Luleå HF

SHL · 117713 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Albert Hall:

Bevandrad heter det... ;) Jovars. Man har väl varit dit några gånger. Kollat på funktionärer som står i vägen för isen och sådär.

knaskamilla:

Värst vad du verkar väl bevandrat med geografin i Luleå.

Albert Hall:

Det har inte att göra med att hallen skyltarna sitter i ligger granne med Samhall, då?

Frisco och knas:

Det blir lätt lite fåniga och överpedagogiska skyltar så att även modoiter på bortaresa ska förstå vad allting kostar.

Frisco:

Bulla och palt och kaffe 10:-

Albert Hall:
Bulla 10:-
Palt 10:-
Bulla och Palt 20:-

knaskamilla:

Sex till åtta paltar om dagen.

Albert Hall:

Jag vet inte. Jag läste det som gnäll, och med tanke på att jag alltid är överoptimist och superglad måste det ha varit gnäll.

Pitepalt?

knaskamilla:

Är det att gnälla att säga att någonting är märkligt? Jag är jävligt glad, tänk vilken kanonstart på serien vi får! Detta innebär ju överlägsen serieledning efter sju omgångar. Sen är självförtroendet på topp och allting rullar på. Vilket innebär att vi faktiskt kan ta en och annan pinne även borta och vips så kommer vi åter på en traditionsenlig sjätte till åttonde palts.

Albert Hall:

Men herregud - först gnälls det över att ni slipper möta MoDo tre gånger på bortaplan, sen gnälls det över att ni måste se en massa matcher hemma inom loppet av kort tid. Har ni inget vettigare för er där uppe? Än att gnälla, alltså.

Albert Hall: 3

Portello:

Otroligt märkligt. En del kan säkert ha att göra med att Leksand ska spela en massa bortamatcher i början, men inte allt.

Frisco: Har ingen aning.Hoppas att så som du spekulerar, för annars är det en skandal.

Ja menar, vanligt folk har ju inte råd att se alla matcherna, så ekonomin blir ju lidande om det blir för många hemmamatcher irad.

De tio första omgångarna spelas mellan den 26/9 - 17/10.
Dvs 7 matcher på ca tre veckor.

Portello: I mitten av november ska juu Luleå ut på roadtrip. 4 borta irad.

Portello: Är det inget annat stort evenemang som är inplanerat i Coop Arena?

Kollade just på de tio första omgångarna i es, och förundras över hur dom som gör schemat tänker. Luleå spelar 7 av 10 på hemmaplan.
De tre första omgångarna går alla i Coop Arena efter det en bortamatch.Sen har vi två hemmamatcher till.Så på de sex första omgångarna har vi FEM hemmamatcher.

Sjukt är ordet!

Kollade lite på lagens tröjor på live82.ihwc.net, det var illustrerade bilder, lite ny utformning på vissa lags tröjor.

Vilket lag har de snyggaste tycker ni? Jag tyckte Österrikes såg fina ut. Ukrainas såg värst ut. (Jag har bara kollat på de illustrerade bilderna)

Har bara tv3, jag kan inte se alla matcher :(

hittade lite stats för Pekka i matchen

P1 2:29
P2 1:35
P3 2:49
tot 6:53

byten 19
istid per byte: 21 sec

konstigt han står som forward på den officella VM sidan :o

inte mycket tid han fick. :(

Portello: satan också. 1 minut kvar o så släpper Norrena in.

Karoliina: Den flaggan missade jag.

Tycker danskarna står upp rätt bra.Regin är en väldigt spännande spelare.Där kan Timrå ha gjort ett klipp.

Portello: nää, det tycks som att alla ska testas. Det vaskas friskt bland kjedjorna alltså. Defensivt är ordet...*såg du finska flaggan med F1 motiv på bild nyss? Det är finska hjärtan i ett nötskal:-)*

Karoliina: Och där gjorde Finland 2-0.Ska det rinna iväg nu?

Portello: början av turneringen är det väl så. Och så har han allas ögon på sig. Men det tål han. Så länge saken roar honom. Värre blir det då han lessnar...*himlar o tänker på alla storrysar kring Jere*

Karoliina: Tycker Karalahti har lite svårt idag.Men han har å andra sidan gjort matchens enda mål.

Portello: just nu bryr jag bara om våra värstingbackar. Karalahti och Ruutu.

