Luleå HF

SHL · 117881 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: [PHC missade ju mer eller mindre helt sin chans att direktkvalificera sig till SA redan i förra omgången.]

Nåja, 2-1 till Vallentuna, SLUT!

Kickan: En teoretisk chans finns ju, om PHC vinner och Vallentuna gör en stor skräll å vinner mot Aik. Står 0-0 i den matchen just nu.

lizzard: PHC missade ju mer eller mindre helt sin chans att direktkvalificera sig till SA redan i förra omgången.

Usch börjar inte bra för PHC ligger under med 2-0 efter dryga 8 min.

Ni kan ju glömma mitt senaste inlägg.Tror bestämt jag är aningen tlött.
Man kanske borde sova snart.

Portello: Jag trodde redan vi höll till i en annan tråd. Har jag fel?

Är nog bäst att plocka fram den här (O)tråden.

Nu kan ni skriva utan att besudla våran fina guldtråd.

Portello: Borde int Skrekbec åxå stängts av? Bara för säkerhets skull, teminstingen 1 match??
Har Ni nåt lag att ställa på banan ikväll?
Elr spelas matchen vid OBSutfarten?

Albert Hall: Och tydligen fick Bulan tre matchers avstängning med början idag.

Intressant att kritiken mot Taavola tytnad så kraftigt i Skellefteå AIK. Det talas numera mycket lite om hans gnuggarfilosofi på schlefftesidorna. Efter den lite tröga starten i höst så var kritiken massiv. Bara man vinner så får det nog se ut hur som helst...

Jag för min del tror, och har hela tiden trott, att Taavola är precis rätt tränare för att lyfta SkAIK ytterligare ett steg. Fast ärligt talat så tror jag inte att något SA lag har en janne i kvalserien.

matsby:

Du vill jämt få det till att jag är en smygtikare.
Men... om nu alla är röd och vit i sitt hjärta... har du funderat över vilka färger LHF har på sina matchställ ?

Smygluling där ;-)

Suzanne:
Såklart han var,,alla är röd och vit isitt hjärta,även du min vän..
fast du har svårt att erkänna det:-)

I allafall offentligt

matsby:

Var Pär Lagerkvist en TIK ?
Han om någon äger/ägde patenten på Ångesten.

"....Ångest, ångest är min arvedel,
min strupes sår, mitt hjärtas skri i världen.
Nu styvnar löddrig sky
i nattens grova hand,
nu stiga skogarna
och stela höjder
så kargt mot mot himmelens
förkrympta valv.
Hur hårt är allt,
hur stelnat, svart och stilla. ..."

Paddan:
Ursäkta att jag bryter in...men Ångesten är patenterad för en TIK:are

Kickan: Åh, jäklar, nu känner jag ångesten komma vällande. Oj, där blev jag helt plötsligt en riktig superpessimist. Hmm, vi får nog vara glada ifall kraften räcker till att ta första klivet in på isen...
Nää...förresten, det är nog lika bra att vi lämnar walk-over.

Nu ska jag gå och lägga mig under filten och kallsvettas och vänta på att himlen störtar ner på oss...

Paddan: Det beror på vem som ringer.

Ingen av dem behöver se Älsklingarna förlora mot MooDoo imorgon, och det av den enkla anledningen att ni kommer att åka på storpisk. Positivt dock att du är så optimstisk om er förmåga i Coop. Då vet man att LHF gör som minst 6 mål, och att ni gör betydligt färre.

*går in och ändrar mitt tips i tipstävlingen för 3:e gången idag. 8-1*

Kickan: Men blir det inte jobbigt att få plats med alla personligheterna på ett och samma ställe? Iofs så kan jag tänka mig att du skulle vilja ha 11 månadslöner till per månad, men det låter bara väldigt jobbigt.
Vem av personligheterna svarar t.ex. i telefon och vem av dina personligheter får äran att gå och se LHF förlora mot MoDo imorgon?

Paddan: Jag har en mångfasetterad personlighet. Det är bara det att det inte har visat sig rent fysiskt förrän nu.

Tänk vad bra att vara 12 personer på en gång. Nu kan jag skicka mitt argaste jag till var nu NuMo håller till så kan vi bråka 24-7 utan att resten av Kickorna behöver bli inblandade : )

Kickan: Hmm, hur är det...found guilty ´til proven otherwise...och eftersom "otherwise" aldrig verkar inträffa så är det väl bara att jag erkänner mig skyldig.

