen. Apan är verkligen klappkass med alla bjudningar som deras ihåliga försvar står för, och när de inte har köpespelaren Möller med som kan fixa upp det efter backarnas och vakternas indianer. Undrar hur länge han blir borta?

Mindre trevligt att Pungen skärpt sig och nu vunnit tre senaste, efter att ha legat sist, men nu fått ett litet försprång framför Trottoarkanten och Oskars, och nu har mer avstånd till dem än mot Pölsan uppåt.

Nå, det ordnar sig nog.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Jag firade med en iskall ica selection torr päron cider inhandlat på Ica Kvantum. Till det en kexchoklad!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Såg Persbrandt intervjuas i SeMerpaus idag (översta bilden) men förstår inte vad han har med hockey att göra. Tror inte någon förstår det, typ inte warulfven på nedersta bilden).
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Jaca: Ja, vi hoppas få många fler sådana kvällar - skål!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage:
Löven 3 poäng, Luleå 3poäng och ..... 0 poäng..
En synnerligen bra dag, fan va det satt gött!..
Skål på er och ha nu en trevlig kväll..
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Huge: Ja, att vinna nere i den gävliga arenan är vi inte bortskämda mer, snarare en spöarena för oss. Men desto härligare de gånger vi lyckas:-)

Senaste namnet jag "hittade på" var Apan, men det visade sig senare att BurkÖlensupportrarna hade hittat på det namnet flera år innan jag. Och det låg ju tämligen nära till hands, när man ser vilken maskot de har
Uppladdat:

450x300-apbild_63.pngapbild_63.png

Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Lesky: Hej,
ja visst är han härlig lillebror Wolf. Första gången var han så blyg och nervös att bli intervjuad men numera har det släppt både på isen och i intervju. Härligt med norrbottniska rötter, ungefär som Mats Sundin, med farföräldrar i Tornedalen, där han tillbringade alla somrar. Pissiniemi, jag har en arbetskamrat därifrån - var får de allt ifrån.

Pölsa, ja. Ursprungligen brukade jag påstå att tecknet, på teckenspråket, för Pölsa och Gävle var identiskt och många trodde på det länge:-)

Men du ska få den verkliga förklaringen. Läs nedanstående sammanställning och ryyyys:

KVARTSFINAL 1989
1989-02-26 Luleå HF - Brynäs IF 3 - 1 ( 0-1, 1-0, 2-0 )
1989-02-28 Brynäs IF - Luleå HF 4 - 1 ( 1-0, 2-1, 1-0 )
1989-03-02 Luleå HF - Brynäs IF 1 - 4 ( 1-1, 0-0, 0-3 )

FINAL 1993
1993-03-28 Brynäs IF - Luleå HF 1 - 3 ( 1-2, 0-0, 0-1 )
1993-03-30 Luleå HF - Brynäs IF 4 - 2 ( 3-1, 1-0, 0-1 )
1993-04-01 Brynäs IF - Luleå HF 7 - 4 ( 2-1, 2-1, 3-2 )
1993-04-04 Luleå HF - Brynäs IF 2 - 6 ( 1-1, 0-2, 1-3 )
1993-04-06 Brynäs IF - Luleå HF 3 - 1 ( 0-1, 0-0, 3-0 )

SEMIFINAL 1995
1995-03-16 Luleå HF - Brynäs IF 4 - 1 ( 2-0, 1-1, 1-0 )
1995-03-19 Brynäs IF - Luleå HF 3 - 6 ( 1-0, 0-4, 2-2 )
1995-03-21 Luleå HF - Brynäs IF 1 - 2 ( 0-0, 1-0, 0-1, 0-1 SD 11.46 )
1995-03-23 Brynäs IF - Luleå HF 4 - 3 ( 1-0, 2-0, 0-3, 1-0 SD 14.29 )
1995-03-26 Luleå HF - Brynäs IF 3 - 4 ( 1-0, 0-1, 2-2, 0-1 SD 01.12 )

SEMIFINAL 1999
1999-03-28 Brynäs IF - Luleå HF 3 - 2 ( 2-1, 0-1, 0-0, 1-0 SD 07.32 )
1999-03-30 Luleå HF - Brynäs IF 4 - 1 ( 0-0, 2-1, 2-0 )
1999-04-01 Brynäs IF - Luleå HF 4 - 1 ( 1-1, 2-0, 1-0 )
1999-04-04 Luleå HF - Brynäs IF 5 - 3 ( 0-0, 3-0, 2-3 )
1999-04-06 Brynäs IF - Luleå HF 2 - 1 ( 0-0, 1-1, 0-0, 1-0 SD 07.28 )

