Rätt märklig match i Gavlerinken, tycker jag. Modo spelar bitvis väldigt bra offensivt och borde ha gjort fler mål, men har ett försvarsspel som pendlar mellan darrigt och otroligt dåligt. Dessutom har Salo varit ruggigt nära att göra en Salo. Ett vilt kämpande Brynäs leder med 3-2 efter två perioder, men nog känns det som om Brynäs ligger oerhört mycket närmare sitt max än vad Modo gör så jag är långt ifrån säker på att Brynäs grejar det här.
Brynäs har tagit ledningen med 1-0 mot Modo. Sedinarna har varit klart bäst i Modo hittills, medan Foppa har varit helt osynlig. Arne Hegerfors är ju alldeles till sig i byxorna över Salo. Så fort han rör pucken blir han helt salig, om det så bara handlar om en puck som slås från röda linjen för att få till ett byte. Hoppsan, 2-0 nu. Modo är överraskande virriga i egen zon, tycker jag.
LL: Saxat från dagbladet: "Det är svårt att spela mot ett sånt här lag som har flera stora grabbar framför mål. Det är svårt att se pucken då" Timrås målvakt Antti Jokela.
Det låter grymt bra.Precis som det ska vara. Om man ska klaga på något i gårdagens match så är det att Holmströms PP-uppställning hade svårt att etablera något spel i Timrås zon.Holmström fick bara inta position en enda gång under PP-spelet.Men det kommer att bli bättre, det är jag helt säker på.
nappen: det var i huvudsak jag och två andra personer, Jesper Jonsson och Per Danvind. Från början var det Per och Jesper som hade hand om saker och ting, och jag kom in i det hela inför säsongen 98/99.
nappen: och det är inte ens rätt gul nyans... det är bara att än en gång konstatera att reklambyråer inte ska hålla på med websidor - i alla fall så länge de inte fattar att en websida inte är en reklambroschyr.
Paddan: + att den ej ser riktigt klok ut när man använder upplösningen 800x600. Allt på sidan syns inte. En katastrof faktiskt. Sidan var suveränt snygg fram till för en stund sedan.
nappen: Jepp, håller med, även som opartisk så tycker jag att den var hiskelig. Illgult och signalrött och forumet ploppar upp i ett litet separat fönster som inte går att storleksändra, i varje fall inte för mig. Dessutom verkar typsnitt och typsnittsstorlek ha ändrats om jag inte ser fel.
Dysso: nej, att det är del 2 beror på att del 1 försvann. Den är inte säsongsbunden utan ska hålla på tills LHF vinner SM-guld igen. Det kan bli en lång tråd, med andra ord... :-)
Kickan: Precis. Upp med så många nordliga lag som möjligt. Sen så får ju Skellefte gärna ta klivet upp till Elitserien också. Roliga derbyn och nära till bortamatcherna :)
...undrans var Jesper håller hus. Han har inte synts till vare sig på forum eller HS. Jag blir nästan orolig. Har han en sån där kväll när hans kollega ringer mig mitt i natten och säger att jag ska komma dit eftersom de behöver någon som är nykter och Jesper har slocknat på köksgolvet, på gränsen till måste-till-sjukhus-full?
Jesper: Du som gillar DM och New Order. Årets skivtips är Melody Club - Face The Music. Hur bra som helst. Snurrar just nu hemma hos mig tillsammans med New Orders 4-skivors retrosamling.
Lövva: Asplöven kan komma att värva en ÄnnHåÄll/AHåÄllare. De hoppas att Peter Sejna skall spela med brorsan Milan i Asplöven kommande säsong. Det skulle vara skitkul om de lyckades eftersom de gärna får lyckas att ta sig till allsvenskan så vi får fler norrbottniska lag att skicka junisar till. Det var ju så nära i våras, så nu är det dags.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Ja, 3-2 känns inte helt orättvist, de får ta och skärpa till sig där bak om detta ska hålla.