Luleå HF

SHL · 117885 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Sannes: Så det blev postat. Två gånger till och med. SpS verkade dött så jag trodde att det inte postades alls.

Kickan: Tja, eftersom det finns multipla Kickan så vore det väl heller inte särskilt förvånande att det skulle dyka upp multipla inläggspostningar från dig ;P

Kickan: Förresten, på tal om julklappar, vad hände egentligen med Julm Ust och Tom Temor? Blev det någon try-out för de, eller valde ni att satsa på Sills Allad istället?

Paddan: Tänk att det redan är ett år sen ni spånade om det... Fan vad tiden går fort!

Albert Hall: Jepp, tiden går otroligt fort, för att inte tala om hur fort hundralapparna flyger när jag sitter här och är seriös ;)

Himla synd att man aldrig hann med att spara ner den där tråden. Den var ganska kul.

Paddan: Håller med.Den tråden var rolig.Det är sånna där gånger man saknar att man inte sparat.
Finns inte de gamla HS-inläggen kvar?Eller har dom försvunnit ut i cyber-rymden?

Paddan: Hysch, Padda, int epåminna Kickan om ÄNNU fler okomna värvningar! O nämn APPSELUT inget om OBS-ut-farten!
Don't mention the WAR!!

Portello: Några finns allt.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Varför startade Färjestad straffarna?
Frisco från Nygatan
2002-11-23 17:28:33

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Frisco: Det reagerade också jag på. Normalt sett så börjar ju bortalaget.
Portello
2002-11-23 17:29:52

Paddan: Jag håller på med julrim, fast de blir sällsynt usla. Vad kan man skriva när man ger bort en kossamönstrad espressoservis till en lillasyster med mani på kossamönstrade hushållsprylar?

Jag letade något som liknar morsan. Till slut hittade jag den häringa korssan?

Nej, för elakt, men lagom glöggsluddrigt.

Frisco: Om några finns borde väl alla finnas? eller?

Portello: Det beror väl på vilka man har sparat eller?

Paddan: Nu har du bestämt slut på m igen. Vassego, du får en livstidsförbrukning i julklapp av mig.

Jult Omten är iaf på gång. Gissar att han tar Tom Temor med sig. Julsk Inka och Julg Lögg får vi nog desvärre fixa själv. Sills Allad vill jag inte ens ha. Han är dålig.

Portello: Du får nog ändra lite siffror på länken för att kunna se alla inägg. Vilka har jag ingen aning om. Om du tar sådär 4-5 år på dig så kanske du löser det hela?=)

Kickan: Hmm, fick inte du en sån servis ifjol, eller minns jag riktigt galet? Skeppar du i sådana fall bara vidare sakerna till lillasyrran?

Hehehe, det rimmet var faktiskt riktigt kul.

Frisco: Det där har du sparat i kulighetspärmen va? Jag har också några sparade, bl a breven till tomten från diverse hockeypersonligheter samt mitt eget förvirrade inlägg om varför jag anser att jag jobbar bäst på natten.

Kickan: Jepp, jag verkar alltid få slut på m, knepigt nog. Tackar, tackar för den julklappen. Hoppas jag får någon nytta av den också och att de inte bara ligger och skräpar i någon låda i garderoben.

Frisco: Man kanske skulle säga upp sig och börja leta HS-inlägg?

Paddan: Nej, men jag har kossamönstrade glas som jag har fått av min lillasyster i fjol och jantagligen ytterligare en och annan kossamönstrad grej som jag har fått av henne.

Kickan: Tyvärr ingenting sparat utan detta hittade jag genom den avancerade websökningskonsten som jag har som verkar tagit slut nu.

Kickan: Jaha, det var så det var. Minns att du pratade om något kossamönstrat som du fått i julklapp.

Paddan:
Hmm, det var inte lätt att försöka hitta på ett rim på den där servisen.

Denna sak kan gå i kras
men det är inte en vas
Rosa, Blenda och Stjärna
så heter de gärna
Dock inte en höna i bur
men väl ett antal kreatur...

Förresten, det kanske passar bättre med rimmet till den förpackning med whiskyglas som jag fick av min styvfar:

"När det fint ska va
kanske dessa passar
som du ser tog rimmet slut
till och med katta gick ut"

Kickan:
Jag är inte heller så vidare huslig av mig och tack och lov så vet mina nära och kära om det så det köper inga såna däringa nyttiga saker som samlar damm.....

