Luleå HF

SHL · 117852 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Nepp, om det inte är så att man blir fruktansvärt onykter av att dricka kaffe. Kanske har inspirerats av grabbarna i "min" klass som på frågan om hur man kan förhindra att barn och ungdomar börjar snatta svarar: genom att montera in kameror i Morgans öra...

Det här tycker jag är en ganska kul låt.

Akta er för flickvänner, se länk ;)

Portello: Du har helt rätt. Undrar om det var flickvänseländet som bestämde priset också? 1600 spänn för ett Playstation 2. Ett nytt kostar 1690 på Elgiganten.

Albert Hall: Hon ville säkert ha in lite pengar att inhandla diverse "nyttigheter" för. Tur att man inte har någon flickvän. Tänk om man skulle förbjudas att hänga här? Hemska tanke.....

Portello: Om du skaffar dig flickvän ska du naturligtvis se till att du skriver kontrakt innan det blir alltför allvarligt. Hur mycket hon ska få i veckopeng, hur många nätter i månaden du minst ska sova hemma, osv.

Du får dock aldrig glömma universalregeln. Lulehockey går alltid före allt annat.

Albert Hall: Vet inte om jag vågar skaffa mig en sån.Jag har nämligen hört att när dom väl kört klorna i en så ska det visst vara kört.

Portello: Ja, det stämmer. ;-)

Portello: Näe, kanske billigare med en sån här nyttopryl. Så de hittar på, jappsen!

Imorgon visar dom AIK - Löven på Tv4+, dom börjar sända från 18.00. Kan ju bli kul att se. Hoppas att Löven smiskat till AIK ordentligt.

lizzard: Tja, kul var det väl att se.... mycket mål och lite spänning.. Men bra hockey? nja knappast. Det är mil för dessa två lag till elitserien.

Måste hålla med ankan o de andra - det var ruskigt vad petig domaren var. Såg ju ut som innebandy.

Underdog: Då måste det ju pajascluben vara EXTREMT långt ifrån ES, trots extrem köplusta...

Underdog: Sorry, glöm det sista. Måndagströttheten slår till igen.

Kickan: ;) ja.. jag greppade inte riktigt din poäng.. så jag glömmer det..

Underdog: Det har väl hänt förr, elle? Jag menar, vi har väl haft ett par diskussioner på gamla HS, fast då hette du något annat ; )

Kickan: Stämmer bra det!.. Faktum är (lova att inte retas) att jag inte mindes mitt förra nick när jag skulle regga mig igen... så kan det gå.

Tänker ni vinna guld i år eller?

Underdog: Det kanske beror på att du har haft flera. Först var det väl Stolp... *fniss* Ribbskott och sedan Hen-rink, elle?

Såklart vi ska vinna guld. Det ska vi alltid, typ : ) Fast i år chockar vi alla genom att de facto göra det. Tror jag.

Kickan: hen-rink stämmer bra. Vilken koll. Det andra känner jag inte till.

Hur som haver - jag tror tyvärr inte någon kan hota fbk i en finalserie. Även om också jag drömmer...

Ska ni ha chansen måste ni försöka börja vinna utanför konsum. Ni har märkligt svårt borta tycker jag.

Underdog: Äh, bortasegrarna kommer de också. Med tanke på hur skadedrabbat LHF har varit hittills så är det tamefan att det har gått så pass bra som det har gjort. Jag är stolt över våra 80-talister, för det är till stor del deras förtjänst.

Vet någon vilken grupp som sjunger låten soul on ice, som dom brukar spela på hemma matcherna?

lizzard: Jag vet inte om någon svarat på din fråga om Soul on ice. Danko Jones heter artisten/artisterna. Bra låt är det i vilket fall som helst. Påminner mig om gamla hederliga Thin Lizzy.

Piteå vann idag mot Bajen med 4-1 det var starkt gjort.

lizzard: Ja, verkligen. Är det något allsvenskt lag jag unnar framgång så är det PHC.