Karoliina: Ingen imponerande insats av finnarna hittills.Men jag tror att dom maler sönder danskarna till slut. Tyvärr har man inte fått se Saravo något ännu.Frågan om man får göra det...

Portello: jag tror alltid på guld för Finland. Nää, jag vet inte. Jag återkommer om saken efter matchen. *ilar tillbaks till teven*

Karoliina: Det var så lite så.

Om jag förstått det hela rätt så är Saravo ombytt ikvällens match, så det är ju bra hoppas att han får istid.Kommer att se matchen.

Vad tror du om Finlands chanser i det här VM ? Har dom chans på guld tror du?

Portello: tack för infot. Hade faktiskt ingen koll på saken. (första året på eeevigheter jag stannar här i skogen en valborg och är behövd av hokkyunderhållning o slikt). Det regnar...

Om ganska precis 12 timmar så spelar Finland-Danmark match mot varandra i hockey-vm.

Bara hoppas att Luleås ende Vm-spelare Pekka Saravo får spela.Skulle vara väldigt kul att se honom spela.

Matchen sänds fö på Viasat Sport.

jonne: Hela vad?

Portello: varför inte hela??

knaskamilla: Skriva inlägg kan vara riktigt,riktigt svårt ibland.
Tydligen är det så för mig idag.

Portello:

Till ditt försvar glömde du inte det sista n:et, du stoppade det bara på fel ställe i ordet... ;)

Poffa: Jadu, jag vet åtminstone att jag inte kan skriva ordentliga inlägg.
Glömmer tydligen hela ord samt vissa bokstäver.

När det gäller försäljningsstånden så vet jag inte.
Kanske någon annan har någon aning?

Undra om det blev rätt nu då?

Portello:

"När det gäller försäljningsstånden så vet jag.
Kanske någon annna som vet bättre än mig?"

Vad vet du? Och vem är Anna? :-)

65selander: Vet inte riktigt hur det är med det där.Luleå hockey äger ju inte Coop, så hallhyran borde ju kommunen förlora.

När det gäller försäljningsstånden så vet jag.
Kanske någon annna som vet bättre än mig?

Portello: Går det inte bort en hel del kosing om Plannja lämnar Coop?

Och nu är det klart att Plannja Basket flyttar ut från Coop Arena och återgår till Pontushallen.

Förhoppningsvis innebär detta att isen i Coop blir bättre då det inte ska läggas på golv inför varje basketmatch.

Albert Hall: Tycker det var ett rätt roligt namn.

Alltså, vi är bara i slutet av april och redan börjar man se fram emot nästa säsong.
Men det är nog bra att det är ett tag kvar.Man har ju en hel sommar att se fram emot.Bara hoppas att det blir bra väder så man kan spela lite tennis.

Portello:

Jag tror det var Blaha han hette. Han var dock inte något blaha, blaha. Enligt Niemi så var det i alla fall den mannen som "förde in seriositeten i Luleå ishockey".

Albert Hall:

Vad var det tjecken som tränade IFK Luleå för ca 30 år sedan hette? Blaha eller något var det va?

Niemi nämde det när dom surrade om Lener som du säkert hörde.

Anders K: Noterat med intresse. *L*

Karoliina: Det finns en som har ett stort motorintresse, nämligen jag. Vad ska man annars se för sport under sommaren?
Fotbollen är alltför tråkig med sina gnällande spelare som ligger värre än en färjestad forward och gnäller och väntar på "belöning" i form av frispark.

Poffa: Men hallå, nu lugnar vi oss lite. Att förstöra en underbar Luleå-tröja får ju en att rysa *RYYS*

Poffa:

Äh. Det är ju faktiskt den (enda) snygga lulingtröjan.

knaskamilla:

Vad då sy om? Det är en lulingtröja. Klipp och kasta är mitt förslag. :-)

Portello:

Mitt tips är: klipp lite och sy om. =)

Portello: Ja, tröjan är stor även om min (#14) säkert är mindre än Savilathi

Karoliina:

Funderar på att ha den som finklädsel, det passar den väl bra som?

Här i norr har vi också kring +10 och sol, men det är sannerligen inte nå varmt här om solen går i moln.Usch.

Motorsport är väl inget som intresserar mig nämnvärt, i F1 är det väl bara starten som är kul att se på enligt mig.

« · 543453 · »