Luleå HF

SHL · 117727 inlägg · 890 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Portello: Jag ska jobba imorgon trots att jag iaf nu fortfarande har feber och svår förkylning (som slog till blixtartat utan minsta förvarning). Jag bara kan inte missa att få njuta av de sista dagarna i Dalarna på allvar. Tjoho! Nu måste vi väl ändå få derbyn nästa säsong? Och Korven, eller om man skall kalla dem Masken, ut.

Hehe, imorgon får jag, även om jag måste jobba med feber, reta mina korvkollegor till vansinne (har iofs varit nära att driva korvkollegorna till komplett vansinne redan under förra veckan, men fick dem inte att tippa äöver gränsen helt även om en av dem var på god väg). Moringkollegorna, warulfskollagan, lövenkollegan, Tjurgårdskollegan, Bajenkollegan m.fl fjollträskskollegor och andra okorvar lär ju däremot flina lika brett som jag och jobba hårt mot samma mål (att driva korvarna till vansinne).

Nu är det bara hålla alla tummar som går för att Skellefteå ska ta sig upp till ES nästa säsong.
Förstå vad härligt att kunna fara på en bortamatch som inte tar flera timmar att åka till.

Fooorza Schtaan, in med pucken!

Portello:

Träningsmatchschemat är nu klart. Isträningen börjar som vanligt den 1 augusti, första träningsmatchen är mot Skellefteå i Norsjö den 12 augusti.

Den nya Swedbank Arena testkör vi den 14 september. Är den hallen förresten klar redan till ispremiären?

Albert Hall: Jag såg det där.Underligt att vi Inte möter Kärpät i någon träningsmatch.
Normalt sett brukar vi ju möta dom en tre-fyra gånger.

Ser fö att vi också är intresserade av Ryno.
Den killen har en del kontraktsförslag att ta ställning till.

Albert Hall:

Invigningen är den 26:e augusti. Huruvida MODO kommer träna där eller i Kempehallen fram tills dess beror väl också på hur mycket som är kvar att fixa efter 1:a augusti.

Portello:

Två träningsmatcher på hemmaplan är ju inte fy skam. 22 augusti mot Leksand och den 12 september mot det nyblivna elitserielaget Skellefteå. Numera nedtecknade i min kalender.

Albert Hall:
Tror att Skellefteås kavlnerver ställer till det igen. Men men de har varken den tjurige gnuggaren eller Platé i båset den här gången så kanske.

Hannu Neimi:

Annars måste det ju vara rätt bra att gå upp i elitserien just i år. Igår fick jag veta att samtliga lag i elitserien kommer att få mellan 16 och 17 miljoner i TV-pengar nästa säsong. En ökning med 6-7 miljoner jämfört med säsongen som gick. Lägg också till ökade sponsorintäkter och ökade publikintäkter utan att kostnaderna för resor etcetera ökar nämnvärt och det blir en hel del pengar att värva spelare med jämfört med säsongen som varit för en nykomling.

Fast de superallsvenska lagen får ju också TV-stålar. Närmare bestämt 300 000 för hela säsongen. Skillnaden mellan ES och SA håller på att bli gigantisk, åtminstone ekonomiskt.

För övrigt så har LHF nu i dagarna gjort klart med LKAB som ny sponsor. Företaget blir klubbens näst största sponsor efter SSAB.

Albert Hall:
Ja det är tur att vi spelar i den liga vi spelar. Man kanske inte bara skall gnälla på den tjurige gnuggaren. Hans förmåga att få drakar att lyfta i motvind räddade oss nog under de magra åren.
Måtro om Kirunaborna med Törnman i spetsen lugnat sig något då LHF inlett ett samarbete med Team Kiruna? Min gissning är nej, de är nog sura på både LKAB och Tiiiimet.

Albert Hall: SSAB och LKAB.

Dricker ni öl också?
www.tradera.com/auction/Breweriana/aid_24831355

Och ikväll spelar PHC kval till Allsvenskan mot Arboga.Och vaktar målet för Piteå gör Rautio.Kul.Hoppas Pite vinner.

