Luleå HF

SHL · 118216 inlägg · 891 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Borde inte förresten dom där insamlade 20 000 kr som Ledin fick till att pröjsa böterna vara skattepliktig inkomst? Det är ju pengar han får tack vare en arbetsinsats. Säkrast att jag mailar Skattemyndigheten och upplyser dom om detta.

Määk: salladstallrik.

Är inte det lite 80tal ;)

Jesper Jonsson: Och lagom till slutspelet börjar har min parabol börjat jäklas. Måste få tummen ur och fixa en ny.

Kickan & Pessimisten: värst vad ni mår dåligt.

Vad är det att gråta över? Vår säsong tog ju slut för länge sen mot lhc dessutom.

SLUTSPELET börjar ju först till helgen.

Fast jag är glad att det var lilagult. Jag har spytt ut Hin Håle från mig, som Warulfven smittat hela Sverige med. Utan smittan skulle de aldrig ha vunnit då de naturligtvis smittat även Frölunda med det lilagula klägget.

Spy ut dem bara, spy ut dem tills de är förintade och glömda. Det vore till Sveriges bästa.

Pessimisten: Kräks du till och med värre än pajasen Ledin gjorde eftersom en försäsongsträning som filmades av sugarfyran (tre liter gröngul oidentifierbar vätska)? Det gör jag, fast det ser mer lilagult ut. Äcklitt!

Pessimisten: Jag har redan slagit ner dig, för jag kommer aldrig att gratulera dem. *kräks igen* Äcklitt!

Portello:

hehe typ...

har alltid gillat höglund!!

mattias - 74: Starkt att vinna SM-guld med bara skitspelare samt Höglund.
Bragdguld-stämpel på det.

Kickan:

Hoppas höglund slutar nu i FBK så är det bara skit spelare kvar!!

Määk: Då får du slåss med mig...

*kräks floder*

Määk: SM-guld till de lilagula pajasarna. Äcklitt!

Det behövs inte fler ord för att beskriva hur vidrigt det är.

Äckel-Färjestad fick guldet till slut. Jag står sist i kön till att gratta svinen.

Jesper Jonsson: Och Glud Ledin

Hannu Neimi: Glud Hento

Så är det nu klart att Piteå inte hamnade blandom tre bästa i kvalet till allsvenskan.Mao så spelar dom kvar i ettan om inte något lag blir degraderat pga dålig ekonomi.

Linkan: Ja då kan du nog spekulera i att han komemr lira i Bern Schweiz näats säsong Tenkrat!

Pessimisten: Vad jag kommer ihåg gillade inte gröningarna SkAIK då de spelade tillsamans i norra allsvenskan.

Hannu Neimi: Men nog är det fortfarande bisarrt sjuka människor, som hellre håller på ett lag som de faktiskt spelat i samma serie som rätt länge nu (Skellefteå AIK) eller Djurgården (för att nån målvakt gått dit) i Elitserien. Nä, gräv av 97:an så de inte kan åka hit och ta våra jobb och köra skattepengarna hem till hålan... Många får ju Törnman att verka som en sansad icke långsint människa...

Albert Hall: Var in och kikade i gröningforumet som ligger kvar. Reaktionerna var oväntat nog blandat. Men visst fanns det bittra kommentarer om att samarbetet kommer att gå ut på att skicka BHF:s bästa juniorer till Luleå.

Hannu Neimi:

Ojoj, Taavolas nya klubb, Bodens HF, tänker samarbeta med LHF. Jag kan bara tänka mig hur tongångarna kommer att gå i gröningleden... Hur ska dom kunna gå upp i ES som F A R M A R L A G till den onde i öst, ungefär?

Kickan: Roligt att både Hento och Ledin vek ned sig. Den sistnämnde verkar inte riktigt kunna hantera pressen. Expressen gör han idag till ett åtlöje.

Albert Hall: Frölunda måste ha gjort en av sina bättre matcher för säsongen. Kan de spela så här i alla matcher får FBK det svårt, men frågan är om de kan det?

Albert Hall: Ja, Frölundas seger var väl det enda någorlunda positiva i hockeyvärlden idag. Hade äckelulfven vunnit hade det ju varit TOTALT mörker.

Jag är otroligt glad att Hento börjar visa sin normala slutspelsoform : )

Karoliina: Jag uppskattar att i alla fall du låter bli att strö salt i såren och tjata om det onödigt mycket. Fuck! Hockeysäsongen är slut.

