Luleå HF

SHL · 117727 inlägg · 890 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Kom igen nu Luleå..Håll i nu! Vi håller på er!

BFG: Tack, vi behöver allt stöd vi kan få.

bra med ledning igen! men det är låååång tid kvar ...

alfnisse: Snygg spelvändning till 4-2 för eran del :-)

Mål igen :-)) , detta tappar inte luleå ikväll...

skönt med en seger och kvitterat till 2-2, nu tar vi dom även på söndag så kan vi avgöra på hemma på tisdag.

alfnisse: fantastiskt härligt trodde aldrig att vi skulle vinna , skönt med en 3de hemmamatch i kvarten det var länge sedan.

hade aldr räkn med"lhf"idag."leino"den bäste mv klubben haft på 2000-talet."manny"var av högre klass,tyv gick det inte på liten rink.

Blev en riktigt trevlig kväll detta.Vinst borta mot LHC är såklart det bästa.Men det blir ju inte sämre över att Rögle samt Skellefteå vinner sina matcher.

Hoppas verkligen vi får två nya elitserielag till nästa säsong.

Portello: Lär bli intressant match på söndag, troligen lär inget av lagen vilja gå bort sig så det lär bli rätt avvaktande spel till en början.

Portello: Melins syfte att "lufta" spelarna som ej har så mycket istid måste ju ha misslyckas nå djuriskt. Blomdahl kan ju inte ha hunnit vara många sekunder på isen. Märkligt föresten att denne har flest utvisningsminuter av A L L A spelare i hela slutspelet, trots sin ytters begränsade istid. Nästa en bragd. Eller vad är motsatsen till bragd?

Sen att Melin & co ville stå upp på slutet av matchen å markera kommande drabbning misslyckades ju också. Luleå stod upp precis lika bra och nu bevisade bara LHC att de är beredda att ta till Färjestads knep för att få Luleå ur balans (vilket de föll på eget grepp på).

Däremot, tur INTE Bartecko var på isen när det small!

Salcin:

Undrar om Martin Samuelsson i LHC får nån match avstängning för att ha dunkat huvudet i isen på luleåspelaren

mattias - 74: Han är åtminstone automatiskt avstängd en match eftersom han fick match-penalty.Tycker att det åtminstone borde bli en extra.

Dessutom tycker jag att Blomdahl har samlat på sig till en avstängning.

66 minuter på fyra matcher med minimalt med speltid.Är rätt otroligt att han hunnit med det.

mattias - 74:

Vilken Luleåspelares is har Samuelsson dunkat huvudet i?

knaskamilla:

Han vevade med armarna mot en luleåspelare när han låg ner så han slog huvudet i isen! har inte vi sett samma match ??

Portello: Saxat från Expressen efter den TREDJE kvarsfinalen, alltså den uppe i COOP, två dagar innan matchen nere i Linköping:

Luleå anklagar Patric Blomdahl för att försöka skada deras spelare.
Men LHC-tränaren Roger Melin bryr sig inte om kritiken - tvärtom:
- Om han går över gränsen, då får det väl bli så...

Det säger väl allt, plus lite till..

Lövva:

Blomdahl verkar allmänt störd, fattar inte varför killen ens få spela hockey. verkar vara en ny Kåberg

mattias - 74: Skillnaden är ju att Kåberg ändå besitter några hyggliga hockey egenskaper medans Blomdahl inte har något att tillföra på isen, rent hockey mässigt. Och i slagsmålet såg han mer ut som en "street fighter" än en hockeyspelare.
Och som Portello sa, han borde ha samlat ihop till en avstängning. 3 boardingar och ett jätte slagsmål.

mattias - 74:

Jag har inte sett några matcher, jag läste bara detta (*gör en vovvovv*):
"Undrar om Martin Samuelsson i LHC får nån match avstängning för att ha dunkat huvudet i isen på luleåspelaren"

- och undrade vilken Luleåspelares is som Martin Samuelsson dunkat sitt huvud i.

mattias - 74: frågan om han gör de för att han älskar att slåss eller om det är för att Melin vill vinna till varje pris

Är det bara jag som missat detta? SSK i panik.

Albert Hall: Där ser man.Jag hade ivarjefall missat det.Bara hoppas att Strömberg får choacha SSK i allsvenskan nästa säsong.

Leksand-Malmö 1-3.Visst det är en period kvar men det är väl inget som talar för att Leksand vänder detta.Och om dom förlorar så känns det som att vi åtminstone får ett nytt lag i elitserien nästa säsong.

