Luleå HF

SHL · 117881 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: För egen del så avråder jag starkt ifrån resor till Leksand. Man får bara väldigt traumatiska minnen därifrån.
Förresten, det är bra att du över dig på att skämmas, kan behövas inför matchen i Kempis på torsdag ;)

LL: Visst ja,glömde ju bort moderatorn.Bäst jag ställer mig i ett hörn och skäms en stund...

Portello: jag var också där! Fast jag åkte ju inte ända från Luleå förstås.

Lövva:

Jag höll på att gå i taket efter att dom sagt att Thörnberg skulle dyka upp igen, och dom hade dragit igenom alla "kanoner" och jag insåg att det var på kalkonlistan han hade hamnat. Det var precis vad jag vätnat mig också, men det visade sig precis som du säger vara det vettigaste TV4 har sagt i den debatten.

Kanon å Kalkon listan på TV4 var förvånansvärt bra idag! Kalkon, hockeydebbaten. "Dumma dumma Törnberg som bara ligger på isen å tar emot smällar, å man skall hylla Lintner upp i skyarna!" Ironiskt! Var faktikst mycket bra!

Portello: Han ringde jag. Jag påpekade att han inte såg hela matchen. Hans svar: "Det gjorde jag ju visst, såg ju på TV"

Ojoj, RIKTIGA FANS far till Leksand. Jo visst, eller så INTE

Dock så ska jag å Portello cyckla till Ö-vik med ett sexpack på pakethållarn!!! :)

nappen: Eller, nu ljuger jag.Åtminstone en luling från SpS var ner.Fast han är inte särskilt aktiv här.

nappen: Nope, tror du var enda lulingen från SpS. Och Leksingarna finns ju knappt här.

Kom hem i eftermiddags från Leksand, sjukt kul resa. :)

Någon från SpS som var på matchen?

Kickan: Var och kollade på matchen.PHC var totalt överlägsna Löven.
Björklöven hade 13 skot på mål. På hela matchen.Bara i andra sköt Piteå 16 skott.

Portello: Uj, så PHC pissade på Löven. 7-1. Hoppas att Almtuna, vilket väl iofs inte är särskilt troligt, lyckas vinna över råttorna imorgon så PHC får behålla fjärdeplatsen.

Dysso: Ser att skellefteås målvakt Ville Koivula gjorde målvakt när dom slog Sundsvall.
Ska tydligen vara finska målvakter för att det ska bli mål.
Myllys,Toskala och Koivula.

Chief: Inte alls.Ville inte bara ta åt mig äran för något jag inte skulle ha märkt utan någon som berättade det för mig.

Dysso: Jo, när du säger det på det där viset ja. Men iofs så kan jag ju grilla korv på mitt modem under tiden som jag väntar på att det ska bli någon form av filöverföringsfel så då har jag ju ordnat middagsmaten också!

Paddan:

Hastighet lär påverka de som sitter på sämre uppkopplingar ännu mer än vad det påverkar oss med bredband...

Jämförelse: Testa att dra ner något från en överbelastad FTP via ditt snålband. Vänta tre år, få timeout och ge upp.
Dra ner samma fil från en FTP som inte är överbelastad. Vänta tre år, ha filen på din dator.

Du ser skillnaden va? :P

Portello: Och här bör jag väl i rättvisans namn då påpeka att det var Paddan som gjorde mig uppmärksam på detta. För övrigt genomskådar jag vad du håller på med. Tror du försöker släta över ditt påstående om framtida luleböjelser från min sida...;)

Dysso: Tja, för er som kommer upp i andra hastigheter än strax över snigelfart så kan väl hastighetsaspekten vara intressant.
Annars så funderar jag på om den nya servern innebär mer poäng till MoDo...

JOY: Äras den som äras bör. Chief påpekade det för mig.
Hennes förtjänst att jag vet det.

Portello: Nu såg jag det på förstasidan. Tack för upplysningen.

Portello:

Blir intressant att se hur den nya servern funkar, dels hastighetsmässigt och dels hur tillförlitlig den är.

Kickan: Såg det.Jante skrev det på forum.

Alla:Ni har väl lagt märke till att SpS byter server under söndagskvällen.
Kommer upp under måndagen.

Portello: Ja, verkligen. A-jun är väl dessutom rätt skadedrabbade de också.

Paddan: Dem.

