Jag brukar ju tippa alla matcher i den aktuella omgången på Forum på LHF:s officiella, men det verkar som om swehockey.se har tagit semester i dag så jag får väl tippa här i stället...
MooDoo-LHF hoppas jag förstås ska sluta med bortaseger, men Modo får nog räknas som knappa favoriter i kraft av hemmaplan. Tyvärr är jag lite pessimistisk i dag och räknar inte med några poäng även om jag självfallet hoppas att jag ska ha fel.
DIF-VF känns som en helt öppen match. Men VF har börjar sparka igång maskineriet igen och jag tror att det blir bortaseger.
LIF-HV slutar nog med bortaseger. HV är på gång igen och Leksand gjorde allt annat än en imponerade insats mot SSK senast.
BIF-MIF slutar... ja, hur då? Två nervösa lag, men jag tror att MIF är tillräckligt förbannade för alla sina knappa bortasegrar för att ta hem det hela. BIF verkar vara på väg att rasa ihop fullständigt och jag är inte alls säker på att de klarar elitserieplatsen om det blir kval. Mitt tips blir tvåa, alltså.
I morgon: SSK-TIK borde sluta med bortaseger, men Kapanen har varit skadad och har inte kunnat göra sig själv rättvisa mot slutet. Jag tror på kryss, med gardering för hemmaseger.
LHC-FBK ska bara kunna sluta på ett sätt, och det är förstås med en klar bortaseger. Det enda som kan ändra på det är grov underskattning från FBK:s sida.
LL: Såja, en kall Staropramen skummar i glaset, hockeylive är iordingjort. Dagens matcher kan börja.
Idag håller jag tummarna, förutom på Lule, på VF. Om vi ska nå fjärdeplatsen så vore det väldigt bra med Frölundaseger där. Om man försöker titta med strikt neutrala ögon så är dagens inressantaste match BIF-Mif. Jag tror faktiskt på bortaseger där. Jag tror att Brynäs är väldigt slitna just nu.
Albert Hall: oj, en kall Staropramen hade inte varit fel i detta läge. Eftersom swehockey inte fungerar så får man ingen onlinerapportering. Matchen börjar alldeles strax och här sitter man utan att veta hur det går. Jag brukar inte lyssna på sportradion för det är oftast bara enerverande att tvingas lyssna på inslag om annat än hockey och få typ tre sekudners rapportering då och då från hockeyn, men i dag kanske det är det enda som står till buds. Fast det lär ju vara typ 99% handboll där :-( Hockeylive undviker jag. Något som funkar så dåligt vill jag inte betala för.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
MooDoo-LHF hoppas jag förstås ska sluta med bortaseger, men Modo får nog räknas som knappa favoriter i kraft av hemmaplan. Tyvärr är jag lite pessimistisk i dag och räknar inte med några poäng även om jag självfallet hoppas att jag ska ha fel.
DIF-VF känns som en helt öppen match. Men VF har börjar sparka igång maskineriet igen och jag tror att det blir bortaseger.
LIF-HV slutar nog med bortaseger. HV är på gång igen och Leksand gjorde allt annat än en imponerade insats mot SSK senast.
BIF-MIF slutar... ja, hur då? Två nervösa lag, men jag tror att MIF är tillräckligt förbannade för alla sina knappa bortasegrar för att ta hem det hela. BIF verkar vara på väg att rasa ihop fullständigt och jag är inte alls säker på att de klarar elitserieplatsen om det blir kval. Mitt tips blir tvåa, alltså.
I morgon:
SSK-TIK borde sluta med bortaseger, men Kapanen har varit skadad och har inte kunnat göra sig själv rättvisa mot slutet. Jag tror på kryss, med gardering för hemmaseger.
LHC-FBK ska bara kunna sluta på ett sätt, och det är förstås med en klar bortaseger. Det enda som kan ändra på det är grov underskattning från FBK:s sida.