Portello: Jag är iofs inloggad nästan hela tiden, till och med när det är match, men det aktiva surfandet tar upp klart mindre tid. Det känns onödigt att logga ut när datorn ändå står på och jag brukar kolla till HS och officiella med jämna mellanrum även om jag inte alltid har tid att posta något just då.
Portello: Oki, jag visste inte att han bodde på två ställen. Usch vad handikappad man skulle känna sig utan dator. Förutom att jag behöver den när jag jobbar så är det ju kul att kunna surfa bort någon timme då och då.
Portello: Visst har vi det, men vissa lag har ju fler än andra. LHF-hatet hos många BIK-fans är på gränsen till patetiskt. Trots att det var 20 år sedan vi spelade i samma serie ser de oss fortfarande som sin största konkurrent. Tänk om man skulle bojkotta alla företag som sponsrar andra lag, det skulle inte vara många företag man kunde handla hos då.
Portello: Jaja, försök med bortförklaringar du. Antar att du lagt ner tippandet tidigare år eftersom det gått så sopigt, ungefär som Lövva verkar ha gett upp nu ; )
SAIK såg till att Dövikarna fick storpisk, 7-1 blev slutresultatet. Tiimet knappade in på PHC men lyckades inte knipa någon poäng; 3-2 till PHC. Slutligen stod det 2-2 mellan Huddinge och Gröningarna efter full tid. Sudden pågår.
Hunor igen på gröningarnas plank förresten. Samma gäng som skulle bojkotta Coop i alla former ska nu bojkotta Hemköp i Boden för att de har en LHF-tröja i butiken. Det blir snart till att svälta ihjäl för de stackare som snart inte har en enda butik att handla i : )
Portello: Albert är ju inte ens online. Det är ganska så oförändrat i våran interna tävling, dvs 1) Dysso 93 p, 2) Kickan 88 p, 3) Paddan 81 p, 4) Albert Hall och Portello 75 p. Enda större förändringen var väl att du klättrat ikapp Albert.
PHC leder över Tiiimet med 3-0 när drygt halva matchen är spelad, varav Fabbe gjorde ett av målen. SAIK leder med 3-1 i matchen mot Dövikarna och Boden leder med 2-1 borta mot Huddinge. Hoppas slutresultaten går i samma riktning.
Paddan: TIK kanske kommer att behöva hjälp från de andra norrlandslagen fortare än man anar. Kapanen verkar inte ha någon stor dag idag och de har tappat ett par placeringar i tabellen i de senaste omgångarna. Synd, en TIK-seger mot SSK skulle ju dessutom ha varit LHF och Modo till hjälp. Jela Timrå, sätt fart nu. Krossa Kringlorna!
Paddan: Jag kan inte påstå att Stapleton gjorde upp med folk på något särskilt modigt sätt, eller vad sägs om rena överfall bakifrån, att knäa någon i skrevet eller ge sig på någon i spelargången i periodpausen? Det vill till att era spelare har ögon i nacken om de skall kunna undvika Stapletons tilltag, och att Ulrik (B)lindh inte gav Stapleton mer än 2 minuter för vidrigheterna är faktiskt en aning märkligt. Han spelar inte ett dugg tufft, bara fult och fegt. Såna spelare står inte högt i kurs hos mig. Att matcha Warg mot honom kanske är klokt, då skulle ni ju så att säga kunna göra två flugor på smällen, typ.
Hägerbäck har tydligen förpassats till a-junspel idag. 2 mål har han hittills mäktat med i matchen mot Rögle som LHF leder med 4-1 när 5 minuter återstår av andra perioden.
Lulekickan: Man tackar, aldrig fel med lite smicker!
Gratulerar till trepoängaren förresten. Jag kan tänka mig att det gjorde det lite lättare att överleva helgen om man slipper gå omkring och känna sig som ett åskmoln inombords.
Tackar, aldrig helt fel ifall man på något vis kan "hjälpa" de andra norrlandslagen, nog för att TIK inte behöver hjälp (inte än i varje fall).
