Luleå HF

SHL · 117968 inlägg · 891 ämnen

Kvalserien

Sv: Kvalserien
Albert Hall:

Nej, vad jag vet är han inte kvar. Antingen glömde han bort att vara bitter, eller också gjorde han ett försök att börja skriva på Luleforum, och gick vilse i tråddjungeln där.

Portello? Förstöra tippningstävlingar? Hmm...jo, så är det nog.

knaskamilla: Skrev? Är han inte kvar? davidj var ju en av dom stora underhållarna på modoforum.

Den där killen (?) som förstörde alla försök till tippartävling i vintras var ju... ehhh... kul.
Undrar om inte det var Portello?

Paddan:

Då är det säkert han. Ska vi klubba det?

Har du förresten lagt märke till att vår gb på HS har börjat påminna lite om modohockey.se på sista tiden? Folk startar nya trådar, med gamla ämnen, och sådär...

knaskamilla:

Har funderat på det där jag också, men han är väldigt undvikande så fort jag försöker föra det där på tal.

Paddan:

Det kanske är Albert som är davidj? Davidj skrev inte ett enda ord - han gjorde två ord av de flesta ord som gick att göra två ord av.

Albert Hall:
Måste bli knepiga inlägg om du bara skriver siffror och parenteser och sånt...

knaskamilla: Nope, det är inte jag som är davidj.
Vill inte vara davidj heller...

Portello:

Det är bergis du som ÄR davidj!

Björn VII:
Visserligen reggad på modohockey.se sedan några år tillbaka, men mer än något enstaka inlägg har det inte blivit, ja förutom då HS gick ner...

Björn VII:

Jag tar inte på mig ansvaret för något jag släppt. För övrigt har jag inte läst ngt inlägg av 22:an på sistone. Det går att klura ut på rubriken vad de handlar om... ;)

Albert:

Hmm.

Albert Hall: Inte jag heller. Reggade mig där för X antal säsonger sedan men dom vägrar låta mig skriva där. Så korkad är jag :P

knaskamilla:

Tss...som bärare av forumsideologi och självutnämnd forumspolis måste du självklart ta på dig en del av ansvaret när det går så kapitalt åt pipan.

F.ö. tycker jag att Nr. 22:s senaste alster är klockrent och förtjänar den uppmärksamheten det innebär att jag nu nämner det.

ZZZzzzZZZzzzZZZ

knaskamilla: Alla? Jag har inte ens skrivit en enda bokstav där.

Björn VII:

Det är väl inte mitt fel att alla idioter dras till det forumet!

knaskamilla:

Vilka skribenter är inte skräckinjagande?

Björn VII:

Vilka är de skräckinjagande resultaten?

Albert Hall:

Paddan är en ny bekantskap för mig och jag frånsäger mig allt ansvar för honom i den situationen att han skulle vara en produkt av plantskolan modohockey.se-forumet. Jag tror att knas en gång i tiden självsvåldigt försökte anta rollen som juniscoach där med en hel del skräckinjagande resultat.

Hon kan dock säkert komma med en godtagbar bortförklaring.

Chief:
Borde egentligen vara omöjligt att glömma bort, så ofta som jag blir påmind om det där kontraktet. ;)
Skyller på temporär osinnesförvirring.

Paddan:

Nej, jag är ytterst skeptisk.

Paddan: Ge dem saft och bullar du. Dysso tar jag hand om. Kontraktet är så gott som rivet redan. Men jag tycker nog du ska tänka på det här i fortsättningen. Glömde bort...

knaskamilla:
Hmm...så du menar att det finns ett KB-forum.
Intressant...

Chief:
Jäklar, det glömde jag ju bort. Får väl se till så att Dysso river kontraktet då.
Småninjorna är välkomna, jag har nog saft och bullar så det räcker...

Paddan: Heter inte klubben KGB 67?

Paddan: Nu blir jag besviken, trodde att du och jag hade ett avtal. Och så går du litar blint på Dysso istället. Du skulle givetvis ha kollat med mig först. Småniñorna är på väg...

Albert Hall:

Jag ställer mig tveksam till att han någonsin skrivit på ngt KB-forum. Dessutom är han ifrån inte så långt ifrån Sidensjö, så egentligen borde nog pengarna tillfalla mig.

Björn VII: Om jag ska vara ärlig så tycker jag det är ni som ska betala. Ni har haft honom länge utan att varken bilda eller utbilda honom.

Nej, outbildningsbidrag ska vi ha.
Annars får de va.

