Luleå HF

SHL · 117882 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Fy faan vad skönt, illaluktande trender är till för att brytas, starkt jobbat grabbar!
Nu är det upp till oss hemmafans att stötta boysen till 3 pinnar på måndag mot svårspelade pölsor!!
LHF, alltid LHF!!

Lindberg Råkkar: sant - det hade ju förstås lika gärna ha kunnat vara FBK-utvisning och fem mot tre där. Men Jonte får schabbla lite oftare i fortsättningen, då blir det många assister :-)

Portello: Två pinnar i Karlstad. Kanon.

Lindberg Råkkar: Brynäs på måndag, Timrå borta på torsdag och sedan Rögle hemma på lördag.

Alltså, är det bara jag som sitter och irriterar mig på Fredrikssons uttal av Fabricius. Hans uttal: Fabritcius. Störande.

Lindberg Råkkar: Oj hade vi hemma på måndag trodde vi var ute på bortaturné. Aja då får vi krossa Pölsan hemma istället, det går väl det med.

LL: Ja domarn resonerade väl så att han fällde väl Jonte så då får han räkna med att bli lite fasthållen. Men solklar 2:a där då han hindrar backen att rensa pucken. Men oxå smart, sen fick vi se den inövade varianten igen.
Jonte schabblar med pucken, lyckas ändå få den till Lavander som serverar tom bur till Ahrlbrandt precis som mot Modo.

En annan anledning till att vi vinner är att domarn tillåter så mycket som han gör idag och det gynnar oss. Vi spelar ju ofta väldigt mycket på gränsen och med en petig domare så är vi chanslösa när utvisningarna bara kommer en efter en.

Känns bra SSK fick 3 poäng idag så dom är lite nöjda på måndag, fast lär ju ändå vara ruggigt sugna på att ge igen för 2-8. Men får vi med oss en 3:a där är det väl ett gott tecken på att vi borde kunna slåss om en topp 4 placering.

Jesper Jonsson: Det är två mer än jag hade räknat med. På förhand kändes det som att Skellefteå och Färjestad var de säkraste vinnarna från den här omgången.

Nu tar vi Brynäs på måndag. Missar matchen pga jobb. Så det blir att kolla på reprisen klockan 22.

Portello: yeah kross!

2pinnar i karlstad får räknas som kanon!

Portello: JAAAA! Underbart.

LL: Två pinnar. Oj, vad skönt. Arlbrant fortsätter att gör mål i PP. Så grymt skönt!

Portello: håller med, starkt att komma igen och lyfta upp spelet igen efter 1-1.

Men lite tur har vi på 1-2, det kunde ha varit en tvåa på Jonte just innan.

Arlbrant! Härligt! Två fina pinnar.

Lindberg Råkkar: jag håller nog Abbotts som de vassare.

En pinne säkrad, och detta var säsongens utan tvekan mest underhållande match som jag ser det. Skönt att se att LHF i alla fall emellanåt kan spela utan överdriven respekt på bortaplan. Mer sådant här och mindre feglir så kommer poängen att ramla in lite oftare även i bortamatcherna.

Lindberg Råkkar: Bra avslutning av Luleå. Var inte så långt borta att vi fick med oss alla tre poängen. Minst en poäng i Karlstad får man vara nöjd med. Nu är det bara hoppas att det bli två.

LL: Abbotts är väl inga utpräglade PP-killar, Lavander och Ahrlbrandt är väl minst lika bra alternativ i den spelformen.

Såg just en repris av 1-1 och frågan är om inte pucken styrs på Hellström? Det såg ut så på den reprisen i alla fall.

Lindberg Råkkar: det problemet var jag ju inne på i ett tidigare inlägg, problemet är att våra bästa PP-spelare också oftast är de som jobbar fram utvisningarna så att de inte kan ta första bytet.

Men var hittade domaren en tvåa på Pierre Johnson i det läget??? Sådana där har han ju släppt hela matchen, vad fan ska han blåsa nu för?

LL: Problemet är väl att vi fått 2-3 chanser i PP och spelat alldeles för okoncentrerat där när vi istället kunde avgjort matchen. Vi har väl bara skapat Fransson stolpskott och Lavanders läge i slottet under dessa PP.

Ska man vinna borta mot så här starka hemmalag måste man utnyttja sina PP-chanser på ett mycket bättre sätt.

Å nu kommer en till utvisning, väldigt onödigt av Pierre.

Portello: lite oflyt samtidigt att Nilsson blir lurad av att klubban går av för FBK-spelaren. Och oflyt att inte Framssons ribbträff i stället gav 0-2.

Nå, fem minuter kvar. Har LHF kraft att svara?

Crap, där kom 1-1. Inte så oväntat, dock.

LL: Och där gick det inte längre. Surt men rätt väntat.

PP för FBK nu, ska vi verkligen klara av ett bp till? Inget att säga om tvåan, det var en tackling i ryggen av Lidhammar.

Portello: lite synd att det alltid är Abbott-kedjan som grejar pp för oss. Hade varit bättre om de hade kunnat ta första bytet i överlägena också.

LL: Ojoj, nu osar det hett runt Luleå-målet.

Ojoj, nu är det FBK-press... och då tar FBK time out? Lite märkligt.

