Luleå HF

SHL · 117848 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Nepp, om det inte är så att man blir fruktansvärt onykter av att dricka kaffe. Kanske har inspirerats av grabbarna i "min" klass som på frågan om hur man kan förhindra att barn och ungdomar börjar snatta svarar: genom att montera in kameror i Morgans öra...

Kickan: Han yrar. Har feber.

Paddan: Dina inlägg är faktiskt mer än vanligt obegripliga idag. Först jätteråttor och nu? Är du full Paddan?

Portello: Får man med några trumpinnar när man hämtar ut den där femtikronors hästen och får man också välja tonart på hästen?

Portello: Det kanske är därför jag aldrig spelar. Alltså för att jag inte känner något akut behov av att vinna ett par tusen. Fast nog skulle det ju onekligen vara rätt kul med 90 miljoner. Tänk, vad mycket skor man skulle kunna köpa för alla de pengarna. Släng dig i väggen Imelda Marcos! : )

Kickan: Nu är det inte säkert att alla vinner. Kan ju hända att du har med en skräll i något löp som ingen annan har.
Och jag skulle då bli glad om jag "bara" vann några tusen.Men givetvis vill man ju vinna så mycket som möjligt.

Portello: Okej, kanske borde jag för första gången sedan jag flyttade från Sundsvall - för det var någon gång när jag bodde där jag senast spelade på något överhuvudtaget - spela. Fast Harry Boy är ju inget bra, då vinner ju nästan alla om någon vinner. Då är det bättre att sätta ihop något totalt ovetenskapligt och otippat så man blir ensam om de 90 miljonerna. Vinner jag får LHF hälften.

Kickan: Du har väl sett reklamen? "Det är bara att säga Harry Boy"
Kan inte heller ett skit om trav men spela en Harry för 50 spänn ska jag göra.
Bara hoppas att Harry väljer rätt hästar.

Portello: Det är nog ingen idé. JR har säkert lämnat in värsta jättesystemet och tar hem alltihop. Dessutom vet jag inte ett skit om trav, fast det kanske är större chans att vinna då?

Kickan: Äsch, de kan väl alltid inrätta den där "trevliga" pausunderhållningen från fjolåret med tre kostymklädda jätteråttor bärandes på en livboj.

Har suttit och funderat lite grann på vad det egentligen var det skulle symbolisera. Måste varit något sätt att från centralt håll försöka förklara den väldigt lokalt utbredda, men tydligen osynliga, hockeykrisen med hjälp av någon teatergrupp ...eller så är det bara min feber som får mig att tänka i konstiga banor.

Kickan: Ett tips för morgondagen: Spela på V75. Dryga 90 milioner i potten.
Delar av dom pengarna skulle inte vara helt fel.

zigge: Nix, under slutspelet är han ännu slutspeligare. Han har inte den där riktigt svarta slutspelsblicken ännu även om han har varit väldans bra.

Paddan: Ja, vi kom ju fram till att det roligaste dina isprinsesor får göra den kvällen är att studera sina celluliter på låren efter matchen.

PHC må spela i allsvenskan, men det intryck jag har fått av dem är att de i vart fall inte är hjärndöda.

Kickan: några månader till SM-guld? I vicken sport då? Kast me liten dvärg? Så SlutspelsBulan är som bäst nu? Helt utbränd framme i februari mars då.

Albert Hall: Fabbe har talangen och viljan, och nu dessutom tränare som inte skiter ner sig vid tanken på att satsa på spelare som inte närmar sig pension. Då kan det inte gå snett. Den kedjan var jäkligt kul att se under försäsongen, även på träningarna, så när de kommer igång på riktigt räknar jag med att det blir exakt hur kul som helst.

Jag är stolt över de yngsta. Det är mycket tack vare dem som vi har den placering vi trots allt har i tabellen nu. Hade det hängt på de mer rutinerade hade vi förmodligen legat sist. Ja, förutom Bulan dårå, han har nästan varit en slutspelsbulan så här långt.

zigge: Lite rätt kanske du har, men ändå inte. Tror inte att det är helt slut skor i butikerna eftersom jag inte har varit där : ) Fast jag har inte ens haft tid att vara där. Dessutom försöker jag behärska mig när det gäller att shoppa i Umäää eftersom jag inte vill ha så mycket att släpa med mig hem. Jag ska ju tömma lägenheten där snart och ÄNTLIGEN bli heltidsluling igen. Slipper jag åka dit torsdag-fredag nästa vecka har jag bara en till vända kvar.