Albert Hall: Fast blir verkligen LKAB näst största sponsor?
Handlade det inte bara om en mille per år, har iafall för mig att det var den summa jag läste om för en månad sedan.

Portello: 3-1 till Piteå ser bra ut hitills.

Skulle vara bra även för Luleå med ett Piteå avancemang, bättre möjligheter att låna ut spelare som ligger på gränsen till att platsa i A-laget. Känns inte helt klockrent med att låna ut spelare till Almtuna osv.

Salcin:

Jag har också hört summan en miljon men att LKAB blir näst störste sponsor hörde jag av en person mycket närstående LHF. Trea är för övrigt Ferruform och fyra de kommunala bolagen om man slår ihop dem i en klump (Luleå Energi etc.). Vem som är femma minns jag inte.

Jag är rätt säker på att personen ifråga vet vad denne snackar om. Kanske räcker en mille för att bli näst stöst? Nej, så kan det ju inte vara, va? Vi får hoppas att det är summan en miljon som inte stämmer. De största sponsorerna (Björnklubben) har du i länken.

Albert Hall: Måntro om det blir något med Obol Investment, Chrunak har väl besökt Bo Johansson i Italien för inte alltför länge sedan.

Frisco: Hörrududu din jäkla Moodooist-fascist vad snackar du för jäkla smörja. Så det är här du hänger om dagarna och nätterna försöker alliera dig med lappana. Om det är nåt Norrlandslag som skall åka ur är det definitivt Nolaskogs.

Gå och lägg dig va och dra nåt gammalt mögligt över dig, pappsklle :)

Salcin:

Jag har inte den blekaste aning om hur det blir med Obol. Sedan bor väl Bo J i Schweiz, va?

/Albert Hall
Leg. petimeter

ernie eagle: Du vill kanske ha tillbaka div 1 norra och div 1 södra som högsta serie?

Frisco: Ööööhhh.....näe! Men du ville ju bort att Norrlandslag utan SM-guld från ES och det behöver man väl iinte vara någon Einstein för att räkna ut vad du egentligen menar med det uttalandet.

För övrigt inbringar ni en hel del pengar på det där norrländska laget som inte står inskriven för något guld.

Portello:

Hur kan Rautio få stå för Pite ikväll? Jag trodde sista datumet för övergångar inom svensk hockey var den 31 januari. Måste vara någon regeljävel som inte jag kan...

Albert Hall:
"Det gläder mig att Hans Chrunak och ordföranden Curt Johansson redan har besökt Bo Johansson på hans vingård i Toscana."

Toscana är väl ett vindisitrikt i Italien.

ernie eagle: Jag struntar i pengar. Jag vill ha en elitserie med lag från alla landsdelar. Därför ser jag hellre Malmö i elitserien än Skellefteå.

Blir en rafflande serie detta alla lagen är hitills med i racet
om topp 3 platserna, kan sluta hur som helst detta.

1 Piteå HC 4 2 1 1 10 : 8 7p 0 1
2 IFK Arboga IK 4 2 1 1 13 : 12 7p 0 1
3 Huddinge IK 4 2 0 2 15 : 16 6p 0 0
---------------------------------------------------
4 Mariestad BoIS HC 4 1 1 2 9 : 8 5p 1 0
5 Hammarby IF 4 1 1 2 14 : 17 5p 1 0

ernie eagle: Frisco är våran favvomoodooist. Nästan lite av en lulingbästis kan man säga. Jag tror dessutom att han innerst inne är lite smygluling, vilket gör att jag gillar honom ännu bättre : )

Och sedan har vi ju Paddan, som jag också gillar, fast honom räknar jag som inte bara smygluling utan riktig luling.

Åsså NuMo förstås (ja, jag menar det faktiskt). Han måste nog också vara smygluling - annars skulle jag ha fortsatt att honom. Jag saknar litegrann de där djävulskt hetsiga diskussionerna vi kunde ha förr. Nu blir det aldrig verkligt hatiskt längre.

