Luleå HF

SHL · 117715 inlägg · 890 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Portello: Pinsamt av Luleå klacken att skrika "ner från läktarn timrå svin" när det är en Österikisk flagga..läste detta på AB blogg...förmodligen nån som rest hit för att titta på Koch..

Nån som stog på läktarn? Portello det var väl inte du:-)?

Linkan: Men så farligt var det ju inte. Inga handgripligheter om jag förstår det hela rätt.

Sen är det ju rätt typiskt att han skulle dyka upp med en österikisk flagga som är röd och vit på en matche mot TIK

Bolivar: Man får ju hoppas att nån bjud han på en pilsner efteråt så han inte kände sig helt ovälkommen.
Vore ju skoj om han återkommer med ett gäng Österrikare även i framtiden och hejar fram Koch.

Fast oddset på att han dök upp precis denna match mot ett lag vars färger påminner om Österrike's är ju som sagt skyhögt! :)

Bolivar: Nåja inte tror jag det var så farligt heller okej kan hålla med lika färger, men nog fan ser man då skillnad på ett lands flagga och ett hockeylags..lite känsla kan man väl ha tycker fan synd om han..tänk er själva ffs!

Linkan: Jadå, lite koll kan man ju ha men det räcker att någon ser fel och säger att en Timrå-it smugit upp på läktaren. De övriga ser bara något rött och vitt och så är cirkusen igång.

Bolivar: Krönika av Ludde Westfäldt.

Håller med han att Orszagh imponerat mer än vad kunde hoppas på före han kom hit, värd varenda krona av sin lön.
På förhand trodde jag han var en typisk målskytt om står och väntar framför mål på passen, men satan vad han jobbar över hela banan tacklas och bereder plats för dom övriga i kedjan. Samt giftig avslutare, extremt komplett!

Salcin:

Jag har också blivit förvånad över arbetskapaciteten. Jag minns inte från tiden i Dif att han jobbade så infernaliskt, till och med i BP sliter han ju som ett djur. Kanske att han lagt till en dimension ytterligare under åren i NHL? En extremt nyttig värvning är det i alla fall.

Albert Hall: Huga det måste svida för Brynäs dom slarva in 1-2 i spel 5-3!

Salcin: Shit, vad utvisningar i matchen mellan BIF-TIK.Frågan är nu, blir det mål i PP för BIF eller i BP för TIK?

Portello: Vem var det som schabblade på offensiva blå? I vilket fall som helst så borde han sparkas.

Portello: Svaret kom rätt snabbt.Mål i PP för Brynäs.Målsprutan Aarnio gör mål igen.

Hmmm, vi kanske skulle höra med BIF om dom vill byta honom mot Bartecko eller Orszagh?

Portello: 3p av Bäckström hitills ikväll och BIF har vänt till 3-2.

Imponerande kille det där, dröjer nog inte lång tid tills vi ser han i NHL.

Albert Hall: Fd Skellefteå-backen Sundqvist.

Portello:

Han har lärt sig och snubblat i Leksand som alla andra :-)

Portello: Skämta inte om sånt där :)

Våra super-Slovaker skulle jag inte vilja byta mot någon annan spelare i ES!

Albert Hall: Stackars Timrå.Nu blev Money-Nilsson ledd av isen.Åkte visst på en propp av en Brynässpelare.

Portello:

Stackars Money. Han har varit förvirrad ända sedan han lämnade Lule och inte blev det nog bättre nu. Tik verkar spela sin värsta vedhuggarhockey ikväll, mååånga tvåor.

Albert Hall: Vedhuggarhockey...den var kul.

Albert Hall: Nja beror mer på att ryssen är hård som tundran i sin bedömning samt att det är väl 2st  som var väl italienska när brynäsaren föll.

Trots att vi är lika snabb som inlandsisen så hinner dom inte med ibland ;-)

Snygg kontring utav Manderville iaf.

Albert Hall:

www.luleahockey.se/default.asp?cat=2&subid=1&nyhet=770

Intressant, man blev ju sugen..

Portello:

Kan man välja alternativ 1 men utan föreläsning av en självgod Håkan Loob måntro?

Albert Hall: Plockar jag hem en till matchen-vinst kanske jag åker på alternativ 2 resan.

Portello: Fan, jag kan inte se videosnuttar på jobbet, varför blir Uffe arg och vad säger han ungefär?

Albert Hall: Han tycker att Åsa Jönsson är ställer oseriösa frågor och smäller igen dörren efter sig.Dessutom mummlar han något liknande med:

- Vilka frågor du ställer, fy fan vilka frågor. Att hålla på med sådana där frågor" Jag trodde att du var seriös. Nu har jag ändrat uppfattning

Portello:

Ja men hon är väl inte den mest hockeykunniga personen i Sverige hon kan hålla sig till TV pucken med Curre Lundmark... :P

Portello: Den gode Taavola är nog inte helt i balans, börjar väl känna av att han riskerar kicken om vinsterna fortsätter att utebli.

