Luleå HF

SHL · 118053 inlägg · 891 ämnen

hårt

Sv: hårt
Albert Hall: Gnugga på Luleå! Varför inte...... Det är ju ett av Taavolas favorituttryck.

Albert Hall: Jo, det är klart att det vore bättre ifall spelarna fick vara på hemmaplan och få chansen att återhämta sig, slicka såren och träna med lagkamraterna istället för att åka iväg till någon gudsförgäten håla för att spela matcher mot B- och C-landslag från andra länder.

Föressten, apropå landslaget så stuntar jag ärligt talat i om nån luling blir uttagen i dom här dussinturneringarna. Enda gången jag blir lite stolt är ju vid OS, Canada cup och pyttelite vid VM kanske.

Paddan: Pinka på, Luleå! menar du kanske. Hmmmm... inte dumt, inte alls dumt.... :)

Portello: Gnugga på, Luleå!
En tråd i sann Taavola anda kanske? Dessutom rimmar det.

Albert Hall: Varför inte i sådana fall vara offensiva och köra med det berömda Hedström-citatet som tråd inför matcherna.

Äsch, varför byta tråd när vi så fort tappar både tråden och koncepten ändå i våra inlägg!

Albert Hall: Tycker väl inte våran defensiv är problemet.

Varför inte Full fart frammåt! eller nå sånt.

Albert Hall: Äsch, det var nog bara jag som missförstod engelskan. Den korrekta översättningen skall väl istället vara: Några av världens bästa spelare hänför fansen i AHL och till dessa fans kan bland annat räknas Jonathan Hedström..... :)

Portello: Ingen kommer ihåg vad den här tråden handlade om från början. Vi är inte lika flitiga på att byta trådar som att skriva inlägg tyvärr! :)

Såg att Timrå har en tråd som dom plockar upp vid varje match. Go, Timrå Go eller nått sånt. Det borde vi också ha tycker jag.

Håll siffrorna nere! Kunde den exempelvis heta.

Paddan: Ibland verkar det vara så att klubbmärket har betydelse. På gott och ont.

Paddan: Jonte ung? Inte är han ju nån junnis precis. Nåja, det beror väl på vad man jämför med förståss. Larionov och Messier kunde ju vara hans pappa.

Lulekickan: Jo, en poängproduktion på drygt 1 poäng i snitt/match är en bra början. Ibland så behövs det bara att man byter klubb inom Sverige för att man ska bli uppmärksammad, till exempel är chansen större som fd MODO-it att bli landslagsspelare om man flyttar till andra klubbar längre söderut.

Förresten, pytterinkar, inte visste jag att det vara pygméhockey han spelade ;)

Angående tråden : Vad är det som är hårt? Livet eller? ;)

Paddan: Jonte har ju gjort jäkligt bra ifrån sig hittills och har den rätta viljan, därför tror jag han kommer att lyckas. Han behövde nog miljöombyte, han hade som kört fast litegrann i LHF. Jag önskar honom lycka till med spelet på pytterinkarna i alla fall eftersom det är vad han vill göra. När han känner att han har pytterinkat klart är han välkommen hem till LHF.

Dysso: Oki, du ska få det korrekta tipset alldeles gratis. LHC-LHF 1-6. Miljonbygget rasar ihop fullständigt.

Tack för lyckatillandet, och lycka till i retur.

Reklam inför nästa Cincinnati Mighty Ducks match: Some of the best young players in the world are thrilling fans in American Hockey League arenas, including Jonathan Hedstrom, right wing for the Cincinnati Mighty Ducks. Come see Hedstrom and the Mighty Ducks face-off against the Syracuse Crunch, Triple-A affiliate for the NHL Columbus Blue Jackets, this weekend at the Cincinnati Gardens.

Ja, vad ska man säga, en av de bästa unga spelarna i världen. Nästan så man blir lite smått förvånad.

