Luleå HF

SHL · 117970 inlägg · 891 ämnen

Kvalserien

Sv: Kvalserien
Albert Hall:

Nej, vad jag vet är han inte kvar. Antingen glömde han bort att vara bitter, eller också gjorde han ett försök att börja skriva på Luleforum, och gick vilse i tråddjungeln där.

Portello? Förstöra tippningstävlingar? Hmm...jo, så är det nog.

Albert Hall: Schhhhhhhh , det där lovade du ju att hålla käft om. Betalade dig jo t.om 500:- för det. nu vill jag ha tillbaka dom...

knaskamilla:
Hmm...nu har jag tydligen förlagt min klubba, men går det bra med en banan?

Har faktiskt inte tänkt på det. Det där med att innehållet skall följa trådnamnet och sånt brukar jag ha lätt att glömma. Hmm...så det är alltså inte en "starta-nya-trådar vecka" då?

Portello:
Hmm...om du fick 500:- av Albert så behöver du ju inte mina 200...

Paddan:

"Starta nya trådar-vecka"? Inte "nybörjarvecka"?

Paddan: FBetalade ju Albert 500:- för att vara tyst. Nu var inte det så nu vill jag ha tillbaka mina pengar.

knaskamilla:
Hmm...så skulle man kanske också kunna kalla det.
Kanske något slags "tutorial" så att de nya får en korrekt inslussning på HS.
Något för dig att rita upp grunderna för kanske?

Paddan:

Nja. Ngn med mer lärarämne i sig får ta tag i det där. Jag försöker hålla mig lite ifrån det...

Portello:

Snacka om bortkastade pengar!

Portello: Jag trodde att det var för att jag såg så fattig ut som jag fick pengarna. Dessutom tycker jag inte det var något att skämmas för. Jag tyckte det var kul, oerhörd frustration bland tipparna blev det ju. Det var stor underhållning.
Eller under hållning som davidj skulle uttryckt det.

Albert Hall:

Man kan alltså säga att du tog emot mutor för att kunna abonnera på modohockey.se-humor?

Albert Hall: Ska du besöka Coop på fredag och kolla in landskampen?

knaskamilla: Jo.

Portello: Nä, jag tror inte det. Det brukar inte vara så kul med vänskapslandskamper, speciellt när Sverige lirar med ett C-lag.
Sen viskade någon att Tobias Enström skulle vara med, vilket fick min sista lust att åka all världens kos.

Då är jag mer sugen på SAIK-Brynäs nästa torsdag. Om det gäller nånting.

Albert Hall: Kos har jag varit till en gång. Varmt och skönt.
Attan, vad jag vill utomlands...

Albert Hall:
Hmm...inte behöver du väl åka till Kos bara för att Enström råkar vara med i Tre Kronors trupp. Det är säkert de där anmälningsavgifterna till tvävlingen som du reser upp istället...

Äh fan, hann Portello före.
Nej, nu ska jag ta mig en smörgås och sura en stund...

Paddan: Inte ska du bli ledsenoch kinkig nu, men ät en margarinfågel för all del.

Albert Hall:

Äh. Du är bara avundsjuk för att Tobias är ung och osenil...

knaskamilla: Avundsjuk? Hmpf. En fjortis.

Albert Hall:

Tss. Jag vet nog hur sådant där fungerar. När man inte är arton längre går man ändå in på hockeyn på barnbiljett, eftersom det var roligare än att betala fullt pris. När man börjar bli senil längtar man tillbaka till de ljuva ungdomsåren. Jag är inte tappad bakom en vagn, vettu.

Portello och Paddan:
En gång till. Alla anmälningsavgifter gich åt till at administrera tvävlingen. Allt arbete var således ideellt från min sida.

Albert Hall:
Hmm...hur var det då med de där pengarna som man skulle betala in till något sånt där tetrapak-spel eller vad det nu hette?

Portello:
Blev inte så mycket smör på den gåsen och clementinen var inte sur så det gick ganska bra ändå.
Kan ju inte sitta och vara kinkig såhär offseason, det sparar jag tills säsongen drar igång igen...

Hmm...har du somnat framför datorn nu igen, Portello?
Sömn låter inte alldeles fel faktiskt, just nu.

G´natt till mig själv, till Chief och Portello om han nu är vaken!

Paddan: "Sleep, those little slices of death, how I loathe them." - Edgar Allen Poe

G'natt på dig själv, även om du redan hunnit avvika.

Chief, Paddan:

Slöfockar, hålla på och sova sådär, mitt i kvalserien också!

Paddan: Nej, jag hade inte somnat framför datorn, men därimot framför tv:n´.Vilket inte direkt är någon större skräll.

Dysso:
Äsch, tala för dig själv du. Jag vet allt att du sitter och sover på jobbet medan arbetskamraterna gladeligen klistrar etiketter i ansiktet på dig och pillar upp Losec i näsan...

Jäklar...missade vi kvalserien, jaja, det är väl bara att somna om igen då och vakna lagom till starten av the glorious season of 2003-2004.