Och så har Piteå HC tagit första steget mot allsvenskt spel nästa säsong.
På hemmaplan besegrades Hammarby med 3-1.

Skönt att C-J Johansson inte fick förlängt med Timrå.Den mannen hade en hemsk (O)vana att göra mål mot oss.

"Pite Norras" farmarlag "Lule Södra" spelar just nu overtime borta mot storlaget Mariestads BoIS i kval till allsvenskan, ställningen är olidliga 1-1, bulan hoppar upp och ner, tuggar på kepsen och väser till domaren "är du köpt elle?" (kanske föör snällt?)

Hur ska detta sluta, oerhört viktigt för "Pite Norras" framtida existens i es att få upp ett lag i allsvenskan från närområdet, här hålls alla björnramens tummar för ett lyckligt slut !

NEEEEEEJ, satan i gatan - Tommy Samuelssons moderklubb avgjorde till 2-1, undrans vad bulan sa (går ej skriva här ...) ?

"Lule Södra" kommer igen - lita på det, upp ska dom !!

björn power: Någon uppgift om solglasögonsfaktorn i matchen?

wap.hockeysnack.com
Ang Bulan så kan man tycka mycket men när Tuulola visade var skåpet skulle stå 99 eller om det var 00 så visste man man att dEt finns hopp...

Paddan: Måste ha varit väldigt låg - endat 10 pim för bulans "Lule Södra"

Kvalserien alltmer raffinerad:

1 Skellefteå 5 4 0 1 18-9 12
2 Södertälje 5 3 1 1 16-10 10
3 Malmö 5 3 0 2 22-11 9
4 Rögle 5 2 0 3 9-11 6
5 Leksand 5 2 0 3 8-16 6
6 Bofors 5 0 1 4 7-23 2

Halva serien spelad, i princip så har fem lag fortfarande chansen.

Vågar verkligen Skellefteå gå upp denna gång?
Är det verkligen sant att fyllot från FBK fått fart på SSK?
Inte missar väl Osten, va?
Nej, Rögle kan väl inte gå upp med endast en elitseriemässig spelare?
Leksand har väl redan gett upp, det kan man ju läsa i alla tidningar?
Bofors är väl ett farmarlag till FBK?

Fördomarna är många. Ångesten går att ta på. Kvalserien är underbar.

Albert Hall: Froza Schtaan! Ska de äntligen, äntligen lyckas ta sig upp så att vi kan få något som liknar derbyn?

SSK är ett lag jag aldrig hyst något som helst agg mot. Kanske för att de i regel varit totalsugiga. De får gärna stanna kvar.

Å andra sidan har jag heller inget emot Rödhökarna heller, egentligen. De har inte för vana att orsaka oss hockeyinvalider eller något, som Korven. Dessutom bör de belönas för sin vackra sång i onsdags. "Masken är far till alla barnen, alla barnen, alla barnen. Masken är far till alla barnen. - Du med, och du med (samtidigt som de pekade på valfritt maskbarn)..." osv.

Albert Hall:
Ja du Albert, jag tippade Skellefteå och Södertälje, men än är det flera omgångar kvar där schtaan kan göra sin sedvanliga vår-tsunami, så vi får väl se.

För övrigt tycker jag det är oerhört mycket roligare att följa kvalseriens gastkramande spänning än SM-slutspelets tröttsamma och oengagerande 47 matcher per finalrunda.

westerlind: Du har helt rätt. Just nu är kvalserien det skojsigaste man kan följa i hockeyväg. Semin är ointressant. Alla vet att det blir Tjurgården vs Låset i final ändå. ÄnnHåÄll är dessutom helt ointressant vad än det gäller.

Jag verkligen ultrafrozar Schtaan i kvalserien. Synd bara att de förlorade mot mask... Korvarna. Korvarna förtjänade det inte. De förtjänar det aldrig eftersom de bör få lida lite (eller rätt mycket) efter alla hockeyinvalider de har orsakat oss.

Kickan:
Självklart hade det varit roligare för mig och andra hockeyälskare om vi fått se mästar-Brynäs och för dig och övriga hembrännare i norr om ni fått se sur-Luleå, men jag är tveksam. Känns som att krämarna som utformat det segdragna slutspelet i sin iver att pressa ur varje krona ur oss oskyldiga supportrar har förstört den härliga högtid som kampen om SM-guldet kunde vara.

