Luleå HF

SHL · 117725 inlägg · 890 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Kom igen nu Luleå..Håll i nu! Vi håller på er!

En förutsättning är ju att man lägger ut pucken i mittzon när man kan.

alfnisse:  Absolut, och Tero ser att vara uppvärmd. Det kan hålla om alla jobbar hemåt.

sarg ut resten av perioden och ställ upp på egen blå, för denna match ska vinnas :-)

Bolivar: Håll nu detta fär fan! Sarg ut och bjud inte på något.

hugo: Ja, idag dömer ju höjdhopparn och han är ju en erkänd hemmadomare även om jag tycker han skött sig över förväntan idag. Sedan är Luleå-spelarna inte så smarta alla gånger. Håller i någon sekund för länge osv.

Bolivar: Varför får Luelåspelarna alltid utvisning, de gör ju ingenting. Motståndarna ramlar alltid så lätt ?

Salcin: Ja, man vill göra det lite för snyggt i egen zon ibland. Känns i alla fall som att man skapar lite mer framåt än vad man gjorde sist i Coop.

Det är bara att hoppas att luleå sätter nästa mål för det kommer att vara avgörande...

Bolivar: Det jag vill se i tredje perioden är endast sarg ut ur egen zon inget dribbel och svammel, sen djupt ner i anfallszon inte droppa bakåt och bjuda på spelvändningar.

Lite konstiga kommentatorer (Calle J). När en LHC-spelare drar in en klubba under armhålan så borde Lule-spelaren också åka för filmning.

När Skrbek crosscheckar och LHC-spelaren faller lätt heter det att "spelarna vet vad som gäller" (och då får man skylla sig själv).

Nu löste sig 3 mot 5 spelet denna gång. Bra försvar, Luleå. 

Portello: Luleå's akilleshäl är verkligen då man ska få ut pucken ur egen zon, man är alldeles för långsamma och obeslutsamam i detta moment.

Portello: Förlorar SSK idag också, lär det att bli tufft för SSK att behålla sin ES-status.

Portello: Ja, nu kan man blåsa av alla matcher.

Får nog fundera på om man ska åka till Linköping på söndag (har biljett till bandyfinalen men hockeyn går före) 

Ledning för Skellefteå, Rögle samt Luleå. Hoppas att det håller i sig.

Salcin: Skönt med 1-0 efter första.Tycker försvarsspelet ser mycket bättre ut idag än de tre första matcherna.

PP-spelet är ju som det är, bara hoppas på bättring.

alfnisse: Då måste PP höjas rejält, vårt tempo i PP är sämre än sämst noll tempo. Ren tur att vi har en 0-1 ledning.

Detta kommer mest troligt luleå att vinna ikväll :-)
så nu är det dags att supa sig full av lycka ...

tk75: Känns som att det är lika bra att han inte spelar ikväll.Han har ju inte tillfört ett dugg i de tre första matcherna.

Portello: ingen renberg på isen
fabbe in istälet hoppas att detta får fart på dom .

LL: Tycker att det nästan är det, men visst, större under har skett.
Men OM vi ska vinna så måste vårat PP fungera så mycket bättre.
Och ännu viktigare, vi måste sätta våra chanser.Tror nämligen inte att vi får så många.

Även kvalseriehockey ikväll

Håller tummarna för tre hemmasegrar.

Portello: nåja, så jäkla omöjligt är det ändå inte. Så himla överraskande vore det inte om vi tog en av matcherna, även om det förstås är så att LHC nu får bära ett tungt favoritskap.

Huge:

Vi lär behöva alla lycka till vi kan få.Allt annat än två raka LHC-vinster känns omöjligt.

Och så har Hento kritat på ett nytt kontrakt med dom Lila/gula.
Kontraktet är på ett år.

Portello: Tack för gratulationerna i Brynäs GB.
Lycka till själva ikväll och må bästa lag vinna.

I nattens NHL-match mellan Montreal-Carolina så gjorde Justin Williams två mål samt två assist.Matchen slutade 5- 1 .
Totalt har Justin gjort 24+38.

skellefteå_elit: Jag har en bra känsla inför det här slutspelet. Lite nervös är jag förstås, och laddad så det skulle räcka för ett helt slutspelslag, men det hör till. De senaste åren har jag varit nervös på gränsen till spyfärdig när slutspelet börjat så att jag bara är lite nervös är ett gott tecken. Vi plockar Köpelaget nummer 1!

Albert Hall: Usch.Nu börjar jag bli riktigt,riktgt orolig.
Många tidningar tror att Luleå slår ut Linköping.Det betyder mest troligt att det blir tvärt om...

Tolkar man det som ett ironiskt inlägg hoppas jag han får rätt:-)

Bolivar:
Jag vet inte ens hur kaffet ser ut i Bohuslän men jag anar att det finns och används en krona till kaffet här nere också... :)

Sannes: Du vet väl hur kaffet ser ut i Norrbotten: En krona i botten och sedan kaffe tills kronan inte syns och sedan fram med dunken och fyll på tills den syns igen. :-)

skellefteå_elit:

Nu har jag suttit o ch funderat i några minuter på vad du menar. Men jag förstår faktiskt inte. Kan du inte försöka förklara för en vanlig, enkel, halvkorkad luling vad du egentligen menar med ditt senaste inlägg?

Albert Hall:
Det där tror jag inte på överhuvudtaget, sådeså! :)

Frisco:
Väldigt starkt kaffe. :)

Sannes:

Nej, för ivrig för att korrekturläsa. ;-)

Albert Hall: Läs (s)om skälvan för ett favorittryck

Sannes: Jag gissar på för starkt kaffe till bullan.

Albert Hall:
För mycket starka drycker så här på fredagskvällen?

Albert Hall:

Fjolåerts, spelmässogt, vssare. Skärp dig.

Portello:

Jag tycker att matchen Brynäs-Frölunda påminner rätt mycket om första matchen i fjolåerts slutspel mellan Lule och Frölunda. Brynäs hänger väl med spelmässogt men Frölunda får vssare chanser och har till råka på eländet dessutom vassare avslutare. Helt klart kommer Frölunda att ta hem den här matchserien. Frågan är väl bara om Brynäs tar nån match över huvud taget?

Att Mora håller jämna steg än så länge i deras första slutspelsmatch på mannaminne är ju kul.

skellefteå_elit:

Har Portello påstått att någon tidning slår ut Lule? Läs om, läs rätt.

Portello: Att tidningarna slår ut Lule

skellefteå_elit: Angående vad?

Portello: Sicken optimist du var då!

Portello:
Hm...skall se hur mycket jag får ihop...

Sannes: Beror ju helt på hur tjock sedelbunten är ;)

Portello:
Jag hoppas att du håller ett par tummar på Frölunda... :)

Sitter och kollar på Brynäs-Frölunda, måste säga att det är en rätt rolig match att titta på.Brynäs aningen bättre men Frölunda har gjort enda målet (Kahnberg, på straff).

Två väldigt bra målvakter.Både Salo och Honken har gjort flera bra räddningar.
Även domaren Vinnerborg är bra.

Och tydligen har Orszagh blivit knäskadad.Blir borta tre till fyra veckor.

Usch.Nu börjar jag bli riktigt,riktgt orolig.
Många tidningar tror att Luleå slår ut Linköping.Det betyder mest troligt att det blir tvärt om...

Portello: Hade inte isen i deras zon blivit så uppkörd å svårspelad hade den statistiken varit den dubbla, man borde ha spolat om isen var tionde minut :-)

« · 692810 · »