Paddan: Nej, någon måtta får det faktiskt vara, fast frågar du mig om jag kan posta det efter en blöt krogkväll är jag nog inte sen med att posta vare sig det eller en massa annat som borde oläsas.
Ska vi gissa på att inläggen dyker upp torsdag natt nån gång? Paddan mörkar lite inför matchen, verkar snäll och beskedlig. Efter förlusten kommer Den Onda Paddan ut ur garderoben och gör rent hus på HS?
Paddan: Jag skulle iofs lätt kunna komma på egna förslag men jag tror att jag låter bli. Jag började faktiskt skriva ett men lyckades sansa mig så pass att jag inte postade det.
Dysso: Tyvärr så tyckte tydligen den ansvarige för denna artikel i Örnsköldsviks Allehanda att det inte fanns någonting lustigt över vare sig LHF eller HV. Varför vet jag inte. Lite för dålig fantasi just nu för att komma på några egna förslag.
Dysso: Eftersom vi är bästigast på alla sätt och vis finns det förmodligen inget elakt att skriva om oss, eller så är Paddan helt enklet skraj efter att jag berättade hur vi behandlade grodor och annat när vi var små, och för att undvika att jag dränker honom i min farmors handfat låter han bli att posta eventuella LHF-brev : )
Lulekickan: Fortsätter publicerandet av önskebreven.
Tjenis Tomten! Jag skulle vilja byta den där nedbrända bocken som står och skräpar här i Gävle mot en tidsmaskin. Då skulle jag och Ove kunna åka tillbaka några säsonger och leta efter försvunnen form och Tom Bissett. Janne Larsson Brynäs IF
Tomten! Jag önskar mig en snäll Percy Nilsson. Det är så himla orättvist för när Timo Lahtinen och Christer Abrahamsson tränade Malmö fick de alla spelare de pekade på. Jag får ingenting, förutom en massa juniorer som jag måste uppfostra. Snälla Tomten, se till att Percy öppnar börsen. Per Bäckman Tränare MIF Redhawks
Tja Tomten! Jag önskar mig en agent, den där "Foppa" har Don Baizley. Det vore skitkul om han till exempel kunde sälja mig till New York Rangers. Jag vet att jag är 10-12 år för ung för att passa in i deras lagbygge, men det vore värt ett försök då Rangersspelarna tjänar väldigt bra och alltid får lång semester. Samuel Påhlsson Strejkande NHL-proffs
Lulekickan: Eftersom du envisas får jag väl publicera det brevet som fattades:
Tack Tomten! Du verkar ha mycket att göra den här julen eftersom du gav mig så fina presenter redan innan julafton. Bort med "Myran", bort med Weiderstål och så får jag komma tillbaka till samma härliga klubb och styrelse som kickade mig för ett halvår sedan. Torgny Bendelin, LHC
Dysso: Allt som rör Linkping är väl i och för sig pinsamt, så det är väl ingen större skillnad mellan att publicera breven till tomten och att ställa laget på isen eller höra någon inom deras organisation uttala sig i massmedia.
Albert Hall: Önskar att jag kunde ta åt mig äran som författare av de där önskebreven. Riktigt kul läsning faktiskt.
Äsch, kan väl bjussa på en om ett annat lag:
Snälla Tomten! Jag önskar mig Charles Berglund, kompetenta domare och åtminstone några som vill se oss spela i Stockholm. Niklas Wikegård Tränare Djurgården
Portello: Tänkte överraska dig med ett önskebrev från din favoritspelare:
Läget Tomten! Nu har du fixat skytteligatiteln åt mig i allsvenskan, danska superligan och någon tysk korpliga. Nu vill jag ha nya utmaningar. Sondera terrängen och kolla upp vilka exotiska platser det spelas hockey på, och så överraskar du mig. Jag älskar utmaningar. Tjena från Conny Strömberg
Lulekickan: Det är klart, håller man på KB65 så är nog inte risken särskilt stor att man får uppleva ett SM-guld för klubben, den saken är säker. Äsch, bara för att jag var för liten och oförståndig för att ha varit med på den tiden som vi tog vårt senaste SM-guld.