Albert Hall:
Påminner lite grann om KBA 67, den där klubben i Bjästa alltså...

knaskamilla: Nja, eller den där klubben som finns i Bjästa. Vad var det den hette nu igen? Några bokstäver och ett par siffror va?

Albert Hall:

Det ryktas om att han en gång i tiden var nedsläppt på den här planeten för att skriva på hockeyforum och -böcker, vi kan väl iaf få till ett prestationsbaserat kontrakt...som en sista utväg?

Albert Hall:

Nej, det har du förvisso rätt i, men nog borde vi ha rätt till pengarna??

knaskamilla: Utbildningsbidrag för Paddan? Det kan väl inte bli många korvören?

knaskamilla:
Jomenvisst, men han viftade med något papper som han sa att jag appselut måste skriva under.
Dum som jag är så skrev jag givetvis på.

Paddan:

Har han håvat in pengar som vi borde ha fått för dig? Vadå, är du inte ens MoDoit från grunden??

knaskamilla:
Jahapp, ni vill alltså åt utbildningsbidraget.
Tyvärr det har redan Dysso snott...

Dysso:

Äh. Bara vi får betalt för att vi fostrat honom! För övrigt borde väl HV-boken få betalt för att de fostrat dig också...

Lulekickan:

I det här fallet så passade det faktiskt in rätt så bra, så varför inte. Vi säger så...

Dysso: SadoMooDooistiska menar du väl?

Frisco:

Tanken var givetvis att vi skulle trycka upp dom för att visa vårat stöd mot era hemska modoitiska påhopp. ;)

Dysso: Om han inte skärper till sig är det ni som får trycka upp såna märken.

Frisco:

Börjar nästan vara läge för att trycka upp lite "Rör inte våran Padda" märken.

Lulepaddan: >>>>>MooDoo

SKÄMS!!!

knaskamilla:
Jajamen, vissa Bjästabor (och nu menar jag inte han i den fina kepsen) har ju problem att veta hur man ska bete sig som.

LulePaddan:

Det där inlägget måste ha varit det slutgiltiga beviset på din lagtillhörighet. Diskutera MoDorykten, med MoDoiter, i Luleås gb?!?

Hmm...att man ska behöva sitta här och känna såna kval inför varje ny elitseriesäsong.
Några trevliga nya rykten som att MooDoo äntligen beslutat sig för att spela i Tummenupp-matchtröjorna vore välkommet, då skulle man till och med kunna ta att Foppa begär lönesänkning och flyttar hem för att bli greenkeeper.
Vad säger du Zigge, några nya rykten?
Mariå Lemiö siktad på OK i Älandsbro eller Börje Salming köpandes stångkorv i Blattnicksele?

Hmm...TV4 plus, är det TV4 i widescreensändning?

Kanske bäst man sätter väckaren på ringning då så att man kan höra matcherna på sprotradion.

Förövrigt kan jag meddela att TV4 plus visar LHC-BIF på onsdag och SAIK-RBK på fredag.

Dagens resultat i kvalserien: AIK-LHC 3-6
SAIK- HIF 4-3 efter straffar
RBK- BIF 1-4

För SAIK:s del var det ju inte bra att tappa 3-0 ledning men man vann ju straffarna i alla fall. Inte bra att LHC vann. Däremot var det bra att BIF vann. Tabellen ser nu ut så här när halva kvalserien är spelad:

1. BIF 14p 15-5
2. LHC 10p 14-10
----------------------------
3. SAIK 10p 17-14
4. AIK 6p 15-16
5. RBK 4p 14-21
6. HIF 1p 9-18

Nästa omgång ser ut så här och spelas på onsdag:

AIK- SAIK Hoppas verkligen att SAIK tar tre poäng så blir i alla fall AIK avsågade. Tips: 2-4.

RBK- HIF Bottenmöte där jag tror RBK vinner. Tips: 5-3

LHC- BIF Här håller jag stenhårt på BIF. Tips: 2-5

De resultaten skulle innebära att SAIK återigen tar klivet upp på 2:a platsen då 3 poäng före LHC.

Zigge:
Jomenvisst, hörde du inte ljudet från ballongdäcken? Fick de av en clown som tröttnat på att göra ballongdjur, speciellt som jag alltid önskade att han skulle göra paddor...
Äsch, SveSav sitter väl och firar vinsten över Blixtlåset med en trevlig film och något drickbart.

Paddan: GoAfton Padda! Så Du har cyklat in? O smyg-TIK-Kickan cyklat ut. o lallar-SvenSavage är ju aldrig här, kanske åkt till Ogadougadou?

Lulekickan:
Hahaha, kanske det!
Ha det så trevligt och snegla inte för lite nu...

« · 255638 · »