Albert: Årets julklapp blir helt klart en ljusblå/vitrutig LHF-pyjamas med tillhörande väckarklocka i presentkartong. Det var en strykande åtgång på dem i souvenirbutiken i Smedjan. Bara 4 kvar när jag var förbi.
Dysso: Det brukar oftast vara ett par grader kallare där du bor än mitt inne i stan. Fast det har blivit kallare här också. -25 nu så jag gissar att det blir som de två senaste jularna. Alltså svinkallt med årets kallaste dag på nyårsafton eller någon annan dag runt nyår och sedan plusgrader ett par dagar senare.
Jag ska inte ta med mig mobilen till matchen på annandagen. I fjol var det -27 och mobileländet tvärdog av kylan. Dessutom bildades det istappar på mina ögonfransar.
Chief: Mycket möjligt att det också kan vara så att det där talesättet, eller vad det nu kan vara, har att göra med pizzabagare eller andra former av bagare.
Fast vad det skulle ha att göra med modohockey.se har jag svårt att se.
Kickan: Tja, jag tror man brukar säga något i stil med: If at first you don´t succeed dust yourself off and try again. Fast det tar väl ett stort antal försök innan det dyker upp något vettigt.
Paddan: Jag har noterat att ni har värvat en skribent från modohockey.se. Riktigt väl genomtänkta inlägg skriver han, ungefär av den typ man brukar kunna läsa på offentliga dassväggar och som egentligen säger ingenting. Förresten var det en orättvis jämförelse. Klottret på offentliga dassväggar brukar vara läsvärt ibland.
Kickan: Tja, det är väl så när man beslutar sig för att bosätta sig i ett sånt där kallhål långt upp i det mörkaste nord. Jag har den fördelen/nackdelen att det aldrig går att lita på termometern på morgonen då solen lyser rakt på hela förmiddagen. Det kan bli väldigt intressanta reaktioner ibland när man kliver utanför dörren och inser att de fem plusgrader man trodde det var i själva verket är 10 minusgrader.
Paddan: Jag klarar mig alldeles ypperligt utan -23 ute ska du se. Faktum är att jag trodde det var fel på termometern idag när jag såg hur kallt det var och tänkte att "Nog måste det väl stå 2,3?" och knackade på termometern för att få den att inse att det bara var -2,3 ute. Tyvärr hjälpte det inte utan stod fortfarande -23, vilket verkade stämma bra överens med verkligheten när jag gick ut och ögonen antingen frös igen helt igenstängda eller helt uppspärrade så man inte såg klok ut.
Kickan: Just ja, du ska ju ut och resa. Får önska dig trevlig resa mot snön i de sydligare delarna. :) Här uppe får vi tydligen klara oss med drinkarna under parasollen strax bredvid palmträdet.
Kickan: Som mig då =(. I ett avseende är jag feminin och det är när det gäller packning. Visst det har blivit bättre med åren men fortfarande vill jag gärna ta med lite extra utifall att...
Brukar få höra en hel del kommentarer om detta. Vad fan ska du vara borta ett ½år heller? Har plockat med dig halva hemmet? Hur länge ska du vara borta då?
Usch känner mig som ett ufo i dessa sammanhang bara för att har lite framförhållning...*suck*
Kickan: Tja, de kunde jag nog faktiskt kunna tänka mig att återvända till. Även fast det ofta kunde vara väldigt jobbigt så var det också riktigt kul och stimulerande (när jag fällde den kommentaren fick jag ett lite hånfullt skratt av några lärare i lärarrummet) att försöka undervisa de där vilddjuren.
Du får ju också komma ihåg det att dina eventuella kloner blir ju skitgamla redan från start, så de får det med andra ord inte lätt ;)
Paddan: Nej, jag borde nog packa lite nu så jag har det mesta av det avklarat tills imorgon. Jag har ju som lite svårt att snabbt bara slänga ner lite kläder i en väska och åka utan måste planera, fundera och fundera ännu mer om jag skall lyckas begränsa packningen så pass att allt ryms i typ största resväskan som finns att köpa.
Paddan: Kanske dina gamla pubemonster? Ärligt talat, nog borde det ju finnas en och annan lärare som gärna är sjukskriven i ett par veckor emellanåt och lämnar plats för dig. Hade jag varit lärare skulle jag gärna vara sjukskriven 3 av 4 veckor varje månad.
