Borde inte förresten dom där insamlade 20 000 kr som Ledin fick till att pröjsa böterna vara skattepliktig inkomst? Det är ju pengar han får tack vare en arbetsinsats. Säkrast att jag mailar Skattemyndigheten och upplyser dom om detta.
Fast jag är glad att det var lilagult. Jag har spytt ut Hin Håle från mig, som Warulfven smittat hela Sverige med. Utan smittan skulle de aldrig ha vunnit då de naturligtvis smittat även Frölunda med det lilagula klägget.
Spy ut dem bara, spy ut dem tills de är förintade och glömda. Det vore till Sveriges bästa.
Pessimisten: Kräks du till och med värre än pajasen Ledin gjorde eftersom en försäsongsträning som filmades av sugarfyran (tre liter gröngul oidentifierbar vätska)? Det gör jag, fast det ser mer lilagult ut. Äcklitt!
Så är det nu klart att Piteå inte hamnade blandom tre bästa i kvalet till allsvenskan.Mao så spelar dom kvar i ettan om inte något lag blir degraderat pga dålig ekonomi.
Hannu Neimi: Men nog är det fortfarande bisarrt sjuka människor, som hellre håller på ett lag som de faktiskt spelat i samma serie som rätt länge nu (Skellefteå AIK) eller Djurgården (för att nån målvakt gått dit) i Elitserien. Nä, gräv av 97:an så de inte kan åka hit och ta våra jobb och köra skattepengarna hem till hålan... Många får ju Törnman att verka som en sansad icke långsint människa...
Albert Hall: Var in och kikade i gröningforumet som ligger kvar. Reaktionerna var oväntat nog blandat. Men visst fanns det bittra kommentarer om att samarbetet kommer att gå ut på att skicka BHF:s bästa juniorer till Luleå.
Ojoj, Taavolas nya klubb, Bodens HF, tänker samarbeta med LHF. Jag kan bara tänka mig hur tongångarna kommer att gå i gröningleden... Hur ska dom kunna gå upp i ES som F A R M A R L A G till den onde i öst, ungefär?
Albert Hall: Frölunda måste ha gjort en av sina bättre matcher för säsongen. Kan de spela så här i alla matcher får FBK det svårt, men frågan är om de kan det?
Härligt att se hockey från Frölundaborg! En av mina favoritarenor i hela världen. Kanske för att det råkat bli i just den arenan som vi bärgat samtliga våra hittillsvarande SM-guld?
Annars så gör VF en riktigt bra match. Det gjorde däremot inte Släpp-Hento så länge han nu fick vara med.
Portello: jag talar med pyttesmå bokstäver om Kärpätförlust här på HS. Och jag måste påminna er alla andra också att Kickan är en Kärpätsupporter varandes :-)
Linkan: Hehe, är ju bara hoppas att du inte har det den här gången. Men att det finns ett påskrivet kontrakt det är säkert, det har jag hört från flera olika personer.Men vem spelaren är har jag ingen aning om. Men jag skulle tippa att det är någon spelare från den finska ligan.
Portello: Kan bli klart så fort Kärpät åker ut, och har jag inte helt fel kan dom redan åkt ut ikväll. Jag spekulerar bara av det jag hört men det ska tydligen finnas ett påskrivet kontrakt av en vis Tenkrat. Dock kan jag ha helt åt H-vete fel.
Albert Hall: Emil och Ragge är ju klara förluster. Sedan tror jag Fabbe och Frallan försvinner.Machulda likaså.Han är väl mer eller mindre redan på spelarförlust-kontot. Sedan är det ju bara hoppas att Bartecko blir kvar.
Ovanligt lite rykten man hör om Luleå.Och det är lika bra.Fast snart vill jag se ett nyförvärv.
Så var det definitivt klart att Ragge lämnar LHF. Tråkigt, lojalare spelare får man leta efter. Men spelartypen Ragge Karlsson representerar är ju inte särskilt svår att ersätta. Burström, ungefär.
Portello: I BIK:s gamla gästbok gillade de inte namnet BHF eftersom det påminde om LHF. De är för lustiga de små gröningarna. De förtänar verkligen den grå.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?