Tror det är dax för denna tråd igen. Kvällen kunde ju ha slutat på ett roligare sätt för oss Lulingar/Fulingar men,men. Nya tag på Onsdag.Då MÅSTE vi vinna.
Paddan: Nej, nu är det nog bäst att man tar och gör något nyttigt i ett par timmar så att inte den hypnotiska effekten hos oss Paddor lämnar en alltför stor effekt på er. Men jag återkommer om ett tag så att inte abstinensen skall bli alltför svår.
Tänkte lämna en liten bild så Kickan skulle komma igång riktigt ordentligt, men jag hittade ingen bra bild.
Lulekickan: Jaså, säger du det. Så långt kom vi aldrig när vi lärde oss räkna som små yngel i Bjästaområdet. De hade tydligen budgetproblem och kunde inte köpa in området ovanför siffra 50...
Paddan: Hmm, "som bäst" måste ha varit den enda gång det lät som att det var 51 MooDooister i hallen, annars lät MooDooistpubliken som de var färre än 50 enligt radiosproten.
Lulekickan: Har ingen aning vad de sjöng, förutom ett väldigt lågt "finns bara en klack i hallen" från Lulesupportrarna när MoDo-klacken höll igång som bäst.
Skvaller: Portello tog inte av sig mössan under nationalsången!
(Dessutom hörde jag rykten om att luleklacken inte sjöng nationalsången utan något annat när alla andra sjöng nationalsången. Det var säkert de två sakerna som gjorde att Lule förlorade.)
Paddan: Portello är van. LHF förlorar alltid när han ser matcherna, med något ynka litet undantag. Jantagligen har han då varit helt skymd av andra så spelarna inte märkt av hans närvaro.
Vågar jag titta på bilden? Du inser väl att om det är Lennart kommer jag att drömma mardrömmar.
Lulekickan: Jo, det är klart, det faktum att Portello såg matchen var en klar nackdel för er. Tror nästan att spelarna var medvetna om detta också och därför slog av på takten och bara gav sken att vara väldigt bleka för dagen. Kan ändå inte mer än att tycka synd om Portello som varit ner två svängar och inte fått se ett enda LHF-mål !
Nej, nu ger jag nog upp jag också och beger mig mot snarkofagen. Börjar bli allt svårare att hålla ögonen öppna, funderar på tändstickor just nu.
Förresten, mina modemcyklister fick lite ledigt någon av dagarna den här veckan och passade på att spela lite hockey.
Paddan: Just Twin Peaks Arena och jag är ingen bra kombination, eller i vart fall inverkar det menligt på LHF:s spel. Fast det är iofs inte så svårt att låta bli att åka till Övik nu, det var värre när jag bodde i Sundsvall och åkte dit i alla fall för att jag ville se så många av LHF:s matcher som möjligt.
Fast det hade ju varit skit samma om jag hade åkt till Övik. Portello var ju ändå där och sabbade därmed alla LHF:s möjligheter till seger. Fy på honom.
Lulekickan: Men, jag hade för mig att du sa något tidigare om att ni vann när du var på plats i Kempis, eller var det tvärtom att ni förlorade? Var det det sistnämnda alternativet så förstår jag ditt beslut att stanna hemma från den matchen som tydligen aldrig spelats men som jag bevisligen bevistat.
Portello: Godnatt. Du dyker väl upp här om en kvart igen gissar jag : ) Jag börjar faktiskt också vara lite trött, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på hur mycket klockan är.
Lulekickan: Jomenvisst, alldeles riktigt. Kommer inte ihåg vad pojkspolingen hette just nu, men de hittade tydligen honom irrande runt Kempehallen förgäves sökande efter någon storstjärna.
Äsch, du har väl hört talas om slungboll, du kan inte ana vad vissa saker går att återanvända som!
Dysso: Kommer heller inte på någon bättre maskering. Fördelen är ju att man, med glasögonen på, kan vandra gatan fram som en vanlig man utan att gå in i allt och alla.
Paddan: Ja, det var väl ditt barnbarn eller något av de barn MooDoo rövat bort och döpt om till ett av sina egna. Det förvånar mig ändå lite att du funderar över att söka in på ryska flickskolor när du är över 65. Även om du genomför det vi får höra om när Albert väl berättar så lär du vara lite väl gammal för det.
Lulekickan: Jaså, så inte förrän nu har ni lyckats att knäcka min sanna identitet. Självklart var den där knepige killen på annandagsmatchen bara en "decoy".
Dysso: Jag misstänker att han bara försöker lura oss. Egentligen är han pensionär. Hur skulle han annars ha så mycket tid över för att surfa? Dessutom pratar han ju ständigt om sin rullator, och det faktum att han bor i Bjästa talar starkt för att han faktiskt har passerat 65.
Paddan: Äh, varför inte försöka anpassa dig efter omvärlsden istället. Flytta till ett ställe som åtminstone kan betraktas som en ort, där det finns bredband och kom ut ur garderoben och erkänn att du är luling. Den senaste dagens förnekelser är bara ett sista desperat försök från dig att låtsas som att du är som de flesta andra i dina trakter, även om du innerst inne vet att det är gräsligt fel.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Kvällen kunde ju ha slutat på ett roligare sätt för oss Lulingar/Fulingar men,men.
Nya tag på Onsdag.Då MÅSTE vi vinna.
Gonatt på er Lulingar och Olulingar.