Luleå HF

SHL · 117532 inlägg · 890 ämnen

Godnatt !

Sv: Godnatt !
Frisco: Den där var faktiskt snäppet värre. Inte helt olikt den frisyr min pappa hade en gång i tiden och som jag bara har sett på gamla foton, fast jag tror han hade det lite mer etappklippt eller vad det heter på sidorna.

Paddan: En innefrisyr i Luleå år 2003. Såg en massa såna i Konsumarena i mellandagarna.

Paddan: Det beror på, jag minns inte om du var född 70- eller 71. -71 väl? 82-83 någon gång måste det ha varit i alla fall.

Frisco: Hahaha, riktigt "intressant" frisyr på herr Ling måste jag säga.

Paddan: Lägger mig i lite....

Lulekickan: Jomenvisst är den det. Tydligen från Röster i Radio från det året när jag endast var 12 år. Få se om du kan räkna ut vilket år det var.

När man tittar på gamla bilder märker man att det är mycket som man har förträngt.

Paddan: Är bilden verkligen på riktigt? Jag kan inte minnas att Staffan hade så där ful frisyr när jag var liten. Kanske förtränger man de mest traumatiska upplevelserna.

Nattinatti Paddelände.

Få se, kanske man skulle ta och göra något vettigt för en gångs skull och ägna sig åt lite sömnexperiment.

Lulekickan: Ok, där ser man. Gick inte att lansera den som jag tyckte originella idén heller. Nåväl, en typ av "press"chef måste ni väl ha, alltså han som ansvarar för fysträningen. :)

Paddan: Någon direkt "presschef" har vi nog aldrig haft. Alla säger vad de vill och när de vill, typ.

Lulekickan: Jepp, dags att slopa presschefen med andra ord och kanske använda Bulan och Jonte som officiella presstalesmän. Skulle nog kunna bli intressanta presskonferenser.

Paddan: Ja, det har du rätt i, typ "Vi pissade på dem" och "Han använde klubban som en tomahawk och högg av fingret på mig".

Vad man kan hitta mycket intressant information som man inte hade en aning om när man som i mitt fall läser om Streatham Redskins i Gregor von Konows bok och får ett plötsligt infall att leta efter dessa på internet.

Hittade någon sida med brittiska och skotska hockeymästare från 1898! och framåt. Fina namn som London Canadians, Glasgow Mohawks, Blackpool Seagulls...

Lulekickan: Hmm...Tavve kanske, eller förresten, ni får väl skaffa direktlänk till Jonte efter matcherna. Han kan nog alltid komma på någon fin kommentar som skulle göra sig bra i tidningarna.

Paddan: Bulan skulle nog ha varit ett av de bästa alternativen om man letar någon som är rolig och har humor, fast honom får du inte, han är våran för alltid. Vem skulle annars leverera underfundiga kommentarer till massmedia?

Lulekickan: Jäklar, jag som hade siktat in mig på att locka ner Bulan. Då kunde han få sitta och berätta lite fina hockeyminnen och tala om sina favoriter, domherrarna.

Paddan: Den som sliter mest och den som är bäst är inte alltid samma sak, fast visst - han har varit avsevärt bättre den senaste tiden än någonsin tidigare så jag tar tillbaka erbjudandet. Du får någon av våra hockeyinvalider istället.

Lulekickan: Hmm....verkar lite skumt det där. Trodde han varit en av era bästa spelare nu ett tag. Nåväl, jag får väl i nödfall nöja mig med han som till och med har svårare att knyta skosnören än vad jag har...

Paddan: Jorå, varsågod. Jag föreslår ett livstidskontrakt.

Lulekickan:
Hmm....kanske det....har du nog rätt i. Sen hon opererade höften har hon inte riktigt varit sig lik.
Men, tror du jag kan få låna Ledin för att få lite jämvikt på modemcyklingen?

Paddan: Jag tycker att du ska satsa på W Arg trots allt, Hulda har förtjänat lite vila innan sista vilan.

Lulekickan: Hahaha, jo, jag förstår det. ;)
Jo, har själv ett antal kandidater som står på väntelista. De har emellertid erbarmeligt svårt att konkurrera ut Hulda, Algot och de andra pensionärerna.

Hälge: Ajda, det är därför Paddan inte har synts till här så mycket idag. Vem har han nu bundit fast vid cykeln? Sin stackars mamma?

Paddan: Fnys! Vi kan nog komma på bättre sätt att hålla Brabenec varm här i Luleå. Däremot kan jag säkert leta fram någon andrahandssortering som skulle må bra av lite modemcyklande.