Jaså, den lille stackarn som mest åkte omkring och såg halvskärrad ut i matchen i Kempis visar sig vara en ulv i fårakläder. Där ser man, hmm, vi får väl köra med Warg konstant hela matchen då så kanske Warg kan få göra lite "nytta".
Paddan: Klart vi saknar vårat alldeles eget Paddelände när vi finns på plats men inte du. Sett till antalet timmar totalt surfande på HS bör du väl räknas till inventarierna, och en lägenhet utan möbler känns ju onekligen en aning tom.
Gårdagens trepoängare gjorde att man äntligen kunde sova gott igen. Med de ytterligare trepoängare jag räknar med nästa vecka börjar man känna fast mark under fötterna igen. Skönt.
Å grattis till eran trepoängare. Genom den hjälpte ni ju oss också så gårdagens omgång kan man säga visade prov på ett synnerligen givande samarbete de två nordligaste ES-lagen emellan. Ett tips inför matchen mot Leksand är att se till att viktiga spelare ni inte har råd att vara utan inte bör vara på isen samtidigt som Stapleton om det går att undvika. Den killen är tokig, för att inte säga farlig.
Hälge: Får tacka för ditt gratulerande till de tre poängen, som jag inte upptäckte bland alla inläggen inatt.
Känns alltid skönt att vinna även om det satt långt inne. Imponerande att se två spelare, Milo och Lehtinen, som varit bänkade långa stunder och som går in och spelar stort backspel i BP, fick även möjligheten att spela PP. Lehtinen säkerheten själv i egen zon och Milo vass i offensiven. Jesper Damgaard stabil som vanligt, Stefan Öhman gör sällan ett misstag numer och placerar sig rätt. Martin Johansson och Pierre Hedin starkt backpar i PP, Johansson oerhört skottvillig och med fint krut i skotten. Riksman agerar så lugnt och säkert i mål att man sällan är orolig, dock har han en tendens att ge sig iväg lite långt utanför mål för att försöka sätta igång anfallen.
I MIF vet jag inte om jag vill ge beröm till någon mer än Hadelöv, rena väggen stundtals. Hannula hade jag förväntat mig mer av, men hade ett par ströanfall där han fick visa prov på sin snabbhet.
Albert Hall: Vad sjutton, måste vara något fel. Inte går det väl att sakna en modoist eller ;)
Men det är ju alltid kul att känna sig saknad av personer som man umgås med nästan dagligen. Känns lite värmande faktiskt. Nej, nu gäller det att försöka somna, om det nu går efter allt det trevliga ikväll och inatt. Tre poäng till, känns bara bra. Nu tuffa LIF på tisdag, rätt oviss match. Hoppas på ytterligare tre poäng.
Lulekickan: Jäklar vad ni har varit ambitiösa ikväll medan jag haft full huggning med att konsumera bärnstensfärgad dryck. Ja just det ja, sen vann vi ju också. Vet inte vad jag ska säga om motståndet, ryggsäckshockey i 3x20 minuter kanske bäst beskriver det. En otroligt bra förstaperiod där MODO borde haft ledningen med ett par mål, ifall inte Hadelöv tagit allt. En bedrövlig andraperiod som vanligt och en ganska jämn tredje period. Milou övertygar mer och mer, Lehtinen stabil i försvarsspelet.
Får gratulera Kicks, Albert och Portello till tre poäng också. Beklagar förlusten Dysso.
Albert Hall: Jag la märke till att Klas och Jante t.o.m. hade endel gemensamt i deras respektive rapporter den här gången, vilket inte inträffar särskilt ofta eftersom Jante gillar lirare och Klas föredrar något annat. Synd som sagt att Miche gång efter annan skall hamna i fokus, och i regel på ett sätt som många inte kan hålla med om. Det känns inte helt objektivt alla gånger.
Albert Hall: Jag hade först tänkt mig att vara social ikväll också men kom fram till att två kvällar i rad skulle vara för mycket. Man kan ju bli tillvand och hur fasiken ska man då hinna jobba under veckorna om man springer iväg och är social hela tiden? Nej, någon måtta får det ju ändå vara.