Fuck, och när det gäller dig så går du ju numera inte ens igång när jag skriver att Lundell är ett gubbsjukt äckel som dessutom gör skitdålig musik. Vart är HS på väg? Vi ska ju hata varandra.

Frisco: ...och jag vill ha riktiga derbyn. Även om jag genom åren lärt mig att verkligen avsky det mesta av det MooDooistiska som rör på sig liksom de döda tingen med MooDooistanknytning så tror jag att det blir ännu bättre med ett ES-lag på närmare avstånd.

Albert Hall: PHC anses som någon slags underklubb till LHF och därmed kan spelare vara reggade för båda klubbarna, men måste söka dispens för att byta och spela med den andra klubben efter deadline. Det är så de har gjort med Rautio.

Kickan: Han är alltså en sån där rosa övergång, eller vad man kallade det tidigare.

Kickan: Vill ni ha derbyn får ni väl lämna några SSAB och LKAB-miljoner i bistånd till Boden. Till och med jag har varit på derby mellan Boden och Luleå i Björknäshallen. Ja då, Boden vann.

Godnatt.

Kickan: Grejen är väl den att jag har för många ögon påmig numera.Och att om jag väl sätter igång och snedtänder så blir en sjuhelvetes haktisk diskussion och det kan nog te sig en aningen irriterande och invecklat för en oinvigd och utomstående.

Jag orkar inte försvara min synnerligen goda musiksmak :) Jag menar du är ju fr i pörskans namn ett stors inte begriper de sig på livets väsentligheter. Lundell är och förblir en nationalskald och hans musik kommer leva i oändlighet.

Vilken osis att "Du gamla, Du fria" är våran officiella nationalsång annars hade du tvingats plåga dig igenom varenda hemmamatch i Återbäringen med "Öppna landskap" - då hade jag hånflinat så mina dracula-liknande hörntänder och snusprilla blottats i dagsljuset och slagit mig för bröstet, djävulska och demoniska blickar hade utbytts....

Schkål på dig gumsepumsan lilla ;)

Jag älskar dig oxå sörru!

Frisco: Boden får väl isf börja med att starta upp ett A-lag. De har ju bara ungdomsverksamhet efter konkursen. Dessutom är väl inte tanken att ett ES-lag skall behöva sponsra ett annat för att få derbyn - ekonomin får var och en som spelar i samma liga greja på egen hand.

Dessutom så HATAR JAG BODEN!!! (Ja, det skulle bli riktig derbykänsla om de mot förmodan skulle ta sig upp i ES någon gång)

ernie eagle: Damnit, har jag ingen kvar som jag ALLTID lyckas provocera när jag väl försöker?

Hehe, jag kom på att jag har det. Pungsupportern Stolpskott, som numera är "distanserad" : ) Han tänder på alla cylindrar utan att man ens måste provocera på allvar.

Kickan: Alla vet väl att det är Boden som är den rättmäktiga residens staden i Norrbotten. :-)

Kickan: Men du kan väl alltid göra ett ärligt försök igen någon gång men då håller vi till på detta plank eftersom censuren är betydligt givmildare i Luleå än i Timrå.

Lovar att återuppta min koll på vad som skrivs härinne igen och stöts och blöts i tid och otid :)

Kickan: Nere i Dalmas distriktet ännu el kommit upp till härliga norr????
Hur är det bland Korvens vänner och annat löst folk?? Sorg???

65selander: Gröning!

ernie eagle: Hehe, så lite grälsjuk är du också trots allt ; )

Kommer inte på något att bråka om just nu. Ni var ju så kassa att ni inte ens tog er till slutspel, Kärringar : P

NallePhu: Jag åker uppåt och österut på fredag, så jag är fortfarande kvar hos da(r)lingarna. Lite synd är det om dem, därför har jag låtit bli att sticka lika mycket nålar i dem som jag skulle ha gjort efter en mer vanlig förlust som inte betydde (vilket den här i princip gjorde) att de förpassades ner i allsvenskan. Jag gillar ju da(r)lingarna trots allt. Det är ett vänligt och hjälpsamt folk som gillar norrbottningar även om man retas lite lagomt med dem.