Det är ju trevligt att se att du blir så himla glad att få logga in på SpS att du verkar mångfaldiga dig själv om och om igen. Förstår inte hur SpS pallar med det trycket ;)

lizzard: Det är Paddans fel. Han skrev om MooDoo i den igår. Själv är jag helt oskyldig, eller hur det nu var.

Nä nu blommar det nu orenar ni ju vår guldtråd, se upp var ni skriver.

Portello: Aftonbladet Behövs, om SANNINGEN ska fram!! Jovisst, Freddy TRÄNADE för guldet, men han fick det aldrig! Så det ÄR ju sant.
Men att Lemeiux spelat i AIK, det hade jag faktiskt ingen aaaaaning om...kanske var det i fotboll?

Kickan: Mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Saxar från Aftonbladet: " Freddy Lindfors, Luleås gamle guldtränare, är inne på fjärde säsongen och nu är bygget på väg mot något stort."

Har vi två guld? Isåfall måste jag totalt missat det ena. Mig veteligen var det "osten" som var tränare guldåret.
Hela artikeln i länktipset.

Kickan:

En mycket god gissning. Match fem i en viss finalserie .. Med på bandet finns även bilder från när laget landar på Axamo, och bilder från hovrättstorget i Jönköping dagen efter .. Jag står nånstans där, men det är liiite klurigt att peka ut mig exakt. :)

Jag kan skaffa silvertejpen om du lurar upp Paddan...

Jag kommer tillbaka igen den 2'a januari, på kvällen. Blir nyårsfirande i Uppsala (Nej, fråga mig inte varför det blev där, jag har ingen aning.), men sen blir det att åka tillbaka till Lule.

Yup, det verkar bli så. Enda fördelen med det är att det är så långt mellan platserna, att ingen ens kan komma på idéen att kräva att man ska besöka båda släkterna vid samma jul.

Kickan & Dysso: Fy sjutton vad taskiga ni är. Inte sjutton behöver jag bindas fast för att klara av att se förlustmatcher med MoDo. Tja, såvida vi pratar om förlustmatcher för våra motståndare!

Dysso: Kan det vara någon match från typ april -95 eller nåt?

Att binda fast Paddan och tvinga honom att se varenda match när MooDoo åker på spö vore nästan roligast : ) Faktum är att jag gärna skulle tillbringa ett par dygn med att kolla matcher där just MooDoo åker på däng.

Jag tycker helt klart vi ska ordna en nostalgikväll. När kommer du hem från Sydbotten efter jul?

Ni firade väl jul i Piteå i fjol, elle? Gissar att det är varannan jul som gäller för dig liksom för de flesta.

Kickan: Jaså, jahapp, tydligen har ingen upplyst mina kompisars föräldrar om att det är då man ska vara född. De envisas istället med att fira födelsedagar på sommaren.

Ajdå, är de så jävliga att de faktiskt låter er stackars arbetande få lite fritid också. Låter ju fruktansvärt, måste genast korrigeras.

Nej, jag vet, jag är inte mycket för önskningar så jag tänkte att en sån där anspråkslös sak borde ju vara lätt att uppfylla. Men månen försvinner någonstans när det är ljust, alltså borde någon ha plockat ner den. Följdaktligen borde ju då också MoDo vinna SM-guld mest hela tiden

Paddan: November är ju värsta födelsedagsmånaden. Fast mina kompisar verkar inte så tårtbenägna utan snarare mer festbenägna när de fyller år.

Nej. Vi som jobbar brukar kunna få något som kallas semester ibland. Det är bara det att den lätt försvinner till måstesaker eftersom andra förväntar sig att man inte alls ska göra ingenting.