Portello: Inget fel på oddset på seger för oss, det är väl bara det att jag har någon obehaglig känsla i kroppen nu på morgonen som gör att jag tror att vi torskar mot LIF ikväll. Eller så är det bara så att det snart är dags för morgonfikat. Tycker däremot att oddset på Brynässeger, 2.40, är löjligt lågt, tycker att det känns som en bombsäker tvåa i matchen BIF-VF. Djurgårdsseger till 2.30 mot Timrå är inte fel det heller, även om jag helst ser Timråvinst i den matchen.

Paddan: Kollar in oddsen idag och tycker mig hitta några bra odds.
Frölunda 1.70 borta mot Brynäs känns rätt säker.Modos 2.35 känns också som ett bra odds. Men när jag tycker en sak brukar det oftast sluta på ett annat sätt.

Portello: Äsch, glöm det där.

Portello: Eeh, va?

Paddan: Ja du , inte vet jag. Han kanske är en kille med mysbrallor?

Portello: Jo, jag hörde det. Hmm, undrar vad man såg för något i honom egentligen.

Paddan: Det gick väl vissa rykten om att Warg var på väg till Luleå inför den här säsongen. Hur sant det ryktet är/var vet jag inte.

Portello: Personligen så tycker jag inte att Warg tillför någonting alls till laget. Ett nästan konstant orosmoment med knepiga felpass och egendomliga irrfärder där han är mer intresserad av att proppa på spelare än att ta pucken.

Paddan: Warg låter som Modos svar på Ledin. En spelare som tränaren gillar men inte gör så mycket poäng.

Portello: Det är väl ungefär som Kajsa Bergkvist skulle uttryckt det: Hoppet är det sista som överger en :)

Kanske därför som till exempel Jim Brithén fortsätter att matcha Fredrik Warg hårt i något slags hopp om att det någon gång ska hända något positivt.

Paddan: Testade att göra en trippel igår, men det gick som det brukade. Att man aldrig lär sig och slutar att slänga pengar i sjön.

Portello: Jo, vet inte varför, men det är lätt hänt i den här GB:n!
Tackar, skulle inte sitta fel med tre poäng mot korvkiosken. Får passa på att önska er lycka till också i matchen mot Linkping. Funderade förresten på att spela på Bomben, både MODO-matchen och LHF-matchen på Bomben1. Men, jag har i vanliga fall ingen tur med oddsandet så....

Paddan: Oj vad ni har svammlat här inatt då ;)
Man får ta och önska er lycka till i kvällens drabbning emot Leksand.

Lulekickan:

Jag har tippat LHC - LHF, men tyvärr har jag tippat fel. Har inte hunnit fundera så mkt, så jag drog bara till med nåt för att ha tippat. Får se om jag hinner ändra till nått vettigt när jag kommer hem i eftermiddag...

Usch vad världen är trist såhär tidigt, sooova!

Lycka till mot LHC!

Jag är fortfarande imponerad av den explosionsartade utveckling den här gb:n genomgick från augusti till september.

augusti 2002: 171 inlägg
september 2002: 4271 inlägg

Det måste vara något slags rekord.

Nattinatti Albert och Paddeländet. Vi få väl fortsätta de intressanta diskussionerna en annan gång. Det lär väl bli fler tillfällen till stickspår i diskussionerna om jag känner mig själv och er rätt. Vips så är man plötsligt inne på något helt annat än man egentligen pratade om. Hlinkas piruetter blev Magnus Nilssons piruett, som blev en hel allstarpiruettföreställning, som blev Brasse utklädd till hormonbehandlad isprinsessa, som blev vårdnadstvistande kvinna på väg att bli man, som blev tillvägagångssättet och funktionsdugligheten osv.

Idag vinner vi!!!!!!! (tränar på lunarutropstecknande)

Albert Hall: God natt, och dröm positiva drömmar om LHC-matchen.

Paddan: Ja tror jag följer ditt exempel. En timme till och man är avstängd för tid och evighet.

Gonatt Paddis och Kicks.

Albert Hall: Nej, nu har jag spårat ur tillräckligt mycket för tillfället så det är väl bara att ta och bege sig mot sängen.

God natt med er Kicks och Albert.

Lulekickan: Jag har i alla fall för mig att man... (äh, säger dom för säkerhets skull) dom måste gå igenom många tester först. Mest på det psykologiska planet då. Det är ju liksom inte läge att ångra sig veckan efter.

