Paddan: Tacktack. Beklagar att ni tog poäng ikväll, fast det kunde ha varit värre. Ni kunde ju ha tagit tre ; )
Rätt åt Skrikegård att Tjurgården pissade på hans Styvben. Det blir intressant att se vad han nu kommer att yla om i massmedia.
Ha, tror du det hjälper att fixa undan Dysso? Vi spöar er hur enklet som helst. Synd bara att våran nye back förmodligen inte hinner bli spelklar till dess, om än han kommer upp till Luleå redan på tisdag.
Kickan: Får gratulera till tre fina poäng ikväll. Dessutom så får jag gratulera Dysso till poängen mot DIF. Hälge och Chief får ju också vara tacksamma över att de fick en poäng mot oss ikväll. Det som känns riktigt oroväckande är att Dysso kommer att se matchen mellan LHF och MoDo på torsdag. Hmm, undrar om man kan prata med lärarna och ordna fram någon snabb tenta åt honom på torsdag kväll ;)
Chief: SpS försöker nog göra allvar av det där med "fler Kickor åt folket".
Dessutom behövs det nog 7 Kickor om MooDooisterna ska hinna få veckans ranson av befogad antiMooDooism innan veckan är slut. Det förvånar mig inte att någon ur publiken förklarat sig mer än villig att delta i videoredigerarteamet. Pajas!
Hälge: Paddan sa just det, men jag är då bra inloggad på en dator även om det tydligen finns 6 av mig. Kanske kompenserar SpS för att jag inte har varit online så mycket den senaste veckan?
Frisco: "Skulle nog fungera bättre med ett tvådomarsystem."
Håller med till 100%. Jag skulle i alla fall vilja se ett seriöst försök i elitserien med ett tvådomarsystem.
Om händelsen just i går ska bestraffas eller inte har jag ingen uppfattning om för jag såg den inte. Jag pratar om det stora hela. Trots allt kan Lärking mfl domare ungefär hur mycket som helst mer om att döma matcher än vad vi på läktaren gör.
LL: Jag tycker personligen att en händelse när en spelare som inte är inne på isen utan sitter på sargen och slår till en annan spelar med klubban när pucken och domarens ögon är på annat håll är så ynkligt feg att det ska straffas på något sätt.
>>>Domaren dömer - domaren avgör om något skall hanteras vidare. Punkt.
Frisco: jag skiter i vad Bulan eventuellt har gjort i det här specifika fallet. Detta fjantande med att grina i media om hur stygga och elaka motståndarna är och hur länge den och den ska bli avstängd är jag så less på. Svensk hockey håller på att bli en kärringsport. Hade man anmält varandra på det sätt man gör i dag när Luleå mötte Frölunda i SM-finalen 1996 hade det inte funnits en spelare kvar i något av lagen efter den tredje matchen.
Som jag ser det så ska det gå till så här: efter varje match har huvuddomaren i uppgift att gå igenom matchvideon inom 24 timmar. Hittar han något att anmäla så gör han det. Utöver domaren kan inte ens Gud Fader själv anmäla något. Annars kommer vi aldrig ifrån dessa sandlådedebatter i media. Dessutom undergräver dessa anmälningar från alla möjliga håll domarnas auktoritet och det är allt annat än bra. Att vem som helst kan anmäla en spelare till granskning är direkt patetiskt.
Domaren dömer - domaren avgör om något skall hanteras vidare. Punkt.
LL: Tja, eftersom det är upp till vilken privatperson som helst att anmäla såna här händelser till Disciplinnämnden, och blanketten dessutom finns upplagd på Swehockey.se, så var det väl inte oväntat att något sånt skulle hända.
Själv har jag inte sett händelsen ifråga då jag, för första gången på en himla massa år, uteblev från en match i Kempehallen. Istället var jag sysselsatt med en simulering av grov fylla efter att jag varit ute och halkat på Öviks gator igår förmiddag.
LL: >>>nu ska tydligen en Modo-supporter anmäla Bulan. Räcker det inte att klubbarna håller på och fjantar sig? Ska vi supportrar också bli lika löjliga?
Åter i Luleå efter en resa till Övik. Luleå ger bort matchen första tio minuterna. Trist att man hela tiden ska ge motståndarna ett eller två måls handikapp i varenda förbannade bortamatch. Klart att vi förlorar när vi gör så :-(
lizzard: Underbart! Hur ser deras respektive spelprogram ut resten av serien? Palters verkar iofs ha svårast mot de sugigaste gängen så man kanske ska hoppas att de möter lagom usla lag. Löven i varenda match som återstår hade suttit fint.
Hårligt Piteå vann kvällens match över Gröningarna med 3-1 samtidigt som Aik förlorade mot Hammarby. Piteå övertog 4:e platsen från AIK, Nu får vi bara hoppas att dom håller den platsen de omgångar som är kvar.
1. Sup dig så jävla full som det går 2. Skäm ut dig 3. Hamna antingen i fyllecell eller däcka på matchen 4. Absoult förbjudet att snacka hockey, dock vissa undantag finns, likt "hoppas Ledin kör upp klubben i röven på honom" å liknande fraser 5. Åk endast på organiserade resor 6. Skryt sen om dina bedrifer så som "jag var så jävla full att..."
Kickan: mmmm tycker jag med, betala 900:- för resan och fara å supa, när dom lika väl kan supa hemma. Men det e väl vad dom kallar äkta lulefans antar jag.
Lövva: Det är tamefan tragiskt. Varför åka ända till Leksand om om hellre super sig kanon i arslet än kollar hockey? Då kunde han väl lika gärna ha stannat hemma.
lizzard: Av att dömma på hur han lät på telefon igår så tror jag knappast att han var kapaper äns för att rabbla upp alfabetet. Det har följts idag av en förnekelse, som vanligt.
Portello: Ja, det borde han verkligen. MooDoo... Isch! Fast jag tycker bättre om dem än vanligt när de befinner sig i ingenmansland, och när de befinner sig där de hör hemma - dvs på kvalplats - kommer jag kanske att tycka att de nästan är sympatiska. Ja, inte supportrarna förstås, de är landets mest osympatiska fans med några enstaka undantag.
Portello: Äsch, vadå, sockerlag är gott juh!!!! Fast det är klart jag antar att du menar något sånt där favorithåkkilag och där tycker jag att jag verkligen valt rätt även om det tog sjutton sorger och femtielva bedrövelser innan man började se någon form av idrottslig ljusning i tunneln.
nappen: jag stod på ståplats, strax intill LHF-klacken. Någon restaurang var jag inte på. Vi kom till hallen en halvtimma innan matchen och åkte iväg några minuter efter slutsignalen.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Rätt åt Skrikegård att Tjurgården pissade på hans Styvben. Det blir intressant att se vad han nu kommer att yla om i massmedia.
Ha, tror du det hjälper att fixa undan Dysso? Vi spöar er hur enklet som helst. Synd bara att våran nye back förmodligen inte hinner bli spelklar till dess, om än han kommer upp till Luleå redan på tisdag.