/Extraknas

Konverterar de så har de ju insett att de hade Hemskt Mycket Fel tidigare. Nu lär det ju iofs aldrig bli aktuellt eftersom vare sig min lillasyster eller min lillebror har några som helst MooDooistiska sympatier. Dessutom hoppas jag ju hur som helst att det aldrig blir aktuellt att donera några organ till dem.

Kickan: Kul att "Små-LHF:arna" vann sin match mot Modo.

Kickan: Jaså, så pass. Trodde annars att du helt skulle ignorera allt som hade haft någon som helst kontakt med såna där MooDooistiska saker och istället låta de självdö ;)

Dysso: Jag brukar väl inte säga nåt om det? Om jag inte har så mycket tid att läsa är det ju bara jobbigt om det finns mycket att läsa. Är det däremot måndag och måndagsoarbetsmoralen kommer krypande är det bra om det finns mycket att läsa.

Paddan: Hade något av mina syskon varit MooDooist hade jag helt klart krävt att han/hon konverterar till något omoodooistiskt innan jag donerar några kroppsdelar till honom/henne.

Kickan:

Vi har bara försökt fixa lite läsning till dig, du brukar alltid klaga på att vi inte skriver något annars.

Portello: Jag som förväntade mig att det skulle vara en länk till den här gb:n. Ja, med tanke på att den verkar vara lördagsnöjet alltså ; )

Wow, i det bifogade länktipset var verkligen klubbsympatierna en fråga om liv eller död. Tänk att syskon kan vara så hemska...

Paddan: Ja, det var ju ett hyfsat billigt pris, men så är dom ju studerande också.

Hälge: Tja, inte så mycket faktiskt. Bara några biljetter till matchen MoDo-HV.

Dysso: Knepigt nog så behövs inte sånt smörande från de där eleverna. De är redan så trygga i sin identitet som MoDo-supportrar som det är att de inte behöver köra med såna billiga trick för att komma undan med hedern i behåll.

Paddan: Hur mycket "kostade" den forskningen då ? :-)

Paddan:

Det är bara för att dom missat vad dom ska smöra med. Hade dom bara börjat komma i prylar det står Modo på och pratat om hur bästigast Modo är så hade dom nog klippt in MVG direkt. :P

Portello:

Det är väl inte helt omöjligt att pengarna antingen var sponsrade, eller att projektet även innehöll något annat. Den var inte direkt någon större mängd detaljer, jag tvivlar på att någon lyckats spendare tre månader på att komma fram till 3 rader. :)

Kanske var någon brödrosttillverkare eller något som betalade det hela?
Det är rätt vanligt att företag är med och betalar för forskning...

Hälge: Jag tror att mina elever forskade i det ämnet under en hel vecka, men tyvärr så insåg de att förhållandet mellan smörande och ett eventuellt positivt utfall inte direkt var gynnsamt ur deras synvinkel.

Hälge: Bra fråga.Hur kan man lägga ut 150.000 på en sån sak? har dom inge viktigare att lägga pengarna på?

Portello: Fasen vad bra att dom forskat i en sååå viktig fråga, men framgick det vad som var den optimala smörmängden ?

Albert Hall: Vissa har alldeles för lite att göra.
Se länk.

Portello: Kanske för att det knappt räknas att man tar en trea mot Timrå?

Chief:Förlåt. Kunde inte låta bli.
Men från och med nu kommer jag vara en snäll Portello.
Hoppas du godtar ursäkten.

Portello: Jag vill å det bestämdaste dementera dessa illvilliga rykten om en förestående omvändning, eller hjärntvätt som jag föredrar att kalla det. Vad jag eventuellt sjunger eller inte sjunger i duschen är en sak mellan mig och mina grannar...

Portello, din niding, this could be the ending of a beautiful friendship...

Frisco: Vi är jättehemska.Bäst att du aktar dig.

Frisco: Gro-Krister, vem är det? En norsk transvestit?

Paddan: Ja visst är det så. Akta dig för GroKoister.

lizzard: Nej, usch, såna där lulingar är ju hemska ju ;)

Paddan: Nope, så var det inte.

Paddan: Jag väljer att tro på Portello alltid trevligt med en ny Luleå fantast :)

Portello: Nja, jag tror att du hörde fel. Det var nog snarare så att hon vrålade som en björn när hon halkade på tvålen i duschen ;)

« · 341755 · »