Det är redan bättre eftersom det är helg, jag är hemma i Luleå igen och allt som var tvunget att vara klart på jobbet idag är klart, om än jag kommer att vara tvungen att läsa in några mål vi har nästa vecka under helgen. Fast på tisdag kväll blir det ju ännu bättre förstås. Det finns inget bättre än när ni får storpisk av älsklingarna ; ) Ja, det skulle ju vara ett till SM-guld dårå, men det dröjer ju några månader till.

Kickan: Riktigt kul är det ju att Fabbe äntligen är tillbaka! Han var ju den av dom unga som vi spådde Det Riktiga Genombrottet för i år. Nu verkar det som om 3-4 andra har fått det redan. Så vad månde bliva av Fabbe? Han måste ju ändå få några matcher på sig efter sitt skadeuppehåll. Men nog slår han igenom i vinter.

Paddan: Ärligt talat så tror jag inte att det blir nåpgra 6-1 den här gången. Men visst vinner vi, det enda som skulle kunna förhindra det är nog underskattning.

På tisdag ska Luleå åter visa att dom är Norrlands bästa lag. Så här långt 5 poäng av 6 möjliga mot Modo och 6 poäng av 6 mot TIK.

Kickan: Hemsk?? Har kaffehurran åter åkt Rakt in i kaklet?
Eller äre slut på skor i butikerna? Eller vad hare vart?
Blir nog inge bättre på tisdag elr onsdag...

Kickan: Hade för mig att vi redan rett ut det här en gång. Mange får ju vara glad ifall han överhuvudtaget lyckas få av sig skridskoskydden och de enda mål som Fabbe och JR kommer att vara i närheten av torde väl vara eventuella MAX-mål som de frossar i för att trösta sig efter det förnedrande nederlaget mot MoDo på tisdag.

Kimmo Vesa har tydligen varit jäkligt grym på träningarna denna vecka, där har vi ett sparkapital som jag hoppas ska ge utdelning vad gäller målvaktsposten. Om inte annat skulle det vara kul ifall de vågar prova att skriva över Zakke på MoDo och kanske kunna skicka Vesa till PHC.

Albert Hall: Yes! Min favvokedja är återförenad nu när Fabbe är med på allvar igen. Det blir Magn(us)ifikt, Fab(be)ulöst, ruskigt bra!

Bäva MooDoo, bäääva! Det blir MINST 10 mål från kedjan Fabbe, JR, Mange på tisdag.

Albert Hall: Haha, jag såg inte ens Dyssos lilla miss. Kanske lever otråden sitt eget lilla liv och delar ut o:n lite hur som helst där de tycks passa in?

Vilken förjävla hemsk arbetsvecka. Det är nästan tur att det är uppehåll i ES.

Dysso: Självklart. Detta är ju en otråd.

Hälge:

Hm, såg faktiskt först nu att jag hade skrivit totalt fel, förstår inte var det där o'et kom ifrån?

Dysso: "Landslagshockeyn känns inte alls lika ointressant som ES"...

Jag tycker tvärtom. :-)

Dysso: Jag håller med dig i detta fallet. Om en annan målvakt är bra i landslaget så gratulerar jag den målvakten och struntar fullständigt i om "min" målvakt får spela eller inte. En spelare ska få spela pga sina egna meriter och inte pga nån annans eventuella misstag.

Kickan:

Måste väl ändå vara positivare för Hento om han ka ta platsen genom att vara bättre än Liv, istället för att Liv ska vara sämre än Hento? (lite luddigt det där, men poängen går säkert fram)

Jag är väl också rätt mycket mer intresserad av "mitt" klubblag än av landslaget, speciellt i såna här cuper. Mest intresserad av hur Davidsson och Liv presterar...