ÅTTONDELSFINAL 2018
2018-03-12 Luleå HF - Brynäs IF 2 - 3 ( 1-1, 1-1, 0-1 )
2018-03-14 Brynäs IF - Luleå HF 1 - 2 ( 1-0, 0-1, 0-1 )
2018-03-16 Luleå HF - Brynäs IF 2 - 4 ( 0-2, 1-1, 1-1 )
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Lesky: Scrolla tillbaka på Svens historik några år så får du förklaringen, är visst nåt med att ordet för "pölsa" på samiska ska likna ordet "Brynäs". Eller nåt sånt.
Är du riktigt snäll så kommer Sven säkert att även ge dig smek/öknamnen (vilket man föredrar) på övrig lag i SHL.
Riktigt kul och träffande, faktiskt.
Luleå hade marginalerna med sig idag, det avgör.
Räcker som matchsammanfattning. :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Grattis till segern. Varför kallar du Brynäs för pölsa? Själv var jag förbannad som bara den efter slutsignalen och tänkte börja hata vilken Luleå-spelare som kom för intervju - men snubben som dyker upp är så härlig att all ilska rann av mig, har aldrig varit med om det. Ingen kaxighet efter segern, utan bara ödmjukhet! Brorsan har blivit Luleå-bo också sedan några år tillbaka & så gillar jag norrland sen gammalt då morföräldrarna bodde i Tornedalen, Pissinemi :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Va fan...det där är ju jag.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Zappaholic: He he, du smashar in direkt, det får jag köpa.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: På tal om studieskulder...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
eltifoso: Ja, det var en fin kväll med fina resultat, ni hade gärna fått spöa plast-Pungen också.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: En härlig kväll för oss renläriga. Själv lyfter jag en kall S. och nu dags att citera Galaxen - Skål, tammefan!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
bisterfinnen: Ja, han är ju imponerande i eftermatch-intervju - tycker att han varje gång sagt precis samma sak, oberoende av resultat, en floskelsammanställning som han tycker håller varje gång.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Superdag!

Vi vinner i skräckhallen BURP-arena.
Öret torskar
Ulfen torskar
Och framförallt.....Aptorsk på sin hemmaplan.

Jag är glad och skall fira med en kall Kozel :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
bisterfinnen: Vilket härligt Oskars, spöa Apan!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
OJ, 1.10 kvar och Erik drar på en puck som går centimeter utanför den pölserliga stolpen. Och en halvminut senare drar Petter från halva planen strax utanför den andra stolpen.

Ojoj, med 15 sekunder kvar testar Lassi att göra en Myllys, dvs lyfta in pucken över hela isen in i det tomma målet, men lyckas inte.

Och Gudars skymning! Vi vinner igen mot Pölsan och det dessutom i BURP-arenan inklusive efter ett antal obegrilpiga mygeldomslut av braknollekaraktär av Wolfram och gröningen.

Det var en lika oväntad som efterlängtad vinst:-)

Efter matchen intervjuas en spelare som "lyckats" köra över två motståndarvakter i samma match.

Om nu fysionomier säger något om karaktärer kan man ju säga så mycket som att personen i fråga inte direkt ser ut att lida av alltför stora studieskulder.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Åter en aptaktisk förlust av geniet Joe Dalton.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Ojoj, Mannberg tappar pucken vid blå och Tyväinen kan ta pucken, åka upp och sätta 1-3, då Pölsan tagit vakten och försökte 6 mot 4.

UNDERBART!

Men två min kvar och räkna inte bort Pölsan!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: 1-3 i tom kasse och lite längre söderut släpper skaik in två mål sista minuten och toktorskar mot bottenlaget Oskars

Man blir glad😂
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Klart 👍🏼

Å Oskars!! 😂😂😂
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Lill-Nisse hakar en motståndare framför vårt mål.

Helt OK utvisning tagen av zebran.

Han kunde också tagit den pölsan för filmning eftersom han lägger sig för att "visa" domaren att han är hakad.

Men skit samma. 2.22 kvar, 40 sek PP kvar. KÄMPOA NU, Luleå

(inom parentes konstaterar vi att Oskars krossar Apan, vinner med 3-5! :-))
Kommentera


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
SNYGGT AV TYRVÅINEN!

Ett Pölsaskott som Lassi kniper och in framför honom två pölsor som inte gör något. Då bultar Tyrväinen omkull den ena. Handlar väl mest om att markera och så där gör många mot oss, men vi sällan mot andra.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Zappaholic: Tror inte att det är medvetet. Men vårdslöst.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Ojoj, en otrolig genomåkning av Scott, men Lassi och räddar och nu är det fullt rödpølsetryck mot vårt mål.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Ja Molin går ju medvetet in för att skada Lassi, bli utvisad och sätta sitt eget lag i ett uselt läge. Självklart.

Nä du. Den här kan Engsund ta på sig. Katastrofutvisning
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Zappaholic: Jag håller - inte oväntat - inte alls med.

Från det jag sett uppfattar jag att smurfen jr lyckas komma förbi Engsund och när han kör höger ben över åt höger och träffar Lassi i huvudet, finns det ingen press från Engsund som orsakar det utan det är ett vårdslöst val av lillsmurfen, utan respekt för Lassis hälsa.

