Luleå HF

SHL · 117882 inlägg · 891 ämnen

Färdigdeppat!

Sv: Färdigdeppat!
Paddan:

Kan iallafall bli en intressant match... Tror du den kommer sändas på ppv? ;)

Dysso: Jomenvisst, har för mig att alla som beställer den matchen får en gratis tabellrevidering av Boorken plus att Arne och Ankan kommer att sjunga nationalsången.

Hälge: Sån är jag..... hon väljer ju själv.
Parwie eller salcin får bevaka gästboken som en hök och genast ta bort alla tillstymmelser från lyckönsknigar från din sida. gud är väl inte mycket att hoppas på, åtminstone inte de dagar vi möter er. :-)

Albert Hall:

Föresten, gjorde du en sammanställning av LHF's HS del av tippartävlingen? Måste ha missat den om du gjorde det..
Skulle vara kul att se om det hänt nåt, och jag är för lat för att leta igenom listorna själv. :)

Paddan: Imorgon blir det att kolla in LHC-Modo på Canal +, samtidigt man har på sportradion. Blir väl även att ha på onlinen samt HS :)

Dysso: Tycker att AH kan ta och sluta med dom sammanställningarna. Man blir ju bara deprimerad ;)

Dysso: Nä, jag var för deprimerad i morse. I fortsättningen blir det bara uppdateringar efter lulevinst. Hoppas det blir ofta.

Portello: Inte kan du väl mena att du frivilligt sätter dig framför teven och genomlider ett par timmars exponerande av Modos matchtröjor. Eller förresten, det är ju tydligen så mycket ex-08or i LHC så det kommer nog bara att visas ett lag under matchen...

Paddan: När jag kollar på hockey studerar jag inte matchtröjor sådär jättemycket.
Ska vi gissa på ett repotage om Wernblom imorgon?
C+ brukar ju ha hemmalaget i focus i sina sändningar.

Portello: Åhfan, har Wernblom bytt klubb. Jaha, där ser man :)
Skulle hellre se ett reportage med MaJo eller Enström.

C+ har faktiskt bra sändningar tycker jag. Även ppv hade överraskande bra sändningar. Imorronkväll är jag inte hemma så jag kan inte onjuta av Modo då.

Paddan: Reportagen är nästan alltid med den mest kände spelaren tyvärr. Åtminstone ska han vara känd hos gemene man.

Paddan: Opppps..... Vet inte varför jag fick för mig att Modo hade hemmamatch, hoppas att du ursäktar.

Hade Riihijärvi som lagkapten i ett av mina lag, inge bra val - 14 .

gud: I gengäld lovar jag att sluta önska er lycka till eftersom ni bara vinner när jag gör det. Låter bra va? ; ) Annars drar ni ifrån så himla mycket i tabellen så jag tänkte att vi ska komma ikapp först.

Bäst man håller sig ifrån HS dårå om TIK förlorar imorgon, annars får man väl tusentals ilskna tikar efter sig som alla skyller förlusten på mig : )

Albert Hall: Jo, det är klart. Hmm, då torde det bli Wernblom igen. Om inte de får för sig att intervjua Pierre.
Jädra synd att man inte har C+ i kabelnätet här i Bjästa. Får väl se om man hittar någon kompis som tänkt se matchen.
Måste ju säga att det är synd att när det kommer till avgörande matcher i slutspelet så går TV4 in, kvalitetssänkningen brukar märkas omedelbart.

Albert Hall: Ser du vad duktig jag är, jag har inte önskat dem någonting alls ännu. Jag ska försöka låta bli att göra det imorgon också, fast förra omgången kunde jag liksom inte låta bli. De är ju så oskuldsfulla och oförargliga de däringa tikarna. Ja, i vart fall trodde jag det tills de började vinna alldeles för mycket utan att vi gjorde detsamma.

Paddan:

Tycker det är underbart att TV4 sänder slutspelet, hade mycket mycket gärna sett att de sänt fler matcher. Jag och många andra med mig har inte råd att ha dekoder, canal+ osv osv...

Paddan: Annars är det bara att titta in hos mig, har gott om utrymme :)

Dysso: Skulle hellre se att svt sänder istället för tv4, men helst ser jag på C+ såklart.

Paddan: Bjästa...hmmm, såg något inslag på Mittnytt idag om Bjästa och judo (tror jag det var).

Ni var väl bra på det eller hur det nu var.

Apropå ingenting.

Paddan: Jag som trodde det var damlaget erat som spelade i ES. Hihi.

Portello:

Det kan jag hålla med om, SVT brukar vara mycket bättre på att göra sportsändningar än fyran. Helst hade jag sett att SVT hade sänt en match per elitserieomgång. :)

Paddan: I Bjästa verkar det inte finnas mycket. Inget bredband och inget Canal+.
Har ni elström indraget än?

Dysso: Skulle vara det, och helst då med Luleå inblandat i varje match .

Albert Hall:

Han sitter och trampar på sin cykel för att få ström till datorn och modemet... :)

Lulekickan: Äntligen kom den. Har suttit och väntat på den där kommentaren ända sedan jag skrev inlägget :)

Lulekickan: Säkrast att inte önska dem något alls. Eller kanske önska dem nått helt annat.
God Jul till exempel?