Dysso: Äh, lite hetsigt kanske det har blivit några gånger men det kan ju också vara kul : )

Jag bryr mig ganska lite om landslagsturneringarna när det inte gäller stora mästerskap. Jag är klart mer lokalpatriot än landspatriot. Gäller det LHF så bryr jag mig alltid, även om det bara gäller träningsmatcher eller för all del till och med träningar, men jag har svårt att känna något i närheten av det för Tre Kronor.

Fast lite kan man ju kanske bry sig och hoppas att Liv totalfloppar eftersom det vore positivt för Hento.

Kickan:

Brukar väl sällan vara särskilt mycket diskussioner, mer blandad påhopp ;)

Landslagshockeyn känns inte alls lika ointressant som ES, men det blir väl att slå sig ner och titta på kvällens match. Ska bli kul att se om Liv är taggad nu när han gått ut och snackat om NHL målvakternas vara eller icke vara...

JOY: Värst vad ni är tystlåtna av er när inte jag är här och (o)roar er. Inte ett enda inlägg sedan strax efter midnatt. Nog för att veckan känns alldeles för hockeylös för att det ska vara riktigt kul men något finns det väl att diskutera, elle? Nästan så jag får lust att provocera fram en diskussion med någon MooDooist för att få fart på debatterna, men det kanske är lika bra att låta bli : )

Det gick ju bättre.

Då prövar jag med den här istället.

JOY: Äsch, det funkade inte.

Paddan: Det där med kaffebryggning kan ju också vara svårt. I köket som hör till våra lokaler i Luleå skulle jag och två andra ledamöter fixa kaffe själva en gång när våran vaktmästare var sjuk. Allt var i sin ordning, trodde vi, tills vi kom ut från överläggningsrummet en stund senare och upptäckte att minst hälften av det sk kaffet var på väggen och runt kaffebryggaren och det lilla som fanns i kannan var totalt odrickbart. Kollegan som skulle fixa det hade nämligen glömt att sätta på ett litet lock på kannan med den följden att ingenting funkade, så nog kanske en kurs i kaffebryggning skulle vara på sin plats på den här arbetsplatsen.

Fast det är förstås bara männen som är helt odugliga. De är vana vid att lilla frun fixar allt hemma.

Kickan: Hahaha, där ser man. Det är inte så att ni får gå andra fina kurser som "En nybörjarguide till kaffebryggning" och liknande svåra kurser.
Själv har jag "roat mig" med engelsklektion idag. Döm om min förvåning när jag erbjuder klassen, efter drygt halva lektionstimmen, att spela spel istället för att göra uppgifter i övningsboken och de flesta då väljer att fortsätta med arbetsuppgifterna. Vad är det för monster som jag har skapat? De är ju "normala" på alla de andra lektionerna.

Paddan: Intressanta kurser vi får gå nuförtiden. På fredag ska vi ha utbildning om hur man använder de nya kopiatorerna. Inte för att jurister är så tekniskt lagda alla gånger men grejar vi att slå igång diskmaskinen i lunchrummet (att vi sedan alltid glömmer att göra det i alla fall är en annan sak) borde vi klara kopieringsmaskinerna också. Fast jag och presidenten fick iofs för en stund sedan läsa instruktionsboken för att lyckas fylla på papper så kanske kursen är nödvändig ändå : )

Kickan: Hmm, det måste ha blivit något stavfel där. Jag antar att du menar att du då får gott om tid på dig att bättra på stuket på din MoDo-hatt. Kräver ju sin luling att kunna bära upp en sån elegant sak med värdighet.

Kickan: Tja, jag antar att Salle inte riktigt var beredd på den där kulturchocken som tydligen uppstod när han ena ögonblicket förberedde sig på att spela i det lag där Wilde varit kung och i nästa ögonblick befinna sig i arenan där Toporowski tydligen är älskad över allt annat.

Det är klart jag är en usel tippare, dessutom så valde jag att tippa väldigt normala siffror för en gångs skull.