Det var ingen liten önskan du hade. Jag tror faktiskt att det är mer troligt att någon lyckas plocka ner månen än att MooDoo vinner SM-guld : P

Kickan:

Förstår det, själv är jag som sagt mest irriterad över att HV besöker Luleå just den veckan jag inte är där. *bitter*

Jag har en favoritmatch på band, faktiskt. Du kan få en gissning om vilken match det kan tänkas vara. Borde inte vara så svårt att gissa.. Sen hade jag inte haft något imot att se lite matcher från t.ex. finalserien 96, så vi hade säkert kunna fylla en kväll med trevliga matcher. Man kunde alltid sänka sig till nån fin match från VM så att alla kunde vara nöjda åtmistone en match.
Kanske vore någon form av aktivitet för en kväll någon gång iallafall, för lulebaserade SpS'are? Sen tvingar man upp Paddan också, så kan man binda fast honom och visa lämpliga matcher. ;)

Förra julen var jag inte hemma alls, men julfirande undkom jag inte likförbannat. Tror det var något form av bottenrekord för jul där.. Det enda jag räknar som positivt var väl egentligen besöket i COOP. Fick se den nya arenan för första gången, träffa lite trevliga människor och se Modo åka på spö (sorry Paddan :P).

Dysso: Jag tycker inte det känns som firande alls utan bara en massa måsten. Det roligaste är att vara hemma i Luleå den 26:e och kolla matchen mot ditt gäng.

Hockeyjulen är ett bra förslag. Vi har ju samtliga LHF:s matchvideos att rota bland så det blir inga problem att hitta verkliga favoritmatcher. Ja, om man är luling förstås, men vi kan säkert hitta någon match som är mer ofavorit för mig men som faller dig i smaken bättre.

En gång i Stockholm firade jag och ett 20-tal kompisar antijul. Allt som var julaktigt på något sätt var förbjudet. Det var jäkligt skönt och en rolig fest, men mina föräldrar har nästan inte förlåtit mig för det ännu.

Dysso: Sen så måste man väl också i sådana fall ha någon hockeyspelsturnering, tror jag. Hmm, då måste jag nog spela med MoDo så att jag kan ursäkta mig med att "det var Wildes fel" ifall jag råkar fjutta iväg den lilla pucken utanför rinken...

Kickan: Hahaha, jo jag har hört att något sånt kan hända. Fast den där tårtätningen har avtagit. Knepigt nog verkar det inte vara riktigt lika många som fyller år i november och december.

Hmm, du menar alltså att du önskar dig arbetslöshet i julklapp? Tycker att din beskrivning låter ungefär som arbetslöshet i varje fall...

Tja, julklappar ska man ju köpa,tydligen, lite julkort har jag hunnit posta ut men fler offer väntar på att få sin vardag förstörd av någon lapp med en massa konstigt krafsklotter på. Det där pendlandet mellan föräldrar och styvföräldrar mm hör väl också till, har jag fått för mig.

Jag har en liten modest önskan, ett SM-guld till MoDo säsongen 2003-2004...

Kickan:

Själv har jag på något märkligt sett lyckats få syrran att handla dom flesta klapparna. Allt jag gör är att hålla med om att alla hennes idéer är fantastiska när jag pratar med henne på telefon, och betala hälften. Är nog tur, annars hade min släkt fått helt vansinninga saker, eller urtrista...

Nä, det bästa med julen blir nog två saker. Att gå på hockey hemma i KA den 28'e, och att se den sista delen om Ringen. Själva julfirandet känns rätt avslaget, något man måste göra. Vem är det egentligen som njuter av julen, mer än handlarna?

Vi borde ta en hockeyjul istället, samla ihop band med favoritmatcher och fixa storbildsTV, samla ihop öl, chips och annat av värde och slappa i en ordentligt soffa hela julafton...

Paddan: Du kanske har fått (h)järnbrist? Det är lätt hänt om man lever på tårta ; )

Fan, jag kom på att det snart är jul. Som vanligt lär jag rusa runt och köpa alla julklappar i sista sekund tillsammans med 2 miljoner andra som rycker och sliter i det sista köpbara som finns kvar. Det blir alltid så av någon anledning. Och sedan ska det flackas runt till föräldrar, svärföräldrar och fan vet allt runt om i hela Sverige. Jag känner mig redan totalt utmattad.

Jag önskar mig semester i julklapp. Riktig semester när man inte behöver göra någonting alls om man inte känner för det.

Dysso: Jahaaa, var det så det var. Tog ett jäkla tag innan jag fattade hur allt hängde ihop. Måste bero på min oerhört stora intelligens ;)

Äsch, du får gärna sitta och käka mat under hockeymatchen på torsdag. Vad du gör i periodpauserna bryr jag mig dock inte så mycket om.