Salcin: Är nog inte samma trygghet att träna SSK som Luleå.
SSK brukar ju ha för vana att kicka tränaren samt låta Hallin gå ner i båset.
Luleå har aldrig under brinnande säsongen sparkat någon tränare.

Portello:

Stackars Uffe. Vad handlade Åsas frågor om? Om han tänker stnna kvar eller?

Albert Hall: Blandannat om han vill ha ner Hallin i båset.

Är rätt glad att vi slipper Tavve.Resultatmässigt var han helt ok, men finns det någon tråkigare person? Inte innom svenska tränarkåren i varjefall.

mattias - 74: Känns som att hockeykunniga personer är en bristvara överlag inom svenskt media.
Jidhe och Wikegård gillar jag annars är det inte så många fler bland TV3 TV4 och SVT.

Läser just på hockeycentralen.Tydligen så är den förre lulingen Karjalainen fortfarande aktiv.Han spelar i division 1 med Tierp.På 17 matcher har han gjort finfina 37 pinnar.

Portello:

Jo han är ju seriens bästa spelare, spelar ju i samma serie som Borlänge Hockey, tror att det är 4 tierp spelare på topp 5

Portello: Lite allmänt sådär skulle vara bra om Piteå HC skulle klara av att avancera tillbaka till Allsvenskan till nästa säsong.

Vore att föredra att kunna låna ut spelare till PHC istället för Almtuna.

Fast frågan är om PHC klarar av att avancera, efter spelat en hel säsong i en så pass kass serie som div 1A är. Nästan varje match vinns med 2-siffrigt.

Det kan bli tunt på träningarna under decemberuppehållet. Hittills är sju spelare uttagna på landslagsuppdrag av olika slag, fyra till J-20 landslaget och tre till Slovakien. Då är ännu inte de svenska och finska A-landslagen uttagna så det blir nog några till.

De junnisar som ska spela JVM kommer ju även missa några es-matcher, men det känns ändå inte särskilt panikartat.

Albert Hall:

A-laget och J20 lär få kombinera ihop träningarna tillsammans för att få ihop ett lag som det verkar.

Var nog lika bra att vi inte fick Martin Samuelsson.Han har på sina 18 matcher i cluben gjort hela 3 poäng (1+2)

saxat från Lhc:s hemsida:

17 Martin Samuelsson 18 1 2 3

Svenska fans har gjort en mycket bra och läsvärd intervju med Hans Chrunak. Där målsättningen och stragein diskuteras.

Var visst inte dom som gjort själva intervjun märkte jag när läste längst ner , utan Näringslivstidningen Företag Emellan, Kalix

Salcin: Ja, kul att läsa intervjun. Jag tror att Chrunaks inträde i LHF kan betyda mycket för framtidan.

Bolivar: Jepp, kommer betyda väldigt mycket.

Verkar ju också utifrån intervjun att Chrunak planerar att bli kvar länge, med kommentaren att han hoppas på att sonen skall flytta upp efter avslutade studier.

Salcin: Intervju med Sandström i NSD.

Sista delen låter bra:

- Det är här jag vill stanna. Jag skriver gärna på ett nytt kontrakt redan nu. Jag vill vara kvar i Luleå.

Portello:

Janne Sandström fick verkligen ett lyft efter att 70 Rodrigues undrade om han fanns! ;-)

Albert Hall: Det verkar så.Jag antar att det är 70 Rodrigues vi ska tacka. :)

Portello: Får man fråga, hela den här positiva utvecklingen beror den enbart på Chrunaks tillträdande eller handlar det om en lång process som först nu börjar bära frukt och sprida optimism inom föreningen?

Albert Hall:

Vem är Janne Sandström?

Portello: Över huvud taget så är den hittillsvarande upplagan av Lulehockey ett bevis på hur mycket självförtroende och glädje betyder i sport i allmänhet och hockey i synnerhet. Nu när det gått bra för laget ett tag så har nästan alla spelare lyft sig en klass. Se bara på Hynning som ju faktiskt dominerat på isen ett tag nu. Det trodde jag aldrig innan säsongen startade.

knaskamilla: En assisterande domare som brukar vägra släppa pucken då och då.

knaskamilla:

Det undrade nog många lulingar också för några veckor sedan. En sån där kille som man aldrig lade märke till, aldrig lysande och aldrig dålig. Förrän nu då han börjat tvärlysa. Dessutom så jobbar han även som linjeman under matcherna.

« · 627020 · »