Paddan: Förresten är det lite dåligt att det är speluppehåll nu. Det blir så gott om tid att bättra på sitt MooDoohat : ) Att jag är i Umäää i flera dagar gör ju inte saken bättre då det enda man kan sysselsätta sig med här förutom att jobba är att träna eller shoppa.

Paddan: Salle var då totalt osynlig förra gången vi mötte er så det gör nog varken till eller från när det gäller honom. Fast hela MooDoo får gärna vara osyliga nästa vecka också. Faktum är att jag nästan tycker om er då. En totalt osynlig MooDooist är en bra MooDooist.

Du är en usel tippare, eller så fastnade du med fingrarna i en massa tangenter ; )

Kickan: Hahaha, nejdå, jag talar självklart om mötet mellan LHF och MoDo nästa vecka. Med två av de spelare i laget som i varje fall försökt spela hockey den här säsongen borta på någon form av gruppaktivitet med visst oDIF-innehåll och HH som scoutledare så får ju de övriga spelarna turas om att dela på skridskoprinsessekronan.

Vill det sig riktigt illa kanske det händer att de också råkar snubbla på någon form av grundspel under uppehållet.

0-973 blir matchresultatet, sådeså :P

Paddan: Pratar du om era kommande möten med Teg nästa säsong i sista stycket? ; )

Pratar du om nästa veckas drabbning med oss så kan du lika gärna gå på ditt studentföreningsstyrelsemöte. Där kanske du får tårta i alla fall så får du ju uppleva något som är kul med MooDooistögat sett : P

Albert Hall: Toporowski har ju floppat i båda de klubbar han spelat i sedan han lämnade LHF så inte mycket talar ju för att han plötsligt skulle vara sketabra.

Ledin lär säkert lyckas provocera Toporowski att tilta, om han bara retas lite, litegrann nästa gång vi möter Kringlorna. Sedan blir Toporowski avstängd i 10 matcher, typ.

Alla som spelat i LHF är världens bästa när de har lämnat klubben om man skall tro skribenterna på forum (som mycket väl kan ha sågat dem när de spelade i LHF). Toporowski, Burra och Jonte, ja till och med Briand, ansågs ju plötsligt som helt ovärderliga förluster i ögonen på folk som tidigare inte frozat dem just så mycket.

Mja det kan de lärda tvista om länge, men visst Toporowski kom ju i ett läge där Luleå började sladda i serien och kom in med en helt annan attityd i spelet .
Man kan jämföra också innan han kom till Luleå hadde det gått dåligt i början av säsongen i ryska ligan samma nu i Pelicans i finska ligan få se om han får samma utveckling i målfabrikationen som när han var i Luleå.
Sedan om han hamnar i SSK eller någon annanstans det står skrivet i stjärnorna då även HPK vill ha han till sitt lag i Finska ligan i en trade mot Burra + en till spelare.
Kickan läste du att Kake kanske var på väg till HPK, tror att han får spela med Vujtek om han kommer till den klubben onekligen intressant och se vad som händer med Kake, Får återkomma i den frågan då jag vet vad som skett i finska ligan.

Portello och Kickan: Haha, det ska bli kul att se Toporowski vingla omkring på grillorna igen! Jag har faktiskt en känsla av att han nog inte är vad SSK behöver just nu. Ska dessutom bli intressant att se när första avstängningen kommer. Före eller efter jul, det är frågan.

Fast enligt vissa på luleforum så är han ju sen mest värdefulle spelaren som någonsin dragit på sig en luletröja, så kanske har jag fel som vanligt.

Kickan: Nja, jag väntar nog ett litet tag till innan jag åker upp till de nordliga trakterna igen. Det hade ju varit trevligt att se få se en match på plats i Coop Arena igen men samtidigt så känns det faktiskt, knepigt nog, som att jag gör mer nytta i klassrummet.
Sen så har jag sett till att jag inte heller har några styrelsesammanträden som kan förstöra den underbara segerkvällen för MoDo-spelarna.

Portello:

Jo det där måste ju vara lite av var mans mardröm att drömtjejen visar sig vara en man;)

Danne_L: Tycker det var rätt kul. Fatta vilken chock dom måste ha fått.

« · 324540 · »