Jaha då var det Finnens tur att läga av pga skada detta börjar likna dom 10 små negerpojkarna en efter en faller ur truppen känns inte bra... Vad värvars nu måntro för ersättare och kommer dom att fort värva en forward att ersätta Micke Johansson med måntro??
NallePhu: Väldigt trist att "Finnen" tvingas lägga av.Han senate säsonger i Luleå har han varit en kloippa i försvarsspelet. Lycka till i framtiden Johan!
NallePhu: Mycket trist besked. Finnström har ju vuxit till en nyckelspelare med åren. Nu måste det värvas en back först och främst. Jag tror inte Rova är mannen att överta Finnströms plats. Troligen vill han inte själv heller på grund av sina studier.
Portello: Flaggan på halvstång är väl nästan aktuellt. I och med att Finnström tvingas sluta så förlorar vi kanske våra bästa defensiva back. Sitter hemma framför datorn å bara myser av minnerna från Finnströms förra säsong. Efter Timrå matchen, i november när allt lossnade för honom var han helt klart bästa backen i Luleå, å hade han haft ett DIF märke på börstet så är jag övertygad om att han hade fått prova spel i blågult.
Denna säsong har han dock inte fått chans att göra sig själv rättvisa. Skadan han fick mot Leksand i höstas gjorde att han missade många matcher.
Det som är mest förarligt med Finnstrlms skada var att det kom på en mycket osjysst tackling. Folk snackar om när Fagemo blev tacklad mot FBK. Men tackligen som Finnström fick ligger på samma nivå. Och det noshalerade dommarn totalt. Sådana tacklingar skall vara matchstraff dirket enligt mitt tycke. Då skall det inte spela någon roll om det är Fredde Svensson eller någon Modo spelare som gör det. Farligt spel helt klart. Kommer inte riktgit ihåg vem det var som avlossade taclkigen, knakse var de Högard, men det låter jag vara osagt. Minnet sviker...
Har snackat hela säsongen om å köpa en ny matchtröja snart. NU fick jag en ypperlig anledning att behålla min gamla. En sak är då säker i alla fall, Finnen skall hyllas ikväll för allt han har gjort för Luleå!
De e sorgligt o höra... Hade hoppats att Finnström skulle komma hem till Rögle och lira lite innan karriären va över... synd att han måste lägg av vid en så tidig ålder som 26...b*
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Vad värvars nu måntro för ersättare och kommer dom att fort värva en forward att ersätta Micke Johansson med måntro??