Luleå HF

SHL · 118053 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Jesper Jonsson: Vi får väl se! Luleå fick iallafall första utvisningen mot sig!

alfnisse: 2 dummare är bättre än 1? Eller ju fler kockar desto sämre soppa eller?

alfnisse: Men Tjeckien har ju lite hockeytradition. Han borde kunna göra en bra match.

Portello: Ska bli intressant och se vad den tjekiske domaren gör för att förstöra matchen

alfnisse: Visst tusan blir det svårt. Enligt mig en av de svåraste bortamatcherna.
Gäller att vi håller oss på isen idag, annars kommer Hv:s vassa PP fira stora triumfer.

Portello: Det kommer krävas ett mirakel om Luleå ska vinna ikväll!

Jesper Jonsson: Två frågor inför kvällens match:

När ska Bartecko och Chabada börja producera?

När ska Luleå börja göra mål igen?

Hoppas att svaret är ikväll. Tre poäng ikväll känns svårt, men man får hoppas att det blir det.

Lindberg Råkkar: chabi funkade ju med harju förut.

Så kanske bara skall skifta plats på han och lavander.

mkt stryk, så här ngn vecka in på 09. lgt kommer nog rasa rejält i tabellen om inga nya spelare hittas. for att gå till semi. måste nog 2 toppspelare+1 målv till. de målisar som finns har fortf mkt att lära for att palla i slutspel

Bolivar: Måste man inte ha målchanser för att kunna få till 1-1?
Vi hade ingen riktig målchans på 60 min.
Bedrövligt tamt och uddlöst framåt, bara Modig kan känna sig nöjd med sin insats.

1:a linen är bedrövlig och skapr inget, nu har dessutom vår supeline stagnerat totalt.
Till nästa match vill jag se följande formationer.
Bartecko-Harju-Viktor
Omark-Chabada-Lavander
Burra-Almtorp-Lindqvist
Lidhammar-Miettinen-Lundberg

K Berglund ser helt lost ut på isen, han skulle verkligen behöva vila några matcher så han kan hitta tillbaka till sitt riktiga jag igen.

HV borta känns som en helt omöjlig uppgift om man ser hur laget spelat mot Timrå och LHC. SSK på lördag kommer bli en sån där hemsk match vi måste vinna för att inte på allvar känna oss hotade bakifrån.

Portello: kanske inte på topp idag, men även de kan ju ha dåliga dagar på jobbet.

Bolivar: Chabada och Bartecko måste prestera bättre än så här. Dom var inte bra idag heller..

Jesper Jonsson: Jadå, tyckte att Lubos och Chabada var lite på gång idag. Ge Almtorp chansen i nästa match också.

Bolivar: Kul för Almtorp att för en gångs skull ges en chans framåt.

Salcin: Okej, men idag var det väl i alla fall ett fall framåt. Kan vi spela så här mot SSK mfl så ska det inte vara några problem.

Och 0-2 i tom bur. 1-1 hade varit mer rättvist men det är målen som räknas.

Bolivar: vi befinner oss i fritt fall.

Och bara därför gör Hlavac 0-1. Nåja, det är mycket tid kvar.

Jesper Jonsson: Vi hade en 0-0-match i Linköping för någon säsong sedan. Oavsett hur det går ikväll så känns det som att vi är på väg upp ur svackan.

Bolivar: kommer jag ihåg fel eller har inte lhf lhc ofta varit ganska målsnåla matcher. Eller väldigt målrika.

Portello: Ja, 0-0 efter 2 perioder men ändå hyfsad match. LHC hade mer av spelet i första men LHF lyfte sig lite i andra. Lär väl vara en slumppuck som avgör detta.

Linkan: Match ikväll mot serieledande Linköping.Almtorp för tydligen chansen mellan Chabada och Bartecko. De två sistnämda måste höja sig flera klasser om vi ska börja vinna igen. Bägge två visar långt ifrån vad man kan kräva av dem.

Blir även en del omkastningar på backsidan eftersom att Pierre och Robin saknas där. Backparen ikväll: Ejdepalm-Phillip, Berglund-Obsut samt Sandström-Styrman.

Portello: Håller med till punkt och pricka, Segern var hur rättvis som helst, Luleå måste visa bättre inställning.

TIK:s 3-3 mål var rena justitsiemordet. En luleback (tror det var Sandström) blev nedsparkad av en Timråspelare. Klart tjuvben.
Ooops jag har kritiserat Timrå på hockeysnack. Aja baja...

Salcin: Sett över tre perioder var det helt rättvist med bortaseger. Den första perioden var nog bland det sämsta jag sett Luleå prestera på hemmaplan.Var ett under att det bara var 0-1 på mediakuben.

Bara att gratulera Timrå till tre poäng och hoppas att Omark snabbt glömmer det avgörande misstaget. Bara ta nya tag på lördag mot Linköping.

Vad vi behövde dom där 3 poängen!!

Salcin: Visst är det så, men jag tror nog att ni klarar er till slutspel. Vi ligger lite mer pyrt till...

Hälge: klen tröst. I en så här jämn tabell är det poängen som räknas.
Långt ifrånklart för Luleå's del kommer det 2 förluster till så man är inblandad i steckstriden även iår.

Lindberg Råkkar: Ja, kanske det.

Ni får väl gotta er åt Omark´s mål iaf, det var ju hyfsat snyggt.

Salcin: Nää, jag såg inget heller, men han reagerade så kraftigt...

Han fick väl en 10-minutare vid slutsignalen också.

Hälge: Förmodligen att Timråkillen(Tenkrat?) körde på honom lite så han tappade balansen, fast det var ju en egen spelare. Men Modig har en vana att överreagera i såna där situationer.

Hälge: Ingen aning, fanns inget alls att invända på mot det målet.

Någon som vet vad Modig ville ha det till vid 3-3 målet ?

Salcin: Det sämsta är väl att vi torskar mot DIF och Timrå vilka är fel lag torska mot, vi hade väl kunnat förlora mot FBK(h) och VF(b) istället.

Bolivar: 3-3 hade kunnat köpa men 3-4 får inte ske att dribbla som siste man i egen zon i slutminuten är riktigt förkastligt.

Salcin: Luleå spelade 1 period(den 2:a) och Timrå spelade 1:a och 3:e så dom vinner i ärligheten namn rättvist.
Luleå har matchat Omark sparsamt i slutet av matcherna tidigare och man borde nog valt den linjen idag oxå.

Fast det är väl så med artister, man vet inte riktigt vad man får.

Salcin: Timrå ville mer och vann också. Totalt sett hade dom fler chanser men vid 3-2 trodde jag vi skulle klara det.

alla resultat åt helvete desutom idag strecken närmar sig med 3p.
Hur fan kan man tappa matchen till förlust på detta sätt är obegripligt.

Aliline: skit

neeeeeeeeeej!

fan vad kasst

Aliline: kortvarig glädje :( passivt agerande av Luleå där vid avvaktande utvisning.

Tyvärr blev glädjen inte speciellt långvarig, ännu ett bedrövligt byte i egen zon där man inte håller positionerna.

Salcin: yes. ska bli kul att se det sen. :)

Salcin: Otroligt snyggt! Omark!!!!!!

WOW ÅRETS MÅL! Linua Omark vilken lirare

2-2 efter hönsgård i egen zon

Salcin: härligt indeed

2-1! härligt

Aliline: äntligen! klart bättre period hittils. Fortsätt så