PS. För en gångs skull håller jag med dig: Jag hejar på Skellefteå.

westerlind: Pölsan skulle jag iofs gärna ha sett spela deryn mot Korven i AS nästa år, men i sak har du rätt.

För övrigt borde ES införa ett lönetak om serien skall vara någorlunda intressant även i framtiden. För oss som inte har goda kontakter med maffian eller liknande utan måste förlita oss på sponsorernas välvilja är det svårt att matcha maffiabuden, vilket medför att äckliga lag som Pungen, som överhuvudtaget inte förtjänar att spela i ES, nu spelar semi. Blä! Det var bättre förr.

Kickan:
Lönetak vet i f-n om jag önskar ens min värsta ovän, det har jag själv haft i många år nu. Men ett Luletak skulle jag hälsa med glädje.

PS. Ja, visst var det bättre förr: Vi som älskar hockey drömmer oss fortfarande tillbaka till t ex årgången 1965-1975.

westerlind: Hmm.. med alla "äkta" pölsabor i laget som Tord Lundström, Lars-Göran Nilsson, Stig och Börje Salming, Stefan Persson, Jan Asplund m.fl det var tider det ..;)

westerlind: "Jag hejar på Skellefteå."

Nej nej nej. Det är redan alldeles för mycket Norrländska lag i hockeyelitserien. Mn kan snart köra ett Norrlandsmästerskap istället. Inget Skellefteå + att de Norrlandsklubbar som aldrig vunnit guld får ramla ur vore det bästa.

Kickan: Härligt att känna sig respekterad, eller nåt... ;) Jag säger som så att det är på plan det avgörs, oavsett budget. Fråga Leksand.

Att olika förutsättningar gäller på olika platser och tider är en del av livet, oavsett vad vi tycker om det. Vi har en framtid i varje fall och ingen kan längre påstå att LHC inte har någon ungdomsverksamhet värd namnet. Lite annorlunda att bygga "uppifrån", men därmed inte sagt att det är fel. *svamla*

bobbe eller någon annan:

Varför började Frölunda hemma i första semin? Som det varit de senaste åren så har ju alltid det i serien sämre placerade laget som börjat hemma, alltså borde det varit LHC. Kör man helt enkelt varannan match genom hela semin? Det finns säkert att läsa någonstans, men jag ids inte söka...

Albert Hall: Visst är det så. Varannan match hela serien. Anledningen är att Morrissey är i Göteborg och spelar och ställer till det under en av matchdagarna. Frölunda ville byta speltid. TV4 sa nej. Därför blev det detta upplägg istället-

Albert Hall: Morrisey-konsert i Scandinavium den första april och eftersom TV4 inte ville ändra sändningstid så lyckades man få Hockeyligan att ändra det till en rak serie.

Dragan 2k och Paddan:

Aha, jag blev helt förvirrad i lördags eftersom jag hela tiden trott att LHC skulle börja hemma. Eftersom jag inte var ute på vift i lördags så frågade jag en person om hur semisarna slutat och fick veta att Frölunda vunnit på hemmaplan. Jag trodde henne inte utan litade mer på mina egna kunskaper om hur slutspelet brukar spelas med den följd att jag faktist ett tag trodde att det var LHC som vunnit. Fast text-tv gav mig senare beskedet att den där tjejen faktiskt hade haft rätt! Otroligt nog.

Albert Hall:
Det var nån konsert med Morrisey i Scandinavium som förryckte schemat. 

Snacka om bondröta för SSK 2-3 mål efter 59.59 , ett mål som kanske kommer att rädda dom kvar i ES.

Tala om att slå till vid rätt tillfälle.
I matchen mellan Bofors-SSK så är ställningen 2-2 fram till 59,59.Då slår Ante Kopitar till och gör 3-2 till bortalaget.Tala om ett viktigt mål för SSK.

Portello: hann före ;)

3-1 till SAIK, LIF är minst sagt illa ute nu.

Salcin: Nu är Leksand tillbaka till kvalserien.Var rätt på att dom skulle hamna där efter hemmaförlusten mot Malmö.Nu är jag mer än säker.

Vilka rafflande fyra sista omgångar i kvalserien.Tre lag som gör om två platser.
Vilket lag blir laget som missar?

Jag hoppas att SSK gör det.

Och för er som har missat det.
På länken finns en chrönika av Chrunak

« · 692810 · »