Luleå HF

SHL · 118246 inlägg · 891 ämnen

Heja Norrland..

182427 · » Till forumet

Sv: Heja Norrland..
Albert Hall: När får vi se nästa uppdatering av tvävlingen? Blire efter nästa vinst eller?

Albert Hall:
jag har även läst hennes debut...
och med tanke med eran senaste match emot Modo
och den matchen Modo spelade igår så känns det lite
som det har hänt förr..ännu ett matchstraff för laget
ifrån Ö-vik igår...

vivix20: Nån måste ju ta ansvaret. Du var inte ett dugg rabiat. Sakligt korrekt är vad jag skulle uttrycka det.

Albert Hall: Nej det vadet är jag säker på att du skulle vinna!

Ja då var jag hyfsat rabiat vill jag lova.

vivix20: Jag håller trots allt en hundring på att det blir en hon, håller du mot? :-)

Jag har läst vad du skrev när du debuterade här förra våren. Tycker faktiskt lite synd om dig, du fick kämpa hårt för en bättre värld utan hjälp.

Albert Hall: Haha nej men kvaliten är ju rätt varierande här oftast, men vi får säga att den som gjort flest inlägg när han/hon dör vinner! Jag känner mig hyfsat säker på en förlust i det här sällskapet.

Nej nu måste jag tydligen sluta förstöra denna sida med ohockeyrelaterade inlägg, även om det som sagt hänt förr här.

vivix20: För övrigt borde ju naturligtvis karaoke maskiner förbjudas. Dom är jävligt kul, ända tills man minns dom dagen efter.

vivix20: Jasså, hmmm... kanske det var i lördags. Minns bara att det var under match.
Hundra inlägg är väl inte så farligt. En del kanske till och med kan tycka att du har ett liv vid sidan om, speciellt som du var en av dom första lulingarna att regga dig här. Jag och en del andra har hunnit med fler på kortare tid. Fast kvantitet och kvalitet är ju oftast inte samma sak.....

Albert Hall: Festen i Lördags avlöpte helt enligt planerna, fast så här ett par dar efter kan jag ju säga att karaoke maskiner skall förbjudas. Jag sköter mig alltid, eller ibland..nja det händer i alla fall.

Upptäckte just att detta blir mitt 100 inlägg, ni måste ha dåligt inflytande på mig:-)

vivix20: Tackdesamma! Hoppas festen igår avlöpte bra och att du sköter dig någorlunda ikväll! :-)

Tänkte passa på att önska alla Lulingar och olulingar ett Gott Nytt ÅR! Ska iväg och fira lite snart igen så jag hinner nog inte göra det senare.

Lulekickan: Vi krossar MoDo på toesdag........jag har redan börjat med segerskumpa och Kubangarre......
GOTT NYTT ÅR ALLA LULEITER.....
*PÖSS* SMÅLAND

El Maco: Håller med. Begåvad är han. En person som öppet vrider allt enögt med glimten i ögat. Men även han trivs bäst i den egna hamnbassängen med sina lärjungar. Bifallet är inte lika stort på andra ställen.

NuMountain: Poppis är det väl ingen som är på Luleforum? Alla hackar på alla. Eller snarare, några hackar på många. Men ofta på ett underhållande och ibland på ett begåvat sätt. Dessutom avhandlas många icke ishockeyrelaterade saker på ett uppfriskande sätt.

Dessutom, ett forum med Sven Savage som registrerad användare är aldrig fel att besöka.

El Maco:

Östgötar... ;)

knaskamilla: Det finns en del vettiga LHC-surfare, helt klart. Bobbe till exempel som hänger mycket på hockeysnack. Lejonet om någon minns honom. Ja många andra.

Men ibland är verkligen dumheten monumental. Koncentreras tillräckligt många unga östgötska spånhuvuden i en gemensam tråd så är det så att brandväggen i datorn protesterar. Det är en slags outhärdlig löjeväckande kaxig dumtuffhet som gör att man vill ringa upp det grundskoleansvarige kommunalrådet i Linköping och skrika AVGÅ! i luren.

El Maco: Det kan du ha rätt i när jag tänker efter. En av anledningarna varför jag bara var där och vände en gång i tiden. På luleforum kan man få läsa mycket både roligt och tankvärt också. Allt är inte under bältet. Tyvärr så ska man helst ha samma åsikt för att bli riktigt populär där, vilket man kan ha svårt för om man inte har det.

El Maco:

Menar du alltså att forumen på de officiella hemsidorna framstår i god dager då? Fascinerande, isf.

NuMountain: Man kan alltid läsa lite i valda trådar i Linköpings debattforum mellan varven så framgår såväl Luleprovokatörer som Modofjortisar och dess respektive forum i mycket god dager.

Lulekickan:

Jaha. När ska du svara på frågan?

När tittade du förresten på matchvideon?

Lulekickan: Det är jobbigt när någon ligger en bokstav före hela tiden. Vart är Kasparov?