Kickan: Fin värvning dom har gjort i Alexander Kuzminski med 1+2 idag.

lizzard: Ja, men så skulle han väl ersätta Lavander också, och då krävs det ju någon som presterar mer än den genomsnittlige allsvenske spelaren. Hur är det med Lavander förresten?

Kickan: Jag vet faktiskt inte alls när han kan tänkas komma tillbaka. Men före jul lär det knappast bli. Vad jag hört har han diskbråck (kan ha hört fel med)

lizzard: Ja, att han har diskbråck vet jag. Jag undrade mer när han kunde tänkas vara tillbaka och om de fanns någon prognos för det överhuvudtaget.

lizzard: Synd att inte Boden kunde knipsa en eller ett par pinnar av Gnaget. Det hade varit bra för PHC. AIK avgjorde med en och en halv minut kvar.

Kickan: Läste idag i PT att Lavander troligast skulle spela mot Boden imorgon. Kolla länk

Kickan: Bäst att byta tråd innan vi missbrukar guld-tråden.

Lövva: Kul för honom.Bara så du vet det vill jag inte ha några rapporter från Celtic-Bayern.Hade tänkt se den på viasat klockan 22,45.

BYT TRÅD!!!!!!!

Portello: Med vem?

Måste ju berätta en sak, höll nästan på att glömma det.
Nu är det inte länge innan jag omvänt Chief till Luling.Hon berättade nämligen att hon sjöng "Björnens vrål" i duschen för någon dag sedan.
Det ni! :)

Portello: Nja, jag tror att du hörde fel. Det var nog snarare så att hon vrålade som en björn när hon halkade på tvålen i duschen ;)

Paddan: Jag väljer att tro på Portello alltid trevligt med en ny Luleå fantast :)

Paddan: Nope, så var det inte.

lizzard: Nej, usch, såna där lulingar är ju hemska ju ;)

Paddan: Ja visst är det så. Akta dig för GroKoister.

Frisco: Gro-Krister, vem är det? En norsk transvestit?

Frisco: Vi är jättehemska.Bäst att du aktar dig.

Portello: Jag vill å det bestämdaste dementera dessa illvilliga rykten om en förestående omvändning, eller hjärntvätt som jag föredrar att kalla det. Vad jag eventuellt sjunger eller inte sjunger i duschen är en sak mellan mig och mina grannar...

Portello, din niding, this could be the ending of a beautiful friendship...

Chief:Förlåt. Kunde inte låta bli.
Men från och med nu kommer jag vara en snäll Portello.
Hoppas du godtar ursäkten.

Portello: Kanske för att det knappt räknas att man tar en trea mot Timrå?

Albert Hall: Vissa har alldeles för lite att göra.
Se länk.

Portello: Fasen vad bra att dom forskat i en sååå viktig fråga, men framgick det vad som var den optimala smörmängden ?

Hälge: Bra fråga.Hur kan man lägga ut 150.000 på en sån sak? har dom inge viktigare att lägga pengarna på?

Hälge: Jag tror att mina elever forskade i det ämnet under en hel vecka, men tyvärr så insåg de att förhållandet mellan smörande och ett eventuellt positivt utfall inte direkt var gynnsamt ur deras synvinkel.

Portello:

Det är väl inte helt omöjligt att pengarna antingen var sponsrade, eller att projektet även innehöll något annat. Den var inte direkt någon större mängd detaljer, jag tvivlar på att någon lyckats spendare tre månader på att komma fram till 3 rader. :)

Kanske var någon brödrosttillverkare eller något som betalade det hela?
Det är rätt vanligt att företag är med och betalar för forskning...

Paddan:

Det är bara för att dom missat vad dom ska smöra med. Hade dom bara börjat komma i prylar det står Modo på och pratat om hur bästigast Modo är så hade dom nog klippt in MVG direkt. :P

« · 324540 · »