Luleå HF

SHL · 118197 inlägg · 891 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Hannu Neimi: Visst det måste man väl säga, men hur som hellst så är det väl bättre än detta alternativ. "hej genom sponsring av oss exponeras ert namn och ni måste låta OBOL förvalta ert kapital"

MorganaLefaey: Ja absolut, kika bra att ta de här pengarna och ser hur det utvecklar sig. Drar sig OBOL ur är det ingen tung sponsor som försvinner och fungerar samarbetet kan de gå in med mer pengar men jag är skeptisk

MorganaLefaey: Det är säkerligen därför det "bara" blir en mille per år nu. LHF KAN INTE låta Obol förvalta pensionerna. Samtliga ES-lag är som det ser ut just nu tvungna att hålla sig till det bolag som gäller enligt rådande regler. Det är därför LHF inte kunnat tacka ja till Obol tidigare, då Bosses krav för sponsring varit just att få förvalta pensionerna. Nätverksgrejen är en ny grej, och det är positivt att vi får något iaf om än föreningen inte kan erbjuda Obol det Bosse egentligen vill ha. Troligen är hållhaken även nu förvaltandet av pensionerna. Får Obol sköta pensionsförvaltningen, vilket är omöjligt i nuläget, sponsrar han gärna MYCKET mer. Det är så hans uttalanden i diverse intervjuer där han hoppas på en utveckling av avtalet och säger att han är beredd att betala i princip obegränsat i sponsorpengar skall tolkas.

Alltså Hookerligan och dess diverse avtal och regler hindrar än en gång en utveckling av ES (och i detta fall i synnerhet LHF, världens bästigaste lag).

Osten har fått sparken från Malmö.

Aliline:

Så långt var alltså Mifs långsiktiga tänkande som man yrade om efter att laget gick upp i våras och bilder på Percy hånglandes med Osten valsade runt i pressen.

Albert Hall: I det långsiktiga tänkandet kanske man glömde bort att det faktiskt fanns en risk att man kunde återvända till allsvenskan nästan direkt, så då fick man överge detta och gå över till den öppna plånbokens taktik.

Paddan: Fast jag tror ärligt talat att Osten mår särskilt dåligt. Vad hade han, nästan två år kvar på kontraktet och en seriens bästa tränarlöner? Det
ryktades i alla fall om 200 lax i månaden när han förlängde i somras.

Nu kan han flytta hem till familjen, som hela tiden bott kvar i Lulsundet, samt skratta hela vägen till banken.

"Fast jag tror ärligt talat inte att Osten mår särskilt dåligt" skulle det vara.

Albert Hall: En femtedels Hedman, med andra ord. Inte alls illa. Jag hade också kunnat göra ingenting om jag hade fått 200.000 i månaden, fast jag är så generös så jag "gör ingenting" för knappa 9.000 i månaden.

Albert Hall: Osten är nog medveten om villkoren i branschen. Bara att ta nya tag i någon anna klubb.

Hannu Neimi:

Jag börjar i alla fall bli allvarligt less på läsa om Percy och mår illa av hans självgodhet. Inte ens sparka tränare med någon som helst finess kan han. Se länk. I somras var Osten Gud, nu är han en svikare. Klubben har, enligt dom själva, anställt det ena stolpskottet efter det andra att leda laget i tiotals år. Kan man inte snart börja fundera på om det inte kan vara något litet fel på de som anställer de värdelösa figurerna också?

Egentligen tror jag att det aldrig kan bli någon ordning i Mif så länge Percy är kvar, men å andra sidan så gödslar han ju föreningen med pengar så det finns ju ett moment 22 där.

Albert Hall: Har percy så mycket att säga till om i dagens MIF? Med eller utan Percy har föreningen hursomhelst en tradition av att sparka tränare.

Hannu Neimi: jag tror att det är svårt, oavsett formell position, att säga nej till den person som i snart 20 år har hållit föreningen under armarna ekonomiskt och förutan vilken konkursen hade varit ett faktum flera gånger om de senaste åtta-tio åren.

LL: javisst, men skulle inte Percy varva ned? Inte minst han själv önskade det. Och nog kan det finnas andra krafter än Percy i Malmö som ville kicka Osten. Nu har det skett. Skall bli intresant att se vad han tar sig för vår käre guldtränare.

Enligt Jesse Hellgren i dagens Kuriren så spelar Chabada i morgon. Hoppas att det blir så, han har varit saknad.

LL: Chabada har tränat under hela uppehållet men klivit av ibland. Skadan har dock hela tiden känts bättre och bättre.

