Luleå HF

SHL · 118053 inlägg · 891 ämnen

Junkka borta

Junkka borta
Jahapp, så kom då det inte speciellt oväntade beskedet att karriären är över för Junkka.

Det innebär att det blir en stor lönekostnad som försvinner. Lägg den största delen av de pengarna på att värva en eller kanske rent av två riktigt vassa anfallare (alltså lägg de pengarna till de som redan finns budgeterade, SÅ mycket tjänade nog inte Junkka att det räcker till två vassa forwards...) och så kan vi komplettera med en billigare back. Bakåt ser det ganska bra ut just nu, men framåt saknas den riktiga spetsen än så länge.

Sv: Junkka borta
LL: Men då är det väl läge att värva Hentos brorsa!
Annars så har väl alltid rayko några färska spelare som ni kan värva. Eric Lindros till exempel...

LL:

Faktiskt ett skönt besked. Det hade inte varit roligt att behöva knaggla på med halvskadad Junkka en vinter till.

Jag vill nog ha en back till ändå, jag tyar inte en vinter till med att lira vissa matcher med 3-4 backar plus någon omskolad forward. Hellre då med 8 forwards...

Apropå ingenting så har jag lagt märke till några ord som man aldrig hörde för säg 10 år sen men nu används i vart och varnnat inlägg i olika sportforum och även i många tidningsreportage: klasspelare, spetskompetens och leverera. Däremot hör man knappt ett gammalt hederligt ord som forechecka längre.

Albert Hall: det där med uttryck har jag också funderat på. Det är väl helt enkelt så att det går mode i vissa ord och synsätt. Inom fotbollen tycker jag att det är nästan ännu tydligare - i år är de stora modeuttrycken "komma rättvänd med bollen" och "hitta ytan mellan backlinje och mittfält", och förra året och året dessförinnan snackade alla om "balansspelare" och att man "måste sätta press på bollhållaren".

Fast iofs finns det väl också de som står emot det där. Ankan Parmström har i snart 25 år av expertkommenterande aldrig pratat om annat än att laget som släppte in ett mål antingen stirrade för mycket på puck eller, om målet har fallit just efter att försvarande lag har blivit fulltaligt, att man är som mest sårbar just efter att ha klarat av ett numerärt underläge...

« · 396412