Nu måste jag tröstshoppa extra mycket när vi åker till New York om några veckor. Typ för en årslön.

Portello: aha, sorry då. Mea culpa, mea maxima maxima culpa. Borde ha läst mer än bara läst. *skämmas lite*

Karoliina: Kanske var lite ironisk? Är rätt kul att vi just surrat om att Kärpät åkt ut och så kommer en in och säger det vi skrivit.

Härligt att se hockey från Frölundaborg! En av mina favoritarenor i hela världen. Kanske för att det råkat bli i just den arenan som vi bärgat samtliga våra hittillsvarande SM-guld?

Annars så gör VF en riktigt bra match. Det gjorde däremot inte Släpp-Hento så länge han nu fick vara med.

Portello: skärp dig nu. Jag skrev ju där ovan om att Kärpät torska idag!

Portello: jag talar med pyttesmå bokstäver om Kärpätförlust här på HS. Och jag måste påminna er alla andra också att Kickan är en Kärpätsupporter varandes :-)

NallePhu: Nähä? Nu skojar du väl ändå?

Portello: Kärpät rykte ur slutspelet idag!

Salcin: Men till skillnad från FBK, så kan Kärpät vinna när dom är i final.

Usch, det är svårt att kolla på finska lagsidor när man inte kan finska...

Portello: En skräll i sanning, Kärpät har väl i den närmaste prenumererat på finalplatser dom senaste åren likt FBK.

Portello: Äh, Ässät har ju Kung Riksman i målet, klart att man då enkelt avfärdar den lilla amatörföreningen Kärpät.

Karoliina: Ojdå, där ser man.Måste ju vara en skräll att Kärpät förlorade mot Ässät.Kärpät vann väl serien i överlägsen stil?

Nu är det ju bara hoppas att Luleå offentliggör en ny spelare snart.

Linkan: Ledin hoppas jag drar till NHL eller rättare sagt AHL, då skulle vi få betalt för 2 av 3 senaste säsongerna.

Linkan: joodå, redan klart. Kärpät utslagna. Ässät till final tillsammans med HIFK (inte klart än men blir det på torsdag:-)

Salcin: Absolut helt klart, hoppas bara att detta nu blir verklighet! Tusen gånger hellre Tenkrat än Ledin.

Portello: Jo jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara i Sverige men vem vet Per "Råttet är Måggat" Ledin kanske har hemlängtan:-)

Portello: Men, men , men. Bla, bla, bla...

Linkan: Hehe, är ju bara hoppas att du inte har det den här gången.
Men att det finns ett påskrivet kontrakt det är säkert, det har jag hört från flera olika personer.Men vem spelaren är har jag ingen aning om.
Men jag skulle tippa att det är någon spelare från den finska ligan.

Linkan: Om det stämmer är det helt klart ett kalasförvärv.

Portello: Kan bli klart så fort Kärpät åker ut, och har jag inte helt fel kan dom redan åkt ut ikväll.
Jag spekulerar bara av det jag hört men det ska tydligen finnas ett påskrivet kontrakt av en vis Tenkrat.
Dock kan jag ha helt åt H-vete fel.

Albert Hall: fast vi behöver lite mer storlek och fysik på våra förvärv.
för Isaksson / Omark är ju smurfar så de kan ju inte ges allt för stor press.

Som nyförvärv får vi nog räkna Omark inför nästa säsong.Känns som han kommer att få ett A-lags kontrakt.

Albert Hall: Emil och Ragge är ju klara förluster.
Sedan tror jag Fabbe och Frallan försvinner.Machulda likaså.Han är väl mer eller mindre redan på spelarförlust-kontot.
Sedan är det ju bara hoppas att Bartecko blir kvar.

Ovanligt lite rykten man hör om Luleå.Och det är lika bra.Fast snart vill jag se ett nyförvärv.

Määk:

Så var det definitivt klart att Ragge lämnar LHF. Tråkigt, lojalare spelare får man leta efter. Men spelartypen Ragge Karlsson representerar är ju inte särskilt svår att ersätta. Burström, ungefär.

Hm, hur många hål i truppen har vi just nu?

Portello: I BIK:s gamla gästbok gillade de inte namnet BHF eftersom det påminde om LHF. De är för lustiga de små gröningarna. De förtänar verkligen den grå.

« · 708801 · »