Chabada är förutom sin hockeyskicklighet också en kanonkille att ha i ett lag. Laglojal, ledarfigur, homoristisk och total avsaknad av divalater. Förläng!

Albert Hall: Vem av er hade inte tid att vänta till efter säsongen?

Swordster:

Det gäller att vara ute i god tid. Jag vet inte vem det är men det gäller att hålla koll på Blocket, kanske...

Fast jag tror inte att det var hockeyprylarna som var det viktigaste för dom här grabbarna (eller tjejerna?). Det viktigaste verkar nämligen ha varit kanyler och mediciner.

fy fan va lågt att sno matchtröjor och målvaktsmasker. Säkert nån Leksing.

Anders i Budum:komentarer överflödiga

Anders i Budum:

Ja för vi har ju jättestor nytta av Luleås matchställ PAJAS!!

mattias - 74: Själv tror jag det är någon moring som vill ge igen för att Luleå har värvat spelare från Mora.Men någon måste nog berätta för dem att man inte har värvat spelaren bara för att man har tjyvat matchtröjan. ;)

Portello:

Det ligger nog närmare saninngen =)

Det verkar som att resultatet 3-1 är gångbart efter två spelade perioder.

Malmö-FBK 1-3
BIF-TIK 1-3
LHF-DIF 3-1

Grymt starkt av Timrå att leda borta mot BIF med tanke på deras skadeproblem.Och Skellefteå-rejecten verkar göra bra från sig.1+1 hittills.

Portello: "Skellefteå-rejecten", menar du Laine?? Han kommer ju från en finsk klubb.

Aliline: Precis.Han var i Skellefteå på ett try-out men fick inte förlängt.

Portello: jaha, ok.

OJ, Färjestad vände 0-1 på 12 sekunder!!

Aliline: oj då vad 17 hände

suck

Det verkar som att nästan alla som åkte över till Atlanten kommer hem igen, nu senast kahnberg och halvardsson men inte Nordqvist han kämpar på där borta. Jag hoppas han får chansen i NHL snart.

Aliline: Åker man hem under säsong är man ju en mes.
Måste ju stanna och försöka visa ngt.

Och blackhawks har just bytt coach så Nordas chanser har väl antingen ökat eller minskat så klart han måste stanna säsongen ut iaf

Jesper Jonsson: Iofs vet jag ju inte hur Savard är som coach men han om någon måste väl gilla spelskickliga lirare som oxå jobbar hårt. Kan inte se att Nordans chanser minskat till spel i alla fall. Även om han inte blir uppkallad före jul så borde han ju få spela efter ALL-STAR breaket då Chicago förmodligen är borta från allt vad slutspel heter.

Lindberg Råkkar: enda negativ amed savard är väl att han redan från början var ass coach.

så är ju inget major move de gjort direkt

Skandal! Ingen Luleåspelare i TK till turneringen i moskva.

Aliline: Jaha, vad ska man tro på. På hockeyligan står inte nån lule spelare med men i Aftonbladet står det Fredrik Hynning. Kul för hynning om det stämmer. :D Aha, det står att Hynning är med på Luleås hemsida. Kul.

Det var det värsta, Modig får inte vara med i Junior-VM. Bra för Luleå, slipper ta in en ny målvakt men mycket tråkigt för Mattias. :/ Tycker han är värd en chans.

Är väl den vanliga apartheiden som härjar. En lappjävel måste vara 100 gånger bättre för att peta en hajpad sörlänning... Nåja, bra för oss iaf, då slipper vi panikkorttidsvärva, som väl var på tapeten.

Pessimisten: fy 17 att inte modig tog plats i vm laget en skandal !!
vad har han gjort för fel

tk75: Enroth har helt enkelt bättre dagsform.

Pessimisten: Fan helt jävla otroligt, inte nog med att han varit jäkligt bra i de flesta matcherna i ES som han stått. Men han har ju varit klart bra i träningsturneringarna, totalt obegripligt.

En Salo standin + en sopa från allsvenskan istället för en kille som brukar vara bäst näre gäller. Frågan jag ställer mig är om han kanske är skadad och inte kan gå för 100% i så fall var ju valet rätt enkelt för Bendelin/Rönnberg.

Det enda positiva är väl att vi slipper se Leinonen i kassen + att vi antagligen slår VF med 5-0 på torsdag.

Ambroo: Känns ju inte direkt jämförbart att mota 15 skott mot Nybro i en match med SSK, med att mota 38 skott mot HV eller FBK i ES.
Speciellt inte när man kommer möta lag som är mycket bättre än oss.

