Portello: För egen del så avråder jag starkt ifrån resor till Leksand. Man får bara väldigt traumatiska minnen därifrån. Förresten, det är bra att du över dig på att skämmas, kan behövas inför matchen i Kempis på torsdag ;)
Jag höll på att gå i taket efter att dom sagt att Thörnberg skulle dyka upp igen, och dom hade dragit igenom alla "kanoner" och jag insåg att det var på kalkonlistan han hade hamnat. Det var precis vad jag vätnat mig också, men det visade sig precis som du säger vara det vettigaste TV4 har sagt i den debatten.
Kanon å Kalkon listan på TV4 var förvånansvärt bra idag! Kalkon, hockeydebbaten. "Dumma dumma Törnberg som bara ligger på isen å tar emot smällar, å man skall hylla Lintner upp i skyarna!" Ironiskt! Var faktikst mycket bra!
Portello: Uj, så PHC pissade på Löven. 7-1. Hoppas att Almtuna, vilket väl iofs inte är särskilt troligt, lyckas vinna över råttorna imorgon så PHC får behålla fjärdeplatsen.
Dysso: Ser att skellefteås målvakt Ville Koivula gjorde målvakt när dom slog Sundsvall. Ska tydligen vara finska målvakter för att det ska bli mål. Myllys,Toskala och Koivula.
Dysso: Jo, när du säger det på det där viset ja. Men iofs så kan jag ju grilla korv på mitt modem under tiden som jag väntar på att det ska bli någon form av filöverföringsfel så då har jag ju ordnat middagsmaten också!
Hastighet lär påverka de som sitter på sämre uppkopplingar ännu mer än vad det påverkar oss med bredband...
Jämförelse: Testa att dra ner något från en överbelastad FTP via ditt snålband. Vänta tre år, få timeout och ge upp. Dra ner samma fil från en FTP som inte är överbelastad. Vänta tre år, ha filen på din dator.
Portello: Och här bör jag väl i rättvisans namn då påpeka att det var Paddan som gjorde mig uppmärksam på detta. För övrigt genomskådar jag vad du håller på med. Tror du försöker släta över ditt påstående om framtida luleböjelser från min sida...;)
Dysso: Tja, för er som kommer upp i andra hastigheter än strax över snigelfart så kan väl hastighetsaspekten vara intressant. Annars så funderar jag på om den nya servern innebär mer poäng till MoDo...
Konverterar de så har de ju insett att de hade Hemskt Mycket Fel tidigare. Nu lär det ju iofs aldrig bli aktuellt eftersom vare sig min lillasyster eller min lillebror har några som helst MooDooistiska sympatier. Dessutom hoppas jag ju hur som helst att det aldrig blir aktuellt att donera några organ till dem.
Kickan: Jaså, så pass. Trodde annars att du helt skulle ignorera allt som hade haft någon som helst kontakt med såna där MooDooistiska saker och istället låta de självdö ;)
Dysso: Jag brukar väl inte säga nåt om det? Om jag inte har så mycket tid att läsa är det ju bara jobbigt om det finns mycket att läsa. Är det däremot måndag och måndagsoarbetsmoralen kommer krypande är det bra om det finns mycket att läsa.
Paddan: Hade något av mina syskon varit MooDooist hade jag helt klart krävt att han/hon konverterar till något omoodooistiskt innan jag donerar några kroppsdelar till honom/henne.
Dysso: Knepigt nog så behövs inte sånt smörande från de där eleverna. De är redan så trygga i sin identitet som MoDo-supportrar som det är att de inte behöver köra med såna billiga trick för att komma undan med hedern i behåll.
Det är bara för att dom missat vad dom ska smöra med. Hade dom bara börjat komma i prylar det står Modo på och pratat om hur bästigast Modo är så hade dom nog klippt in MVG direkt. :P
Det är väl inte helt omöjligt att pengarna antingen var sponsrade, eller att projektet även innehöll något annat. Den var inte direkt någon större mängd detaljer, jag tvivlar på att någon lyckats spendare tre månader på att komma fram till 3 rader. :)
Kanske var någon brödrosttillverkare eller något som betalade det hela? Det är rätt vanligt att företag är med och betalar för forskning...
Hälge: Jag tror att mina elever forskade i det ämnet under en hel vecka, men tyvärr så insåg de att förhållandet mellan smörande och ett eventuellt positivt utfall inte direkt var gynnsamt ur deras synvinkel.
Portello: Jag vill å det bestämdaste dementera dessa illvilliga rykten om en förestående omvändning, eller hjärntvätt som jag föredrar att kalla det. Vad jag eventuellt sjunger eller inte sjunger i duschen är en sak mellan mig och mina grannar...
Portello, din niding, this could be the ending of a beautiful friendship...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Förresten, det är bra att du över dig på att skämmas, kan behövas inför matchen i Kempis på torsdag ;)