Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

Godnatt Bush

Sv: Godnatt Bush
Paddan: Du får väl bli stavgångssupporter istället så slipper du vara så beroende av modemcyklisterna och bussarna. Alternativt skaffa bil.

knaskamilla:
Jepp, jag är appselut en sån där motgångssupporter.
Jag håller faktiskt just nu på att skriva en egen motbok i ämnet.

Zigge:
Aha, det är dags för Mr Medeltid.
Hoppas jag såg någorlunda representabel ut på tv-bilderna.

Paddan:

Det är bara att börja promenera då! Eller, är du en sådan där motgångssupporter?

Paddan: padd-pressning på TV2 nu!

knaskamilla:
Hmm...så du menar att det faktiskt går bussar på söndagarna. Där ser man.
Tyvärr är alla cyklar redan uppbokade.
De har westerlind lånat för eventuella resor till kvalseriematcher.

Lulekickan:

Det lär inte fungera, då han förmodligen skulle hålla på VF, men testa du.

Paddan:

Ta cykeln! (Hahaha...vad isolerad du är där ute! Den första bussen på söndagar går 12.10, såg jag. Tjaskigt.)

Paddan: Först pizzerian, sedan får någon av dina cyklister skjutsa dig. Dom ska ju ändå bara vila, om du åker iväg...

Lulekickan:
Äsch, Laziotröja, funkade mycket bättre med hans röda Luletröja med senapsfläckar på!

Zigge: Ärligt talat Zigge, efter Linkping är MooDoo det osmakligaste jag vet. Fast jag gillar dig ändå.

knaskamilla:
Hmm...både äta och hinna på hockeyn, låter som att det kan bli väldigt ont om tid.
Förresten har väl hockeybussen slutat gå...

knaskamilla: Det gäller bara mot LHF. Jag skickar dit honom och ser dessutom till att han letar fram Laziotröjan, då förlorar ni garanterat.

Paddan:

Så klart att jag gör. Det är ju trots allt en bit att åka - han hinner säkert bli hungrig innan han kommer till Kempis. Däremot är det kortare resväg från Bäpa till Kempis än det är från Stig till Kempis, så du får allt se till att äta innan du åker dit...

Chief:

Skrev jag något om muffins till Lulepaddan? Kan jag inte minnas att jag gjorde...

knaskamilla:
Jaså, Portello bjuder du minsann på muffins. Där ser man.
Hmm... halv ett, tro om jag hunnit vakna då...

knaskamilla: Lockar du med muffins så ökar nog chanserna att få dit Paddan också.

Paddan: Kan tänka mig att du var nöjd då, till skillnad från Portello.

Lulekickan: Kickan, kom ut ur garderoben, vi vet alla hur du smyghåller på MooDoo!
Om 1 minut: Repris på HIPPHIPP!
Ett o-nästan osevärt program.

Chief:
Nejdå, han är bara en sån där som åker till Övik och ser när LHF förlorar med 1-0 mot MoDo, han repriserade den bedriften dessutom...

Chief:

Nej, sannerligen. Lika bra att Portello åker ner till morgondagens match också. Jag kan bjussa på muffins. (Dessutom vore det intressant att se Paddan masa sig dit...)

knaskamilla: En gång är ingen gång.

Paddan: Är Portello en legosupporter?

Lulekickan:

En gång var jag på en match som både Paddan och Portello var på. Den vann MoDo. Skicka hit!

Lulekickan:
Hörröduru, det skickas inte någon Portello ner till Övik.
Han kan stanna på Dinners i Skellefteå.
Hmm...så du kommer inte att förevisa den där fina tummenupp-tröjan som du fick då?

Chief: Glömde ett e där, var får man lista ut själv.

Paddan: Osökt kommer jag att tänka på Jerry Lee Lwis...

Hm, kanske dags för mig att gå och sova nu..?

Zigge: Jorå, nog håller jag en tumme, fast för Frölunda : P Funderar på att skicka dit både Paddeländet och Portello så MooDooistförlusten är garanterad.

Chief:
Jamen vad bra. Då återstår det ju bara att försöka fastställa vad det nu är som gör att jag är great och vad jag är great i.

Paddan: I don't mind...

Chief:
Jepp, låter perfekt för egen del.
Jag är då great och du är mind...

Zigge: Plötsligt börjar jag förstå varför ingen sade nåt...:)

Paddan: Då spikar vi det då! Great minds.

Chief: Ja tänk om Portello-Ma sagt till i tid, hade vi likt HippHipp-gänget stuvat in oss i taxin, skanderat:
'FAST PRIS!!FAST PRIS!! FAST PRIS!!'

Paddan: Ok, får försöka hitta någon annan, dårå !

Chief:
Jag tror nog jag väljer det där med "great minds" även om gottegrisar nog också skulle funka, i varje fall för egen del.
Mmm...marsipangrisar...

Hälge:
Ojdå, vad snällt, ser verkli... vänta här nu...
Nu ser jag att det ska kastas skitstövlar på mig.
Men vad i...
Hmm...jag tror nog att jag ångrar mig ändå!

Paddan: Det var väl ungefär min tanke också. Great minds think alike... Eller gällde det månne gottegrisar...?

Chief:
Låter som att man kanske hade kunnat ordna en organiserad resa till detta "öppet hus". Lite långt att resa kanske, men vad gör man inte för lite tårta...

Paddan: Trodde det var jag som hade en väldigt visuell fantasi, men där ser man. Det är alltså så det går till. Men då blir det väl inte mycket till tävling? Kan ju vara lite svårt att missa...;-)

Portello: Öppet hus? Att du inte sade nåt tidigare så hade jag också kunnat komma...:)

Chief:
Å fan, du har alltså sett mig in action någon gång. Låter väldigt oroväckande. ;)

Lulekickan: Vi MooDooister har ju inte helt slutat ännu, vi har ju en viktig match imorrn, att befästa vårt stolta epitet:'Sveriges Bjästa Grodyngelskola'! I morrn möter vi nåra små Toa-Gubbar, vi leder redan me 3-2. Du håller väl en tumme??
O Albert, Du ska inte bevaka!!

Paddan: Mamma hade "öppet hus". Fyllde 60 för några dagar sen ,men hon hade kalaset idag.

Portello:
Ojdå, födelsedag eller åt du bara tårta för nöjes skull?

Vet dock inte om jag tycker att var är särskilt gott.

Paddan: Nu skulle dom ju tydligen inte kasta någon tårta, så därför överlämnar jag mitt uppdrag till dig.

Snällt, eller hur ?

Paddan: Ser framför mig en Padda med vitt uppspärrat gap: "här, kasta här!" :)

Paddan: Idag har jag faktiskt ätit tårta. Var rätt gott.

Hälge:
Hmm...tårtkastning, det låter ju inte helt fel.
Förresten, om de ger tårtan till mig istället så slipper de ju kasta den... ;)

Paddan:Jag såg den där annonsen också och jag blev lite förvånad. Dom har nämligen inte hört av sig till mig angående VAD dom skulle kasta, så jag har hela tiden trott att det skulle vara en tårta.

Hur kul kan det vara att kasta älgskit ?

knaskamilla: Just nu behövs det inte, men senare när pengarna tryter, så kanske man skulle höra av sig till Hänt&Hör eller Se&Lär eller vad dom där modelltidningarna heter.

Som sagt, Albert, man vet aldrig...

Lulekickan: Vissa Bikare är roliga. Detta går att läsa när dom spekulerar om förluster och nyförvärv: På väg bort?
Johan Tellström (Luleå, allsvensk toppklubb)

Tycker det var rätt roligt.

« · 254480 · »