Lulekickan: Jag ser att jag och Klas har förbluffande lika uppfattning om matchen. Till och med spelarpoängen är rätt lika. Vi har båda med Hento, Husse och Svensson. Sen har han med Magnus N och Burström medan jag hade med Åkerström och Rönnqvist. Dock ska ju alltid M Johansson ha en egen liten hörna med kritik förståss.
Jag har varit och levt ett socialt liv ikväll och jag har tjuvkikat på er en stund och jag kan inte hitta på något ovettigt att säga, så jag funderar på att dra mig tillbaka.
Albert Hall: Nej, du brukar inte gnälla på eller kritisera Luleå på något som helst sätt, det är inte din stil. Det var inte det jag menade med mitt inlägg heller utan tänkte snarare just på att du är en aning pessimistisk ibland sett från min överdrivet optimistiska synvinkel. Det var inget illa menat.
Albert Hall: Galningen gav väl sig på Rönnqvist, har jag för mig att det var, direkt när han kom ut från utvisningsbåset. Det och överfallet på Rönnqvist när de var på väg till omklädningsrummen samt att han knäade Rönnqvist i skrevet vid ett tillfälle (och bara fick 2 min för roughing för det) tillsammans med allt annat skit han hittade på under matchen kvalificerade honom snabbt för utmärkelsen "Årets Psykopat". Surprise att just huggarleksand värvat en sådan gullunge... Vem blir nästa idrottsinvalid efter en match mot Korvkiosken?
Lulekickan: Jag brukar väl sällan gnälla och kritisera Lule? Nog brukar välan jag fokusera på det positiva? Eller uppfattas jag kanske annorlunda här? När jag är pessimistisk så är det när jag ska tippa matcher. Jag har så jävla svårt att tro på att något kan gå bra. Men jag vill ju det! Du må tro att det går historier om mig bland mina kompisar på läktaren..... Hehehe, säger dom, kommer ni ihåg när Albert sa det och det i den och den matchen..... osv.
Hen-rink: Äh, era överbetalda glidare till spelare(?), eller var det ryggsäckar, har inte en suck när De Riktiga Männen kommer på besök. Snart sprattlar ni omkring nere på kvalplats.
Den där Stapelton som jag ser diskuteras på officiella sidan var ju inte direkt någon positiv bekantskap. Maken till feg och ful spelare var det länge sen jag såg.
Albert Hall: Heja Albert! Se, det är väl inte så svårt att se ljuset där i slutet av tunneln? Du har ju fokuserat på det positiva hela kvällen, vilket är helt rätt. Nu jäklar grejar vi det här!
Jag kan ju upplysa dig om att LHF kommer att pissa på Köpelaget från Köpingstaden, bara så du inte får några onödiga negativa tankar i huvudet ; )
Lulekickan: Det tvivlar jag inte en sekund på... ;-) Trösten är att Evensson var sprudlande glad och sa att deras första period var den klart bästa perioden i år. Och om motståndarna samtidigt lirar halvkass, ja då rinner de iväg i Scandinavium. Vi räddade ju dock äran lite i andra, var ruskigt nervös för att ert lilla fina rekord med 7-0 som största förlust för oss i ES skulle slås idag.. Men det fick ni behålla tack och lov. (Där fick du nåt mer att glädjas åt om du inte visste det....) Du som gillar att snacka gris hockey kan väl också få upplysningen jag fick av ett par frölunda killar att det var en förbaskat bra och kul match med gladhockey å det grövsta, och det skulle lhc ha eloge för. Det talar väl siffrorna om iofs...
Men nu kommer ju detta att gå ut över er på Tisdag dock. Ingen pardon blir det i Stångebro.... bara så att du vet... ;-)
Lulekickan: Jag tänkte på ditt omdöme om officiellas forum nu när jag gick igenom det. "Det är mycket norrbottenspessimism där". Kanske har du rätt? Själv har jag ju beslutat mig för att byta sida och bli optimist redan innan detta så..... Kanske kan vi i bästa fall göra en någorlunda jämn match på tisdag? :)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?