Luleå HF

SHL · 117713 inlägg · 890 ämnen

Godnatt Bush

Sv: Godnatt Bush
Paddan: Fast de var så satans målsnåla att de bara räknas som en tredjedels match tillsammans. Rent satsestetiskt borde Dysso därför ha mer rätt.

Dysso:
Hmm...få se *räknar länge och väl på fingrarna* jag tror att jag bestämt har läst hela...NOLL poäng satsestik.
Däremot har jag läst en massa onödiga kurser alldeles för länge...

Paddan:

Klagar du på mina undersökningar, va? Hur många pååäng satsestik har DU läst, VA?

Lulekickan:
Jamen i det fallet så var det ju långt mer ingående empiriska studier. Handlade ju om 100% fler matcher...

Paddan: KK ansåg det ju bevisat att MooDoo vinner när du och Portello är på plats samtidigt så det här borde väl vara lika bevisat.

Dysso:
Jo, det där underlaget var ju verkligen enormt omfattande.
Hela EN match!
Men, men, det kanske inte finns behov av ytterligare studier utan du är redan färdig att lägga fram avhandlingen.

Dysso: Det värsta är nästan att jag inte ens reagerade över din felskrivning. Ja, jag är också nykter.

Dysso: Ja just ja, du flyttar ju upp till Luleå igen. I så fall kan det bara bli SM-guld.

Dysso:

eh .. "så har vi vet vi ju" ska vara så "så vet vi redan"
Nej, jag är faktiskt nykter.

Paddan:

Men med tanke på att jag antagligen kommer se matchen också så har vi vet vi ju hur matchen går. Empiriska studier visar att LHF vinner alla matcher där du, jag och Kickan är på plats samtidigt.

Lulekickan:
Hehehe, jo det är klart. För vissa är det tydligen det.
Men, tänk vad trevligt det är att modemcykla, ingen vidare utsikt i och för sig men snygg-B kommer ju ner hit lite nu och då...

Jahapp, så nu vältrar hon sig minsann i mitt elände också. Där ser man. Äsch, det är klart att vi kommer att vinna över LHF och denna säsong dessutom även när jag ser matchen i Coop Arena.

Paddan: Jag tänkte se hela 2 landskamper i veckan eftersom jag ju råkar ha lägenhet i båda städerna. Se så smidigt det är att inte bo i Bjästa : P

Eftersom MOrDOchingehockey aldrig mer kommer att vinna över LHF så måste ju det betyda att du aldrig mer kommer att ha roligt. Det låter roligt : )

Lulekickan:
Jo, iofs, kan ju vara vissa problem när man t.ex. saknar bil. En sån sak som att till exempel kunna åka upp och se landskampen i Umeå på onsdag är ju ett halvt företag om man inte råkar ha tur att någon kompis skulle vara intresserad att resa upp.

Eller så får man ransonera det roliga till såna saker som vinster mot LHF ;)

Paddan: London är ett bra alternativ. Det är min favvostad utanför Sverige. Fast nu snackar vi ju städer och inte ostäder som Bjästa. Men nog måste det väl vara lite trist att vara tvungen att planera allt som är roligt i förväg och inte kunna göra något spontant eftersom det då kan vara svårt att ta sig från Bjästa?

Lulekickan:
Liv och rörelse det finns det så det räcker ute vid E4:n ;)
Nej, jag är nöjd med ganska lite så Övik och Bjästa passar mig ganska bra. Iofs skulle jag inte haft något emot en lägenhet i London eller varför inte uppe i Edinburgh.
Måste vara den där indoktrineringen från alla dessa brittiska serier som gör att jag verkligen fascineras av det landet.

Paddan: "Hända saker" beror nog på vad man menar med "hända saker". Jag har aldrig tålt små orter. Ja, för en vecka kanske men jag skulle aldriig kunna tänka mig att bosätta mig på en plats som inte är mer än en by. Jag vill ha liv och rörelse omkring mig på ett sätt man aldrig skulle få i obygden.

Dysso: Men det är så förbannat långt till LHF:s hemmamatcher från Gbg. Varför Stockholm? Kanske för att jag har bott där tidigare och det var hemma för mig ända tills jag flyttade till Luleå, även om jag hann med E-tuna och Sundsvall däremellan. Fast ärligt talat är jag rätt leds på att flytta så några allvarliga Stockholmsplaner har jag inte.

Lulekickan:
Tja, rastlös är jag ju inte direkt. Har väl snarare nästan bara rast. ;)
Men, samtidigt är det väl ingenting som säger att det inte kan hända saker hela tiden även i en liten ort.
Ett arbete som bara handlar om att göra samma sak dag ut och dag in år efter år skulle inte heller jag stå ut med.
Iofs så tror jag att jag nog skulle kunna lära mig stå ut med sånt bara jag hade trevliga arbetskamrater.

Lulekickan:

Varför just Stockholm? Göteborg, storstad med småstadskänsla.. :)
Förövrigt är det mycket roligare håkkilag här nere!

Paddan: Risken är i vart fall mindre eftersom utbudet är så pass mycket större. Jag är en lite rastlös person. Det måste hända saker hela tiden. Kanske är mitt yrkesval därför ganska naturligt - det blir aldrig ren rutin.