Jag jobbar på det men har ännu inte riktigt lyckats. Det tar ju sån jäkla tid för klonerna att växa upp. Nog för att jag också har vissa problem med att växa upp i vissa avseenden men det ligger liksom på ett annat plan : )
Kickan: Tja, jag har ju anmält mig på Barn- och Utbildningskontoret som tillgänglig vid behov av lärarvikarie så vi får väl se vem som först vågar ta risken att kalla in mig för vikarietjänstgöring och i sådana fall vilka monster det är jag får ta hand om.
Jaha, trodde att du hade lyckats klona dig själv även på riktigt. Fast det är nog mer än vad Luleå tål, antar jag ;)
Paddan: Nej, har du en gång fått ersättning för skadan kan du inte få det fler gånger, så du får nog trots allt vara inställd på att du måste ordna någon slags hederlig försörjning även för framtiden. Fast det beror ju förstås på hur mycket du anser dig behöva göra av med per år. Jag har på känn att en viss summa räcker längre för dig än för mig med tanke på mina shoppingvanor.
Väldans vad folk började ringa helt plötsligt. Det blir lite jobbigt när samtliga tre telefoner ringer ungefär samtidigt, eller i vart fall är det svårt att hålla igång tre olika samtal samtidigt.
Kickan: Wow, det låter ju inte illa. Då kanske jag helt enkelt kan försörja mig på att vara MoDoit och slippa att utsätta mig för såna saker som att försöka få ordning på en klass med vildingar.
Albert: Nya forum innehåller fler inte så braiga nyheter verkar det som. Nu rensas inte trådarna efter tre dygn så när uppehållet är slut och det finns mer att diskutera lär man få scrolla sig till döds om man skall ha fram någon av trådarna nere i forums källarvåning.
Kickan: Hahaha, jo, jag förstår att själv tanken på att dina föräldrar skulle ha uppfostrat dig till MooDooist får det att krypa under skinnet på dig. Själv så trivs jag alldeles utmärkt med tillvaron, även om ångesten hade kunnat fått vara lite mindre denna säsong. Fast, det är klart, vad är väl en jul utan ångest...
Paddan: Det kunde vara värt ett försök i alla fall. Inte skulle då jag ha låtit ens mina föräldrar ha sluppit undan hur som helst om de hade uppfostrat mig till MooDooist, vilket ju är samma sak som ett livslångt lidande.
Kickan: Fast jag tror att förvirringen har varat i mer än 20 år och då kan det inte bara handla om vilket lag jag supportar. Hmm, det kanske är Bjästa som är förvirrande.
Kickan: Själv så känner jag mig bara förvirrad nuförtiden på forum. Dels med alla nya signaturer och dels med den där mindre lyckade omstruktureringen. Fast iofs så brukar den där känslan av förvirring dyka upp lite nu och då, så det kanske bara är normalt.
Paddan: De nya signaturerna känns faktiskt lite som en tävling i fantasifullhet. Det är väl nästan bara jag, LL och Jante som är någorlunda lättidentifierade (ja, sett till namnet då, andra identifierar man ju genom handstilen) efter nickbytena. I vart fall att döma av vad jag hittills har sett.
Kickan: jag tar tillbaka det där - det är nog du som lider av personlighetsklyvningar - jo det var ofta heta diskussioner med mike förra året - men inte spårade någon ur som du beskriver. Så vitt jag känner till honom så har han en skön självironi vilket oftast resulterat i ömsesidig självironi. Något som du verkar ha svårt för.
Underdog: Godnatt med dig. Jag har inte tid med dig längre. Dessutom vet jag av erfarenhet att du börjar skriva med versaler om jag triggar dig lite till.
Kickan: jag har i och för sig lite personlighetsklyvningar, men Hen-rink är det enda jag minns jag haft i detta avseende. Ovänner? Njae, det är nog bara du som ser mig som det av någon anledning jag inte orkar gräva i.
Kickan: Ville göra dig lite glad nu när du är sjuk - så jag har previligerat dig genom att ta med dig i min presentation. Håll till godo. Å du - pigga på dig. Blanda lite honung i den gröna drycken så är du på benen snart igen.
Portello: Skuggans tröja såldes för länge sedan. Tror den gick för 6000 spänn eller nåt sånt. Den brukar kunna ses i sportbaren innan varje match och i pauserna. Husses och JR:s tröjor är jag medskyldig till att de inte är med eftersom jag fixade så några killar fick köpa dem för någon månad sedan i samband med en match.
lizzard: Ja, någon vidare bra inställning kan ju PHC knppast ha haft. Jantagligen såg de slaget som förlorat redan när de förlorade så stort mot Schtaan, för de flesta trodde nog att Råttorna skulle spöa Vallentuna.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?