Kickan: Det där kommer du få käka upp med råge till vintern, din jävla räka :)

Passa dig noga.....gggrrrr

I år har Nubben inte bara en utan två rävar bakom varje öra. En uttänjd budget, mer prescision, ett annat taktiskt tänkande, bättre spelare och vi kommer käka er glupskt likt hull och hår i vinter.

Vi gjorde en mellansäsong och spänner vi bröstmusklerna rejält. Pärssinen kommer pissa på björnstammen när vintermörkret åter gör sig påmint igen.

Och det kommer mera, var så säker!

Gläfs Gläfs...

ernie eagle: Fast ni är ju nästan patetiska när ni drömmer om Jonte.

Enda skälet till att han skulle välja er är

...finns inget.

Jonte åker hem till Schtaan.

För övrigt har ni några år kvar innan ni kan börja prata om "mellansäsong". Eller har alla era säsonger utom två varit "mellansäsonger"?

Ingen rädder för tiken är, tiken är, tiken är...

Kickan: Tja, det är väl inte för de intelligenta utmaningarna som du drar österut, antar jag. Enligt en artikel i The Times från förra veckan så har finnarna lägre genomsnittlig IQ än svenskarna.

Kickan: Fjolåret var definitivt inget "mellanår". Vi hade bara en sablans otur mot Wikegårds tygkaniner - sådeså!

Vi slutade ju trots allt 3:a i serien och det är ett gott betyg. Sen kanske vi slutändan inte gjorde något bättre resultat än de föregående två åren när vi slog oss fram till semifinal.

Men med "mellansäsong" för mig räknar jag placeringar utanför slutspelet.

Våra placeringar i ES sedan återkomsten är 9-12-3-6-3-9

Paddan: Fast de finska männen är rent generellt mer vältränade än de svenska och därmed har jag - eftersom jag tycker om sådant som är vackert - större nytta av dem än av svenskar.

Paddan: jasså den kalkonvetenskapliga studien som hävdar på allvar att kvinnor generellt har lägre 1Q än män. *ids int ens småle åt saken*

Karoliina: Nja, var det verkligen så, tror mer att man på något konstigt sätt hade räknat fram medel-IQ:t för ländernas befolkningar. Nu hittar jag inte åt artikeln så jag minns inte hur det var.

Paddan: Hehe, hur ska du klara dig ur detta? Två häxor som inte vill annat än att angripa dig för dina lögnaktiga påståenden ; )

Paddan: så var det. Vill du att jag bistår dig i artikelletandet?

Karoliina: Nejdå, jag hittade den på egen hand.

Karoliina:

Det stämmer ju. Män har generellt sett bättre resultat på de normala IQ-testen. Något som baserar sig på att män har lättare för att lösa färg- och figurkombinationer. Problemet är att den här formen av IQ-test inte är ett egentligt mått på hur smart man är, utan är bara en del av kakan. Det ska slås ihop med ett så kallat EQ-test samt problemlösning av verkliga problem.

Karoliina: Äh, det var ju ifjol som han påstod att kvinnorna hade ungefär 5 IQ-poäng lägre än männen. Nu påstår han att människor i kallare klimat har större hjärnor än de i varmare klimat.

Paddan: Isf lär ju de finska män jag träffar hemmavid vara smartare än t ex en MooDooist, då Uleåborg mig veterligen ligger längre norrut än Övik.

Vältränade OCH smarta. Har jag inte gjort ett bra val, så säg.

För min del bryr jag mig inte om hans eventuella uttalanden rent generellt om kvinnor, eftersom min IQ ändå är högre än de allra flesta mäns.

Intressant på den där listan är ju för övrigt att länder vars män inte är direkt kända för att vara några sexatleter ligger högt upp på IQ-listan. Jag föredrar nog en korkad man ändå, om det är så...

« · 698524 · »