Luleå HF

SHL · 117882 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso: Sant, men ibland kan man få den uppfattningen av vissa

Lövva:

Tar man bort punkt 5 så är det väl exakt som vilket fyllo som helst?

Kickan: Beteckning på en äkta supporter:

1. Sup dig så jävla full som det går
2. Skäm ut dig
3. Hamna antingen i fyllecell eller däcka på matchen
4. Absoult förbjudet att snacka hockey, dock vissa undantag finns, likt "hoppas Ledin kör upp klubben i röven på honom" å liknande fraser
5. Åk endast på organiserade resor
6. Skryt sen om dina bedrifer så som "jag var så jävla full att..."

Någon mer som tycker forumet på officiella e segt?

Kickan: mmmm tycker jag med, betala 900:- för resan och fara å supa, när dom lika väl kan supa hemma. Men det e väl vad dom kallar äkta lulefans antar jag.

Lövva: Det är tamefan tragiskt. Varför åka ända till Leksand om om hellre super sig kanon i arslet än kollar hockey? Då kunde han väl lika gärna ha stannat hemma.

lizzard: Av att dömma på hur han lät på telefon igår så tror jag knappast att han var kapaper äns för att rabbla upp alfabetet.
Det har följts idag av en förnekelse, som vanligt.

Lövva: Asch då att vi inte bad han skriva en matchrapport då, det skulle ju visa om han sett matchen eller inte :)

nappen: Jaja, missuppfattade dig lite.My misstake.

Portello: Var gemansam fest på ett Kinaställe, LuleåFans och Superstars.

nappen: Vad var det som var så viktigt i restaurangen om manfår fråga?
Ja menar, när nästa alla var där.

LL: Roger! Jag trodde alla var på restaurangen, men så fel man kan ha.

Portello: Ja, det borde han verkligen. MooDoo... Isch! Fast jag tycker bättre om dem än vanligt när de befinner sig i ingenmansland, och när de befinner sig där de hör hemma - dvs på kvalplats - kommer jag kanske att tycka att de nästan är sympatiska. Ja, inte supportrarna förstås, de är landets mest osympatiska fans med några enstaka undantag.

Portello: Äsch, vadå, sockerlag är gott juh!!!!
Fast det är klart jag antar att du menar något sånt där favorithåkkilag och där tycker jag att jag verkligen valt rätt även om det tog sjutton sorger och femtielva bedrövelser innan man började se någon form av idrottslig ljusning i tunneln.

nappen: jag stod på ståplats, strax intill LHF-klacken. Någon restaurang var jag inte på. Vi kom till hallen en halvtimma innan matchen och åkte iväg några minuter efter slutsignalen.

Paddan: Det är du som borde skämmas för ditt val av favoritlag. :P

LL: Härligt! ;) Vart stod du på matchen och satt på restaurangen?

Portello: För egen del så avråder jag starkt ifrån resor till Leksand. Man får bara väldigt traumatiska minnen därifrån.
Förresten, det är bra att du över dig på att skämmas, kan behövas inför matchen i Kempis på torsdag ;)

LL: Visst ja,glömde ju bort moderatorn.Bäst jag ställer mig i ett hörn och skäms en stund...

Portello: jag var också där! Fast jag åkte ju inte ända från Luleå förstås.

Lövva:

Jag höll på att gå i taket efter att dom sagt att Thörnberg skulle dyka upp igen, och dom hade dragit igenom alla "kanoner" och jag insåg att det var på kalkonlistan han hade hamnat. Det var precis vad jag vätnat mig också, men det visade sig precis som du säger vara det vettigaste TV4 har sagt i den debatten.

Kanon å Kalkon listan på TV4 var förvånansvärt bra idag! Kalkon, hockeydebbaten. "Dumma dumma Törnberg som bara ligger på isen å tar emot smällar, å man skall hylla Lintner upp i skyarna!" Ironiskt! Var faktikst mycket bra!

Portello: Han ringde jag. Jag påpekade att han inte såg hela matchen. Hans svar: "Det gjorde jag ju visst, såg ju på TV"

Ojoj, RIKTIGA FANS far till Leksand. Jo visst, eller så INTE

Dock så ska jag å Portello cyckla till Ö-vik med ett sexpack på pakethållarn!!! :)

nappen: Eller, nu ljuger jag.Åtminstone en luling från SpS var ner.Fast han är inte särskilt aktiv här.

nappen: Nope, tror du var enda lulingen från SpS. Och Leksingarna finns ju knappt här.

