Luleå HF

SHL · 118060 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
LL:

Ja, 3-2 känns inte helt orättvist, de får ta och skärpa till sig där bak om detta ska hålla.

Rätt märklig match i Gavlerinken, tycker jag. Modo spelar bitvis väldigt bra offensivt och borde ha gjort fler mål, men har ett försvarsspel som pendlar mellan darrigt och otroligt dåligt. Dessutom har Salo varit ruggigt nära att göra en Salo. Ett vilt kämpande Brynäs leder med 3-2 efter två perioder, men nog känns det som om Brynäs ligger oerhört mycket närmare sitt max än vad Modo gör så jag är långt ifrån säker på att Brynäs grejar det här.

Brynäs har tagit ledningen med 1-0 mot Modo. Sedinarna har varit klart bäst i Modo hittills, medan Foppa har varit helt osynlig. Arne Hegerfors är ju alldeles till sig i byxorna över Salo. Så fort han rör pucken blir han helt salig, om det så bara handlar om en puck som slås från röda linjen för att få till ett byte. Hoppsan, 2-0 nu. Modo är överraskande virriga i egen zon, tycker jag.

Portello: Ok får prova med det, tack för tipset.

Salcin: Okej.Ta och ring 077-170 70 70 och hör när man kan boka.Då lär du ju få ett svar.

Portello: Har kollat på ticnet nyligen, fanns ingen match att boka inte ens Brynäs matchen.

Salcin.Har du kollat på ticknet? Är som sagt inte säker hur det är.

nappen: Nya hemsidan var då gräslig. Kan inte aocho göra något bra?

LL: Saxat från dagbladet: "Det är svårt att spela mot ett sånt här lag som har flera stora grabbar framför mål. Det är svårt att se pucken då"
Timrås målvakt Antti Jokela.

Det låter grymt bra.Precis som det ska vara. Om man ska klaga på något i gårdagens match så är det att Holmströms PP-uppställning hade svårt att etablera något spel i Timrås zon.Holmström fick bara inta position en enda gång under PP-spelet.Men det kommer att bli bättre, det är jag helt säker på.

LL: Rönken till nordquist: 1-0!

med tanke på hur det brukar bli mellan dessa lag är väl målproduktionen för kvällen klar nu...nej!

Holma till Tellström 2-0!

Yippie!

nappen: det var i huvudsak jag och två andra personer, Jesper Jonsson och Per Danvind. Från början var det Per och Jesper som hade hand om saker och ting, och jag kom in i det hela inför säsongen 98/99.

LL: Vem/vilka var det som skötte sidan innan aocho tog över?

Vad dålig sändning det är från COOP Arena, typ 5sekunder sändning sedan 10sekunders uppehåll...

nappen: och det är inte ens rätt gul nyans... det är bara att än en gång konstatera att reklambyråer inte ska hålla på med websidor - i alla fall så länge de inte fattar att en websida inte är en reklambroschyr.

...och där gjorde Mora 1-0 i matchen mot FBK.
Fem utvisningar hittills i den matchen, 3 för Mora och 2 för FBK.

Paddan: Jadu, vad ska man förvänta sig av Attcho?

Haha, ser man på. 1-0 till Mora.

nappen: Vad sjutton är det för konstigt typsnitt de använder?
Ser väldigt taffligt och billigt ut.

Hmm, enligt matchfakta på Hockeylive spelas det inga matcher nu, knepigt, vad är det då för korplagsmatch jag lyssnar på just nu?

Paddan: Jaså, popup för forumet, dumt värre. Kör själv på www.luleahockey.se/forum/forum.asp då kan man ha vilken storlek man vill. ;)

Texten har blivit väldigt liten nu, knappt så det går och läsa.

Paddan: + att den ej ser riktigt klok ut när man använder upplösningen 800x600. Allt på sidan syns inte. En katastrof faktiskt. Sidan var suveränt snygg fram till för en stund sedan.

nappen: Jepp, håller med, även som opartisk så tycker jag att den var hiskelig. Illgult och signalrött och forumet ploppar upp i ett litet separat fönster som inte går att storleksändra, i varje fall inte för mig.
Dessutom verkar typsnitt och typsnittsstorlek ha ändrats om jag inte ser fel.

Paddan: Fyfan vad ful "nya" sidan blev. Ryser, ful gul färg på illa valda ställen. Känns som de kunde uppdaterat mer när det är ny säsong och allt.

Känns som en synnerligen illa vald eftermiddag att göra underhåll på websidan.

