Luleå HF

SHL · 117685 inlägg · 890 ämnen

Född: en ny tråd

Sv: Född: en ny tråd
Lulekickan: Hahahaha.... jo, låter ju som en nästintill typisk bodensare.

Portello: Jepp, allt är ditt fel.

Nr 30 på Alberts lista: Allt är Portellos fel.

Albert Hall: Själv började jag tänka på talibaner och allt möjligt hemskt under det där avbrottet. Eftersom jag hade suttit inne i en rättssal hela dagen hade jag inte hört något om det, så det var en aning otäckt när allt bara var dörr helt plötsligt.

Dagen i Boden avslutades sedan på bästa sätt genom att en av stans lokala förmågor kom in, dyngrak, och frågade om han skulle vittna. Nej, sa jag, det är inga fler förhandlingar idag. Mannen började då gå runt och ställde sig först vid åklagarens plats och sa "Är det (åklagarens namn) som sitter där?". Jag svarade att nej, det sitter ingen alls där. Han fortsatte sedan till advokatens plats och undrade om det möjligen var Mårten som satt där, och jag svarade att nej, det sitter ingen där heller. Då sa mannen att han skulle slagga i rättssalen. Jag tyckte att det skulle han inte alls göra och att han skulle gå ut. Mannen blev tvärilsk och försökte sno nycklarna av notarien och påstod att det minsann var hans nycklar. Till sist lyckades vi i alla fall få ut honom och en väktare som råkade befinna sig utanför salen tog hand om honom. Sånt där händer bara i Boden...

Albert Hall:Det är väl endast de korrekta orden som Word inte klarar har jag för mig. Det är i varje fall ett rent helvete att skriva en engelsk text och så har man grammatikkontrollen påslagen. Den börjar då att signalera att man gjort fel i en fullständigt grammatiskt korrekt text. Den här texten är nog inte särskilt grammatiskt korrekt så...

Portello: Words rättstavningprogram klarar i alla fall samspelta. .)

lizzard: Yepp, efter två minuter så var han i fullt slagsmål mot en förvånad Modig.
Vi på läktaren skrattade och tänkte: Vad f-n är det där för galning!
Numera vet vi ju. :)

samspelta, det ordet varken låter eller ser riktigt klokt ut.

Albert Hall: Det kommer ju vara en kedja från varje lag så nog tycker jag dom borde vara rätt samspelta.

Albert Hall: Men Holma han är och har alltid varit mr 110% ge järnet i alla lägen

lizzard: Kanske vill dom det. Men dom är nog inte speciellt sammansvetsade tex. Men en del av dom vill säkert visa upp sig för framtiden. Nån gång när jag ids ska jag berätta om när jag såg Lule möta länslaget och en ung och relativt okänd Tomas Holmström spelade i länslaget! :-)

Allstarmatcher är för kategorin som gillar att samla på hockeybilder.

lizzard: Äsch, jag som fick en sån där fin inre syn med två hela lag med ishockeyspelare i full utrustning springandes efter bollen med skridskor på fötterna!

Albert Hall: Pratar inte on läktaren pratar om gången som går till kioskerna :)

lizzard: Men värre läktare än Björknäshallen kan det omöjligt vara.
Den är ju rent livsfarlig. Brant som f-n.
Och skulle man in på sin plats och det redan satt några stycken som man måste gå förbi så var det ett balansnummer utan like.
Minsta vingel och man hade hamnat på akuten.

Paddan: Du har rätt Kvarnvallen e en fotbollsplan me, men bredvid står det en ishall som åxå heter kvarnvallen för det e på samma ställe humm hur blev det egentligen

Albert Hall: Jag vet inte om det jag, tror säkert länslaget vill spöa Luleå.

Albert Hall: Håller med brukar bli lite avslaget det ser man ju bara på nhl's all star och de gånger det har varit det för elitserien med

lizzard: Kvarnvallen, låter som fotboll, och jag som trodde att det var hockey det gällde....

Portello: Jag har en känsla av att det kan bli lite uppvisning över den matchen tyvärr. Gillar inte uppvisningsmatcher.

Albert Hall: Kan inte? Vad är det för skitsnack? ;)

Såg någon sportnytt idag?? Somnade till så jag missade när dom hade snackat med ES-tränarna.

Albert Hall: Blir kul att se Lhf på Kvarnis hoppas dom spöar länslaget ordentligt:) Kvarnvallen blev mycket bra bara ett fel enligt mig alldes för trångt när man ska gå till kiosken

Portello: Nä kan inte tyvärr. Jag har ännu inte varit på nya Kvarnvallen, borde ta mig dit nånting i vinter.

Albert Hall: Blir det Piteå på tisdag då??

Portello: Ska du se matchen live! Kickan har ju varnat för att låta dig titta live.
Kanske man skulle hyra bastulogen, stänga in dig där och hänga ett skynke för fönstret?

Portello: Jamen, det blir ju två...
En spelad (förträngd förlust) och en vinst!

Albert Hall: Näääää WTC var inte mitt fel, nån måtta får det väl ändå vara.

Klart vi vinner, jag ska ju se matchen live! :)

Paddan: Nope ,bara en.En spelad , en vinst. :)

Portello: Hade du inte något att göra med WTC ifjol också? :)
Jajustdet, om precis två veckor har det varit invigning i arenan.
Men seger, njaeeeee. Blir nog tufft det.