Lulekickan: Jag har hört att dom har börjat rymma från Paddan nu.

Lulekickan: Snygg-Brabenec och Frallan ville gärna återvända, så jag hoppas de plockar med sig några ytterligare. Kanske Osten kommer ner också om han nu inte har något annat för sig. Borde ju passa bra till hamburgaren om inte annat....

Paddan: Solarium är cancerframkallande. Om ett halvår är hela Bjästa en stor tumör pga överdrivet grillande, och vem ska då modemcykla åt dig?

Lulekickan:
Hmm, försöker du påskina att vi Bjästabor på något sätt skulle vara lite efter i utvecklingen, inte hänga med i trenderna?

Minns när jag var riktigt liten och farsan hade fått köpa en video (VHS inte det då på skolan populära Video 2000, eller BETA) av sin svåger i utbyte mot vissa golvslipningstjänster, då fanns det minsann inte ens filmer att hyra annat än i Sundsvall. Lite halvjobbigt att behöva åka femton mil bara för att lämna tillbaka en film.

Paddan:

Du kunde ha fått modemcykla i Sidensjö under jullovet. Pärsk vad segt internet var där!

Albert Hall: Solarium? Jag trodde folk slutade använda sådant för åtminstone 10 år sedan.

knaskamilla: Äsch, det är väl bara att sluta med traktorer och sånt tjafs däruppe och hässja höet för hand.
Alternativt kan man ju börja med modemcykling, du må tro vad mina undersåtar är vältränade. Har till och med fått påringning från LHF-spelare som vill komma ner och modemcykla!

Paddan:

Jag tror att det är för att Sidensjöborna ska bli lite mer vältränade.

knaskamilla: Eget gym, är det för att personalen ska ha något att göra när alla rekommenderas att sköta sina bankärenden på internet ? Eller gymmet kanske också ligger on-line...

knaskamilla: Självklart, med en 3 shilling Banco, tror jag det är, poststämplad i Bjästa. Bjästa var faktiskt en gång i tiden största ort mellan Härnösand och Umeå innan de jäkla rävarna i Övik kom och snodde allt av värde.

Paddan:

Med den mycket vackra frimärksstatyn.

knaskamilla: Jepp, den lilla plattbeklädda fyrkanten som man passerar på väg mellan pizzerian och kiosken/bankomaten.

Paddan: Ujujuj, solarium? Redan? År 2003? Får man med sig en rå burgare så man kan grilla allt på en gång då?

Paddan:

Joru. Egen bank, egen Minuten. Sidensjö Sparbank går inte av för hackor! Nu har de gym också.

Albert Hall:

Torget. Är det plätten utanför apoteket?

knaskamilla: Jäklar du, en Minutenautomat hemma hos er, tala om att ha kontroll på pengarna. :)

Paddan:

Jag visste att de skulle skaffa solarium innan allmänheten visste det... *stolt* ;)

knaskamilla: Kanske behövs inte pengar där. Man idkar nog byteshandel på torget istället.

knaskamilla: Men, nu har de tydligen utvidgat affärsverksamheten och skaffat nya stekhällar, eller solarium kanske man ska säga, så nu kan folk bli brynta medan de väntar på maten....

Albert Hall:

Ett tag hade de inte ens en Minutenautomat, har jag för mig, trots att vi till och med hade en hemma i Sidensjö.

knaskamilla: Förvånar mig inte ett dugg om enda hamburgerhaket i Bjästa är stängt.

Inget bredband.
Ingen Canal+.
Inget hamburgerhak.

Paddan:

Det har du rätt i. Och så hade de inte lika mkt godis som de har idag heller. Men Bubbens låter ju mkt trevligare än Bjästa grillkiosk (eller vad stället nu heter).

knaskamilla: Jo, i och för sig. Eller Bubbens och Bubbens, som jag minns det så var Bubbens en liten och trevlig kiosk/korvkiosk i trä och inte den stora anonyma tegelbyggnad det är idag.

Nej, tacka vet jag American Burger i Riga. Äkta hemlagade pannbiffar med delade småfrallor som bröd.

Paddan:

Du har ju Bubbens i närheten... Fast de har väl iofs stängt för tillfället.

knaskamilla: På Sibylla i Älandsbro kan man äta Tradartuttar med äggvårtor.

Albert Hall: Sitter här med plastbesticken i hand, när kommer burgaren ?

« · 184033 · »