Chief: Hmmm, usch vad det segar för mig nu. Är SpS på väg att dyka under?

Dysso: Just det. I ett eventuellt slutspel kan du få följa med på prov, men under vägen dit bör du hålla dig borta.

Dysso:

eh, DEN segermatchen .. DEN .. *suck*

Chief:

Kan väl tilläggas att det segermatchen inte var en seriematch. Jag har aldrig sett Timrå få poäng i en seriematch. Däremot har jag sett dom dela ut rätt mycket poäng till HV, VF och LHF...

Kickan:

Paddan har i vanlig ordning blandat ihop saker lite. Jag köpte ett packet som innehåller biljetter till 3 matcher, varav två basketmatcher. Då tänkte jag skippa en av basketmatcherna, som han genast gjorde om till att jag inte skulle se LHF.

Paddans (hjärn-)vägar äro outgrundliga.

Kickan: Total katastrof. Tror han hittills bara bevittnat en Timråseger, och det var under förlängning. Undrar hur det skulle gå om båda närvarade vid matcher mellan TIK och LHF? Skulle de ta ut varann då kanske?

Paddan: Det brukar inte humpas boll samma dag som det spelas håkki av den enkla anledningen att de håller till på samma plats, och kommunen skulle bli sne om det blev en massa märken efter skridskor på parkettgolvet.

Chief: Så Dysso är för TIK vad Portello är för LHF? Alltså livsfarlig. En katastrof ; )

Det är nog bara killar som har en förmåga att vara så där oturiga. Tjejor skulle aldrig vara så grymma att de orsakar förluster för lag de tycker om.

Kickan: Jäklar, det var ju så det var. Jaha, då kan man ju inte lita på mig heller.

Fast jag har för mig att Dysso skulle se de där bollhumparmatcherna och sen så skulle han käka under hockeyn, "för de där jäkla tråkiga Norrlandslagen går det ju inte att se på". Så medan han sitter och slafsar i sig någon Pytt i panna så kommer MoDo att bärga tre enkla poäng i Coop Arena.

Kickan: Dyssos förmåga att påverka de matcher han närvarar vid är kuslig. Tur för er att hans påverkan på LHF är positiv. Vid Timrås matcher är han däremot portad...;)

Kickan: Japp det stämmer Schtaan hemma på Onsdag och Sönnscvall borta på Söndag. Får hoppas att resultaten går Phc's väg men en vinst e nog ett måste för att va någotsånär säker på SA platsen.

Paddan: Du har väl bara varit upp en gång och fler matcher än så har vi ju vunnit mot er. Alltså är din onärvaro eller närvaro inget som påverkar vare sig Älsklingarna eller MooDoo. Jag tror att Dyssos närvaro påverkar mer, och det på ett positivt sätt. Alltså...

Tack Dysso för att du ska se matchen mot MooDoo och därmed hjälpa oss att ta ytterligare 3 poäng.

lizzard: Kul att Lavander är tillbaka, han behövs. Hoppas nu bara att han slipper mer ryggproblem den här säsongen.

PHC är ett så sympatiskt lag att man önskar dem all framgång även om man inte själv är PHC:are. De har värvat smart och det skulle vara väldans skoj om de fick sin superallsvenska plats. Visst har de kvar att möta Schtaan och Sönnschvall? De två lagen har väl nästan inget kvar att spela om, iaf inte Schtaan, vilket bör kunna förbättra PHC:s chanser.

Nedrans vad det blåser. Det är nån plåtgrej om flyger omkring utanför huset och jag börjar bli skraj att den snart kommer inflygande genom fönstret.

Kickan: Tja, det är klart, lyckas era spelare att klona sig på samma sätt som du uppenbarligen har gjort så borde väl segern inte vara långt borta. Problemet blir väl att man tydligen bara får ha fem utespelare plus målvakt på plan samtidigt!
Fast i och med att jag inte reser upp så har vi redan där skaffat oss ett bra utgångsläge för seger. Kan sedan Portello göra sitt och infinna sig i Coop, så har vi kopplat segergreppet!

Kickan: Väldigt kul dom visade nyss PHC på Svt sporten, tror att det e första gången jag sett dom där. Hade intervju med Björn Lavander och Freddy.

« · 351208 · »