Portello: Så du menar alltså att du då redan har hunnit se två elitseriematcher i Coop Arena.

Lulekickan: Jag försöker förtränga Pölsa. Jag har haft så mkt ont, mått så mkt dåligt för det där så kallade laget.
Absolut värst var 1995. Vi hade nog det bästa laget, åtminstone på papperet, som vi någonsin haft. Vann lätt dom två första för att förlora tre raka i sudden
Modo fick ju också känna av förbannelsen 1999.
Men Pölsa har haft otur påstod ju någon på forum, jag tror det var 1975 mot Korvkiosken.

Den här tiden om 2 veckor har man sett första matchen i Coop Arena ,samt första hemmasegern för säsongen.*Längtar*

Lulekickan: Även andra världskriget var mitt fel samt Tjernobyl och mordet på Palme.

Lulekickan: För mig var det också katastrof vid det där strömavbrottet. Väntade på ett viktigt besked från Sthlm. Stendött. Ingen mail, ingen telefon, ingen mobil, inte ens fax.
Då först upptäcker man hur beroende man är av en enda kabeljävel.

Lulekickan: Så länge han inte har dessa likheter dagen innan match så må det väl vara hänt.
Visst möts Brynäs-Leksand i premiären? Ett visst psykologiskt övertag isåfall.......

Albert Hall: Heja Korvkiosken. Pölsa är ett Hemskt Mycket Hemskt lag. *ryyyysa*

Albert Hall: Jag träffade Hento på krogen för ett par veckor sedan. Vissa likheter med Jarmo kanske han har trots allt : )

Albert Hall: Bergis var det Portello som fixade DET STORA avbrottet också. Just den dagen hade jag lovat att hjälpa till i Boden eftersom de var en aning kort om folk. Till förhandlingen efter lunch hade vi beställt telefonkonferens via Telia eftersom en tolk (den tilltalades) skulle vara närvarande per telefon från Stockholm och ett vittne plus en tolk i ett annat språk än den tilltalades satt på tingsrätten i Sundsvall och skulle vara närvarande per telefon därifrån. När vi sedan lyfte telefonluren var det stendött och inte nog med det, inte heller mobilen eller Internet funkade, så det var bara att ställa in förhandlingen och åka hem till Luleå igen. Problemet var ju då att vi inte kunde underrätta de som skulle närvra per telefon om att förhandlingen var inställd. Förmodligen var det inte särskilt glada miner på alla håll den eftermiddagen...

Lulekickan: Jag var inte packad. Möjligen lite salongsberusad.
Packad har jag aldrig varit. Jo föressten men inte på hockey. :)

Så mycket alkohol finns nog inte så jag skulle kunna supa Hento till poängligeseger. Ja möjligen i mitt eget fylldille då....

Så var Brynäs nere på jorden igen.
1-8 mot Leksand.

Albert Hall: Du kanske får testa igen då. Vem vet, Hento kanske vinner poängligan om du är riktigt packad på alla matcher : )

Själv tänker jag nog inte dricka något i restaurangen mer än möjligen en öl i andra periodpausen under lördagsmatcherna. Det bör man väl kunna klara och fortfarande kunna hänga med i matchen.

Portello: "Den här säsongen" har ju inte ens börjat, så det är ju klart som fan att du ännu inte har sett någon förlust.

Dysso: Ja, det är bäst att du håller dig i skinnet om du ska ha en ismaskin med elflames och stripes. Nån HV-logga blir det däremot inte, det skulle vara alldeles för osmakligt.

Portello: Jasså du hör till dom där elakingarna som gräver av kabel titt som tätt? Var det du som fixade totalbrottet på både mobil och vanliga telenätet förra hösten?
Men jag har för mig att det var i Lycksele nånstans, så du har nog alibi.

Portello: Hörrö, nu skaru inte va kacksi. Jättesnäll och trevlig, hrmpf ; )

Portello: Oki, jag har sett några fler matcher än du har sett men Uleåborg t ex måste ju räknas som fiendemark så att vi förlorade en match där är inte så mycket att haka upp sig på.

Vafan, bara 4 förresten? Äru ingen äccccckta supporter?

Lulekickan: Full på hockey är värdelöst. Till och med efter ett par öl tycker jag man tappar lite av timingen och så.
Senast jag var lite berusad på hockey gjorde dock Jarmo mål så kanske.....?
Nääää, nån måtta på vidskepligheterna får det ju vara.

Dysso: Nu var det tal om hur det gick för Luleå när jag tittar, och som sagt var så har jag inte sett en förlust ännu den här säsongen.
Vad handlar det där om Ismaskinen om? Måste ha missat det....

Portello:

Hm.. Jag vågar inte avvika från Lulekickan's åsikt, kanske hon blir elak eller nåt.. Vill ha min Ismaskin!

Portello:

Men försäsongen räknas ju inte, det vet du väl?
Det har blivit 0 elitesierepoäng varje gång du tittat hittills. :P

Dysso: Jag är inte så elak som Lulekickan påstår att jag är, jag är en jättesnäll och trevlig prick :)

Lulekickan: Nu får du allt sluta med pratet Luleåförloraralltidnärportellotittar-snacket.
Har sett 4 matcher på försäsongen och Luleå har vunnit alla, det är väl mer än vad du kan påstå? :)

« · 112534 · »