Dysso: Han är jantagligen helt lyrisk. Tänka sig att få uppleva ett SM-guld, det är nog Bjästaborna inte särskilt bortskämda med då risken är stor att de håller på fel lag.
Uj, så varenda gång jag har nämnt LHF, vilket händer rätt ofta trots våran ostyrsel, så har jag blivit smittad igen. Jag kommer nog att dö snart.
Alla fingrar måste skyddas, eftersom dom kommer i kontakt med utsidan av kodnomerna på övriga fingrar. Tänk på att även skärmen lätt blir infekterad, så om du försöker slicka på skärmen när du spelar upp LHF's guldjubel så kan du åka på det den vägen också.
Lulekickan: Jepp, så det där med att jag har slutat jobbet var egentligen osanning. Jag är istället tvungen att genomgå starka behandlingar mot den spridande HS-cancern som snart tagit över hela mitt tangentbord och börjar sprida sig ut i fingrarna. Tack och lov så har jag införskaffat såna där små figurballonger...
Albert Hall: Visst var det underbart. Jag fick rysningar av välbehag av att se det. Det där ska förevigas på CD på stört. Jag vill inte riksera att det försvinner för det fall att min hårddisk skulle totalhaverera eller nåt.
Undrans om Skuggans skada finns med i det där programmet för "bokföring" av skador som Yelverton har utvecklat och som alla klubbar nu använder : )
Dysso: Särskilt i augusti när det skrevs 4000någonting inlägg här måste smittan ha spridits rätt snabbt. Vi är alla illa däran inser jag nu, och Paddan måste vara i det närmaste döende. Kanske är det smittan som gjort oss så ohanterliga också.
Dysso: En väldigt knepig bieffekt av det där viruset är att personerna infekterade med detta virus har väldigt svårt för att kunna hålla sig till ett enda ämne att diskutera utan det tenderar istället att vandra runt på olika irrvägar innan det slutligen på något knepigt sätt kommer tillbaka till rubrikämnet för att irra iväg igen...
Lulekickan: Ujujuj vad spännande! Bulan åker fram, blodig tröja och fighting face. Två sekunder kvar. Hela jävla Luleå kokar. Men vi vann! Bästa klippet jag någonsin sett!
Roligast är nog ändå när Skuggan träffats av ett slagskott på ett oerhört olämpligt ställe, kryper ut till båset och vädjar om hjälp. Yelverton (LHF:s läkare) har dock inte tid. Han vill se matchen. Klappar bara lite lätt på Skuggan som vrider sig i plågor, och lämnar honom åt sitt öde.........
Jag vet att Yelverton fått höra det där en och annan gång efter det.... :-)
Jag tror att virusets effekt är att man skriver fler och fler inlägg, ju sjukare man blir. Du måste alltså vara väldigt smittade, med tanke på hur mycket du skriver. LHF's GB är nog totalt inpyrd med HS viruset...
Dysso: Det blir så knepigt att skriva med kodnom på fingrarna så jag fortsätter nog att ta risken. Jag är nog redan smittad i alla fall med tanke på hur mycket jag har postat.
Dysso: Vi kan ju alltid följa med Döviksbussen ner efter matchen och tvinga honom då, annars vet jag inte hur vi ska lösa det hela. Jag vet iofs en luling i Dövik som kanske kan hjälpa oss. Jag får nog skicka honom till Bjästa direkt så inte Paddan hinner fly.
Fast jag är säker på att han redan håller på att ladda hem det, smygluling som han är : )
Lulekickan: Jepp, precis. HS-julklappen skulle vara The best of LHFs GB och eftersom det är så svårt att välja mellan godbitarna så blir det med andra ord hela GBs innehåll.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Det låter som om vi måste supa ner kickan på torsdag för att få fram dom där inläggen.. *hmmm*