LL: Så här i ohockeytider kan jag väl få ta upp lite sparkboll.
Vad tror du om Hammarbys nya brasse? Vad tror du öht om Bajens chanser i år?
Själv tycker jag det känns lite osäkert. Både när det gäller brassen och Bajen.

Albert Hall: Öster tar guldet. Redan klart.

Portello: Skämtare där :)

Albert Hall:
Hmm...var det den nye brassen som var Fredrik Ljungbergs nya flickvän eller hade han ett artistnamn som var lite likt?

Paddan: Tror det var hans flickvän :)

Portello: Jag tror detta lag tar guldet. Sen verkar dom ha en bra... ehhh... sammanhållning i laget också. Eller?

Albert Hall:
Hmm...Dr Lajban?

Nej, varför prata om sparkboll när det snart är kubbsäsong!

Albert Hall: Brassen är inte någon fartfantom, men så fort han fick bollen hände det grejor. Verkar ha en bra bollbehandling och gjorde ett riktigt snyggt mål i den halvlek han spelade mot Stabaek. Verkar ha en fin blick för spelet och slog flera fina passningar. Verkade funka bra i truppen också och gick och peppade på lagkamraterna och visade med uppmuntrande gester (tummen upp/applådera osv) när han tyckte att någon hade gjort något bra. Han sökte sig också hela tiden bort från markeringen och hittade ofta tomma ytor i bra lägen. 45 minuter i en träningsmatch är inte så mycket att bedöma på, men det såg bra ut den stunden i alla fall.

Jag tror att Bajen hamnar typ femma-sexa, med ganska bra marginal både till de tre sista och de tre första platserna. Så pass bra lag har man att det ska vara rimligt att tro på. Johan Andersson har visat sitt gamla jag igen under träningsmatcherna och det betyder mycket, samt att man har en mycket mindre skadekänslig trupp i år tack vare ett par rätt bra värvningar. Den andre brassen i laget, Elvis, kan bli årets sensation om han klarar det lite mer fysiska spelet i allsvenskan. I träningsmatcherna har han stundtals skojat med sina motståndare på vänsterkanten.

MFF kan komma att bli årets flopp. De klarar nog inte pressen att vara tunga favoriter. Stannar Källström och Elmander hela säsongen så kommer tyvärr DIF att vinna igen.

LL: Låter ju bra. Du har alltså hunnit kolla in Dede? Jag tyckte det kändes som lite video-jugge varning på värvningen. Men man lärde sig väl något på dom affärerna i alla fall.

Jag tror inte att Källström och Elmander finns kvar hela säsongen. Åtminstone inte båda två.

Albert Hall: Japp, jag såg matchen mot Stabaek där han spelade hela andra halvlek.

Och han är ganska välscoutad av Bajen. Gamle Bajen-spelaren Hasse Eskilsson har sett honom spela flera gånger i Brasilien när Eskilsson var där med Östersund som han tränar, och det var främst på Eskils rekommendation man tog över Dede för ett test. Egentligen skulle han ha varit på provspel redan för ca två veckor sedan men det kom privata skäl emellan så det dröjde lite extra.

Elmander ska enligt nuvarande avtal återvända till Feyenoord i slutet av juni, så där står DIF:s hopp till att få omförhandla avtalet. Om Källström gör en bra ifrån sig i landslaget under våren så blir det nog svårt för dem att få behålla honom hela säsongen.

Paddan: försök inte, du är inte alls Modoit. Det är du alldeles för sympatisk för att vara ;-)

Sitter och kikar på FBK-VF, en rätt underhållande match. VF leder med 2-1 just nu. Och nu slog VF en icing. Och i bild visade de en totalt dyngpackad VF-supporter.

LL: Tror det är nåt han säger i hopp om att väcka sympatier och medlidande bara...;)

Hoppsan, kvitterat mellan FBK-VF, 2-2.

...och där blev det 3-2 till FBK efter en tavla av Henke Lundqvist.

Chief: jo, det kan ju tänkas förstås :-)

LL: Många misstag från flera spelare hittills. Har dom svaga nerver?

Portello: det verkar nästan lite nervöst, alternativt lite överambition på många håll. Ibland verkar de försöka spela fortare än de klarar av.

En sak som jag noterar är den nästan totala frånvaron av riktiga tacklingar. Bitivs är det faktiskt lite allmänhetens åkning över det hela. Det känns inte riktigt som en SM-final.

Portello: Frölundas 3-3 mål var i alla fall snyggt. Nu tror jag att Frölunda vinner även om jag inte bryr mig så mycket. Jag längtar till VM börjar.

Zoogin: Tror faktiskt att FBK tar hem denna matchen. har jag trott hela dagen.

Portello: Jaja, nu är det 4-3 till Frölunda.

Zoogin: Var... ;)
Ackerström eller Jantunen avgör.

Portello: jag tycker mer och mer att Henke Lundqvist har en tendens att göra minst en ganska grov tavla per match. 4-4-målet är faktiskt ett ganska svagt ingripande. Riktigt dålig retur där.

Just det, glömde ett tips om vem som avgör: Jörgen Jönsson.

LL: Han har inte varit riktigt stabil den här matchen. FBK:s 3-2 får han också ta på sig.

« · 255638 · »