Kom hem i eftermiddags från Leksand, sjukt kul resa. :)

Någon från SpS som var på matchen?

Kickan: Var och kollade på matchen.PHC var totalt överlägsna Löven.
Björklöven hade 13 skot på mål. På hela matchen.Bara i andra sköt Piteå 16 skott.

Portello: Uj, så PHC pissade på Löven. 7-1. Hoppas att Almtuna, vilket väl iofs inte är särskilt troligt, lyckas vinna över råttorna imorgon så PHC får behålla fjärdeplatsen.

Dysso: Ser att skellefteås målvakt Ville Koivula gjorde målvakt när dom slog Sundsvall.
Ska tydligen vara finska målvakter för att det ska bli mål.
Myllys,Toskala och Koivula.

Chief: Inte alls.Ville inte bara ta åt mig äran för något jag inte skulle ha märkt utan någon som berättade det för mig.

Dysso: Jo, när du säger det på det där viset ja. Men iofs så kan jag ju grilla korv på mitt modem under tiden som jag väntar på att det ska bli någon form av filöverföringsfel så då har jag ju ordnat middagsmaten också!

Paddan:

Hastighet lär påverka de som sitter på sämre uppkopplingar ännu mer än vad det påverkar oss med bredband...

Jämförelse: Testa att dra ner något från en överbelastad FTP via ditt snålband. Vänta tre år, få timeout och ge upp.
Dra ner samma fil från en FTP som inte är överbelastad. Vänta tre år, ha filen på din dator.

Du ser skillnaden va? :P

Portello: Och här bör jag väl i rättvisans namn då påpeka att det var Paddan som gjorde mig uppmärksam på detta. För övrigt genomskådar jag vad du håller på med. Tror du försöker släta över ditt påstående om framtida luleböjelser från min sida...;)

Dysso: Tja, för er som kommer upp i andra hastigheter än strax över snigelfart så kan väl hastighetsaspekten vara intressant.
Annars så funderar jag på om den nya servern innebär mer poäng till MoDo...

JOY: Äras den som äras bör. Chief påpekade det för mig.
Hennes förtjänst att jag vet det.

Portello: Nu såg jag det på förstasidan. Tack för upplysningen.

Portello:

Blir intressant att se hur den nya servern funkar, dels hastighetsmässigt och dels hur tillförlitlig den är.

Kickan: Såg det.Jante skrev det på forum.

Alla:Ni har väl lagt märke till att SpS byter server under söndagskvällen.
Kommer upp under måndagen.

Portello: Ja, verkligen. A-jun är väl dessutom rätt skadedrabbade de också.

Paddan: Dem.

/Extraknas

Konverterar de så har de ju insett att de hade Hemskt Mycket Fel tidigare. Nu lär det ju iofs aldrig bli aktuellt eftersom vare sig min lillasyster eller min lillebror har några som helst MooDooistiska sympatier. Dessutom hoppas jag ju hur som helst att det aldrig blir aktuellt att donera några organ till dem.

Kickan: Kul att "Små-LHF:arna" vann sin match mot Modo.

Kickan: Jaså, så pass. Trodde annars att du helt skulle ignorera allt som hade haft någon som helst kontakt med såna där MooDooistiska saker och istället låta de självdö ;)

Dysso: Jag brukar väl inte säga nåt om det? Om jag inte har så mycket tid att läsa är det ju bara jobbigt om det finns mycket att läsa. Är det däremot måndag och måndagsoarbetsmoralen kommer krypande är det bra om det finns mycket att läsa.

Paddan: Hade något av mina syskon varit MooDooist hade jag helt klart krävt att han/hon konverterar till något omoodooistiskt innan jag donerar några kroppsdelar till honom/henne.

Kickan:

Vi har bara försökt fixa lite läsning till dig, du brukar alltid klaga på att vi inte skriver något annars.

Portello: Jag som förväntade mig att det skulle vara en länk till den här gb:n. Ja, med tanke på att den verkar vara lördagsnöjet alltså ; )

Wow, i det bifogade länktipset var verkligen klubbsympatierna en fråga om liv eller död. Tänk att syskon kan vara så hemska...

Paddan: Ja, det var ju ett hyfsat billigt pris, men så är dom ju studerande också.

Hälge: Tja, inte så mycket faktiskt. Bara några biljetter till matchen MoDo-HV.

Dysso: Knepigt nog så behövs inte sånt smörande från de där eleverna. De är redan så trygga i sin identitet som MoDo-supportrar som det är att de inte behöver köra med såna billiga trick för att komma undan med hedern i behåll.

« · 341827 · »