Zoogin: Tror på 3-3 mellan Hv-LHF Fagemo,Husse och Skuggan Övrigt tror jag så här: TIK-Modo 2-2 LHC-DIF 3-4 MIF-VF 1-4 SSK-FBK 2-3 Tror på grymt täta matcher......
Zoogin: Nästan samma tips som mig ju, eller var det till och med exakt samma när det gäller målskyttar och allt. Fagemo x 2 och Rönnqvist vet jag att jag tippade. Tror dock att jag tippade Husse istället för Nilsson nu när jag tänker efter, även om jag tvekade i fråga om vem av dem jag skulle välja.
Jag kan hålla med dig i fråga om dina tips i övrigt också, undantaget matchen mellan MIF och VFHC dårå. Frölunda kommer - som Jonte skulle ha uttryckt det - att pissa på Malmö.
Jag tippar 4-2 till LHF, målskyttar Linus Fagemo 2, Jonas Rönnqvist och Magnus Nilsson. Övriga matcher: TIK- Modo 4-1 LHC-DIF 2-5 MIF- VF 3-2 SSK- FBK 4-3
Lulekickan: Nja jag kan juh bara tala för mig själv jag tror då inte att jag läger till ett a allt för ofta. Men jag ser att jag råkade göra det vid ett tidigare inlägg ska tänka på det i fortsättningen så kanske det blir mer rätt.
lhfpower: Jag har funderat på en sak. Är "hära", "dära", "mera" osv Pitmål för "här", "där" och "mer"? Jag har nämligen lagt märke till att alla Pitebor i LHF:s gb på HS använder a-orden, medan det är klart mer ovanligt hos andra. *lite nyfiken bara*
NuMountain: Inte bara mönstret = detsamma. Handstil och ordval i övrigt är också ganska mycket = ..tobe.. Ja, för man kan ju ibland lista ut vad frkrtngnrna btydr även om det är svårläst.
heja arne = ..tobe.. Fortsätt att inte förkorta så mycket så kanske dina inlägg även fortsättningsvis = hyfsat läsbara.
lhfpower: Nja, det är nått som inte stämmer. En gröning skulle aldrig var så anti Renberg som Arne är. Allt som kan reta en LHF:are är ju en äkta gröning för. Antagligen har han läst fel och trott att det var ofavoritlag som man skulle klicka för.
nu när sommaren äntligen=slut o tiden inne för seriestart,får man nog ganska snart en fingervisning om styrkeförhållande mellan årets trupp kontra truppen 01-02 även om det lär dröja 8-10 matcher innan man vet säkert.hur som helst lär det starta med förlust mot starka..hv..borta,förhoppninsvis blir följande hemmamatch lättare,vet dock ej motsråndet.tippar att årets lag är en aning bättre än i fjol,då..renberg..förstörde hela försäsongen med sitt velande hit o dit för att sen besluta sig så sent som på midsommaraftonen för..toronto..,största svikaren i klubbens historia som fortfarande ej betalt de pengar han gick ut o lovade i media...luleå..blev ju försatt i en svår sits eftersom spelarmarknaden=mycket dålig så här års,i år var det betydligt bättre förutsättningar så därför borde detta lag vara bättre men man vet ju aldrig.
Lövva: Han hade inte varit dålig innan bänkningen. För att friska upp minnet kan du ju förslagsvis ta och läsa matchrapporterna. Det var helt andra saker som låg bakom bänkningen.
Lövva: Joo ibland kanske han gör det men jag tror inte han schvammlar om just det här är ju liksom onödigt att sprida ett rykte av den här sorten om det inte finns nån sanning bakom.
Lövva: Okejdå finnen tillför väll lhf en hel del då
men jag fattar fortfarande inte varför du ens kan tro att Ledin kommer att vara bättre änn Micke Johansson okej visst har Ledin rockat under försäsongen men ändå.
Lulekickan: Närå, det syntes. Jag trodde först att du skulle starta ett nytt flygbolag. Första flygturen brukar ju vara extra vinglig. Sa du äns de? Har för mig att du försökte prata bort den S T O R A insidenten! :)
lhfpower: Nää, det är ju klart. Om man inte klarar av att vara hockey så kan du ju vara svårt att diska. Synd att du inte gjorde det igår. Då hade vi kunnat sjönga. Hemma å diskar, ja han är hemma å diskar.
Nu börjar jag bli orolig. Alla inkl. mig har satt största förväntnignarna på Fagemo. Kan ju inte bli mycket annat än fiasko. Det är lättare att slå ur underläge. Så Micke Johansson kommer säkert gå å vinna hela påängligan :)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?