Hur dom fungerar? Jag har ett par sanna historier att berätta i ämnet, men det får vi ta en annan gång. :)

Albert Hall: Vi är redan urspårade så vi kan fortsätta på urspårningen ett tag till. Jag undrar också hur de gör och vad det tjänar till. Oavsett åt vilket håll de opererar sig så kan det väl inte bli riktigt äkta, elle? Kanske skall attiraljerna mest vara för syns skull utan att fungera som om de fötts med dem?

Lulekickan: Hahaha, nej det kan jag hålla med om. Måste kännas frustrerande för de som till exempel läste tråden Trimmade ismaskiner och inte hittade mycket matnyttigt där.
Äsch, farbror gud har nog blivit alldeles slut av att försöka hålla ordning på oss.

Albert Hall: Inget ämne är för obetydligt eller märkligt för att avhandlas. Eller i vart fall inte för obetydligt eller märkligt för att vi skall halka in på det. Våran gud måste nog sova, annars skulle han nog göra sitt bästa för att rätta in oss urspårningar i leden igen : )

Lulekickan: Lite udda? Ja, hm, kanske man kan uttrycka det. Undrar hur det rent tekniskt går..... nä, föressten. Kanske inte detta är det rätta stället att diskutera den frågan! :)

Albert Hall: Hahaha, jo de har en märkbar förmåga att avvika åt både det ena och det andra hållet. De är ungefär lika ovissa som årets elitseriesäsong verkar bli.

Paddan: Ja, inte mig emot. Då börjar man ju nästan närma sig en garanti för att LHF kommer att gå runt på 3 kedjor.

Det var rätt intressant, och kanske lite udda. Ändå ser man så mycket i mitt jobb att man nästan helt slutat reagera över variationerna hos människosläktet.

Paddan: Hmmm.... disskusionerna här tar allt märkligare proportioner. :)

Lulekickan: Låter väl inte helt otänkbart skulle jag tro. Sen kan väl Ledin plocka ut sitt matchstraff som han är skyldig Bulan som tack för målet eller hur det nu var!

Hahaha, lät som ett intressant mål.

Paddan: 28 utvisningsminuter eller nåt sånt lär han väl greja vid normal utdelning. Sedan kan man ju hoppas att han och hans andra lagkamrater gråter när de pallrar sig hem efter matchen sedan de insett att deras miljonbygge just inte är värt någonting. *hoppas*

Jag hade en gång ett vårdnadsmål där kvinnan skulle könsoperera sig. Hon var mitt i processen och hade genomgått hormonbehandling i ett år och var vid förhandlingen? Varken man eller kvinna skulle jag säga. Jag kom på mig själv med att sitta och stirra för att lista ut vad "hon" såg ut som.

Lulekickan: Hahaha, vet inte varför, men jag kommer osökt att tänka på ett inslag jag såg med Brasse Brännström som manlig "skridskoprinsessa" som tagit kvinnliga könshormon. Fruktansvärt kul.

Återstår väl att se hur Kristina Lugn klarar sig i morgondagens match.

Paddan: Tror du Kristina Lugn kan göra några piruetter ens? Så långsamt som han åker skridskor tror jag inte han kan få tillräckligt bra snurr. Ja, det skulle ju förstås vara om han agerade ryggsäck åt någon annan spelare, sånt är han nog bättre på.

Lulekickan: Eftersom att den där så kallade All Star-matchen i elitserien inte varit någon vidare succé hittills, varför inte göra om det till en Goons on Ice eller något sånt. Skulle vara kul att få se Kristina Lugn, Bulan, Werner och allt vad de nu kan heta utförandes piruetter och liknande på isen.

Albert Hall: Ja, någon gång måste man ju variera sig. De-märkliga-ordens-dag firar vi ju varenda dag när vi pratar hockeysnackiska, så en märka-ordens-dag skadar ju inte att ha en gång i halvåret. Dessutom tycker jag det var en rätt rolig mening : )

Portello: Nattinatti. Själv tycker jag det känns som att dagen knappt har börjat, nattuggla som jag är.

« · 148113 · »