Att han redan lyckats köra på Berguven som fått bryta matchen och sedan gör detsamma på Lassi... jag tycker inte att han har på isen att göra överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Zappaholic: Fast på reprisen uppifrån ser man att Molin går rakt på Lassis skalle, han försöker inte undvika den alls.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Skandal är att Engsund kommer undan utvisning när han trycker in Molin i er målis. Den pååkningen får er spelare ta på sig...

Den här utvisningen är lika kass som den er spelare åkte på när en brynäsare gjorde en highsticking på egen spelare.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
MEN SATAN OCKSÅ!

Smurfsonen Molin körde över Berguven i första perioden och Berguven fick lämna matchen.

Och nu gör han det igen! Kommer trängd med Engsund, men hinner klart före och utan att vara pressad viker han in mot Lassi och lyckas KNÄA Lassi i huvudet, hjälmen flyger och Lassi hårt drabbad. Samtidigt har vi ingen reservvakt i bådet.

Och zebrorna "nöjer sig" med en tvåminutersutvisning för det! Plus en fånig tia.

Ja, fy fan vilka j-a zebror! Hela matchen har de hållit på med sina jävla hyss för att gynna rödpølsan!

SKANDAL!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage:
Hej,
jag skämmer ut mig omedelbart igen så nu är jag avstängd.
Klart slut - Warulfvstjut!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Ja, strålande och kul att flyttbilen levererar!

Och kul också att notera att sedan Einar satte 1-2 har Luleå plötsligt börjat spela Lulehockey-hockey och ägt ganska bra.

Men gröningen/Wolfram anar nog faran och hittar på något, vänta bara...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Rödpølse....ha ha ha, så j*vla bra!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage:
Hej,
jag är en tönt.
Ville bara erkänna det.
Tack och hej- leverpastej.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
eltifoso: ”Rödpølse”! Ha ha ha ha - smart tänkt!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Einar igen!

Vakten gör en mannekäginsats, har tagit puck och ska kasta ut den år sidan eller om han tappar den?

Men där stå runge her Wolf och tjafsar inte utanbara pangarin den!

Satan så bra Einar varit senaste månaden, bäst i hela ligan?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: DIF sätter 2-0 på Öret och Örvax får ta på sig det målet.
Jag blev glad och ännu gladare för vårat 2-1 :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Fin start på tredje!
Håller med dig om färgen förövrigt på hemmalagets tröjor

Månne inspirerade av ”Rödpølse”
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Jahaja, dags för tredje perioden i BURP-arenan Pölsan-Luleå 1-1, trots zebrorna Wolfram och Gröningens upprepade försök att ge Pölsan matchvinnande fördelar. Men de hittar väl nya möjlightere att hjälpa till nu i tredje. Nu kör vi!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Fick se bilder från Läjkers - Trottoarkanten och det är helt sjukt hur lata och förvirrade Trottoarkantens backar är. Bulan skulle bänka hela gänget och låtit forwards spela back i stället. Men swinging Melin står väl och funderar på gårdagens och kvääens swinging i stället.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Läjkers tycks köra över Trottoarkantens IF hemma, 4-1, med en period kvar, trevligt.

Nu skulle man hoppas att Oskars spöar Apan för att inte Pungen ska dra ifrån strecket för mycket.

Dessutom har vi nu i livetabell

5. Apan 60p
6. Röglet 60p
7. Djurgårn 60p

med placering efter målskillnad. Så ännu bättre om vi får se Oskars ta pinnar eller åtminstone pinne av Apan, så att vi för ett Apfritt Toppsex.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Nej men för fan, zebragävlar! Där är Sellgren i närkamp med en pölsa, båda tränger sig mot varandra - och då tycker Wolfram/gröningen att SELLGREN ska ut för holding.

Fan, också. Nog svårt för Luleå att möta Pölsan i BURP, och visst insåg man att det skulle bli ännu svårare när Wolgram och Bodenbjörken blev zebror, men att de ska rada upp misstagen - de rejäla misstagen - i pro-Pölsa riktning gång efter gång efter gång. det är skandal.

Så usla zebror som så favoriserar ett hemmalag är zebror som kan orsaka en orättvis vinst för ett lag.

Får man säga att...de suger?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
En köpespelare passar till en annan köpespelare som passar en tredje köpespelare och denne sätter 3-2 för Apan.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Shit, jag får skärpa mig! Har visserligen flera matcher uppe, men sådant får jag inte missa. Ser nu att Lassi tog över efter paus, hoppas att Berguven inte blev så skadad.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Väldigt misslyckat val av röd färg på pölsans tröjor, skär sig obehagligt mot de gula tigerränderna. I jämförelse med den mer blodröda färg Luleå brukar köra med, kommer Pölsan med tomatröd, mycket opassande.
Kommentera

« · 2027906 · »