Måste ju berätta en sak, höll nästan på att glömma det. Nu är det inte länge innan jag omvänt Chief till Luling.Hon berättade nämligen att hon sjöng "Björnens vrål" i duschen för någon dag sedan. Det ni! :)
Kickan: Jag vet faktiskt inte alls när han kan tänkas komma tillbaka. Men före jul lär det knappast bli. Vad jag hört har han diskbråck (kan ha hört fel med)
lizzard: Ja, men så skulle han väl ersätta Lavander också, och då krävs det ju någon som presterar mer än den genomsnittlige allsvenske spelaren. Hur är det med Lavander förresten?
lizzard: Jag vet inte om någon svarat på din fråga om Soul on ice. Danko Jones heter artisten/artisterna. Bra låt är det i vilket fall som helst. Påminner mig om gamla hederliga Thin Lizzy.
Underdog: Äh, bortasegrarna kommer de också. Med tanke på hur skadedrabbat LHF har varit hittills så är det tamefan att det har gått så pass bra som det har gjort. Jag är stolt över våra 80-talister, för det är till stor del deras förtjänst.
Portello: Om du skaffar dig flickvän ska du naturligtvis se till att du skriver kontrakt innan det blir alltför allvarligt. Hur mycket hon ska få i veckopeng, hur många nätter i månaden du minst ska sova hemma, osv.
Du får dock aldrig glömma universalregeln. Lulehockey går alltid före allt annat.
Albert Hall: Hon ville säkert ha in lite pengar att inhandla diverse "nyttigheter" för. Tur att man inte har någon flickvän. Tänk om man skulle förbjudas att hänga här? Hemska tanke.....
Portello: Du har helt rätt. Undrar om det var flickvänseländet som bestämde priset också? 1600 spänn för ett Playstation 2. Ett nytt kostar 1690 på Elgiganten.
Kickan: Nepp, om det inte är så att man blir fruktansvärt onykter av att dricka kaffe. Kanske har inspirerats av grabbarna i "min" klass som på frågan om hur man kan förhindra att barn och ungdomar börjar snatta svarar: genom att montera in kameror i Morgans öra...
Portello: Det kanske är därför jag aldrig spelar. Alltså för att jag inte känner något akut behov av att vinna ett par tusen. Fast nog skulle det ju onekligen vara rätt kul med 90 miljoner. Tänk, vad mycket skor man skulle kunna köpa för alla de pengarna. Släng dig i väggen Imelda Marcos! : )
Kickan: Nu är det inte säkert att alla vinner. Kan ju hända att du har med en skräll i något löp som ingen annan har. Och jag skulle då bli glad om jag "bara" vann några tusen.Men givetvis vill man ju vinna så mycket som möjligt.
Portello: Okej, kanske borde jag för första gången sedan jag flyttade från Sundsvall - för det var någon gång när jag bodde där jag senast spelade på något överhuvudtaget - spela. Fast Harry Boy är ju inget bra, då vinner ju nästan alla om någon vinner. Då är det bättre att sätta ihop något totalt ovetenskapligt och otippat så man blir ensam om de 90 miljonerna. Vinner jag får LHF hälften.
Kickan: Du har väl sett reklamen? "Det är bara att säga Harry Boy" Kan inte heller ett skit om trav men spela en Harry för 50 spänn ska jag göra. Bara hoppas att Harry väljer rätt hästar.
Portello: Det är nog ingen idé. JR har säkert lämnat in värsta jättesystemet och tar hem alltihop. Dessutom vet jag inte ett skit om trav, fast det kanske är större chans att vinna då?
Kickan: Äsch, de kan väl alltid inrätta den där "trevliga" pausunderhållningen från fjolåret med tre kostymklädda jätteråttor bärandes på en livboj.
Har suttit och funderat lite grann på vad det egentligen var det skulle symbolisera. Måste varit något sätt att från centralt håll försöka förklara den väldigt lokalt utbredda, men tydligen osynliga, hockeykrisen med hjälp av någon teatergrupp ...eller så är det bara min feber som får mig att tänka i konstiga banor.
Albert Hall: Fabbe har talangen och viljan, och nu dessutom tränare som inte skiter ner sig vid tanken på att satsa på spelare som inte närmar sig pension. Då kan det inte gå snett. Den kedjan var jäkligt kul att se under försäsongen, även på träningarna, så när de kommer igång på riktigt räknar jag med att det blir exakt hur kul som helst.
Jag är stolt över de yngsta. Det är mycket tack vare dem som vi har den placering vi trots allt har i tabellen nu. Hade det hängt på de mer rutinerade hade vi förmodligen legat sist. Ja, förutom Bulan dårå, han har nästan varit en slutspelsbulan så här långt.
zigge: Lite rätt kanske du har, men ändå inte. Tror inte att det är helt slut skor i butikerna eftersom jag inte har varit där : ) Fast jag har inte ens haft tid att vara där. Dessutom försöker jag behärska mig när det gäller att shoppa i Umäää eftersom jag inte vill ha så mycket att släpa med mig hem. Jag ska ju tömma lägenheten där snart och ÄNTLIGEN bli heltidsluling igen. Slipper jag åka dit torsdag-fredag nästa vecka har jag bara en till vända kvar.
Det är redan bättre eftersom det är helg, jag är hemma i Luleå igen och allt som var tvunget att vara klart på jobbet idag är klart, om än jag kommer att vara tvungen att läsa in några mål vi har nästa vecka under helgen. Fast på tisdag kväll blir det ju ännu bättre förstås. Det finns inget bättre än när ni får storpisk av älsklingarna ; ) Ja, det skulle ju vara ett till SM-guld dårå, men det dröjer ju några månader till.
Kickan: Riktigt kul är det ju att Fabbe äntligen är tillbaka! Han var ju den av dom unga som vi spådde Det Riktiga Genombrottet för i år. Nu verkar det som om 3-4 andra har fått det redan. Så vad månde bliva av Fabbe? Han måste ju ändå få några matcher på sig efter sitt skadeuppehåll. Men nog slår han igenom i vinter.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Nu är det inte länge innan jag omvänt Chief till Luling.Hon berättade nämligen att hon sjöng "Björnens vrål" i duschen för någon dag sedan.
Det ni! :)