Lindberg Råkkar: Visserligen, men Enroth rankas som den störste målvakstalang vi fått fram på mycket, mycket länge. Lundqvist i all ära, men den här killen har något alldeles extra... Sen kan jag ju förstå att man reagerar på uttagningen då Modig trots allt ståtar med en imponerande räddningsprocent och även spelar i högsta serien. Det finns dock namn som är betydligt mer suspekta i truppen och det är väl inte direkt svårt att vara skeptisk till Bendelins ledarskap i dagarna.

Ambroo: Enroth må vara en stor talang men än så länge har han då inte omsatt denna så att han lirar kontinuerligt i landets högsta serie.
I dagsläget kan jag inte se att vare sig Gistedt eller Enroth ska vara före i utvecklingen. Modig har spelat sig till 1:e spaden medans Gistedt fick sin severad på silverfat när Salo gick sönder.
Enroth har spelat ett gäng matcher mot bottenlag i allsvenskan, hade han varit i samma situation som Daniel Larsson hade man kunnat köpa det.
Nu har han ju inte direkt ens varit 1:a målis när motståndet varit Leksand, Rögle eller något annat topplag i allsvenskan vilket gör det ännu mera obegripligt.

Ska bli kul kolla in Fredrik Pettersson i alla fall, men han har ju varit knäskadad under hösten. Oilers gillar honom väldigt mycket speciellt hans attityd och inställning på isen.

Ambroo: asg

Har du sett modig spela ??
skulle inte tror det . jag vågar påstå att Enroth inte tar nån plats i es där mot är modig tänkt som första målavakt i es om något år . det är jätte bra för luleåhockey att inte modig tog plats i vm laget så vi har kvar vår första målvakt men det är så in h-v synd om matte han hade detta som säsongens stora mål .
Ps jag har sett Enroth spela nä han håller ej i es .

tk75: Jodå och det ett flertal gånger...

Enroth är Sveriges största målvaktstalang, inget snack om saken. Han är definitivt en man för Elitserien, kan du inte se det så vet inte jag... Jag tycker iofs också att Modig borde ha fått chansen, men då på bekostnad av Gistedt.

En jämförelse:

Modigs stats denna sässe: 14 matcher 2.25 GAA 92,8 %

Gistedts: 21 matcher 2.59 GAA 90,7%

Enroths: 16 matcher 1.55 GAA 94,0%

Kollat runt lite om vad supportrarna tycker om den så ofta bespottade Per S-N efter hans debutmatch mot Oskarshamn.Han har fått rätt bra kritik, och dom väntar vara rätt nöjda med honom.

Ikväll sänds matchen Leksand-Björklöven på TV4+.Blir nog att kolla på den och se hur Nagge sköter sig.

Lindberg Råkkar: Med det resonemanget så borde alltså ett flertal av spelarna i truppen inte ha blivit uttagna då dessa spelar i lägre serier...?

Ambroo:

Självklart har du rätt i vad du säger. För övrigt har du inte debatterat så här nyanserat sedan i våras innan du fick veta att Jonte skivit på för Timrå. Du har väl inte gått och blitt ödmjuk i takt med att förlusterna började ramla in? Du bryter mönstret i så fall. En sån som du ska ju enbart skriva och håna folk i medgång och låta bli i att skriva helt motgång.

Tråkigt bara att inte Alf tackar publiken numera. Jag lider verkligen med er. Då har jag ju inte ens nämnt Virus Lindberg den här gången. Man vill ju inte verka tjatig.

Jag är själv absolut ingen satsetikrunkare, vilket ju du och många andra verkar vara. Det handlar såklart om kvalitet. Mattias Modig måste ha en sjujävla otur som gjort det han gjort just i år. Kan någon annars påminna sig när en målvakt som lirat massor av matcher i elitserien och ligger i den absoluta toppen i räddningsprocentligan och inte blev uttagen som en av två målvakter i ett J-20-landslag? Ren och skär otur var ordet. (Ja, jag är faktiskt rätt seriös när jag påstår det. Jag har absolut inte tillräckligt på fötterna för att påstå något annat. Jag rankar faktiskt till exempel Gistedt helt ärligt högre. När det gäller SSK-keepern har jag inte nån större aning.)

Ja, Mattias Modig var det ja, han ligger faktiskt till och med före världsstjärnor som Baklängesmållund och Asplöv i satsetiken för elitserien.

Albert Hall: Nu verkar Timråiterna tycka att Sanny svek laget som gick å bört handleden (?). Man skulle kunna göra bra tv av Timråsupporters

« · 780090 · »