Marcus: Tror att reklambyrån råkat ut för en förkylning ;)

Vad har förresten hänt med Luleå Hockeys hemsida?

Dysso: På luleforum behövs det inte ens långa trådar för att det ska gå långsamt, där krävs det bara att någon överhuvudtaget skriver ett inlägg...

LL:

Långa trådar, en klassisker ... För att få diverse forum att gå långsamt. Hoppas att Marcus har optimerat bra. :)

Dysso: nej, att det är del 2 beror på att del 1 försvann. Den är inte säsongsbunden utan ska hålla på tills LHF vinner SM-guld igen. Det kan bli en lång tråd, med andra ord... :-)

Portello:

Borde det inte vara dags för del 3 av den där tråden föresten?

Paddelände: Skulle väl kunna räkna ut att du skulle börja missbruka guldtråden direkt.Fy på dig!

Väldigt intressant att läst " Story behind" angående maskerna.

Portello: Alla matcher finns som webbradio gratis på hockeyligan.se

Portello: Ok, det låter ju bra. Såg att man kunde se Mora-FBK på ppv(för oss som inte ser någon match live).

Hälge: Det tror jag. När jag lyssnade på SSK-LHF så sa dom att webbradion skulle vara gratis.Och jag ser ingen anledning att dom inte skulle sända.

Portello: Inslaget är visst 10,30.Inte 9,30.

Idag klockan 9,30 är det om Es-premiären för Luleå på Norrbottensradion.

Kickan: Kan du inte fixa ett smakprov på Melody Club i mp3 format. Blev jävligt nyfiken. Visste inte att det fanns andra New Order frälsta här på HS.

Lövva: Morgondagens laguppställning: www.luleahockey.se/nyhetsarkiv.asp?nyhet=348 Antila är tillbaka och Harju får spela istället för Renberg verkar det som.

Nu är det inte länge kvar!

Kickan: Precis. Upp med så många nordliga lag som möjligt. Sen så får ju Skellefte gärna ta klivet upp till Elitserien också. Roliga derbyn och nära till bortamatcherna :)

...undrans var Jesper håller hus. Han har inte synts till vare sig på forum eller HS. Jag blir nästan orolig. Har han en sån där kväll när hans kollega ringer mig mitt i natten och säger att jag ska komma dit eftersom de behöver någon som är nykter och Jesper har slocknat på köksgolvet, på gränsen till måste-till-sjukhus-full?

Kickan: Hmm, då måste det väl vara jag som är för hederlig, antar jag...

65selander: Klart jag kan. fast han har ju inte ens frågat.

Paddan: Kickan kan säker "rippa" den åt dig, fast hon är ju så hederlig så det är väl det som är problemet!

Paddan: Äh, ca 450 spänn är väl inget för en New Order-box. Den är värd det.

Leta t ex Cats in the dark eller Take me away, sedan är du fast.

Kickan: Ok, får väl ta och leta reda på gruppen då.
Hmm, den där boxen var inte direkt billig.
Fast den låter jäkligt intressant.

Paddan: Yes, det är Retro jag menar. Fast du borde verkligen höra Melody Club. Du skulle bli kär direkt.

Kickan: Låter ju intressant, fast jag blev nästan mer intresserad av den där New Order-boxen. Bör väl vara Retro du menar, antar jag.

...det kan förrexten vara ett skivtips till Paddeländet också. Det låter väldigt brittiskt om än det inte är det.

Jesper: Du som gillar DM och New Order. Årets skivtips är Melody Club - Face The Music. Hur bra som helst. Snurrar just nu hemma hos mig tillsammans med New Orders 4-skivors retrosamling.

Lövva: Asplöven kan komma att värva en ÄnnHåÄll/AHåÄllare. De hoppas att Peter Sejna skall spela med brorsan Milan i Asplöven kommande säsong. Det skulle vara skitkul om de lyckades eftersom de gärna får lyckas att ta sig till allsvenskan så vi får fler norrbottniska lag att skicka junisar till. Det var ju så nära i våras, så nu är det dags.

Albert Hall: Det låter ju alldeles riktigt. Du får gärna gå hela linan ut å säga att en massa nyförvärv gör stor fiasko också :)

Lövva:

Nej, jag har ju insett problemet, det är ju därför jag på senare tid nämnt kvalserien som en möjlighet flera gånger.

Albert Hall: Bara du inte skriver att Luleå vinner SM-GULD. Men att de hamnar i kvalserien får du gärna skriva :)

« · 420064 · »