Är det att gnälla att säga att någonting är märkligt? Jag är jävligt glad, tänk vilken kanonstart på serien vi får! Detta innebär ju överlägsen serieledning efter sju omgångar. Sen är självförtroendet på topp och allting rullar på. Vilket innebär att vi faktiskt kan ta en och annan pinne även borta och vips så kommer vi åter på en traditionsenlig sjätte till åttonde palts.
Men herregud - först gnälls det över att ni slipper möta MoDo tre gånger på bortaplan, sen gnälls det över att ni måste se en massa matcher hemma inom loppet av kort tid. Har ni inget vettigare för er där uppe? Än att gnälla, alltså.
Kollade just på de tio första omgångarna i es, och förundras över hur dom som gör schemat tänker. Luleå spelar 7 av 10 på hemmaplan. De tre första omgångarna går alla i Coop Arena efter det en bortamatch.Sen har vi två hemmamatcher till.Så på de sex första omgångarna har vi FEM hemmamatcher.
Portello: nää, det tycks som att alla ska testas. Det vaskas friskt bland kjedjorna alltså. Defensivt är ordet...*såg du finska flaggan med F1 motiv på bild nyss? Det är finska hjärtan i ett nötskal:-)*
Portello: början av turneringen är det väl så. Och så har han allas ögon på sig. Men det tål han. Så länge saken roar honom. Värre blir det då han lessnar...*himlar o tänker på alla storrysar kring Jere*
Karoliina: Ingen imponerande insats av finnarna hittills.Men jag tror att dom maler sönder danskarna till slut. Tyvärr har man inte fått se Saravo något ännu.Frågan om man får göra det...
Portello: tack för infot. Hade faktiskt ingen koll på saken. (första året på eeevigheter jag stannar här i skogen en valborg och är behövd av hokkyunderhållning o slikt). Det regnar...
Alltså, vi är bara i slutet av april och redan börjar man se fram emot nästa säsong. Men det är nog bra att det är ett tag kvar.Man har ju en hel sommar att se fram emot.Bara hoppas att det blir bra väder så man kan spela lite tennis.
Jag tror det var Blaha han hette. Han var dock inte något blaha, blaha. Enligt Niemi så var det i alla fall den mannen som "förde in seriositeten i Luleå ishockey".
Karoliina: Det finns en som har ett stort motorintresse, nämligen jag. Vad ska man annars se för sport under sommaren? Fotbollen är alltför tråkig med sina gnällande spelare som ligger värre än en färjestad forward och gnäller och väntar på "belöning" i form av frispark.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Bevandrad heter det... ;) Jovars. Man har väl varit dit några gånger. Kollat på funktionärer som står i vägen för isen och sådär.