Portello: det får man nog säga att de är. Sedan får vi väl se om det håller i längden, och samma sak gäller väl Rögle.

LL: Och Almtorp gjorde tre assist i kväll då SSK vann mot Frölunda med 4-2. SSK = årets största positiva överraskning.

Portello: håller med, lite för mycket FBK sista tre-fyra minuterna eller vad det var. LHF måste upp lite mer i banan igen, men jag tror att om vi gör 2-0 så vinner vi.

Tycker också att Jonte har varit bra så här långt. Hellström är lite för osäker med puck, tycker jag, men i närkampsspelet är han mycket bra.

LL: Två bra perioder av Luleå. Dock så blev det lite väl mycket FBK efter vårat 1-0 mål. Vi måste lyfta upp spelet annars är det risk för Färjestad-mål.

Nilsson spelar otroligt stabilt och Hellström är riktigt bra. Dessutom tycker jag att Hedström kanske gör sin bästa insats i Luleå-tröjan.

Lindberg Råkkar: ja, det gäller ju att lyckas upprätthålla den här nivån resten av matchen också. Men hittills är det den klart bästa bortainsats jag har sett LHF göra den här säsongen. Jag tycker att det känns som om LHF för en gångs skull spelar avslappnat och bara går in och kör järnet.

Överlag är det här kanske den bästa match jag har sett den här säsongen rent underhållningsmässigt. SSK hemma när vi vann med 8-2 var ju kul, men där var vi ju så överlägsna att det inte var mycket till match. Här smäller det i varje närkamp, det är chanser åt båda hållen och domaren blåser bara för solklara grejor och släpper ärliga och schyssta tacklingar. Så här ska hockey vara!

LL: Efter målet har det varit konstant hönsgård i Luleå, verkar som om målet gjorde att man glömde bort man spelat de första 30 minuterna av denna match. Ren tur att vi fortfarande har ledningen.

Det ska bli intressant att se om domaren - som hittills har varit planens bäste aktör - kan stå emot det publiktryck som garanterat kommer att komma nu.

LL: Fantastisk match av oss så här långt och nu fick vi mål med oss också.
Men man vill ju inte jubla för mycket för ser man på HV matchen så pendlade man väldigt mycket i prestationsnivån.

Ser man på - Chabada gör mål.

LL: ÄNTLIGEN. Skönt att Chabada gör mål.

Portello: i dag är det riktig hockey! Tycker faktiskt inte att det skulle ha varit två utvisningar, som jag uppfattade det träffade FBK-spelaren pucken och slog sedan undan skridskorna på Fransson så det var nog rätt av domaren.

Och snälla, snälla, snälla domaren, låt nu spelarna fortsätta smälla på! Låt det dåna i sargerna så länge det är schyssta tacklingar (dvs inte som Fanny Lindströms boarding). I dag spelar Luleå dessutom något som liknar hemmaspel även på bortaplan och voila - även vi skapar målchanser.

Ska ju vara två utvisningar där.Solklart!

Bra första 10 minuter. Bra BP, men vi får sluta ta utvisningar.

Tror stenhårt att ni löser detta KROSSA bönerna i deras egen kvarn!!!!!

Manderville: Var har jag påstått att Raffls skada var Timrås fel?
Däremot spelade Timrå extremt fult matchen igenom. Har ni tänkt slå er kvar i elitserien.

Manderville: Han var borta redan efter han slog i planket.

Hannu Neimi: Pajas, har du inget konstruktivt att komma med så knip igen.
Att Raffl slår huvet i isen efter att tappat hjälmen är knappast Timrås fel.
Ska tacklingar förbjudas så tycker jag du kan börja titta på Plannja

Portello: Enligt länken så står det så här i faktarutan:
"När ambulans inte finns närvarande knyts samarbete upp med lokal räddningstjänst. Målet är att en ambulans ska finnas på plats inom tio minuter."
Länken är från SVT och ca 1 år gammal.
Vilket avtal just LHF har framgår inte här i alla fall.

Salle: Finns bara ett ord : PINSAMT!

Swordster: Skulle vara kul att läsa den dispensen. ;-)
"Hej Hockeyligan och Luleå Hockey. Vi kan inte emotse era önskemål om en ambulans på plats vid varje elitseriematch. Detta då vi patrullerar på stadens gator med den. mvh Ambulansen"

Händer det extra mycket olyckor just matchdagar eller sker denna patrullering alla kvällar?
Extraknäcker dom som poliser?  Och vart är poliserna i så fall? COOP Arena?

Minns en match i Kempis när man "höll matchen" då ambulansen på plats stack iväg med en patient, minns inte om det var en spelare eller åskådare, och den andra inte hunnit på plats riktigt.

Salle: Enligt Hockeyligans regler SKALL en ambulans finnas på plats. Men man kan kanske få dipens för det oxå...

Händer det så mycket olyckor på stan uppe hos er?

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/lulea/article6002211.ab]– Vi har ju haft ambulans varje gång tidigare men tydligen vill de vara ute i stan och patrullera.[/url]

Andersson: Ta eran våldshockey och stick till allsvensakan

LL: Du får ju värva Perry nu när han är Sthlmsbo :)

« · 1191967 · »