Lulekickan:
Det är väl ingenting som säger att du inte även i en sån stad som Stockholm måste bege dig flera mil utanför staden för att hitta det du letar efter. Men jag har ju under våra tidigare diskussioner förstått att du känner dig som en storstadsmänniska.

Paddan: Fast det är ju en fördel om man inte måste åka flera mil om det man letade efter inte fanns på det första (och enda) stället på orten. Skulle jag flytta skulle det vara tillbaka till Stockholm, annars flytt jag int.

Lulekickan:
Men, vad nu då. Samtidigt som jag skickade upp Snygg-B och Frallan så lovade de att de skulle ta med sig souvenirerna. Menar du att de inte höll vad de lovat.
Attans modemcyklister...

Lulekickan:
Äsch, vadå, man kan ju inte vara på mer än ett ställe åt gången.
Har vi riktig tur, eller otur, så kanske det finns någon LHF-supporter i Bjästa också.
Just det ja, dessutom finns det ju en ishall...

Paddan: Ja, men det finns inte så många av allt.

Dysso: Hittills har han inte levererat en enda souvenir så jag räknar det som en oanledning. Jag misstänker att han har otillverkat hela tiden och därmed är opålitlig.

Lulekickan:
Hmm...få se, folk finns det, vägar också, bilar, mataffärer, klädaffärer, systemutlämning, banker, ett torg, pizzerior, närpolis mm.

Lulekickan:

Fast du har ju å andra sidan långt till souvenirtillverkning. Den verkar behöva lite mer kontroll, med tanke på hur snabbt Paddan "råkade" förstöra några veckors produktion.

Paddan: Med "allt" menar jag allt som finns i centrum av en riktig stad, plus Delfi... Coop Arena om staden är Luleå.

Lulekickan:
Med tanke på de ställen jag bott på tidigare, ja undantaget Umeå då, är Bjästa en riktig storstad.
Nära till allt, och med allt menar du...

Paddan: Hade jag bott i obygden, typ i Bjästa, hade jag nog tyckt att bil vore ett måste. Å andra sidan skulle jag nog aldrig bosätta mig i obygden. Jag tror jag skulle bli tokig om jag inte hade nära till allt.

Lulekickan:
Attans, jahapp då får det väl bli buss även i fortsättningen då.
Sålde iväg bilen -95 och har inte känt något särskilt behov av en bil sedan dess trots boendet i obygden.

Paddan: Nej, tiggarpaddan, jag har inte lust att sponsra ditt bilinköp. Om du hade valt rätt utbildning hade du inte behövt leta sponsorer idag : P

Lulekickan:
Tja, det där med bil lät ju inte dumt.
Du råkar inte ha lust att sponsra inköpet? ;)

Paddan: Du får väl bli stavgångssupporter istället så slipper du vara så beroende av modemcyklisterna och bussarna. Alternativt skaffa bil.

knaskamilla:
Jepp, jag är appselut en sån där motgångssupporter.
Jag håller faktiskt just nu på att skriva en egen motbok i ämnet.

Zigge:
Aha, det är dags för Mr Medeltid.
Hoppas jag såg någorlunda representabel ut på tv-bilderna.

Paddan:

Det är bara att börja promenera då! Eller, är du en sådan där motgångssupporter?

Paddan: padd-pressning på TV2 nu!

knaskamilla:
Hmm...så du menar att det faktiskt går bussar på söndagarna. Där ser man.
Tyvärr är alla cyklar redan uppbokade.
De har westerlind lånat för eventuella resor till kvalseriematcher.

Lulekickan:

Det lär inte fungera, då han förmodligen skulle hålla på VF, men testa du.

Paddan:

Ta cykeln! (Hahaha...vad isolerad du är där ute! Den första bussen på söndagar går 12.10, såg jag. Tjaskigt.)

Paddan: Först pizzerian, sedan får någon av dina cyklister skjutsa dig. Dom ska ju ändå bara vila, om du åker iväg...

Lulekickan:
Äsch, Laziotröja, funkade mycket bättre med hans röda Luletröja med senapsfläckar på!

Zigge: Ärligt talat Zigge, efter Linkping är MooDoo det osmakligaste jag vet. Fast jag gillar dig ändå.

knaskamilla:
Hmm...både äta och hinna på hockeyn, låter som att det kan bli väldigt ont om tid.
Förresten har väl hockeybussen slutat gå...

knaskamilla: Det gäller bara mot LHF. Jag skickar dit honom och ser dessutom till att han letar fram Laziotröjan, då förlorar ni garanterat.

Paddan:

Så klart att jag gör. Det är ju trots allt en bit att åka - han hinner säkert bli hungrig innan han kommer till Kempis. Däremot är det kortare resväg från Bäpa till Kempis än det är från Stig till Kempis, så du får allt se till att äta innan du åker dit...

Chief:

Skrev jag något om muffins till Lulepaddan? Kan jag inte minnas att jag gjorde...

knaskamilla:
Jaså, Portello bjuder du minsann på muffins. Där ser man.
Hmm... halv ett, tro om jag hunnit vakna då...

knaskamilla: Lockar du med muffins så ökar nog chanserna att få dit Paddan också.

Paddan: Kan tänka mig att du var nöjd då, till skillnad från Portello.

« · 254519 · »