Lulekickan:

Modos officiella (ointressanta) forum består väl till 50% av just sådana inlägg, så jag vet vad du talar om. De övriga 50% utgörs av 25% fjortonåriga flickor, 23% idioter och 2% övriga.
Ställer man NuMos inlägg mot dina och mina i den här tråden så är det nog han som framstår som vettig.

knaskamilla: Jag vet förmodligen mer än de allra flesta om det.

scim: Grejen är väl snarare att han och en annan Modoit som inte postar särskilt frekvent där längre ALDRIG varit där för att försöka tillföra något eller delta i en diskussion utan - åtminstone som det framstår om man läser vad de postat - i det ena fallet vara dryg och otrevlig och i det andra fallet "delta" i diskussioner genom att svara på B om man säger A, på C om man säger B osv, vilket gör de så kallade "diskussionerna" rätt meningslösa. Du förstår nog vad jag menar med det sista om du läser din Modoitmoderatorkompis inlägg från idag i den här gb:n.

El Maco: Den stilen går väl an oftast, men de som aldrig varit där och hamnar i fel tråd av Westernkaraktär, då kommer man nog inte tillbaks. Modo forum har inget gott renomé ens i Modokretsar.

NuMountain: Luleås forum har en stil, Modos forum en annan. Jag vet vilket av dem jag som tredje man föredrar.

På Hockeysnack är de båda roliga att läsa. Eller Modo är nog ännu roligare after dark.

Lulekickan: Man har ju nästan lust att leverera lite dynga från luleforum, enbart med ärkelulingar inblandade.

Lulekickan:
Allvarligt talat så är väl Lumber Jacks dynga i rätt gott sällskap på det forumet?

scim: Vad han menar undrar jag om han ens vet själv. Vad jag vet har han heller inte gjort något försök att utveckla det desto mer under alla år han huserat på LHF:s officiella forum heller, utan nöjt sig med att rent allmänt sprida dynga.

Lulekickan: Jag har väl varken antytt att jag menat det ena eller det andra, det var ju inte heller det som var det viktiga i mitt första inlägg. Vad menar Lumber Jack då?

scim: Om du verkligen menade trevliga så ber jag om ursäkt. Kanske har jag lyssnat för mycket på såna som Lumber Jack.

scim: Ja, du ska då ställa in dig hela tiden.

NuMountain:

Jag tycker det varken är trevligt eller överaskande, till skillnad från kickan.

scim: Om man skriver trevligt till kickan så blir det otrevligt för kickan. Vad trevligt. Och vad överaskande.

Lulekickan: Jag skriver, precis som du, mycket jag inte menar. Du skrev t.ex. att du skulle lyssna på mig när jag förklarade mig, men hur skulle det kunna gå till?

Lulekickan: Nä, nu ser jag. Scim skrev trevlig och du skrev otrevlig. Då får ju båda rätt.

NuMountain: Ja, det kanske var så det stod men jag inser precis som du att det inte var det han menade.

Lulekickan:

Jag har väl aldrig antytt att Luleås fans ska ha varit otrevliga utan att efteråt förklara varför?

Lulekickan: Tyckte jag läste "trevligt". Men jag ser väl fel.

El Maco: Jag såg just det och känner mig genast bättre till mods : )

scim: Jag vet inte vad LuleåFans skulle ha gjort som är så otrevligt eftersom jag aldrig har följt med dem på någon resa, men du kanske kan förklara så ska jag lyssna.

Lulekickan: Finner du tröst i Smålands profetior så finns de att läsa på Timrås HS en masse. Han har inte glömt att spå torsdagsmatchen.

Lulekickan: Då blir ju ni norrbottningar utan spännande derbyn dit era trevliga fans kan åka och umgås.

Ärligt talat så håller jag med dig, på mitt vis.

SMÅLAND: Säg inte så där, säg som du brukar istället. Det är av yttersta vikt att ni förnedrar Modo på torsdag, verkligen förnedrar. TIK vinner med 98-0. Sådeså.

SMÅLAND: Jag värnar också för Norrlandslagens bästa, undantaget Modo dårå. Jag kan ärligt säga att jag skulle skratta om de åkte ur.

Zoogin: Hmm...vem är denne Modo som förtjänar ett sånt bemötande? ;)
Vi är ju annars ett väldigt kärvänligt lag som tycker om att kramas och syna de andra spelarna lite närmare samtidigt som vi överlämnar lite fina gåvor till motståndarna. Tyvärr verkar det som att Bulan inte riktigt klarade känslostormen kring den kram och den saft som Warg kom med utan helt enkelt svimmade där på isen och råkade spilla ut saften....

Zoogin: Jag tror att blir så,men man vet aldrig...

SMÅLAND: Se bara till att slå Modo också så vore vi Lulingar tacksamma.

Lulekickan: TACK!Ja,jag är innerst inne än väldigt ödmjuk kille som värnar för alla Norrlandslagens bästa och jag skulle gråta blod om något av de fyra lagen skulle trilla ur......nu krigar vi oss vidare mot framgång tillsammans...
Leve Norrlandslagen i Elitserien!

SMÅLAND: Det där var faktiskt ganska ödmjukt av dig ; )

Grattis till segern. Med tanke på LHF:s alla skador och då TIK är mitt andralag känns det inte alls lika bittert som segern som MooDooisterna yxade till sig.

182427 · »