Kaffekoppar och serviser har ju en annan också, det kom man inte undan...fast det klart det är nog rätt bra att ha de där dyra kopparna och serviser.......

Frisco: Man får önska detsamma.
Vacker bild det där!

Portello: Tackar. Jo den är ganska fin faktiskt. 26/12 förra året tog jag den bilden.

Frisco: Synd att man inte kan besöka Coop den 26/12 iår.Vissa måste ju jobba :(

Portello: Kan du se matchen mot MIF den 30:e då?

JOY: Det verkar som att jag är ledig då.HURRA!

Portello: Kul. Då kanske vi syns.

Frisco: Tack! Jävligt snygg bild. Om jag minns rätt så vann vi med 5-4. Efter matchen såg jag knas och dig dig stå och vänta på något/någon under läktarna. Jag log mot er. Ni log inte tillbaka.

God Jul! :)

Hälge: Detsamma!
Förhoppningsvis ses vi den 13:e januari!

Albert Hall: Det var konstigt.Varför ler inte alaal då Luleå vinner?

Portello: Kommer di till oss, så ses vi nog.

Förresten, vem är alaal ? ;-)

Hälge: di=du

Hälge: Ojdå, måste ha halkat på tangenterna.Colans fel.

Albert Hall: Hmm, menar du att vi skulle ha spelat en match mot er på annandagen ifjol, den matchen har jag inget minne av...

Äsch, kollar väl hur bra ni är på att knäcka mitt julrim.
Vad är det jag har tänkt ge bort?

"Knyppla, väva, sticka, sy
nej, gud bevare, usch och fy
Detta handlar om luft, mark och vatten
det var inte illa, sa katten."

Några timmar kvar till julafton så det är väl lika bra att önska en riktigt God Jul

Går rykten om att det är den här tråden man ska bomba om man vill stiga på "nivå-listan" :P

DomarenOne: Jag undrar om macken är öppen i Sörberge nu.:S .det är väl inte försent att åka dit...hm..nää.det ordnar sig de är ju bara nån timme kvar till jul =)..ja hinner nog om ja springer

Portello: Jag tror inte att det var av anledningen att lule vann som dom inte log. Dom undrade nog mest vad det var för byfåne som gick förbi och log igenkännande.

Paddan: Yepp, det var match på annandagen ifjol. Rätt trevligt var det också. Precis som den här säsongen vann vi lätt mot Modo i Coop-arena. Varför jag minns det så väl är att innan matchen hade jag nöjet att ta en öl med en underlig figur som påstod sig vara från Bäpa.

Albert Hall: Tja, jag har några svaga minnen av det, när jag nu tänker efter. Däremot minns jag inte att det spelades någon match. Men något måste det ha varit, eftersom alla lulingar var så glada och vänliga, undrar om det kanske var lönedags?

Paddan: Löningen var nog redan slut vid det laget. Åtminstone min. Den där Bäpa-bon var dessutom så förvirrad att jag fick visa upp honom på rätt läktare (med en massa skrikiga modoiter) har jag för mig. Annars hade han nog irrat runt i katakomberna i Coop-arena fortfarande.

Albert Hall: Tja, du vet det är nog inte lätt när såna personer kommer till den stora staden. Tror att han knappt hade sett en buss, än mindre åkt en sådan, innan uppresan mot kallhålen i fjärran nord. Eller så var det avsaknaden av tomtenissaklänningen som gjorde honom lätt förvirrad.

Albert Hall: Eftersom jag till sist lyckades logga in tänkte jag passa på att önska er alla god jul. Vet inte om jag hinner titta in något de närmaste dagarna, men om inte annat träffar jag väl några av er den 26:e.

Frisco: Tack för godjulandet och den vackra bilden, och God Jul i retur.

God jul på er allihop! Lycka till med omstarten i elitserien.

Dream Team: Detsamma DT. Om det är något lag, förutom LHF dårå, jag unnar all lycka så är det Gläfsers. Så puss på er alla gläfsare.

Dream Team: Detsamma,detsamma.
Den 13:e blir det e resa ner till TIK-land.Ska bli kul att se eran nya hall och förhoppningsvis tre Lulepoäng.

« · 356616 · »