Lulekickan: Hmmmm får fundera ut något annat...... Hmmmmm ok nu har jag det, om du gissar rätt så får du gratis inträde på valfri PHC match i vinter. Är det bättre?
Lulekickan: Säger som Claes Malmberg i Parlamentet "Jag tycker att man ska få ersättning efter hur sjuk man är. Är man 100% sjuk får man 100% i ersättning, är man fullt frisk ska man fan heller inte ha något betalt".
Portello: I så fall tänker jag nog inte inskränka mitt tips ett dugg. Att tvingas cykla till Piteå är väl snarare ett straff. Särskilt med tanke på det pissiga regnvädret som behagar dyka upp så fort man måste vistas utomhus.
Portello: Inte så svårt då. Det gåller ju bara att vackla fram mot målet och hålla klubban i isen. Hålla klubban i isen är ju för övrigt helt nödvändigt om jag inte ska ramla.
Paddan: Dessutom otjänar man så mycket pengar när man ojobbar hemma. Varför ska man straffas dubbelt? Som om det är så jäkla skojsigt att ligga däckad av feber i en vecka.
Lulekickan: Kanske det. Men nackdelen är ju att när jag ojobbar på "jobbet" så kan jag ju surfa på fast lina. Hemma så blir det osurfande på ingen lina alls...
Portello: Ja, det kan du också få fixa. Annars tänkte jag mest på de däringa sakerna som Paddan räknade upp i ett inlägg längre ner. Medlemsprylar och sånt alltså.
Lulekickan: Jo, det är klart. Som det känns nu så kommer jag att ligga och yra i morgon och rabbla osammanhängande! Var faktiskt tvungen att kolla så att det inte var så att jag bara satt för nära elementet.
Annars så brukar jag ju vara inloggad här mest hela dagarna när jag "jobbar".
Måste ju ha varit i mitt stadium av Barry White-imiterande som jag för en stund inbillade mig att vi faktiskt förlorade mot Timrå med 4-1....
Portello: Det var bara premiären jag var lite skraj för. Nu är jag hur lugn som helst. Förresten är det svårt att hänga på HS om man sitter i en lokal långt bort från datorn.
Portello: Någon stund kommer jag nog att kolla av läget under dan. Måste ju läsa tidningar, allehanda forum och så för att hålla sig uppdaterad naturligtvis.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?