Portello:

Njae, helst med HV dårå, men om dom hade sänt så hade det väl i vanlig ordning varit varken HV eller LHF, utan VF, DIF eller FBK...

Dysso: Jäklar, hur kunde du veta att jag är innehavare av just en sån där cykel. Har du varit här med din ismaskin också?

Paddan:

Jag brukar ta en tur runt sverige nån helg då och då, för att kolla upp vad alla HS'are pysslar med...

Nästa märke i serien om ismaskinen kommer ha texten
"Akta dig. Dysso ser dig!"

Dysso: Lättast är väl att stanna vid datorn för det är väl där alla är..:-)

Dysso: Skulle vilja sätta investera mina slantar i ett märke med hjulspår tvärs över och texten "You never knew what hit you."

Hälge:

Hade funkat om alla bara hade slutat plocka ner mina dolda kameror som filmar deras lägenheter. ;)

Paddan:

Klockren. Jag börjar faktiskt fundera på att trycka upp märken. Var ett bra tag sen man gjorde det.. typ ett år sen..

Dysso: I Bjästa är det enklast att stanna till vid den största folksamlingen. Hela bygden brukar samlas och titta på när Paddan skriver på HS. Alla får hjälpas åt att cykla en stund var.

Albert Hall:

Det kanske är så att Paddan är ett samlingsnamn för hela byggden? Alla turas om att skriva/cykla/skicka brevduvor till närmsta brevduveinternetpool...

Albert Hall: Låter jäkligt bekant allt det där ni skriver, är det säkert att ni inte är Bjästabor egentligen? ;)

Albert Hall: Förmodligen var det den folkmassan dom visade på mittnytt, men jag fick för mig att det var judo eller något liknande dom var bra på.

Nån cykel nämndes aldrig. :-)

Hälge: Det närmaste judo, eller kan det ha varit ju-justu (har så svårt att skilja på de där sporterna med sparkdräkter), jag skulle komma själv vore väl om jag skulle inhandla en sån där vit pyjamas. Tydligen hade den lokala klubben invigt en ny träningslokal och då inbjudit den bäste killen i Sverige att förrätta invigning mm.

Hälge: Judo? Såna moderniteter har väl inte kommit till Bjästa! Om det inte var Paddans internetsurfning så var det säkert stockstötning, fortfarande den enda idrott som letat sig dit

Albert Hall: Jag kan ju önska trevlig helg åt dem i alla fall så är jag ju inte helt elak nu när jag låter bli att önska dem det där andra. Hjälper inte ens mitt oönskande vet jag inte vad vi ska göra. Skicka Hardy dit och stirra ut dem kanske? Han lyckades ju få Hento att sila LHC:s 3-2-mål å det grövsta när han vände sin isblåa blick mot honom.

Lulekickan: Jag tänker iaf önska er en god natt, själv tänker jag åka på jobbet nu.

God natt på er lulingar och olulingar..

Hälge: Nattinatti Hälge, och ha det så kul det nu går att ha det på jobbet.

Albert Hall: Som framgår av detta nytagna foto över Bjästa så kan man klart och tydligt se att ingen som helst idrottslig verksamhet överhuvudtaget förekommer på detta ställe. Det finns ju inte ens tillstymmelse till bevis att det faktiskt bor människor i Bjästa. Trots detta finns det till och med en ishall i denna gudsförgätna håla. Förresten så sysslar vi inte med såna hulkidrotter som stockstötning, vi ägnar oss åt sockstötning.

Nåväl, se nu till att klå Brynäs ikväll så vi får det lite lättare att vinna på lördag :)

Paddan: Albert är bortrest idag så du lär få vänta tills imorgon med hans kommentar, om han nu inte hittar en dator med uppkoppling någonstans där han är nu förstås.

Jepp, vi ska se till att klå Pölsa, men inte med den effekt du förväntar dig av våran seger utan den motsatta. När vi har vunnit mot Pölsa kommer de att satsa ännu mer mot er och då är det nog kört för Alfredshem.

Paddan: Visst är det Bjästabacken som skymtar där i bakgrunden..?

Lulekickan: känner att det vänder mot Pölsa i dag tror på jämn Match men vi vinner med ett mål

Hälge: Angående det där fotot så har du på sätt och vis rätt att man kan skymta Bjästabacken, men då den bygata som heter Bjästabacken. Slalombacken, som jag antar att du menar, ligger åt ett helt annat håll.
Jaha, men då är det mindre än en halvtimme kvar tills man får se 5-0 målet i repris, antar att det kommer att rullas i repris både två och tre gånger. Och dessutom lär man väl få höra återigen hur oerhört synd det är om Stockholmshockeyn....

Paddan: Mitt på bilden finns en liten stuga(?), tyckte att den backen såg brant ut för Bjästabor. :-)

Paddan: Det skulle inte göra så mycket om fjollträskhockeyn försvann helt. Då kanske fler intressanta matcher hade TV-sänts.

« · 127401 · »