Paddan: + att den ej ser riktigt klok ut när man använder upplösningen 800x600. Allt på sidan syns inte. En katastrof faktiskt. Sidan var suveränt snygg fram till för en stund sedan.
nappen: Jepp, håller med, även som opartisk så tycker jag att den var hiskelig. Illgult och signalrött och forumet ploppar upp i ett litet separat fönster som inte går att storleksändra, i varje fall inte för mig. Dessutom verkar typsnitt och typsnittsstorlek ha ändrats om jag inte ser fel.
Dysso: nej, att det är del 2 beror på att del 1 försvann. Den är inte säsongsbunden utan ska hålla på tills LHF vinner SM-guld igen. Det kan bli en lång tråd, med andra ord... :-)
Kickan: Precis. Upp med så många nordliga lag som möjligt. Sen så får ju Skellefte gärna ta klivet upp till Elitserien också. Roliga derbyn och nära till bortamatcherna :)
...undrans var Jesper håller hus. Han har inte synts till vare sig på forum eller HS. Jag blir nästan orolig. Har han en sån där kväll när hans kollega ringer mig mitt i natten och säger att jag ska komma dit eftersom de behöver någon som är nykter och Jesper har slocknat på köksgolvet, på gränsen till måste-till-sjukhus-full?
Jesper: Du som gillar DM och New Order. Årets skivtips är Melody Club - Face The Music. Hur bra som helst. Snurrar just nu hemma hos mig tillsammans med New Orders 4-skivors retrosamling.
Lövva: Asplöven kan komma att värva en ÄnnHåÄll/AHåÄllare. De hoppas att Peter Sejna skall spela med brorsan Milan i Asplöven kommande säsong. Det skulle vara skitkul om de lyckades eftersom de gärna får lyckas att ta sig till allsvenskan så vi får fler norrbottniska lag att skicka junisar till. Det var ju så nära i våras, så nu är det dags.
Ja, jag ser verkligen fram emot att följa honom. Om han spelar som han verkat göra på andra sidan Atlanten kommer det nog inte att bli många matcher för honom. Men nog fan måste väl Bik, agenter och andra rådgivare ändå inse att det inte håller? Nej min amatörmässiga gissning är att han är här för att lära sig lite om själva spelet ishockey.
Fast min gissnings- och expertyckarförmågas rykte har kraftigt devalverats den sista tiden. Dels påstod jag tvärsäkert att inte NHL-konflikten skulle bryta ut, dels har jag snart förlorat 100 spänn på ett idiotiskt taget vad mot en SpS (eller HS numera?) profil om att Hardy skulle vara tvungen att avgå. Så bry er med andra ord inte ett smack om vad jag skriver i fortsättningen.
Då tror jag mer på Erik Lindgren om det nu ska vara en luling. Ung, hungrig, stor och stark. Fast som Dysso säger så kommer nog en som Jämtin att ta chansen att visa vad han kan...
Albert Hall: Hehe, det är helt klart något som är förevigat i mitt huvud. Hade det för övrigt förevigat på video också men jag har lyckas slarva bort det bandet. Jaja, det får väl bli en favorit i repris i år så att man får spela in det från sportnytt. Men vem ska lägga i tackligen iår? Fabbe kanske...
Jodu, jag minns när Foppa gjorde come-back i Modo hösten 1994. Hans första match, i Delfinen. Foppa tittade ner på pucken ett ögonblick för länge matchotränad som han var. Sen mötte han Hurtigs axel på röda linjen. Foppa vinglade ut till avbytarbåset omedveten om vilket bås som var hans och hade inte lulespelarna motat bort honom hade han klivit in i deras.
Unga hungriga hårdingar har helt klart massor av status att hämta i denna säsong serie. Och då inte bara mot Foppa.
Klart, han och Thörnberg har väl varit lite griniga i andra matcher på försäsognen också. Dom har säkert mer att ge dock, så räkna med lite gruff från dessa herrar när tillfälle ges. :)
Albert Hall: När ett forum tar flera minuter att ladda även fast man sitter på bredband så är det något fel som blivit trasigt. Eller så är det Raykos temperamentssvängningar som har påverkat hela webbplatsen ;)
Vilket lag blir förresten först med en fjärdetröja?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?